Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Én meg azt hittem, hogy túl magas fordulaton használom! :)

Legalábbis a munkahelyemen van egy 1.8-as Ford Transit Connect. Mostanában az kerül mindig hozzám. Az jelzi, hogy mikor váltsak egy kis ikonnal a műszeregységen. Már ilyen 1800-2000-nél sikoltozik, hogy váltsak. Ha ezt megteszem amikor gyorsítanék, pláne emelkedőn felfelé és visszaesik a fordulat ilyen 1100 környékére iszonyat milyen hangos kerepelő traktorhangok jönnek a motorból.

Sokszor inkább érzésre váltok és nem foglalkozok ezzel a jelzéssel.

Nekem ilyen gondom nincs az automata miatt, de olvastam, hogy a kettőstömegű egyik ellensége a 2000 alatti fordulatszám.

2000 alatti?! Azt gondoltam, hogy a túl alacsony fordulat nem használ neki, de nem gondoltam volna hogy ez ilyen viszonylag magas határértéket jelent. A 2000-es fordulatot én inkább egy közepesnek éreztem mint alacsonynak.

Na igen, de ha nem tévedek ez benzines... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fékfolyadék cserén gondolkodom. Van rá valami kilométer, vagy év előírás?

Most lett 6 éves az autó, és eljött vele a 100.000-es jubileum is.

Vagy várjak vele a 120.000-es szervizig?

Köszi.

Zoli

Elvileg 2 évente kellene cserélni, km megkötés nélkül, a kuplung olajával együtt. Közte ellenőrizni, pótolni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én meg azt hittem, hogy túl magas fordulaton használom! :)

Legalábbis a munkahelyemen van egy 1.8-as Ford Transit Connect. Mostanában az kerül mindig hozzám. Az jelzi, hogy mikor váltsak egy kis ikonnal a műszeregységen. Már ilyen 1800-2000-nél sikoltozik, hogy váltsak. Ha ezt megteszem amikor gyorsítanék, pláne emelkedőn felfelé és visszaesik a fordulat ilyen 1100 környékére iszonyat milyen hangos kerepelő traktorhangok jönnek a motorból.

Sokszor inkább érzésre váltok és nem foglalkozok ezzel a jelzéssel.

2000 alatti?! Azt gondoltam, hogy a túl alacsony fordulat nem használ neki, de nem gondoltam volna hogy ez ilyen viszonylag magas határértéket jelent. A 2000-es fordulatot én inkább egy közepesnek éreztem mint alacsonynak.

Na igen, de ha nem tévedek ez benzines... :)

Szia!

Hideg motornál nem pörgetem 1500-1700 fölé, városban 55-60 közt 4-ben. Meleg motornál, sík úton simán teszek 5,-t 50 felett, ha nem kell gyorsítani csak gurulni. Városból kiérve, ha nem üldöz senki 80 körül kapja az 5.-t Általában 94-95 re állítom a tempomatot, az olyan 2-2200-s fordulat.

Pályán ritkán megyek, akkor gps szerint 130, akkor 3100-3300-s fordulat. A myopel szerint manuális, 5 fokú, hosszú áttételű váltó van az autón. Motor z17dth.

Link to comment
Megosztás:

Frankie az enyém 3e-nél a 140et kapirgálja.

Igazából azt szeretném kérdezni,hogy lehet az Astra tetejére olyan olyan tetősínt rakni,mint ami a kombi G Astrákon van, biztosan tudjátok mire gondolok!

(Megkérdezhetem valamelyik vezért , mi vétséget követtem el ,hogy figyelmeztetés státuszom van???)

Módosítva : Atis28
Link to comment
Megosztás:

Frankie az enyém 3e-nél a 140et kapirgálja.

Igazából azt szeretném kérdezni,hogy lehet az Astra tetejére olyan olyan tetősínt rakni,mint ami a kombi G Astrákon van, biztosan tudjátok mire gondolok!

(Megkérdezhetem valamelyik vezért , mi vétséget követtem el ,hogy figyelmeztetés státuszom van???)

Óra szerint az enyém is :D Gps szerint 130, pontosan nem tudom a fordulatot, de biztos, hogy 3 felett van egy kicsivel. A tető sínt nem tudom, de szerintem máshol vannak a rögzítési pontjai.

