Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

9 hours ago, kolbi0325 írta:

Help!!!  Y17dt.   Hiba:  hol indul rendesen, hol pedig nehézkes indítás, majd egyenetlen alapjárat. üres járatban 2100-as fordulatnál megtorpan, és elkezd ingadozni 1700-ig a motor fordulat közben szürkésen füstöl, mintha túl sok vagy túl kevés kaját kapna. Hideg motornál gyorsítás közben 2000-fordulat körül bekopog a motor egy pár másodpercre. Most kaptam vissza egy opel szerelőtöl, nem talált semmi hibát. Nem ir semmi hibakódot. Most lett az egr, és a map is kitakarítva.  Lehet hogy adagoló vezérlő lessz?  Köszönöm a segítséget. Gábor

Elképzelhető az is, nézd meg, hogy van-e gázolaj fent az ECU csatiban, a feléd esőben, ha van akkor gyanús.

Próbáld meg lehúzni a légtömegmérőt, nekem attól torpant. Ha lehúzod és a jelenség megszűnik megvan a ludas.

Semmiféle hibakódot nem dob? Azért azt nézd meg ELM327 vagy villogtasd ki.

Hideg motornál én nem forgatok 2000 fölé, mert ott már a turbó felépíti a nyomást, és hosszútávon hengerfej megadhatja magát, de ez az én véleményem.

Nehézkes indítás lehet még lelevegősödés is, nem cseréltél mostanában gázolajszűrőt?

Ha szerelőtől jön a kocsi, rendbe kéne lennie, biztos, hogy szerelőnél volt?

Link to comment
Megosztás:

Az ecu csatiban nincs gázolaj, valóban nincs benne hibakód,  kiolvastam én is.          

Nemrég volt cserélve szűrő, és akkor le is levegősödött, de azt még aznap megoldottam, gumigyűrűt szarul raktam bele, és elcsípte a ház széle. Majd csere újra. 

De már elötte is szarakodott, azt hittem elsőre hogy kezd eldugúlni a szűrőm, vettem hozzá dermedés gátló adalékot, majd pár nap múlva jött a szürő csere.

Ezekután vittem a szerelőhöz, de ő inkább benzines. Nem talált semmi hibát 8 nap alatt.   

Már arra gondolok hogy adagoló vezérlő (edu) lessz, de nem vagyok biztos benne. 

Link to comment
Megosztás:

Tanácsot kérnék. Astra G Y17DT. Egyszer csak elkezdte a következőt. Megállás után nem indult. Köszörülés után beindult, néha rángatott. Most reggel beindult, de a leállítás után már nem. Indítózás közben néha "kapkod". Apósé az autó, a vezérlő elektronikát betettem a saját autómba, működik rendesen. P0251 hiba kódot generál, de nem azonnal, csak valamikor jóval később. Nem elektronika mondom mert teszteltem. Az üzemanyag szűrő házban 1/4-ig van csak gázolaj. A porlasztó csúcsokhoz nem jut egy csepp se. Ha véletlenül elindult (ma), akkor ment rendesen, nem füstölt. Tanácsot és ötletet kérnék. Esetleg van leállító szelep ami nem működik? Miért nem szívja a gázolajat?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, commodore said:

Tanácsot kérnék. Astra G Y17DT. Egyszer csak elkezdte a következőt. Megállás után nem indult. Köszörülés után beindult, néha rángatott. Most reggel beindult, de a leállítás után már nem. Indítózás közben néha "kapkod". Apósé az autó, a vezérlő elektronikát betettem a saját autómba, működik rendesen. P0251 hiba kódot generál, de nem azonnal, csak valamikor jóval később. Nem elektronika mondom mert teszteltem. Az üzemanyag szűrő házban 1/4-ig van csak gázolaj. A porlasztó csúcsokhoz nem jut egy csepp se. Ha véletlenül elindult (ma), akkor ment rendesen, nem füstölt. Tanácsot és ötletet kérnék. Esetleg van leállító szelep ami nem működik? Miért nem szívja a gázolajat?

