Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sajnos az sem olyan egyszerű. Az e-bay-es vásárlásokhoz ugye paypal kell, a paypal-hoz pedig creditkártya. Az ír bankok viszont csak debit kártyát adnak alapból. Itt külön igényelni kell mondjuk egy VISA kártyát, amit én pl nem kaptam meg, mert kevés ideje vagyok az ügyfelük. Az otthoni VISA-mat meg pillanatnyilag nem tudom használni. De azért agyalok! :)

Miért kéne credit kártya hozzá???Én simán bereggeltem a paypalon az itthoni mastercardom, ami debitcard.

Csak van vmi elektro üzlet a környéken.Amúgy te mit csinálsz kint??

Link to comment
Megosztás:

Miért kéne credit kártya hozzá???Én simán bereggeltem a paypalon az itthoni mastercardom, ami debitcard.

Csak van vmi elektro üzlet a környéken.Amúgy te mit csinálsz kint??

A MasterCard-ot meg a VISA-t elfogadja, de nekem LASER kártyám van, itt ez az elterjedtebb, otthon nem is hallottam ilyenről. A neten szinte sehol sem lehet vele fizetni.

Hamburgereket gyártok! :) Csak ez volt, de ennek köszönhetem, hogy márciusban nem kellett hazamennem, mikor a pénzem elfogyott...

Link to comment
Megosztás:

És megéri ott kinn lenni?

Pillanatnyilag nem. Fél éve külön élek a feleségemtől, meg a fiamtól, és egyenlőre nem is tudom mikor fogom tudni kihozni őket. Keresni nem keresek annyit, hogy félrerakjak, de várok, hogy változzon a helyzet a világgazdaságban, mert ez a régió hamarabb fog reagálni a pozitív irányú elmozdulásra...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb. 1 hónapja vettünk egy 97-es B Vectrát, de a központi kijelző nem működik(Nem ír ki semmit és semmire nem reagál). Én a rádióra gyanakszom(Blaupunkt Travelpilot DX-R70), mert egyedül csak az a nagy négyzet alakú csatlakozó van beledugva, mivel a többit nem lehet beledugni, mert nem ugyan olyanok a csatlakozók. Nem tudom, hogy ettől még kéne-e valamit csinálnia a központi kijelzőnek, nem volt még Vectránk soha. Nincs valami ötletetek, hogy mi lehet a baja, vagy hogyan tudnám megtalálni a hiba forrását?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb. 1 hónapja vettünk egy 97-es B Vectrát, de a központi kijelző nem működik(Nem ír ki semmit és semmire nem reagál). Én a rádióra gyanakszom(Blaupunkt Travelpilot DX-R70), mert egyedül csak az a nagy négyzet alakú csatlakozó van beledugva, mivel a többit nem lehet beledugni, mert nem ugyan olyanok a csatlakozók. Nem tudom, hogy ettől még kéne-e valamit csinálnia a központi kijelzőnek, nem volt még Vectránk soha. Nincs valami ötletetek, hogy mi lehet a baja, vagy hogyan tudnám megtalálni a hiba forrását?

Előre is köszi!

Csak a rádió részét nem jelzi (adó információ) vagy semmit, hőfok óra...? Ha semmi akkor a bizti az első 22es ha jó tudom. Ha jó akkor meg kellene nézni a csatit, de ehhez ki kell bontani a műszeregység burkolatait és a műszert.

Link to comment
Megosztás:

Csak a rádió részét nem jelzi (adó információ) vagy semmit, hőfok óra...? Ha semmi akkor a bizti az első 22es ha jó tudom. Ha jó akkor meg kellene nézni a csatit, de ehhez ki kell bontani a műszeregység burkolatait és a műszert.

Semmit nem ír ki. Mióta megvettük, egy árva karaktert nem láttunk rajta.

Holnap megnézem a biztit, ha az jó, akkor mennyire kell szétkapni a műszerfalat kb?

Link to comment
Megosztás:

A 22-es bizti az elakadás jelzőé. Valahonnan megpróbálom kideríteni, hogy melyik bizti a kijelzőé. Ha nem sikerül, akkor jöhet a szétszedés:) Am köszi a linket, sokat segít.... :huh:

Gyanús, hogy nem csak az elakadás jelző van a 22-es helyen. Ott van még pl. a kijelző, a rádió, a belső világítás, meg a visszajelzők. Ez egy 20A-os bizti. A könyv szerint.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Tegnap szereztem be ablakemelő szettet a két első ajtómba.

