Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Nem az a problémám,hogy elment az oil.olajvisszajelző felvillant-az olaj megvan,nem veszett el-.innentől kezdve pedig már csak vontattak(eszem ágában nincs így vele járni).

az olaj a tágulásiban-valami olajvisszahűtőt magyarázott,hogy onnan szivárog a tágulásiba.ez is állítólag típushiba kehet?

köszönöm segítséged

Értem a problémád lényegét (ismerem), borítékolom neked, hogy nagy valószínűséggel hengerfejese lesz ;)

Ha az előző tulaj ekkor bírka volt, hogy mondta is neked hogy tudott a problémáról (burkoltan elismerte), oszd meg vele a javítás költségeit!

Nagyon valószínű ezért adta ő már el, nem akart rá költeni :)

Az olaj visszajelző lámpáról: ha nem ment el az olajod, akkor nem dolgozik rendesen az olajszivattyú (nincs megfelelő nyomás), vagy a nyomástartó szelep hibája. Méress olajnyomást!

Véleményem szerint javíttasd meg egy hozzáértő szakival normálisan, vond bele a költségekbe az előző tulajt és használd örömmel az autód :(

Link to comment
Megosztás:

Értem a problémád lényegét (ismerem), borítékolom neked, hogy nagy valószínűséggel hengerfejese lesz ;)

Ha az előző tulaj ekkor bírka volt, hogy mondta is neked hogy tudott a problémáról (burkoltan elismerte), oszd meg vele a javítás költségeit!

Nagyon valószínű ezért adta ő már el, nem akart rá költeni :)

Az olaj visszajelző lámpáról: ha nem ment el az olajod, akkor nem dolgozik rendesen az olajszivattyú (nincs megfelelő nyomás), vagy a nyomástartó szelep hibája. Méress olajnyomást!

Véleményem szerint javíttasd meg egy hozzáértő szakival normálisan, vond bele a költségekbe az előző tulajt és használd örömmel az autód :(

Köszönöm segítségedet.nem volt valami megnyugtató de tanulságul veszem.

Ami az olajat illeti-ma szólt a szerelő,hogy az oilsziv. adta meg magát.már szerzett is bele másikat.-remélem ezenfelül már nem lessz még más hibálya is mert akkor szép karácsonynak nézek elejbe.

Link to comment
Megosztás:

hála istennek nekem a g-n ilyen pr. nem volt az f-en volt h.fej repedés az mindennel együtt 100000-körül volt .......de ne márkaszervizbe vidd mert az huzos és idöbe telik .

Te mit hallottál már erről az oil visszahűtő problémáról?-állítólag innen ered a tartájba az oil.volt már valakinek hasonló problémája?nem akarok mindjárt h.fej repedésben gondolkodni-anyagiak miatt-(szerintem érthető)

ui:nekem is az előző autóm f astra volt ISUZUS.tökéletesen meg voltam elégedve vele-meg kellett vállni tőle mert idős volt,de nem jártam ilyen pórul vele-kicsit csalódtam a G-ben.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm segítségedet.nem volt valami megnyugtató de tanulságul veszem.

Ami az olajat illeti-ma szólt a szerelő,hogy az oilsziv. adta meg magát.már szerzett is bele másikat.-remélem ezenfelül már nem lessz még más hibálya is mert akkor szép karácsonynak nézek elejbe.

Akkor az olajszivattyú tipp bejött.... :(

Azért abba csak ne nyugodj bele, hogy olaj van a kiegyenlítőben, ez így közel sem normális dolog ;)

Tudsz vmit az autó előéletéről: (ki volt a tulaj, hogy hajtotta, km -óra reális állása, szervízkönyv? -ilyesmi)

Link to comment
Megosztás:

ui:nekem is az előző autóm f astra volt ISUZUS.tökéletesen meg voltam elégedve vele-meg kellett vállni tőle mert idős volt,de nem jártam ilyen pórul vele-kicsit csalódtam a G-ben.

Ez a mondat sokat mondó!

Most,hogy szétbeleztük a F astrát,talán kilehet mondani,hogy az utolsó nem a teljes spórolás jegyében gyárott autó!

Már az F széria végére is jellemző volt,a hihetetlen spórolás!

Link to comment
Megosztás:

szió!

Neked is volt hasonló hibád már?