Link to comment
Megosztás:

Óra szerint az enyém is :D Gps szerint 130, pontosan nem tudom a fordulatot, de biztos, hogy 3 felett van egy kicsivel. A tető sínt nem tudom, de szerintem máshol vannak a rögzítési pontjai.

Gps , elnézést benéztem. Meg rövidebb is ,mivel nekem nem kombira kellene, egyáltalán létezik ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Ti milyen fordulatszám tartományban használjátok az autót?

Elsősorban Z17DTH motor + F23 váltó csomaggal rendelkezőktől kérdezem. Szerintem vagyunk itt egy páran ilyennel. De írhat más is.

Nemrég olvastam egy cikket, "hogyan csökkentsük a fogyasztásunkat" címmel. És ott azt írták, hogy a dízelmotorok optimális fordulata 1300-2000 között van és ebben a tartományban érdemes használni.

Én ennél egy picit magasabb fordulaton használom. Általában 1500-nál visszaváltok. Föl meg ilyen 2200-2300 környékén. Persze néha jobban kihúzatom. Pályán muszáj 3000 környékén használnom. Általában 3000-3200 fölé sosem pörgetem.

Azt is írták, hogy városban 50-nél nyugodtan váltsunk 5.-et. Nem tudom de nekem 4.-ben még az 1500-at sem éri el a fordulat.

Ti hogy szoktátok?

Kicsit megkésve, de itt vagyok. :)

Nálam sokmindentől függ milyen fordulatot használok, alapjában véve Frankie64-hoz hasonlóan hideg motornál én is csak nagyon óvatosan megyek, és 1600-1800 körül mindenképp felváltok. Ha meleg a motor, akkor is általában 2000-nél már felváltok. Városban 50-nél 4., de kicsit gyorsabban haladva és ha csak gurulok (nincs emelkedő, nincs gyorsítás), akkor már 60-nál 5-be kapcsolok, 1200-1300 körül szépen, erőlködés nélkül viszi és baromi keveset eszik. Persze ha gyorsítás van, akkor gyorsulástól függően felmegy 2500-ig, ritkábban 3000-ig is, afölé én is nagyon ritkán pörgetem. Persze a pálya más, az ötös váltóval óra szerint 140-nél már 3000-et forog.

Hogy a legegészségesebb fordulatszám hol van, azt persze nem tudom. Én általában a fülemre hallgatok, ha már erőlködik, akkor biztosan visszaváltok és feleslegesen sem pörgetem, ha egyel magasabb fokozatban is simán viszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat. :)

Pályán én is 3000-es fordulatnál klattyintom be a tempomatot. Az nekem óra szerint 138-139, az autó saját GPS-e szerint 129-130km/h-nak felel meg.

Múltkor próbáltam óra szerint 150-et tartani. Viszi szépen, csak ekkor már érezhetően decikkel nő a a fogyasztás. (Érdekesség képen, sokan még így is nem kis sebességkülönbséggel húztak el mellettem az M6-oson...)

De azon meglepődtem kicsit amit írtatok. Én úgy gondolom, hogy amíg hideg a motor, nem tökéletesek az illesztések, kenés, akkor kapja a kisebb terhelést, ha minél kisebb nyomatékot kell leküzdenie a motornak. Ez pedig alacsonyabb sebességi fokozatban valósul meg. És persze a nyomatékkal a fordulatszám fordítottan arányos.

Így visszafogottan, hosszan elnyújtva szoktam gyorsítani és később is kapcsolok föl. Városban 3. fölé nem kapcsolok és a 2.-at is hagyom 2300-2400-ig kifutni.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat. :)

De azon meglepődtem kicsit amit írtatok. Én úgy gondolom, hogy amíg hideg a motor, nem tökéletesek az illesztések, kenés, akkor kapja a kisebb terhelést, ha minél kisebb nyomatékot kell leküzdenie a motornak. Ez pedig alacsonyabb sebességi fokozatban valósul meg. És persze a nyomatékkal a fordulatszám fordítottan arányos.