Mert nem volt a büdös életben kiszerelve és kitakarítva a gázolajszűrő a tanknál.

Nem tudom mennyi kilométer van a gépben. Azt sem, hol tankolt após. De nagy sanszal erről van szó + levegős a rendszer valahol (jobbára a szűrőháznál). ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20DTL Lejtős úton indítok a fordulatszám mérő többet mutat mint kellene.Folyamatos haladásnál 2-2500-al mutat többet.

Leállításkor kb 1200-tól akadozva süllyed a mutató.

A motornak normális hangja van, nem pörög.

Valakinek valami ötlete,esetleg az ékszíjat kéne cserélni.

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, commodore írta:

Tanácsot kérnék. Astra G Y17DT. Egyszer csak elkezdte a következőt. Megállás után nem indult. Köszörülés után beindult, néha rángatott. Most reggel beindult, de a leállítás után már nem. Indítózás közben néha "kapkod". Apósé az autó, a vezérlő elektronikát betettem a saját autómba, működik rendesen. P0251 hiba kódot generál, de nem azonnal, csak valamikor jóval később. Nem elektronika mondom mert teszteltem. Az üzemanyag szűrő házban 1/4-ig van csak gázolaj. A porlasztó csúcsokhoz nem jut egy csepp se. Ha véletlenül elindult (ma), akkor ment rendesen, nem füstölt. Tanácsot és ötletet kérnék. Esetleg van leállító szelep ami nem működik? Miért nem szívja a gázolajat?

Hátsó üléslap felemel, tank búvónyílás felszed, és szét kell nézni a tankba, benne lévő szűrőházban mi a helyzet, néha megdöbbentő a látvány. Ha ezután is fenn áll a hiba jelenség, főtengely helyzet jeladót kell még megnézni vagy az adagolón a mennyiség szabályzó szelep lehet a ludas - ezt is le lehet tesztelni kiszedet állapotban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Remélem még amit kérdezni szeretnék nem lesz felesleges illetve százszor átbeszélt téma, szenkit sem szeretnék untatni a felesleges kérdésemmel.

Szrintetek mikor érdemes a kuplungszerkezetet cserélni? 98-as x17dtl német motosos g astra. Nagyon csörög már illetve fent fog.Àllítani lehet rajta valamit?Illetve kb mennyi lehet a csere? Neten nézelődve nagyon nagy az árkülömbség. Az ugyan ilyen f-es astra kuplungja másabb lehet?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, Kombitomi írta:

Hátsó üléslap felemel, tank búvónyílás felszed, és szét kell nézni a tankba, benne lévő szűrőházban mi a helyzet, néha megdöbbentő a látvány. Ha ezután is fenn áll a hiba jelenség, főtengely helyzet jeladót kell még megnézni vagy az adagolón a mennyiség szabályzó szelep lehet a ludas - ezt is le lehet tesztelni kiszedet állapotban.

Kössz a tippet. Vizsgálódunk így tovább.

Link to comment
Megosztás:

19 hours ago, commodore írta:

Tanácsot kérnék. Astra G Y17DT. Egyszer csak elkezdte a következőt. Megállás után nem indult. Köszörülés után beindult, néha rángatott. Most reggel beindult, de a leállítás után már nem. Indítózás közben néha "kapkod". Apósé az autó, a vezérlő elektronikát betettem a saját autómba, működik rendesen. P0251 hiba kódot generál, de nem azonnal, csak valamikor jóval később. Nem elektronika mondom mert teszteltem. Az üzemanyag szűrő házban 1/4-ig van csak gázolaj. A porlasztó csúcsokhoz nem jut egy csepp se. Ha véletlenül elindult (ma), akkor ment rendesen, nem füstölt. Tanácsot és ötletet kérnék. Esetleg van leállító szelep ami nem működik? Miért nem szívja a gázolajat?

