Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Nálunk az egyik kocsin, gyárilag van ilyen könnyűfém hatású, szellős lemezfelni. Nem hiszem, hogy bárki is utólag vette volna rá.

A sárvédő elem mögötti fekete doboz micsoda?

Kérdeztem pedig de már nem emlékszek rá

Amúgy bontott ezüst ajtó,fényezni nem kell csak a zsanérok környékét mert rátéve nem passzolt és állítgatni kellett

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudnátok adni a gyári elakadásjelző háromszög dobozának méretét? Nekem nem gyári van, szeretnék venni helyette olyat, ami befér a helyére, a csomagtérajtóba.

Köszi,

Zoli

Én épp a múlt héten vettem 1-et a Tescoban. 2 fajta volt és a kissebbik pont méretes volt az ajtóba. ~ 50mm x 33mm

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék, hogy a gyári automata (fokot itt manuálisan állítom, de van egy A betű a hőmérséklet tartására a fokozatoknál) klímát fel lehet upgradelni digitklímára? A vezérlő panel cseréje elég-e, vagy szerkezetileg a klíma rendszer más "belül". CID van ami a digit megjelenítésére kell.

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék, hogy a gyári automata (fokot itt manuálisan állítom, de van egy A betű a hőmérséklet tartására a fokozatoknál) klímát fel lehet upgradelni digitklímára? A vezérlő panel cseréje elég-e, vagy szerkezetileg a klíma rendszer más "belül". CID van ami a digit megjelenítésére kell.

Úgy tudom a panelt kell cserélni, ami kb 5 perces mutatvány, illetve Op-commal van tech-2-vel kell átállítani a klímát, hogy digitális, a menüpontot most fejből nem tudom megmondani, de ott találkoztam vele úgy rémlik.

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék, hogy a gyári automata (fokot itt manuálisan állítom, de van egy A betű a hőmérséklet tartására a fokozatoknál) klímát fel lehet upgradelni digitklímára? A vezérlő panel cseréje elég-e, vagy szerkezetileg a klíma rendszer más "belül". CID van ami a digit megjelenítésére kell.

Szia. Volt már itt szó erről, talán csaba66 Cartárs írta, hogy sajnos nem csak ennyi lenne, hanem az egész rendszert kellene cserélni.....ha jól emléxem....

Link to comment
Megosztás:

Szia. Volt már itt szó erről, talán csaba66 Cartárs írta, hogy sajnos nem csak ennyi lenne, hanem az egész rendszert kellene cserélni.....ha jól emléxem....

Az a manualisra vonatkozott, az automata elvileg lehet egy fokkal egyszerubb... Persze kerdes, van-e GID, es meg hianyozhat mas is...

Az utolagos extrazas - a tempomattol eltekintve - altalaban nagyon maceras.

Az elektronikus vezerlesu klima futesnel is tartja a hofokot, azzal pl. nem tudom, mi van az automatanal...

Link to comment
Megosztás:

Mi a különbség a manuális, az automata és a digitális klíma között?

Az, hogy egyre tobbe kerul, ilyen sorrendben :)

Manualis: valaszthatsz, hogy ki, vagy be van kapcsolva

Automata: tartja a beallitott homersekletet

Digitalis: a fentieken tul a legelosztast, ventilator sebesseget is lehet menubol allitgatni, nem csak a klimaval, hanem futeskor is intezi az adott homersekletet, stb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudnátok adni a gyári elakadásjelző háromszög dobozának méretét? Nekem nem gyári van, szeretnék venni helyette olyat, ami befér a helyére, a csomagtérajtóba.

Köszi,

Zoli

Ezt találtam, ha még aktuális a kérdés: http://opelcentrum.hu/aruhaz/autofelszereles/biztonsag/elakadasjelzo-haromszog-43-1-4-9-3-2cm

Esetleg ha nem felejtem el, megnézem az enyémet. Bár fogalmam nincs hogy az enyém gyári-e. Nekem a csomagtérrendezőben van gyárilag kialakítva neki egy rekesz, abba pont belepasszol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az a manualisra vonatkozott, az automata elvileg lehet egy fokkal egyszerubb... Persze kerdes, van-e GID, es meg hianyozhat mas is...

Az utolagos extrazas - a tempomattol eltekintve - altalaban nagyon maceras.

Az elektronikus vezerlesu klima futesnel is tartja a hofokot, azzal pl. nem tudom, mi van az automatanal...

