Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sima O gyűrű van a porlasztókon?

Mert nekem amióta megvan a kocsi azóta olajos a víz, és már minden meg lett nézve kivéve az olajhűtőt!

Azért gondolom hogy az lehet a baj!

Ezek szerint a gumigyűrű nem lett megnézve ha nem tudsz róla! A porlasztón nincs gumigyűrű , hanem a porlasztó tartó hüvelyen van hüvelyenként 2db gumigyűrű ami a hengerfelyben van benne,víz és olajteret választ el egymástól , ennek az elöregedése miatt folyik össze a víz és az olaj. És speciális anyagból és speciális méretben van. 1100-1500ft közt van darabja a gumigyűrűnek Ha hüvelyt is akarsz cserélni akkor az 12.000-14.000ft közt van darabja amin rajta van a gumigyűrű is.

Ezeknek a gyári száma a következő ha esetleg venni akar valaki

94005872 és a váltószáma 5817564

97252583 és a váltószáma 5817574 ezek a hüvelyek számai.

Kettő fajta van motorszámtól függően.

Én németből tudtam jóval olcsóbban rendelni, igaz 3 garnitúrát kellett egyben, hogy a postaköltséget elengedjék.

80%- ban ezeknek a hibája miatt szokott olajos lenni a víz , de ajánlom mindenkinek aki ilyen gonokkal küzd hogy szánjon rá annyit hogy cseréltesse ki mert csak a saját tapasztalatom hogy a víz is teper ám az olajba , a motornak pedig nem használ a víz!!!

ÉS FONTOS!

HENGERFEJ LEVÉTELE NÉLKÜL IS CSERÉLHETŐ!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megkavarodtam!

Azt tudom hogy cseréltünk a porlasztókon O gyűrűket lehet 2 volt rajta!

amik rajta voltak azok el voltak öregedve az biztos de sima O gyűrűk voltak és mi is olyat tettünk rá!

Elhiszem! :icon1:

A porlasztón nincs gumigyűrű!!!

Ahhoz hogy hozzá férj a porlasztó tartó gumigyűrűihez le kell venned az alsó szelepfedelet (másnéven felső hengerfejet) amihez a vezérlést is le kell bontanod. Sajnos a mezei gumigyűrűk tartósan nem felelnek meg a motorban lévő kritériumoknak , tegyük azt a téli -20C és az üzemi hőmérséklet ami 90C fok, ott mindjárt van 110C fok hőingadozás és akkor még a nyomásról (víz térben 1,5bar olajtérben akár 3-5bar is lehet) és az olajról nem is beszéltem. Érdemes ezeket szem előtt tartani!

Remélem nem keserítettelek el!

Az én autómban az olajhűtő ki van kötve , és semmi baja nincs!

Már az olajat is sikerült végleg kiűzni a vizemből. Gyönyörű szép tiszta.

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az olajhűtőt könnyű kikötni?

Csak a rajta lévő vízcsöveket kell összekötni nem?

Maga a hűtő marad a helyén ugye? Gondolom azon is össze kell kötni a két csonkot!

Jó reggelt!

Megnézem ma az enyémen hogy hogy van kikötve! Azt hiszem nekem az olaj van belőle kiiktatva , a hűtő a helyén van.

Link to comment
Megosztás:

volna egy olyan kérdésem mennyit megy végsebességre y17dt motoros autótok kombi

nem tudok többet menni egyenes úton 150nél, lejtőn 180 190 volt a max

ha szét túrom a kocsit olyan mintha túlmelegedne és nem megy de a víz rendes hőfokkal dolgozik

felforrhat az olaj és okozhat ilyen problémát?

a kocsi emissziós értékei kiválóak, nem füstöl

még valami tisztító lötty ma aktivizálta magát kicsit elment 1-2 mp-re az erő aztán mintha kiköpött volna valamit megindult a vas :D

megjött vagy 5 lóerő az elveszett ménesből kicsit több lett a nyomaték

folytatom a kúrát kíváncsi leszek lesz e jobb is

Link to comment
Megosztás:

Szasztok,

Kérdés: Mentem át a hegyen (Dobogókő) és amikor lefelé üresbe raktam a gépet, kigyulladt a villáskulcs, majd később elaludt. A motor nem állt le, nem csinált semmi rendellenességet. Nosza hazaértem, hibakód: P0335. P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség.

Na most ilyenkor mi van? Indul, megy rendesen, eddig semmi hiba nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Most komolyan mit varsz 75Le-töl meg 165Nm nyomatektol? :D

190 nel mennyi volt a fordulat? 6000? :evilgrin:

ha 190el akarsz szaguldani javaslok egy nagy köbcentis dizelt.....pl e39 530d. 193LE 400Nm :evilgrin:

Szemelyes tapasztalat a bmw-m utan.