 

19 hours ago, commodore írta:

Tanácsot kérnék. Astra G Y17DT. Egyszer csak elkezdte a következőt. Megállás után nem indult. Köszörülés után beindult, néha rángatott. Most reggel beindult, de a leállítás után már nem. Indítózás közben néha "kapkod". Apósé az autó, a vezérlő elektronikát betettem a saját autómba, működik rendesen. P0251 hiba kódot generál, de nem azonnal, csak valamikor jóval később. Nem elektronika mondom mert teszteltem. Az üzemanyag szűrő házban 1/4-ig van csak gázolaj. A porlasztó csúcsokhoz nem jut egy csepp se. Ha véletlenül elindult (ma), akkor ment rendesen, nem füstölt. Tanácsot és ötletet kérnék. Esetleg van leállító szelep ami nem működik? Miért nem szívja a gázolajat?

 

13 hours ago, Kombitomi írta:

Hátsó üléslap felemel, tank búvónyílás felszed, és szét kell nézni a tankba, benne lévő szűrőházban mi a helyzet, néha megdöbbentő a látvány. Ha ezután is fenn áll a hiba jelenség, főtengely helyzet jeladót kell még megnézni vagy az adagolón a mennyiség szabályzó szelep lehet a ludas - ezt is le lehet tesztelni kiszedet állapotban.

Meg van a hiba. Az kuvva vezérlő elektronika átvert. Kivettem az én autómba tesztelni és jó volt. Visszatettem, elindult. Leállítottam, visszacsavaroztam a helyére, nem ment többet. Vizsgálódás ezerrel, gondoltam még egyszer kibróbálom, hátha. Hát már az enyémben sem ment. A jó elektronikát betéve a másikba, elindult. Szóval beszivatott a cucc. Átnézem holnap a forrasztásokat, ha nem akkor Debrecen vagy Gyula. :)

Link to comment
Megosztás:

hali

adott egy opel corsa 1.7 dti y17dtl motorkóddal.

a "hibajelenségem" az, hogy a turbo ami benne van nem mindig "kapcsol be". Alacsony fordulaton (kb2200) nagyon lomha majd fölötte elkezd húzni. Amig nem állitom le az autót addig a teljesitménye nagyon jó. Ha leállítom akkor legközelebb már nem biztos hogy "kapcsol" a turbo. valamikor hosszabb idő és folyamatos magas fordulatszám kell ahhoz, hogy a turbó kapcsoljon, onnan már megy mint a mérgezett egérke.

Visszaolvastam mobil készüléken a 309 oldalból több mint 200-at. Összeszedtem pár dolgot, az a kérésem csak, hogy erősítsetek meg az elvégzendő dolgokban, vagy utasítsátok azt el ha felesleges ennél a problémánál. 

1. Légtömegmérőről csati lehúzás és próba. Ha igy jó akkor olvastam hogy lehet takaritani, meg azt is hogy nem. Na most melyik?

2. Első verzió nem okozott javulást MAP szenzor takaritása. Benzinnel, ecsettel. Esetleg mással?

3. Még mindig nem jó akkor EGR szelep takaritás. 

4. Szivósor takaritás.

Remélem jó a sorrend, ha nem vagy bármi nem jó mondjátok meg. Esetleg akinek lenne  képe vagy folyamat videója az sokat segítene.

Előre is köszi

Módosítva : buccos
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! ahogy igértem visszajelzek. 

 Az auton most volt nagyszerviz, kőzben ismét bedobta a hibát P1125 "Turbofeltöltő megkerülőszelep - áramkör müködési hiba, 7.22448.00.1". Sikerült újat venni olcsón, a kocsi most hibamentes. Amit cseréltem bontottat az is rossz Volt! :( 

A légtömegméröt kipucoltam a kocsi jobb lett de ez is cserés.:(

Köszönöm a segitséget és a hozzá szólásokat!

20160120_104337 (Small).jpg

IMG_20160124_210124 (Small).jpg

IMG_20160124_210059 (Small).jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 25. at 11:09, totha6 írta:

.............."Turbofeltöltő megkerülőszelep - áramkör müködési hiba, 7.22448.00.1". Sikerült újat venni olcsón, a kocsi most hibamentes. Amit cseréltem bontottat az is rossz Volt! :( ......................