Bontóban vettem, gyári emelőmotor+mechanika, kábelköteg, két kapcsoló és váltókonzol.

Ahogy leírta valaki korábban, ez poszegeccsel volt belerakva az ajtóba.

A kapcsolókban már sikerült beazonosítanom a bekötést, betáp, vesszajelző lámpa, illetve a fel és lehúzás vezérlése.

Sajnos az autómban nincs kiépítve a vezetékrendszer a váltókonzolig, ezért magamnak kell ezt megtennem.

Mivel kábelköteget is kaptam hozzá, adja magát, hogy ezzel együtt szereljem fel.

Kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a kasztniból jövő kábelkötegben (amit az ajtó kábelköteghez csatlakoztatunk) megvannak-e az elektromos ablak érintkezői? (gondolom nincs)

A kapcsolók után elkezdtem vizsgálgatni az emelőmotorok bekötését. Kérdésem az, tudja-e valaki, az emelőmotorba menő csatlakozó pontosan hogy van bekötve?

Van rajta 5 db érintkező, ebből 2 db vastag vezeték, és 3 db vékony. A két vastag - gondolom - a tápfeszültség a motornak (piros és barna). A másik három közül kettőt sikerült beazonosítanom (színe alapján) egyik a le, másik a felhúzást vezérli. Az ötödik szerintetek mi lehet (ennek színe barna-fekete csíkkal)? Csak nem a központi zár általi vezérlés, ami bezárásnál felhúzza az ablakot?

Illetve arra is kíváncsi lennék, a tápkábelek közül melyik a pozitív és a negatív? Nem akarom elcseszni, mert egy tranzisztoros-IC-s cuccos van oda beépítve, ami a motort vezérli, és lehet hogy a polaritásra érzékeny...

Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

...

A kapcsolók után elkezdtem vizsgálgatni az emelőmotorok bekötését. Kérdésem az, tudja-e valaki, az emelőmotorba menő csatlakozó pontosan hogy van bekötve?

Van rajta 5 db érintkező, ebből 2 db vastag vezeték, és 3 db vékony. A két vastag - gondolom - a tápfeszültség a motornak (piros és barna). A másik három közül kettőt sikerült beazonosítanom (színe alapján) egyik a le, másik a felhúzást vezérli. Az ötödik szerintetek mi lehet (ennek színe barna-fekete csíkkal)? Csak nem a központi zár általi vezérlés, ami bezárásnál felhúzza az ablakot?

Illetve arra is kíváncsi lennék, a tápkábelek közül melyik a pozitív és a negatív? Nem akarom elcseszni, mert egy tranzisztoros-IC-s cuccos van oda beépítve, ami a motort vezérli, és lehet hogy a polaritásra érzékeny...

Válaszotokat előre is köszönöm.

Kábelkötegre nem sokat tudok mondani, a motor bekötése: barna - test, piros - pozitív, barna fekete - ahogy írtad a központi zár.

Link to comment
Megosztás:

Kábelkötegre nem sokat tudok mondani, a motor bekötése: barna - test, piros - pozitív, barna fekete - ahogy írtad a központi zár.

Köszi. Vagyis akkor:

A két vastagabb vezetékre állandó 12 voltot kell kötni az általad leírt polaritással.

A két vékonyabb vezetékre meg pozitív jel kell a kapcsolókon (fel-le) keresztül. Ameddig nyomod a kapcsolót addig húz fel illetve le.

A harmadikra pedig egy pozitív jel a központi zártól keresztül. (Gondolom ha erre ráadod a +12 V-ot egy pillanatra, és az ablak felhúzódik teljesen, bármilyen helyzetben is van éppen?)

Akkor majd ilyen bekötéssel letesztelem beszerelés előtt :lol:

A piros és barna vezeték az ajtóban lévő kábelköteg csatlakozójában (ami a kasztnihoz csatlakozik) két egymás melletti érintkező, valószínűleg az ajtó osszes többi elektromos cucca erről kapja a tápfeszültséget....

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Vagyis akkor:

A két vastagabb vezetékre állandó 12 voltot kell kötni az általad leírt polaritással.

A két vékonyabb vezetékre meg pozitív jel kell a kapcsolókon (fel-le) keresztül. Ameddig nyomod a kapcsolót addig húz fel illetve le.