Így visszafogottan, hosszan elnyújtva szoktam gyorsítani és később is kapcsolok föl. Városban 3. fölé nem kapcsolok és a 2.-at is hagyom 2300-2400-ig kifutni.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

Igazad van, de valahol talán kettős dolog lehet ez.

Most hangosan gondolkodom. Nekem a cikk alapján az jutott eszembe, hogy a mi motorunk azért nem olyan nyomatékos alul, hogy igazán nagy kárt tudnánk okozni az alacsony fordulattal, legalábbis ma már sokkal nagyobb turbót akasztanak kisebb motorokra, jóval nagyobb a liter/teljesítmény/nyomaték arány, és jóval alacsonyabb fordulaton ébred az óriási nyomaték. Viszont ha az olaj nem elég meleg, a magasabb fordulat is legalább annyira bánthatja a motort, akár kis terheléssel is. A belső súrlódás és a kenőanyag ellenállása hideg motornál nagyon nagy, elég csak a fogyasztást nézni álló helyzetben (nekem meleg motornál ez 0,3L/h, hideg motornál kb 1,2L/h-ról indul el lefelé). A nagy ellenéállás önmagában talán nem is akkora baj, ameddig csak a fogyasztás nagy. A kérdés, hogy ebből az ellenállásból mi az aránya a valódi súrlódásnak és az olaj ellenállásának. Az olaj ellenállása csak fogyasztás többletet okoz, a súrlódás viszont kopást. Gondolom én.

Mindez persze csak elmélkedés, gondolatébresztő.

Én leginkább arra az álláspont felé hajlok, hogy minimális terhelésnél minden üzemben (hideg/meleg) érdemesebb azért alacsonyabban tartani a fordulatot, gyorsításnál pedig egészsésgesebb tartományba emelni.

Azonban annyi mindent hallani és olvasni ezzel kapcsolatban (ellentmondásos dolgokat is), hogy én is nagyon bizonytalan vagyok e téren, legalább annyira mint akárki más laikus.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, de valahol talán kettős dolog lehet ez.

Most hangosan gondolkodom. Nekem a cikk alapján az jutott eszembe, hogy a mi motorunk azért nem olyan nyomatékos alul, hogy igazán nagy kárt tudnánk okozni az alacsony fordulattal, legalábbis ma már sokkal nagyobb turbót akasztanak kisebb motorokra, jóval nagyobb a liter/teljesítmény/nyomaték arány, és jóval alacsonyabb fordulaton ébred az óriási nyomaték. Viszont ha az olaj nem elég meleg, a magasabb fordulat is legalább annyira bánthatja a motort, akár kis terheléssel is. A belső súrlódás és a kenőanyag ellenállása hideg motornál nagyon nagy, elég csak a fogyasztást nézni álló helyzetben (nekem meleg motornál ez 0,3L/h, hideg motornál kb 1,2L/h-ról indul el lefelé). A nagy ellenéállás önmagában talán nem is akkora baj, ameddig csak a fogyasztás nagy. A kérdés, hogy ebből az ellenállásból mi az aránya a valódi súrlódásnak és az olaj ellenállásának. Az olaj ellenállása csak fogyasztás többletet okoz, a súrlódás viszont kopást. Gondolom én.

Mindez persze csak elmélkedés, gondolatébresztő.

Én leginkább arra az álláspont felé hajlok, hogy minimális terhelésnél minden üzemben (hideg/meleg) érdemesebb azért alacsonyabban tartani a fordulatot, gyorsításnál pedig egészsésgesebb tartományba emelni.

Azonban annyi mindent hallani és olvasni ezzel kapcsolatban (ellentmondásos dolgokat is), hogy én is nagyon bizonytalan vagyok e téren, legalább annyira mint akárki más laikus.

Az a 0,3 l/h eléggé karcsú, még 1.7 esetében is, nem?

Egy jó minőségű és viszkozitású olaj elég hamar eléri azt az állapotot, ahol már nem jelentős az ellenállása a motorban és már megvéd a kopástól.

Egyébként hidegindításnál több üzemanyag kell. Régebben ezért volt kézi szívató az autókban, hogy szabályozni lehessen, hogy dúsabb legyen a keverék. Most is van, csak automata. Ezért nagyobb a hideg alapjárati fogyasztás, meg a fordulatszám is.