Ha tudom hogy ennyi "tipushibaja" van az y17dt-nek biztos nem veszem meg :omg:

Gyenge is meg sok a javitanivalo rajta..........

volna egy olyan kérdésem mennyit megy végsebességre y17dt motoros autótok kombi

nem tudok többet menni egyenes úton 150nél, lejtőn 180 190 volt a max

ha szét túrom a kocsit olyan mintha túlmelegedne és nem megy de a víz rendes hőfokkal dolgozik

felforrhat az olaj és okozhat ilyen problémát?

a kocsi emissziós értékei kiválóak, nem füstöl

még valami tisztító lötty ma aktivizálta magát kicsit elment 1-2 mp-re az erő aztán mintha kiköpött volna valamit megindult a vas :D

megjött vagy 5 lóerő az elveszett ménesből kicsit több lett a nyomaték

folytatom a kúrát kíváncsi leszek lesz e jobb is

Link to comment
Megosztás:

Ez kerlek szepen fötengely jelado csere lesz!

Par oldallal ezelött en is ezt kerdeztem. Egy csere megoldja a gondot.

Javaslom Nemetorszagbol rendeld meg mert töredeke az ara az otthoninak :)

https://www.atp-autoteile.eu/KFZTeile/Impulsgeber_Kurbelwelle__14182_0_30402.htm?TN=100754

Ok, köszi.

Valahol korábban olvastam, hogy tisztítás, karbantartás segít rajta.

Nálunk a Bárdinál ennyi. 50%-os áron megkapnám.

FACET Főtengely holtpont jeladó ok.png FT9.0337 18.603 Ft

FAE Holtpont jeladó ok.png FAE79139 17.550 Ft

MEAT&DORIA-HOFFER Holtpont jeladó ok.png MED7517280 17.950 Ft

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

volna egy olyan kérdésem mennyit megy végsebességre y17dt motoros autótok kombi

nem tudok többet menni egyenes úton 150nél, lejtőn 180 190 volt a max

ha szét túrom a kocsit olyan mintha túlmelegedne és nem megy de a víz rendes hőfokkal dolgozik

felforrhat az olaj és okozhat ilyen problémát?

a kocsi emissziós értékei kiválóak, nem füstöl

még valami tisztító lötty ma aktivizálta magát kicsit elment 1-2 mp-re az erő aztán mintha kiköpött volna valamit megindult a vas :D

megjött vagy 5 lóerő az elveszett ménesből kicsit több lett a nyomaték

folytatom a kúrát kíváncsi leszek lesz e jobb is

Lehet, hogy ki kell tisztítani a koromtól a szívórendszert. 150 nem elég? Minek többel menni. Ha meg minden jó és nyomni akarod neki, akkor chip tuning és 100 paripa meg 210Nm nyomi lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sajnos nekem nincs kedvezmenyem se unixnal se bardinal :(

Mondjuk ez nem zavar mivel osztrakiaban is euro van igy egyszerüen tudom fizetni.

Ok, köszi.

Valahol korábban olvastam, hogy tisztítás, karbantartás segít rajta.

Nálunk a Bárdinál ennyi. 50%-os áron megkapnám.

FACET Főtengely holtpont jeladó ok.png FT9.0337 18.603 Ft

FAE Holtpont jeladó ok.png FAE79139 17.550 Ft

MEAT&DORIA-HOFFER Holtpont jeladó ok.png MED7517280 17.950 Ft

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy ki kell tisztítani a koromtól a szívórendszert. 150 nem elég? Minek többel menni. Ha meg minden jó és nyomni akarod neki, akkor chip tuning és 100 paripa meg 210Nm nyomi lesz.

Én kitisztítottam a szívó rendszert és az EGR szelepet is , annyi korom volt benne hogy alig láttam át rajta!

Nem szoktam hajtani de eddig egyszer hajtottam meg akkor 170km/h mentem vele.

Ezeket az autókat nem azért veszik mert nagyon megy hanem a kedvező fogyasztása miatt.

Mivel mondtam is hogy nem hajtom így 5liter alatt eszik!

Link to comment
Megosztás:

Most komolyan mit varsz 75Le-töl meg 165Nm nyomatektol? :D

190 nel mennyi volt a fordulat? 6000? :evilgrin:

ha 190el akarsz szaguldani javaslok egy nagy köbcentis dizelt.....pl e39 530d. 193LE 400Nm :evilgrin:

Szemelyes tapasztalat a bmw-m utan.