Ma vittem el egy szakihoz az autót-én nem mondhatom meg neki,hogy az oilszivattyú csavart nézze meg,mert ő a szerelő,de remélem megteszi.meg én egyébként sem értek az autószereléshez(elektronikában vok járatos).

kb egy ilyen szivattyú mibe kerül,ha cserélni kell?

Nekem szerencsére nem kellett a szivattyút cserélni, csak a fogaskereket, (szétverődött a tengelyfurata, egy ideje laza lehetett már... :( )

Ez még nem is lett volna sokba, de ha már szét volt szedve kicseréltettem a vezérlést is, pár 1000 km volt már csak hátra a cseréig.... ;)

Az is érdekes, hogy az egyik feszítő elég rendesen szorult már..... ;)

A szerencsén is sok múlott, hogy nem lett nagyobb baj....épp alapjáraton járt amikor elszabadult. A burkolat pedig olyan közel van ,hogy

nem tudott le esni a tengelyről és így a vezérlés sem kuszálódott össze... :(

Ettől függetlenül szerintem nem rossz konstrukció a G. Sajna bármien márka használtban lutri... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hallottam, hogy a 2 literes dízel ha lelevegősödik, borzasztó nehéz beindítani, ha pár napig áll, vagy 20 gumigyűrű van, ahol falsot szívhat, és hogy szervíz is csak úgy tudja beindítani, hogy van szivattyújuk, amivel felnyomják a rendszert gázolajjal. :)

Tényleg van ilyen? Csak mert pont ezzel a motorral készülök Astrát venni. ;)

Köszi a válaszokat előre is. :(

Link to comment
Megosztás:

Akkor az olajszivattyú tipp bejött.... :(

Azért abba csak ne nyugodj bele, hogy olaj van a kiegyenlítőben, ez így közel sem normális dolog ;)

Tudsz vmit az autó előéletéről: (ki volt a tulaj, hogy hajtotta, km -óra reális állása, szervízkönyv? -ilyesmi)

Szióka!

Kész lett a gép.örülök neki-de egy kis aprópénzzel soványabb lettem,így karácsony előtt-.

előélete az autónak?:kintről hozta egy idós német házaspár(akik magyarba költöztek-honosították+minden) azután egy fiatal srác vette meg az autót 120e km-el(szervkönyv nélkül).én tőle vettem 146ekm-el.és láss csodát másfél hét után beadta az uncsit-bosszantó-.Nem?

az óraállást szerinted ki lehet olvastatni az elektronikából?(arra gondolok volt-e visszatekerve!)

tehát röviden ennyi.

köszönöm segítséged:csada

Link to comment
Megosztás:

Nekem szerencsére nem kellett a szivattyút cserélni, csak a fogaskereket, (szétverődött a tengelyfurata, egy ideje laza lehetett már... :( )

Ez még nem is lett volna sokba, de ha már szét volt szedve kicseréltettem a vezérlést is, pár 1000 km volt már csak hátra a cseréig.... ;)

Az is érdekes, hogy az egyik feszítő elég rendesen szorult már..... ;)

A szerencsén is sok múlott, hogy nem lett nagyobb baj....épp alapjáraton járt amikor elszabadult. A burkolat pedig olyan közel van ,hogy

nem tudott le esni a tengelyről és így a vezérlés sem kuszálódott össze... :(

Ettől függetlenül szerintem nem rossz konstrukció a G. Sajna bármien márka használtban lutri... :)

Szióka!

köszönöm neked is a segítségedet!

van valami tipped a köv hibára?:a km óra ingadozik,a fordszám mérőn is észrevenni némi kilengést és ha ezt alapjáraton csinálja a motorhangon is hallatszódik a fordszám ingadozás.

ez lehet a mínuszoknak köszönhetően vagy valami más bibi-már megint-?

találkoztál már vagy hallottál vmi ilyesmi hibáról?

előre is köszi:csada

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem jó jel...