Próbáld ki egy üres kólásdobozzal, hogy mikor rezeg jobban az autóban (bizonyos helyeken), alacsony, vagy magas fordulaton? A rezgések itt-ott meg nem tesznek jót az összeszerelési pontoknak.

Link to comment
Megosztás:

Az a 0,3 l/h eléggé karcsú, még 1.7 esetében is, nem?

Egy jó minőségű és viszkozitású olaj elég hamar eléri azt az állapotot, ahol már nem jelentős az ellenállása a motorban és már megvéd a kopástól.

Egyébként hidegindításnál több üzemanyag kell. Régebben ezért volt kézi szívató az autókban, hogy szabályozni lehessen, hogy dúsabb legyen a keverék. Most is van, csak automata. Ezért nagyobb a hideg alapjárati fogyasztás, meg a fordulatszám is.

Próbáld ki egy üres kólásdobozzal, hogy mikor rezeg jobban az autóban (bizonyos helyeken), alacsony, vagy magas fordulaton? A rezgések itt-ott meg nem tesznek jót az összeszerelési pontoknak.

Z19DT motor van nekem is: 0,8 l/h alá mondhatni soha nem megy, télen inkább 1,0 l/h. A mért átlagfogyasztásom (Zafira B 5,8 l/100km, a mutatott kb.: 6,0 l/100km.

Módosítva : koco
Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat. :)

Pályán én is 3000-es fordulatnál klattyintom be a tempomatot. Az nekem óra szerint 138-139, az autó saját GPS-e szerint 129-130km/h-nak felel meg.

Múltkor próbáltam óra szerint 150-et tartani. Viszi szépen, csak ekkor már érezhetően decikkel nő a a fogyasztás. (Érdekesség képen, sokan még így is nem kis sebességkülönbséggel húztak el mellettem az M6-oson...)

De azon meglepődtem kicsit amit írtatok. Én úgy gondolom, hogy amíg hideg a motor, nem tökéletesek az illesztések, kenés, akkor kapja a kisebb terhelést, ha minél kisebb nyomatékot kell leküzdenie a motornak. Ez pedig alacsonyabb sebességi fokozatban valósul meg. És persze a nyomatékkal a fordulatszám fordítottan arányos.

Így visszafogottan, hosszan elnyújtva szoktam gyorsítani és később is kapcsolok föl. Városban 3. fölé nem kapcsolok és a 2.-at is hagyom 2300-2400-ig kifutni.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

Hali!

Szerintem a cikkben elég szélsőséges használatból adódó hibák vannak felsorolva. Eleve 40-l nem megyünk 5,-ben. 50-55-s tempó 4, ben 1400-1500-s fordulat, ha akkor nincs megfelelő, azaz szabályzott olajnyomás akkor alapjáraton már villog a lámpa, és lehet csapágyazni a főtengelyt, felújítani a szivattyút. Ellenben nem vagyok róla meggyőzve még a cikk alapján sem, hogy egy hideg motort 2000 feletti fordulaton kell használnom, hogy az sokáig probléma mentesen működjön. Én inkább a mai cikkel tudok azonosulni. Mégpedig a változatos használat, sűrűbb olajcsere, és szűrő csere. A minőség pedig mindenkinek a saját döntése, de a minimum a gyári olaj. Nekem be van kapcsolva az olaj állapot figyelés az op-com szerint. Nem tudom ez mit jelent az opelnál, szerintem csak a hidegindítási ciklusokat számolja. Legutóbb kb 6500 km!!!!! után jelezte az olajcsere igényét. Ahogy én használom az autót, sokat megy röviden, hideg motorral, egyértelműen sűrűbben kell olajat és szűrőt cserélnem. Ha kijutok a városból akkor folyamatosan egyenletes tempóban, emelt fordulaton, de nem padlón autózok. Eddig ez bevált. Szerintem akkor jó mikor szelíden duruzsol a motor, és nem üvöltve sír! A 30-s olajcsere meg akkor állja meg a helyét mikor meghatározóan hosszú utakon, optimális üzemi körülmények között használják az autót.

Szóval, szerintem!

