Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Van egy 2005 Opel Astra H autóm,nem Computer board-os,kevés extra van benne,benyomtam a settings gombot hosszan és ki irta hogy test mode.Valaki azt mondta,hogy ott meg lehet nézni a viz hőmérsékletét.Ezt igy kell vagy ennek az autónak nem lehet,esetleg hülyeséget csináltam?

Nem csináltál hülyeséget, ez ilyen...;)

A hőmérséklet ha 3 soros a kijelződ akkor "T:" utáni szám, ha a GID(grafikus kijelző)-d van, akkor a "coolant:" felirat utáni szám lesz. Mindkét esetben a "BC" gombbal tudsz lapozni/továbblépni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, félig-meddig off leszek, de annyira fölbosszantottak ma délután, hogy muszáj kiírnom magamból.

Ma ugyanis kis híján összetörtek. Történt ugyan is, hogy pénteken délután a budapesti csúcsforgalomban egy stop táblás kis két sávos mellékútról jobbra akartam fordulni a főútra. Gondolom a pesti csúcsforgalmat sokatoknak itt nem kell bemutatnom. A főúton is haladós de összefüggő kocsisor.

Na, indexet kirakom és várok, hogy legyen egy kis hely hogy kiférjek, esetleg valaki kienged. Mögöttem is áll egy autó, egyszer csak látom hogy beáll mellém a szembe jövő sávba. Nézem, hogy mit akar, se index, se semmi. Ekkor még arra gondoltam naivan, hogy biztos balra akar fordulni és azt hiszi onnan ügyesebb lesz. De minek foglalja ez a szembe jövő sávot... gondoltam ő tudja.

Egyébként egy tipikus nagydarab, izompólós kopasz csávó ült a kocsiban, ami valami régebbi fekete autó volt. Mintha csak valami filmbeli sztereotip gengszter vagy strici cseppent volna oda.

Közben lett egy kis szünet a kocsisorban, elindulok. Erre ez a gyökér tőlem balra csikorgó kerekekkel mindenféle irányjelzés nélkül kilő és elém kanyarodik jobbra. Szerencsére elég jók a reflexeim, így egyből a fékre ugrottam és besatuztam. Meg tudtam állni, de nem sokon múlt. A kezemet nem tettem volna oda a lökhárítóm és az ő jobb első ajtója közé.

Elég ideges lettem, rá is dudáltam, erre még neki állt feljebb. Valamit elkezdett ordibálni, de nem hallottam mit. Talán jobb is. Komolyan, mért adnak az ilyen marha jószágoknak jogosítványt?! Bár nem lennék meglepve ha nem is lett volna neki.

Ha jól számoltam jó 5-6 Kresz szabályt szegett meg csupán ezzel a manőverével, arról nem is beszélve hogy engem is igen komolyan veszélyeztetett.

Hazaérve azért megnéztem a lökhárító bal elejét, de szerencsére egy karcolás sincs rajta.

Ezek után elgondolkoztam rajta, hogy nem ártana egy menetrögzítő kamera a kocsiba. Mert mi van ha összetör, aztán otthagy. Simán kinéztem volna belőle. Vagy csak tanulságként föltölteném a youtube-ra jól láthatóan a rendszámával...

Elég sokat vezetek, de szerencsére az ilyen őrültek eddig elkerültek. Nem is értettem, mért van ennyi baleset, amit nap mint nap látok és harsog a média. Hiszen ha mindenki normálisan vezet, betartjuk a szabályokat és egymásra is figyelünk, akkor nagyon nagy véletlen gikszerek sorozatának kell bekövetkeznie, hogy abból csattanás legyen. Legalábbis eddig így gondoltam. De most már értem. Elég egy ilyen hasonló ökörrel szembetalálkozni.

Volt már veletek is hasonló?

Ugyan ezen a napon egy órával később viszont nagyon pozitív meglepetés is ért. Szépen haladtam az M6-oson a külső sávban. Előttem kamion amit lassan kezdtem beérni, mögöttem a belsőben elég tempósan érkezik egy autó. A tempomatot kinyomtam, motorfékkel gurulok, hogy ne kelljen már fékeznem. Utálok ilyen helyzetben fékezni, aztán megint nyomi a gázt hogy visszagyorsuljak. De nincs mit tenni, neki van elsőbbsége. Várok, várok, de még mindig itt van közvetlenül mögöttem a belsőben. Közben majdnem teljesen utolértem a kamiont. Autó már a hátsó lökhárítóm vonalában. Kirakom az indexet, hogy lássa, hogy rá várok, igyekezzen már egy kicsit. Erre lefékez és megvárja hogy bemenjek elé.