A harmadikra pedig egy pozitív jel a központi zártól keresztül. (Gondolom ha erre ráadod a +12 V-ot egy pillanatra, és az ablak felhúzódik teljesen, bármilyen helyzetben is van éppen?)

Akkor majd ilyen bekötéssel letesztelem beszerelés előtt :lol:

A piros és barna vezeték az ajtóban lévő kábelköteg csatlakozójában (ami a kasztnihoz csatlakozik) két egymás melletti érintkező, valószínűleg az ajtó osszes többi elektromos cucca erről kapja a tápfeszültséget....

Izé, a bekötéshez dunsztom sincs, viszont az enyémben úgy működik az ablakemelő, hogyha röviden nyomok rá a pl. felhúzásra, akkor csak kicsit megy, de ha hosszabban, akkor automata koppig felhúzza az ablakot, hacsak nem nyomok rá mégegyszer, akkor megáll. Ugyanez lefele is. Ja, és van "kézbecsípést" érzékelő izé is, azt nem vezérli semmi? Vagy ez nem minden modellben van? '99-es CD felszereltség.

Ja! És a kp-zár nekem csak akkor húzza fel az ablakokat, ha folyamatosan záró állapotban tartom a kulcsot, tehát a 12V nem csak pillanatra kell rajta legyen.

Ha butaságot írtam, akkor majd az okosabbak kijavítanak, de nekem ez a tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

Izé, a bekötéshez dunsztom sincs, viszont az enyémben úgy működik az ablakemelő, hogyha röviden nyomok rá a pl. felhúzásra, akkor csak kicsit megy, de ha hosszabban, akkor automata koppig felhúzza az ablakot, hacsak nem nyomok rá mégegyszer, akkor megáll. Ugyanez lefele is. Ja, és van "kézbecsípést" érzékelő izé is, azt nem vezérli semmi? Vagy ez nem minden modellben van? '99-es CD felszereltség.

Ja! És a kp-zár nekem csak akkor húzza fel az ablakokat, ha folyamatosan záró állapotban tartom a kulcsot, tehát a 12V nem csak pillanatra kell rajta legyen.

Ha butaságot írtam, akkor majd az okosabbak kijavítanak, de nekem ez a tapasztalatom.

Sikerült letesztelnem az emelő motorokat. Nagyon szépen működnek. Valóban, ha a 12V-ot 1-2 mpnél tovább tartom rajta, akkor ütközésig húzza fel, illetve le a mechanika az ablakokat.

A barna-fekete vezetékkel viszont nem sikerült mit kezdenem, hiába adok rá 12 V-ot, nem reagálnak rá a motorok.

Így viszont a központi zárral való összekapcsolás nemtom hogy oldható meg...

Megnéztem magából a kocsiból az ajtóhoz menő kábelköteg csatlakozóját (ajtó kábelköteg csati ellendarabja), és hát nagyon nincsenek benne az elektromos ablak érintkezői :lol:

Így a beépítéshez még kell beszereznem ilyen csatit, amiből át kell raknom a kapcsolókhoz menő érintkezőket az enyémbe.

Link to comment
Megosztás:

Ja, és van "kézbecsípést" érzékelő izé is, azt nem vezérli semmi? Vagy ez nem minden modellben van?

Ezt a "komfortelektronika" csinálja, az ablakemelő motor oldalán a kis fekete dobozban (figyeli a motor áramfelvételét, memorizálja a végpontokat), és tudomásom szerint minden elektromos ablakemelősben benne van (max be kell tanítani, ha nem megy). Nekem az omim is csak GL felszereltségű volt, de mind a négy ablak így működött, és a vekim is csak GL plus, abban is ilyen. (na jó, a Kadettom ablakemelője ezt nem tudta)...

A központizáras dolog úgy igaz, ahogy írtad. Mindaddig elfordítva kell tartani a kulcsot, amíg az ablakokat be nem csukja. Illetve elvileg a távirányítón addig kell nyomvatartani a gombot, de ez a Vekinél nálam nem működik, az omegánál működött.

Link to comment
Megosztás:

A központizáras dolog úgy igaz, ahogy írtad. Mindaddig elfordítva kell tartani a kulcsot, amíg az ablakokat be nem csukja. Illetve elvileg a távirányítón addig kell nyomvatartani a gombot, de ez a Vekinél nálam nem működik.

Nálam se nem. Csak kulcsfordítósan. állítólag nem nagy cucc megoldani. De én nem értek hozzá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.