Ha tudom hogy ennyi "tipushibaja" van az y17dt-nek biztos nem veszem meg :omg:

Gyenge is meg sok a javitanivalo rajta..........

Minden autónak vannak típus hibái.

Nézd meg a DTL Astrának a tipus hibáit , és utána mond azt hogy az Isuzué sok <_<

És Isuzuban láttam már amiben 600.000km volt minden nagyobb gond nélkül elment annyit.

Öcséméknek a 2.2Dti Omegában 260.000km-nél kettétört a főtengely.

Nekem az Omegámban (X25DT BMW Power) 603.000km van és adagoló felújításon kívül még egy jeladót sem kellett vennem bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra G 1.7 CDTI (elsosorban kombi) vasarlasan gondolkozom. Tudnatok adni esetleg par tippet hogy mit erdemes figyelni tipus specifikusan ennel a kivalo jarganynal?

Elore is koszonom,

David

Hali!

Tudtommal ezeknek már sokkal kevesebb a típus hibájuk. Általában töltőnyomás érzékelő szokta leghamarabb megadni magát , ami újonnan 16.000ft , ennek az érzékelő hibája szokta a turbót letiltani. Itt a környéken 3 ilyen Astra is van aminek ilyen gondjai vannak. Meg talán még a generátor ami tönkremegy ,vagyis a generátorban a dióda híd. Ha jól tudom 3 féle rendszerrel szerelték ezeket a motorokat 3 teljesítménnyel azt hiszem 80 101 és 115 lóerősek Bosch Delphi és Denso rendszerű . Sajnos azt nem tudom hogy melyik melyik de a Denso rendszerűt javasolnám sokkal tovább bírja mint a Bosch vagy a Delphi. Ez csak a személyes véleményem, te pénzeden a Te autódat veszed! Nekem még a Dti-m van (Y17DT) de maximálisan meg vagyok elégedve vele bár lassan már a típus hibák végére érek :D :sneaky: , de hát minden autónak vannak típus hibái és eddig nem sokat kellett ezek kiküszöbölésére költenem , inkább idő és elszántságon múlt. Ha ezt eladom is ,ilyenem lesz a következő is, csak 3 ajtósban!

Jól nézd meg ha autót veszel ,vigyél autószerelőt magaddal ha bírsz ,vagy legalább egy hozzá értő embert ha Te nem értesz hozzá , és az első benyomás is fontos , legalábbis nekem segített már . Sok szerencsét hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudtommal ezeknek már sokkal kevesebb a típus hibájuk. Általában töltőnyomás érzékelő szokta leghamarabb megadni magát , ami újonnan 16.000ft , ennek az érzékelő hibája szokta a turbót letiltani. Itt a környéken 3 ilyen Astra is van aminek ilyen gondjai vannak. Meg talán még a generátor ami tönkremegy ,vagyis a generátorban a dióda híd. Ha jól tudom 3 féle rendszerrel szerelték ezeket a motorokat 3 teljesítménnyel azt hiszem 80 101 és 115 lóerősek Bosch Delphi és Denso rendszerű . Sajnos azt nem tudom hogy melyik melyik de a Denso rendszerűt javasolnám sokkal tovább bírja mint a Bosch vagy a Delphi. Ez csak a személyes véleményem, te pénzeden a Te autódat veszed! Nekem még a Dti-m van (Y17DT) de maximálisan meg vagyok elégedve vele bár lassan már a típus hibák végére érek :D :sneaky: , de hát minden autónak vannak típus hibái és eddig nem sokat kellett ezek kiküszöbölésére költenem , inkább idő és elszántságon múlt. Ha ezt eladom is ,ilyenem lesz a következő is, csak 3 ajtósban!

Jól nézd meg ha autót veszel ,vigyél autószerelőt magaddal ha bírsz ,vagy legalább egy hozzá értő embert ha Te nem értesz hozzá , és az első benyomás is fontos , legalábbis nekem segített már . Sok szerencsét hozzá!

Koszi szepen!

Link to comment
Megosztás:

akkor nem értem miért nyomja ezt ki a gáz-fék-gyujtás modszerrel?

na az auto megoldotta a kérdést min már annyiszor . már volt hogy olyan hibakodot nyomott ki ami nem létezik az y17dt-nél ma déltöl elalszik a kis auto a vill. kulcsal akkor is mikor csa rá adom a gyujtást a hiba jezés/gáz-fék-gyujtás/ pedig folyamatosan villog ha megprobálok hibakodot keresni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.