Na, ilyet is ritkán látok! Meg is lepődtem rajta. Általában, ha kicsit előbb érek a kamionhoz és elkezdem előzni és már 150-160-nal nyomom, hogy ne tartsam már föl szegény embert mögöttem, még akkor is elkezdenek levillogni.

Ez a mostani viszont nagyon kellemes meglepetés volt, hogy vannak még ilyen előzékeny emberek is. Egyébként egy horvát rendszámú autó volt.

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, félig-meddig off leszek, de annyira fölbosszantottak ma délután, hogy muszáj kiírnom magamból.

Ma ugyanis kis híján összetörtek. Történt ugyan is, hogy pénteken délután a budapesti csúcsforgalomban egy stop táblás kis két sávos mellékútról jobbra akartam fordulni a főútra. Gondolom a pesti csúcsforgalmat sokatoknak itt nem kell bemutatnom. A főúton is haladós de összefüggő kocsisor.

Na, indexet kirakom és várok, hogy legyen egy kis hely hogy kiférjek, esetleg valaki kienged. Mögöttem is áll egy autó, egyszer csak látom hogy beáll mellém a szembe jövő sávba. Nézem, hogy mit akar, se index, se semmi. Ekkor még arra gondoltam naivan, hogy biztos balra akar fordulni és azt hiszi onnan ügyesebb lesz. De minek foglalja ez a szembe jövő sávot... gondoltam ő tudja.

Egyébként egy tipikus nagydarab, izompólós kopasz csávó ült a kocsiban, ami valami régebbi fekete autó volt. Mintha csak valami filmbeli sztereotip gengszter vagy strici cseppent volna oda.

Közben lett egy kis szünet a kocsisorban, elindulok. Erre ez a gyökér tőlem balra csikorgó kerekekkel mindenféle irányjelzés nélkül kilő és elém kanyarodik jobbra. Szerencsére elég jók a reflexeim, így egyből a fékre ugrottam és besatuztam. Meg tudtam állni, de nem sokon múlt. A kezemet nem tettem volna oda a lökhárítóm és az ő jobb első ajtója közé.

Elég ideges lettem, rá is dudáltam, erre még neki állt feljebb. Valamit elkezdett ordibálni, de nem hallottam mit. Talán jobb is. Komolyan, mért adnak az ilyen marha jószágoknak jogosítványt?! Bár nem lennék meglepve ha nem is lett volna neki.

Ha jól számoltam jó 5-6 Kresz szabályt szegett meg csupán ezzel a manőverével, arról nem is beszélve hogy engem is igen komolyan veszélyeztetett.

Hazaérve azért megnéztem a lökhárító bal elejét, de szerencsére egy karcolás sincs rajta.

Ezek után elgondolkoztam rajta, hogy nem ártana egy menetrögzítő kamera a kocsiba. Mert mi van ha összetör, aztán otthagy. Simán kinéztem volna belőle. Vagy csak tanulságként föltölteném a youtube-ra jól láthatóan a rendszámával...

Elég sokat vezetek, de szerencsére az ilyen őrültek eddig elkerültek. Nem is értettem, mért van ennyi baleset, amit nap mint nap látok és harsog a média. Hiszen ha mindenki normálisan vezet, betartjuk a szabályokat és egymásra is figyelünk, akkor nagyon nagy véletlen gikszerek sorozatának kell bekövetkeznie, hogy abból csattanás legyen. Legalábbis eddig így gondoltam. De most már értem. Elég egy ilyen hasonló ökörrel szembetalálkozni.

Volt már veletek is hasonló?

Ugyan ezen a napon egy órával később viszont nagyon pozitív meglepetés is ért. Szépen haladtam az M6-oson a külső sávban. Előttem kamion amit lassan kezdtem beérni, mögöttem a belsőben elég tempósan érkezik egy autó. A tempomatot kinyomtam, motorfékkel gurulok, hogy ne kelljen már fékeznem. Utálok ilyen helyzetben fékezni, aztán megint nyomi a gázt hogy visszagyorsuljak. De nincs mit tenni, neki van elsőbbsége. Várok, várok, de még mindig itt van közvetlenül mögöttem a belsőben. Közben majdnem teljesen utolértem a kamiont. Autó már a hátsó lökhárítóm vonalában. Kirakom az indexet, hogy lássa, hogy rá várok, igyekezzen már egy kicsit. Erre lefékez és megvárja hogy bemenjek elé.