Szia.

-ha nem titok, akkor hol találtál és mennyiért Turbónyomás -szabályozó szelepet, mert valószínűleg nálam is ez lesz most a gond.

Azt tudom, hogy az EGR szabályozó szelep belül és csatlakozásban is ugyan ez, csak felfogatásban különbözik de ennek is horror ára van....

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia! Nem titok, Bárdinál tudtam megvenni ismerös álltal kedvezménnyel igy Volt egy tizes! Ez a szabályzó szelep az EGR mögöt a szivócsöre van felfogatva!

Én meg Légmennyiségmérőt kergetek az a Bárdinál 48pénz "Pierburg"minusz kedvezmény :(

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv

új tag vagyok

Az lenne a problémám 2000d y20dtl 16 szelepes motoról van szó,hidegen indul minden gond nélkül,de 15 perc múlva megáll a kocsi,majd csak a vissza hűl akkor indul be.

Mondták itt vezérmütengely jeladot fötengely jeladot meg hogy adagoló.

A hibakod: p12,p1345

Előre is köszönöm a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, kecsurobi írta:

Üdv

új tag vagyok

Az lenne a problémám 2000d y20dtl 16 szelepes motoról van szó,hidegen indul minden gond nélkül,de 15 perc múlva megáll a kocsi,majd csak a vissza hűl akkor indul be.

Mondták itt vezérmütengely jeladot fötengely jeladot meg hogy adagoló.

A hibakod: p12,p1345

Előre is köszönöm a válaszokat

Szia!Nekem is ez Volt  a problémám melegen leállitottam nem Indult csak ha visszahült, vezérmű és főtengely jeledó csere orvosolta.

Igaz nekem nem Volt hibakodom 1,7cdti.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 27. at 7:54, totha6 írta:

Szia! Nem titok, Bárdinál tudtam megvenni ismerös álltal kedvezménnyel igy Volt egy tizes! Ez a szabályzó szelep az EGR mögöt a szivócsöre van felfogatva!

Én meg Légmennyiségmérőt kergetek az a Bárdinál 48pénz "Pierburg"minusz kedvezmény :(

Én vettem légtömegmérőt 1x ezer környékén írtam is korábban azt hiszem Bárdinál! Teljesen jó és teszi a dolgát!

Link to comment
Megosztás:

7 órája, totha6 írta:

Szia!Nekem is ez Volt  a problémám melegen leállitottam nem Indult csak ha visszahült, vezérmű és főtengely jeledó csere orvosolta.

Igaz nekem nem Volt hibakodom 1,7cdti.

 

köszönöm

Hól található a vezérmütengely jeladó sokmindent lekell hozzá szedni?

Módosítva : kecsurobi
Link to comment
Megosztás:

4 órája, kecsurobi írta:

köszönöm

Hól található a vezérmütengely jeladó sokmindent lekell hozzá szedni?

Ha van alsó motortér borításod, az lehet jobb levenni az egészet, mert elég nyakatekert helyen van. Alulról a váltó felöli oldalon kell keresni. Kitapogatod azt hiszem 10-es krovával kihajtod új be kis játék csavar vissza és kész.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Handbrake írta:

Ha van alsó motortér borításod, az lehet jobb levenni az egészet, mert elég nyakatekert helyen van. Alulról a váltó felöli oldalon kell keresni. Kitapogatod azt hiszem 10-es krovával kihajtod új be kis játék csavar vissza és kész.

ott a fötengely jeladó van nem? vagy az  ugyan az?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kecsurobi írta:

ott a fötengely jeladó van nem? vagy az  ugyan az?

Sziasztok.

 - Y17DT-nek főtengely jeladója van. (holtpont jeladó vagy fordulatszám jeladó....)

pld.-ul:

 https://alkatreszek.hu/autotipus/opel/astra/astra_g_kombi_f35_1998_02_2009_12/14182/erzekelok_motorok_kapcsolok_elektronika/fotengely_jelado/osszes_termek/-_1

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.