Állítólag az ingadozó alapjárat , motorvezérlés hiba....lehet program csere vagy vezérlőegység.... :( ;) :)

Szia!

köszönöm segítségedet!-találtam gazoilt a vezérlés egyik csatijában.kitisztítottam.mert szerintem az nem igazán tesz jót az elektronikának.-van erre vmi bevállt módszer?

az óraingadozással kapcsban felhívtam a szerelőmet és megkérdeztem mi lehet a gond.

tudni kell,hogy az ABS lámpám világít-azt mondta,hogy rossz a bal első keréknél a jeladó és elképzelhető,hogy ettől rakoncátlankodik.mert állítólag innen kap jelet az elektronyika az ABS jeladókról.és lehet megzavarodik

elképzelhető ez?lehetséges szerinted?

ui:olajszivattyú cserekor vezérműszíj is le lett dobva.ez belekavarhat a levesbe?

köszönöm:csada

Link to comment
Megosztás:

Szia!

köszönöm segítségedet!-találtam gazoilt a vezérlés egyik csatijában.kitisztítottam.mert szerintem az nem igazán tesz jót az elektronikának.-van erre vmi bevállt módszer?

az óraingadozással kapcsban felhívtam a szerelőmet és megkérdeztem mi lehet a gond.

tudni kell,hogy az ABS lámpám világít-azt mondta,hogy rossz a bal első keréknél a jeladó és elképzelhető,hogy ettől rakoncátlankodik.mert állítólag innen kap jelet az elektronyika az ABS jeladókról.és lehet megzavarodik

elképzelhető ez?lehetséges szerinted?

ui:olajszivattyú cserekor vezérműszíj is le lett dobva.ez belekavarhat a levesbe?

köszönöm:csada

soklábu a csati visszaolvasol akkor találsz az én irásaim között a gasoil csatiban beirást

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hallottam, hogy a 2 literes dízel ha lelevegősödik, borzasztó nehéz beindítani, ha pár napig áll, vagy 20 gumigyűrű van, ahol falsot szívhat, és hogy szervíz is csak úgy tudja beindítani, hogy van szivattyújuk, amivel felnyomják a rendszert gázolajjal. :)

Tényleg van ilyen? Csak mert pont ezzel a motorral készülök Astrát venni. ;)

Köszi a válaszokat előre is. :(

Hahó! Ha senki nem ismeri ezt a problémát, akkor az azt is jelenhetti, hogy senki se járt még így??? pedig megrögzött opelos mondta, nem hiszem, hogy tévedne. Azt mondta, hogy jellemző, hogy pár napig nincs beindítva, és akkor be se lehet indítani, csak szervízzel.

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Bár nekem nem régóta van Opelem, de az enyém 2 napállás után is, ha beülök, :kulcs be -elfordíti, izzítás 1 mp és röff. Mindig indul. Pedig garázs nélkül a szabadban fagyoskodik szegényked. De eddig még nem volt vele gond. Szal nem értem ezt a lelevegősödést. Igaz az enyémbe csak 38 000 km van... lehet majd nálam is lesz....1x plusz az enyém csak 1.7 dti

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Bár nekem nem régóta van Opelem, de az enyém 2 napállás után is, ha beülök, :kulcs be -elfordíti, izzítás 1 mp és röff. Mindig indul. Pedig garázs nélkül a szabadban fagyoskodik szegényked. De eddig még nem volt vele gond. Szal nem értem ezt a lelevegősödést. Igaz az enyémbe csak 38 000 km van... lehet majd nálam is lesz....1x plusz az enyém csak 1.7 dti

Csak a 2.0 dízelnél hallottam ezt a problémát, az 1.7 dízelnél nem.

Link to comment
Megosztás:

soklábu a csati visszaolvasol akkor találsz az én irásaim között a gasoil csatiban beirást

Szia! Nekem Z17DTL motorkódú 2004.07. évjáratú 1.7CDTI Astrám van. A vezérlőelektronika a bal első sárvédő mögött van. Hogy kerül oda gázolaj?Hol van az a csatlakozó amiben állni szokott az olaj? Vagy ennél a motornál már nincs ilyen probléma? Y17DTL-es motoroknál van a vezérlő elektronika a motor tetején-úgy olvastam ezeknél van ez a probléma nem?