Na, ilyet is ritkán látok! Meg is lepődtem rajta. Általában, ha kicsit előbb érek a kamionhoz és elkezdem előzni és már 150-160-nal nyomom, hogy ne tartsam már föl szegény embert mögöttem, még akkor is elkezdenek levillogni.

Ez a mostani viszont nagyon kellemes meglepetés volt, hogy vannak még ilyen előzékeny emberek is. Egyébként egy horvát rendszámú autó volt.

Szia. Nekem van benn, de szerencsére még nem kellett a videókat felhasználni. Bár nap mint nap vesz fel olyat, amiért "fejlövés" járna. ;)

Jó képet ad, 32GB kártyát vettem bele, így nem "HD" minőségben asszem 3 hetet vesz fel non-stop. Néha elfelejtem kihúzni a szivargyújtóból, veszi napokig. Fogyasztása igen kevés lehet, nem szívja le az akksit.

Az Intersparban vettem, talán 7000Ft volt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia. Nekem van benn, de szerencsére még nem kellett a videókat felhasználni. Bár nap mint nap vesz fel olyat, amiért "fejlövés" járna. ;)

Jó képet ad, 32GB kártyát vettem bele, így nem "HD" minőségben asszem 3 hetet vesz fel non-stop. Néha elfelejtem kihúzni a szivargyújtóból, veszi napokig. Fogyasztása igen kevés lehet, nem szívja le az akksit.

Az Intersparban vettem, talán 7000Ft volt...

Szia!

Publikus,hogy milyen fajta?

Ha nem, privátban leírnád?

Köszönöm!

Én is gondolkodom ilyenben,mert tényleg jól jöhet,ha ennyi b@rom van az utakon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az a kérdésem, hogy mitől riaszt be az autó? Mik által látja, hogy el akarják lopni, etc? Erre tud valaki valami kis tájékoztatót mutatni? :)

Köszi,

zsambek`

Szia!

Az ultrahangos egység a beltérben lévő mozgást érzékeli. Pl ha nem a távirányítóval nyitom az ajtót, hanem kulccsal és be volt riasztva, akkor már az ajtónyitásra is riaszt.

A motorháztető alatt is van egy nyitásérzékelő, így ha azt nyitod kívülről, arra is riaszt.

A kezelési útmutatóban mintha azt olvastam volna, hogy az autó emelését is érzékeli valahogy. Tehát emelésre is riaszt. De ezt még nem próbáltam ki.

Kamera:

Egyelőre neten nézelődök, hogy ilyenek vannak. Amik tetszenek és kicsit komolyabbak, van bennük GPS vevő, stb, azoknak elég húzós áruk van. Ha lenne valami márkásabb belőlük, annyira még nem is sajnálnám rá a pénzt, de ezek mind ilyen "No name" kínai termékeke.

De talán egy ilyen egyszerűbb is jobb, mint a semmi. Még az elhelyezéssel leszek bajban, mert engem borzasztóan zavar ha valami van a szélvédő előtt. Arra is gondoltam, hogy fölrakom a visszapillantó mögé, ott nem lenne útban, csak akkor meg tápot elég körülményesen, a plafonról fityegő zsinóron keresztül tudnék adni neki.

Amúgy a felvétel hogy működik? Arra gondolok hogy ha betelik a kártya, akkor manuálisan törölnöm kell, vagy automatikusan rávesz újra és törli az előző videófájlokat magától?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az ultrahangos egység a beltérben lévő mozgást érzékeli. Pl ha nem a távirányítóval nyitom az ajtót, hanem kulccsal és be volt riasztva, akkor már az ajtónyitásra is riaszt.

A motorháztető alatt is van egy nyitásérzékelő, így ha azt nyitod kívülről, arra is riaszt.

A kezelési útmutatóban mintha azt olvastam volna, hogy az autó emelését is érzékeli valahogy. Tehát emelésre is riaszt. De ezt még nem próbáltam ki.

Így van. Megelőztél. :-)

Az ultrahangos érzékelő felel a térvédelemért.

Általában a riasztókat lehet úgy élesíteni, hogy a térvédelmet kiiktatod, például azért, mert kisállatot hagysz az autóban.