Köszi a válaszokat. Igen van benne CID, hőérzékelő az ablaknál, motorok állítják a lamellákat (hang alapján u.a. mint a digitnél, indításkor, leállításkor) Illetve fűtésnél is tartja a hőfokot, ha az "A"-ra van a kapcsoló állítva. Mondjuk a hópehely jel (bal szélső, ahol a digit esetén az auto gomb van)télen csak párásodás esetén van bekacsolva, de érezhetően akkor se hideget fúj, hanem párátlanít.

ezek miatt gondoltam, meg egy márkaszervíz azt mondta, hogy 99% cserélhető csak a panel egy feltanítással, mivel CID kijelzőm van alapból. Megvenném mert van a neten, pár db, csak jó lenne kipróbálni előtte menne-e.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat. Igen van benne CID, hőérzékelő az ablaknál, motorok állítják a lamellákat (hang alapján u.a. mint a digitnél, indításkor, leállításkor) Illetve fűtésnél is tartja a hőfokot, ha az "A"-ra van a kapcsoló állítva. Mondjuk a hópehely jel (bal szélső, ahol a digit esetén az auto gomb van)télen csak párásodás esetén van bekacsolva, de érezhetően akkor se hideget fúj, hanem párátlanít.

ezek miatt gondoltam, meg egy márkaszervíz azt mondta, hogy 99% cserélhető csak a panel egy feltanítással, mivel CID kijelzőm van alapból. Megvenném mert van a neten, pár db, csak jó lenne kipróbálni előtte menne-e.

Es akkor valojaban mi lenne a plusz? Hogy a kijelzon megjelennek a beallitasok? Ennyiert szerintem nem erdemes vacakolni :)

Link to comment
Megosztás:

Es akkor valojaban mi lenne a plusz? Hogy a kijelzon megjelennek a beallitasok? Ennyiert szerintem nem erdemes vacakolni :)

Lehet, de ez már egy cél lett nálam, mivel cd30mp3-ról csak sikerült felupgradelnem dvd90+CID+gyári bt, ezért ez már nem kéne, hogy kimaradjon. :D

Plusz lehet is jó üzlet lesz mint anno a dvd-vel...ott 5000 ft-ot adtam érte mert nem volt letanítva, de kis türelemmel és ismeretséggel hibátlan lett.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, de ez már egy cél lett nálam, mivel cd30mp3-ról csak sikerült felupgradelnem dvd90+CID+gyári bt, ezért ez már nem kéne, hogy kimaradjon. :D

Plusz lehet is jó üzlet lesz mint anno a dvd-vel...ott 5000 ft-ot adtam érte mert nem volt letanítva, de kis türelemmel és ismeretséggel hibátlan lett.

Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy pl. a levegőminőség ellenőrzést hogyan fogja csinálni....

Link to comment
Megosztás:

Es akkor valojaban mi lenne a plusz? Hogy a kijelzon megjelennek a beallitasok? Ennyiert szerintem nem erdemes vacakolni :)

Na, nem véletlenül kérdeztem ám, hogy mi a különbség a három féle klíma között! :) Pont ezért. Ezek szerint ha jól értem csak annyi lenne a különbség, hogy nem a tekerőn lennének a feliratok, hanem a kijelzőn jelezné. Egy klímavezérlő panel még bontottam sem két fillér. Csak ezért megéri? Így a működésében semmivel sem tudna többet a kijelzésen kívül...

Bár azt sem teljesen értem, ha a CID kijelzőt alapból beletették a kocsiba, akkor a klímapanelen mért spóroltak... Vagy most ahogy olvasom, lehet az is utólagos megoldás?!

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy pl. a levegőminőség ellenőrzést hogyan fogja csinálni....

Ennek nincs köze a digitális klímához. Szerintem. Nekem digitális klíma van, és nincs benne levegőminőség ellenőrzés. Bekapcsolni még be tudnám opcommal(ha jól emlékszem van ilyen lehetőség), de a szonda nincs benne......ez ugye ott lenne a tetőn lévő világítás előtti panelban.

Link to comment
Megosztás:

Ennek nincs köze a digitális klímához. Szerintem. Nekem digitális klíma van, és nincs benne levegőminőség ellenőrzés. Bekapcsolni még be tudnám opcommal(ha jól emlékszem van ilyen lehetőség), de a szonda nincs benne......ez ugye ott lenne a tetőn lévő világítás előtti panelban.

A világítás előtti panelban nem a gyári kihangosító mikrofonjának a helye van?

Úgy tudom, hogy a bejövő levegő minőségét figyeli, annak függvényében vált belső keringetésre. Úgyhogy szerintem az a szonda máshol lehet.