Link to comment
Megosztás:

Szióka!

köszönöm neked is a segítségedet!

van valami tipped a köv hibára?:a km óra ingadozik,a fordszám mérőn is észrevenni némi kilengést és ha ezt alapjáraton csinálja a motorhangon is hallatszódik a fordszám ingadozás.

ez lehet a mínuszoknak köszönhetően vagy valami más bibi-már megint-?

találkoztál már vagy hallottál vmi ilyesmi hibáról?

előre is köszi:csada

Alapjárati léptető motor tisztítása :(

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem Z17DTL motorkódú 2004.07. évjáratú 1.7CDTI Astrám van. A vezérlőelektronika a bal első sárvédő mögött van. Hogy kerül oda gázolaj?Hol van az a csatlakozó amiben állni szokott az olaj? Vagy ennél a motornál már nincs ilyen probléma? Y17DTL-es motoroknál van a vezérlő elektronika a motor tetején-úgy olvastam ezeknél van ez a probléma nem?

az enyem y17dt motoru annak a tüzfal es a motor kozt van 2 csati es a motor feloli csati volt teli goil-lal all. az adagolon van egy 3 labu csati az elreped es a nyomastol felnyomja afelso csatiba a goilt .haidoben eszreveszed akkor nincs ojan nagy baj van valahol 1 autoszer. emilcime csaba11111@freemail.hu irtam neki de nem valaszolt.lehet hogy nem olvassa az origot a totalkaron az opel oldalon a teszteknel sokminde van irva ezekrol a muszerekrol mar ilyen hasonszoru opeltulajoktol .....................DEBRECEN ben lakik az illeto ha van valaki debreceni a topikban es van lehetosege probalja megtalalni az illetot koszonettel

Link to comment
Megosztás:

Ha minden jól megy egy Y17DTL motorkódú (1.7CDTI,82LE) 2003-as évjáratú G Astra tulaj leszek.Érdeklődnék ,hogy milyen gázolajat tankolhatok bele(kénmentes?),milyen olajcsere periódusa van az autónak,és milyen minőségű olajat igényel,vez. szíjat stb-t mikor kell majd cserélni rajta?Első fékbetét-tárcsa új van rajta, ezt hány km-ernél szokásos kicserélni?Ez a motor Isuzu gyártmány?Segítségeteket előre is köszönöm!

en az omv sprint tip. gasoilt hasznalom mar a 2.diesel astramba panaszt nem tudok ra mondani a mol-lal nekem fustolt az f astram azota miota az omv haszn. nincs bajom vele............... :(

Link to comment
Megosztás:

Termosztátod nem jó, csere, mert állandóan nyítva van, és a hűtön keresztül lehűti a vízet, az autó nem melegszik be üzemi hőmérsékletre, és ezáltal nagyobb lessz a kopás....

Könnyen ellenőrízhető, amikor a mutató még nem mozdult meg, de ha hűtőt megnézed és meleg akkor igazam van.

ez nem biztos mert valamelyik reggel mentem es a term.nem ment fel 80 fokig mikor jottem haza a o -on felment rendesen 90 fokig azt mondja a szer. hogy a diesel igy mukodik az F asztmanal nem volt ilyen ........... ;) :( :)

Link to comment
Megosztás:

ez nem biztos mert valamelyik reggel mentem es a term.nem ment fel 80 fokig mikor jottem haza a o -on felment rendesen 90 fokig azt mondja a szer. hogy a diesel igy mukodik az F asztmanal nem volt ilyen ........... ;) :( :)

Saját tapasztalatok:

Kartonpapír a hűtő elé és kész. Amúgy meg 1500-as fordulatszámmal szinte lehetetlen felmelegíteni a motort. Pályán 2000-es fordulat felett terhelés nélkül sikerül 10 km-en belül felmelegíteni. Persze a kartonpapír benne van...

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalatok:

Kartonpapír a hűtő elé és kész. Amúgy meg 1500-as fordulatszámmal szinte lehetetlen felmelegíteni a motort. Pályán 2000-es fordulat felett terhelés nélkül sikerül 10 km-en belül felmelegíteni. Persze a kartonpapír benne van...

Igen, az jó dolog, és télen hasznos is.

De ha jó a termosztát, akkor elvileg a hűtő felé nem megy melegvíz, vagyis minimális keringés van. Ha nem jó a termosztát, és nem zár le akkor az hosszú távomn káros.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az jó dolog, és télen hasznos is.

De ha jó a termosztát, akkor elvileg a hűtő felé nem megy melegvíz, vagyis minimális keringés van. Ha nem jó a termosztát, és nem zár le akkor az hosszú távomn káros.

Ne takard le a hűtő egész felületét, mert nem sok km után képes a rendszer túlmelegedni! Fontos a levegő hűtése a motornak :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.