Ekkor ajtó nyitásra riaszt, de belső mozgásra nem. Gyári riasztónál nem tudom hogy kell a részleges élesítést aktiválni,

utólagosnál többféle megoldás létezhet. Nálam kétszer rá kell adni a gyújtást és levenni, majd utána élesíteni, ekkor nem veszi figyelembe az ultrahangos érzékelőkről jövő jelzéseket. Szabad a belső mozgás.

A héjvédelem az ajtókban pedig mágneses elven működik. Úgynevezett reed-relével.

Ennek nagyon sok változata van. Ha megnézed az ajtót, akkor nem is látod az érzékelőt. A jelzések CAN-Buson továbbítódnak. Az Astra G-ben még mechanikus érzékelő van az ajtókban. Benyomott állapotban nyugalomban van, ha kinyitod az ajtót, jelzést ad.

Dőlésérzékelő is lehet a kocsiban, az pedig higanykapcsoló volt régebben, manapság nem tudom milyeneket használnak.

Biztos láttatok már olyat, hogy ha elment egy hangos motor egy kocsi mellett elindult a riasztója, na ez azért volt, mert kisebb rezgéseket keltett és a dőlésérzékelő tévesen riasztott.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az ultrahangos egység a beltérben lévő mozgást érzékeli. Pl ha nem a távirányítóval nyitom az ajtót, hanem kulccsal és be volt riasztva, akkor már az ajtónyitásra is riaszt.

A motorháztető alatt is van egy nyitásérzékelő, így ha azt nyitod kívülről, arra is riaszt.

A kezelési útmutatóban mintha azt olvastam volna, hogy az autó emelését is érzékeli valahogy. Tehát emelésre is riaszt. De ezt még nem próbáltam ki.

Kamera:

Egyelőre neten nézelődök, hogy ilyenek vannak. Amik tetszenek és kicsit komolyabbak, van bennük GPS vevő, stb, azoknak elég húzós áruk van. Ha lenne valami márkásabb belőlük, annyira még nem is sajnálnám rá a pénzt, de ezek mind ilyen "No name" kínai termékeke.

De talán egy ilyen egyszerűbb is jobb, mint a semmi. Még az elhelyezéssel leszek bajban, mert engem borzasztóan zavar ha valami van a szélvédő előtt. Arra is gondoltam, hogy fölrakom a visszapillantó mögé, ott nem lenne útban, csak akkor meg tápot elég körülményesen, a plafonról fityegő zsinóron keresztül tudnék adni neki.

Amúgy a felvétel hogy működik? Arra gondolok hogy ha betelik a kártya, akkor manuálisan törölnöm kell, vagy automatikusan rávesz újra és törli az előző videófájlokat magától?

Szia,

Először is köszönöm szépen.

Másodszor: Vannak olyan kamerák, amelyek mint egy fekete doboz működnek, tehát ha betelik a kártya, akkor ráveszik magukat. És mindig az utolsó nem tudom mennyi lesz így rajta :)

Ui.: talán Cycle-Recording-nak hívják :)

zsambek`

Módosítva : zsambek
Link to comment
Megosztás:

Ekkor ajtó nyitásra riaszt, de belső mozgásra nem. Gyári riasztónál nem tudom hogy kell a részleges élesítést aktiválni,

A plafonon középen a beltér világítás körül van egy kapcsoló, azt kell megnyomni hozzá mielőtt bezárod és beriasztod az autót.

Szia,

Először is köszönöm szépen.

Másodszor: Vannak olyan kamerák, amelyek mint egy fekete doboz működnek, tehát ha betelik a kártya, akkor ráveszik magukat. És mindig az utolsó nem tudom mennyi lesz így rajta :)

Ui.: talán Cycle-Recording-nak hívják :)

zsambek`

Én is köszi. :)

Vajon egy ilyen olcsóbb kamera is tud ilyet? Mert az azért elég kényelmetlen és körülményes, ha nekem kell figyelgetnem hogy mennyi hely van rajta és törölgetni ha betelik. Mert lefogadom, hogy pont akkor felejtek el majd törölni, ha pont valami akció van.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

A plafonon középen a beltér világítás körül van egy kapcsoló, azt kell megnyomni hozzá mielőtt bezárod és beriasztod az autót.

Én is köszi. :)

Vajon egy ilyen olcsóbb kamera is tud ilyet? Mert az azért elég kényelmetlen és körülményes, ha nekem kell figyelgetnem hogy mennyi hely van rajta és törölgetni ha betelik. Mert lefogadom, hogy pont akkor felejtek el majd törölni, ha pont valami akció van.