Link to comment
Megosztás:

A tetőn a mikrofon van. A motortérben, a utastéri levegő belépőnyílás előtt van a levegőminőség-érzékelő. Mondjuk én még nem vettem észre, hogy működésre bírta volna a belső keringtetést, én előbb adtam fel a kinti büdös szagolgatását (tarlót égetnek, elhanyagolt kétütemű ballag előttem, stb.)

Link to comment
Megosztás:

Na, nem véletlenül kérdeztem ám, hogy mi a különbség a három féle klíma között! :) Pont ezért. Ezek szerint ha jól értem csak annyi lenne a különbség, hogy nem a tekerőn lennének a feliratok, hanem a kijelzőn jelezné. Egy klímavezérlő panel még bontottam sem két fillér. Csak ezért megéri? Így a működésében semmivel sem tudna többet a kijelzésen kívül...

Bár azt sem teljesen értem, ha a CID kijelzőt alapból beletették a kocsiba, akkor a klímapanelen mért spóroltak... Vagy most ahogy olvasom, lehet az is utólagos megoldás?!

A CID már az én művem, de tény, hogy a kocsim fura felszereltségű volt gyárilag, pl: ülésfűtés bőr, xenon, hátul külön kapcsolható infotaiment rendszer,, de a kijelző az tid volt, míg 1-2 hónap múlva már ilyen felszereltséggel már gid jött ki.

Nekem megéri 15-20 a bontott panel.

Link to comment
Megosztás:

Ennek nincs köze a digitális klímához. Szerintem. Nekem digitális klíma van, és nincs benne levegőminőség ellenőrzés. Bekapcsolni még be tudnám opcommal(ha jól emlékszem van ilyen lehetőség), de a szonda nincs benne......ez ugye ott lenne a tetőn lévő világítás előtti panelban.

Lehet, hogy igazad van. Érdemes elolvasni a Nagy Gumimaci kódexben a klímáról szóló részt. Itt tulajdonképpen 3 fajtát említ.

1. sima mezei klíma (érzésre állítod be a hőmérsékletet)

2. automatikus klíma ( a középső gomb körül skálázva van a hőmérséklet tartomány)

3. elektronikus klíma ( a CID kijelzőn jelenik meg a hőmérséklet, stb.)

Ha csak annyi a különbség a 2.-3. verzió között hogy utóbbi a kijelzőn is megjeleníti az infókat, akkor az egy nagy átverés volt az Opel részéről. :D Egyébként a 2.-3. változat között még az is a különbség, hogy a hőmérsékletet más gombbal lehet állítani. Ez nem lehet majd probléma? Ráadásul az elektronikusnál 7 fokozatú a ventilátor sebessége, míg az automatánál 4.

2:

Automatikus légkondicionáló berendezés
Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban ugyanazt a komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét és mennyiségét. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja.
3:
Elektronikus légkondicionálórendszer
Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban a legnagyobb komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét, mennyiségét és elosztását. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja. A beállítások megjelennek az információs kijelzõn. A beállítások módosítása rövid idõre megjelenik az információs kijelzõn, felülírva az aktuális menüt. A kijelzõ típusától függõen a megjelenítés eltérõ lehet – lásd 46. oldal. A gépkocsi zárásakor az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai tárolódnak az adott kulcson, lásd „Személyes beállítások tárolása a kulcson ”, 68. oldal. A különbözõ távirányítókhoz egyedi beállítások tárolódnak el. A távirányító használata elõhívja az adott távirányítóhoz rendelt beállításokat. A kézi beállítások, pl. a hûtés nélküli üzemmód és a levegõelosztás beállítása, a menü segítségével történhet – lásd 173. oldal. A bekapcsolt hûtés (légkondicionáló kompresszor) lehûti a belépõ levegõt, és csökkenti annak páratartalmát. A pollenszûrõ megszûri az utastérbe jutó friss levegõt, illetve az utastérben keringtetett levegõt is, leválasztva ezáltal a port, koszt, polleneket és spórákat. Az automatikus levegõkeringtetõ rendszer levegõminõség-érzékelõ segítségével észleli a külsõ levegõben található káros gázokat, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belsõ levegõkeringtetést. Ha az automatikus üzemmódot választja, az elektronikus légkondicionáló rendszer gyakorlatilag bármilyen körülmények között biztosítja az optimális beállítást. Szükség esetén az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai kézzel is módosíthatóak. Az elektronikus légkondicionáló rendszer csak járó motornál üzemképes. A hûtés (légkondicionáló kompresszor) alacsony külsõ hõmérsékletnél automatikusan kikapcsol.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.