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt a cikket olvastam pár napja, mikor fölkerült a portálra. Kár hogy a dízelmotorokra nem tér ki, pedig az is megérne egy misét. :)

A minőség pedig mindenkinek a saját döntése, de a minimum a gyári olaj. Nekem be van kapcsolva az olaj állapot figyelés az op-com szerint. Nem tudom ez mit jelent az opelnál, szerintem csak a hidegindítási ciklusokat számolja. Legutóbb kb 6500 km!!!!! után jelezte az olajcsere igényét. Ahogy én használom az autót, sokat megy röviden, hideg motorral, egyértelműen sűrűbben kell olajat és szűrőt cserélnem.

Azt írod, a gyári olaj a minimum. Ezek szerint nem tartod olyan jó minőségűnek? Van nála jobb? Jó tudom Mobil 1 ESP 0W-40, de ezen kívül van még a kettő között? Ha igen, melyik?

Igen, én is nézegettem már ezt az állapotfigyelést. Ki lehet íratni op-comban az olaj maradék élettartamát %-ban, illetve a maradék hidegindításokat is.

Én is 15.000-enként cserélem az olajat, ahogy itt is tanácsoltátok. Ez nekem egyébként kb 7 hónap alatt összejön. Most tavasszal lesz esedékes a következő csere.

A mostani olajomban kb 10.000km van. Az op-com az elhasználtságét még 50%-nak sem írja. Igaz én autópályán megyek sokat, a városi használat ehhez képest elenyésző. Lehet valahogy ezt is érzékeli és belekalkulálja.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a cikket olvastam pár napja, mikor fölkerült a portálra. Kár hogy a dízelmotorokra nem tér ki, pedig az is megérne egy misét. :)

Azt írod, a gyári olaj a minimum. Ezek szerint nem tartod olyan jó minőségűnek? Van nála jobb? Jó tudom Mobil 1 ESP 0W-40, de ezen kívül van még a kettő között? Ha igen, melyik?

Igen, én is nézegettem már ezt az állapotfigyelést. Ki lehet íratni op-comban az olaj maradék élettartamát %-ban, illetve a maradék hidegindításokat is.

Én is 15.000-enként cserélem az olajat, ahogy itt is tanácsoltátok. Ez nekem egyébként kb 7 hónap alatt összejön. Most tavasszal lesz esedékes a következő csere.

A mostani olajomban kb 10.000km van. Az op-com az elhasználtságét még 50%-nak sem írja. Igaz én autópályán megyek sokat, a városi használat ehhez képest elenyésző. Lehet valahogy ezt is érzékeli és belekalkulálja.

Szia!

Én a gyárit használom, szerintem megfelel erre 11-13 e km-re amit nálam megy egy évben. Biztos van nála jobb, de én nem vagyok márka függő, hogy csak egy bizonyos típus a megfelelő. A régi astrában is gm volt, csak 15-s, hagyományos az sem reklamált. Ez amióta nálam van, 5-30-s dexos 2 megy bele, nem fogy, nincs vele észrevehető gondom, szerintem a célnak megfelel. Szerintem a hideg ciklusokat számolja, és az alapján jelzi a csere igényt. De majd jön erre egy belső ember és megmondja a tutit :icon1: Olajakat meg már sokat elemezték a az olajos topicban.

:hiya:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, tegnap beszerelésre került a GID kijelzőt és nem tudom, hogy kell állítani, hogy mit mutasson alaphelyzetben most a pillanatnyi fogyasztást mutatja és én átszeretném tenni átlagfogyasztásra. CD30 as a fejegység. Kinullázni már nagyon megy, de semmi mást nem tudok csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, tegnap beszerelésre került a GID kijelzőt és nem tudom, hogy kell állítani, hogy mit mutasson alaphelyzetben most a pillanatnyi fogyasztást mutatja és én átszeretném tenni átlagfogyasztásra. CD30 as a fejegység. Kinullázni már nagyon megy, de semmi mást nem tudok csinálni.

Az alapképernyőn nekem is pillanatnyi fogyasztást ír ki. Az átlaghoz be kell lépnem a BC menübe.

Szerintem ezen nem nagyon tudsz változtatni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.