Kamera:

Amit Maybal linkelt OV-CAM-01, annak a használati utasításában az áll:

2. Ez az AUTÓS KAMERA ciklusokban vesz fel attól függően, hogy 2/5/15 perces tárolási időt választ. Ha a tárolóeszköz megtelik, akkor az elejétől vesz fel újra, és törli a korábban felvett anyagot automatikusan. Közben lesz egy 3 másodperces szünet, e 3 másodperc alatt semmi nem kerül rögzítésre.

Tehát a legrégebbit felülírja.

Azért tetszik nekem még ez a kamera, mert van beépített aksija. Ha pl. szivargyújtóba dugod és véletlen kimozdul, akkor is megy tovább akksiról. Vagyis úgy gondolom.

Azon már gondolkoztam én is, hogy honnan adnék neki feszültséget.

Mivel valahová a szélvédő közepére, felülre kerülne a kamerát tenni, a vezetékét bevezetném az olvasólámpák környékére, aztán ott biztos van 12V a lámpánál.

Na vagy arra tennék egy lengő szivargyújtó aljzatot és beledugnám a gyári töltőt, vagy egy DC-DC konverterrel 12V --> 5V oldanám meg a tápellátást, pici hűtőbordával.

Azért is így, mert ugye ha bekapcsolva hagyod az olvasólámpát, akkor egy idő után a kocsi lekapcsolja és így nem marad táp alatt a kamera, nem merül le az akksi, ha sokáig áll a kocsi.

Kérdés mit szól ehhez az elektronika, de majd kiderül. :-)

Üdv!

O

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm!

Bátyám is ehhez hasonlót nézegetett,hacsak nem pont ezt a fajtát.Majd megmutatom neki,Ő is akar venni.

Ezen van éjszakai mód is? A 3-3 led miatt kérdem.

Köszönöm mégy egyszer!

Szia. Igen van, de nagyon gyenge. Gyakorlatilag (otthon a szobában nézve) kb 2 méter a hatósugara.

Igazából nem a "vevővel" van a baj, hanem az infravetővel, azaz a 6 leddel. Ezek kicsik, tehát akkor vesz fel valamit értékelhetően, ha mondjuk valaki "belehajol" a kamerába...

Tehát olyat ne várjál, hogy a parkolóban vak sötétben felvesz mindent, ami előtte zajlik. Gyakorlatilag az autó elejét nem látod....vagy talán még ennyit igen..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kamera:

Egyelőre neten nézelődök, hogy ilyenek vannak. Amik tetszenek és kicsit komolyabbak, van bennük GPS vevő, stb, azoknak elég húzós áruk van. Ha lenne valami márkásabb belőlük, annyira még nem is sajnálnám rá a pénzt, de ezek mind ilyen "No name" kínai termékeke.

De talán egy ilyen egyszerűbb is jobb, mint a semmi. Még az elhelyezéssel leszek bajban, mert engem borzasztóan zavar ha valami van a szélvédő előtt. Arra is gondoltam, hogy fölrakom a visszapillantó mögé, ott nem lenne útban, csak akkor meg tápot elég körülményesen, a plafonról fityegő zsinóron keresztül tudnék adni neki.

Amúgy a felvétel hogy működik? Arra gondolok hogy ha betelik a kártya, akkor manuálisan törölnöm kell, vagy automatikusan rávesz újra és törli az előző videófájlokat magától?

A plafonon középen a beltér világítás körül van egy kapcsoló, azt kell megnyomni hozzá mielőtt bezárod és beriasztod az autót.

Én is köszi. :)

Vajon egy ilyen olcsóbb kamera is tud ilyet? Mert az azért elég kényelmetlen és körülményes, ha nekem kell figyelgetnem hogy mennyi hely van rajta és törölgetni ha betelik. Mert lefogadom, hogy pont akkor felejtek el majd törölni, ha pont valami akció van.

Hali.

Vannak nagyon jó, komolyabb kamerák, de drágák. Az, hogy nem ismered a márkát, nem feltétlenül jelenti azt, hogy "csak" kínai, meg hogy gagyi. Annó a GoPro név hallatára sem indult be a fantázia, és most talán a legprofibb akció kamera, bár a többi is jön fel rá, de sokkal olcsóbbak. Van kínai gyártótól is már olyan, ami van olyan jó, mint a GoPro, de töredéke az ára. (vagy a HTC mobil is tajvani, és eléggé piacképes)

A kameráról:

Nincs ennyi az a 3 mp, folyamatosan veszi, a beállított idő arányában(2/5/15 perc) minimális az átvezetési idő(befejezés-következő felvétel készítése) nincs 1mp.

A felvételeket úgy képzeld el, mint egy végtelenített film. Tehát ha a kártya "végére" ér, akkor a legkorábbi felvételt írja felül. És így tovább....

A tápot én is tervezem a világításra rákötni, vagy viszek fel a tető konzolhoz állandó 12V-ot, és akkor nem látszik semmi a vezetékéből.

Olyat tudnék még ajánlani, hogy vannak beépíthető kamerák, amit kijelzőhöz kell csatlakoztatni. RCA csatin keresztül. Vagy olyan, ami rendszámtartóba van beépítve, ez is RCA-s. Kell hozzá mindenképp kijelző, ami RCA bemenetes. Itt több megoldás van, visszapillantóra rakható, vagy a műszerfalra rakható, mint egy TV.

Teszek fel képeket.

Ez olyan, hogy a tükörben is van kamera előre néz, meg van egy vezetékes, amit hátra lehet bekötni tolatáshoz

dupla_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

rendszámtáblás:

rendszt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

ez megint egy tükrös változat:

t_kr_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez meg a műszerfalra rakható:

tv-s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ezek olyan 60$-150$ között mozognak.

Módosítva : Maybal
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért tetszik nekem még ez a kamera, mert van beépített aksija. Ha pl. szivargyújtóba dugod és véletlen kimozdul, akkor is megy tovább akksiról. Vagyis úgy gondolom.

Sajnos nem így van. Ha kimozdul, nem vált át. Sajna....vagy táp, vagy akksi....azt viszont be lehet állítani a menüben(ha jól emlékszem) hogy a tápnál azonnal indítsa a felvételt, azaz a gyújtást kapcsolva azonnal indítsa a felvételt, vagy manuálisan.

Link to comment
Megosztás:

A tápot én is tervezem a világításra rákötni, vagy viszek fel a tető konzolhoz állandó 12V-ot, és akkor nem látszik semmi a vezetékéből.

Olyat tudnék még ajánlani, hogy vannak beépíthető kamerák, amit kijelzőhöz kell csatlakoztatni. RCA csatin keresztül. Vagy olyan, ami rendszámtartóba van beépítve, ez is RCA-s. Kell hozzá mindenképp kijelző, ami RCA bemenetes. Itt több megoldás van, visszapillantóra rakható, vagy a műszerfalra rakható, mint egy TV.

Teszek fel képeket.

Ez olyan, hogy a tükörben is van kamera előre néz, meg van egy vezetékes, amit hátra lehet bekötni tolatáshoz

Közben tovább gondoltam. 12V-ot egy kábellel föl tudok vinni neki akár a közvetlenül a szivargyújtóról is, csak az A oszloppal vagyok bajban. Valahogy biztos le lehet pattintani róla a burkolatot, hogy szépen alatta elvigyem, csak nekem ott is légzsák van. Nem szívesen kísérleteznék vele, feszegetném, nehogy eldurranjon.

Egyébként most egy ilyet néztem, ami tetszik is és egy húszast még nem sajnálok érte: http://autos-kamera.arukereso.hu/concorde/roadcam-hd-30-p185062063/

A beépíthető kamerákhoz nem kell feltétlenül külön kijelző. A CID is jó nekik egy kis átalakítással, hogy tudjon RCA-t fogadni. Talán az e-bay-en láttam hozzá komplett készletet, de még így is marha drága volt, úgyhogy letettem róla. Pedig még ez talán a legelegánsabb megoldás. Nincsenek lógó kábelek meg egy külön monitor amit valahova pakolni kell.

Ezen még akkor gondolkoztam, mikor a tolatókamerás projekt volt tervben. :)

Láttam hozzá olyan kamerát, ami a rendszámtábla világításba volt beleintegrálva. Nagyon jól nézett ki.

Tükörmonitort meg azért nem szeretnék, mert akkor be kéne áldozni a jó kis gyári fényre sötétedő tükrömet.

Marad egy olyan, amit linkeltem, csak a tápot kell valahogy megoldani, hogy ne legyenek lógó kábelek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez sem rossz, néztem pont ezt a típust is. Van belőle olyan változat is kicsit drágábban, ami GPS-es.

Kár, hogy itthon a Google alapján csak egy valaki forgalmazza ennek az árnak a többszöröséért. És azt is úgy, hogy előre kifizetem és majd 3 hét múlva megkapom Hongkongból légipostával.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.