Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Na meg akartam nézni azt a bal hátsó hangszórómat, szerelési kézikönyv alapján nekiálltam kárpitnak, minden le is jött, kivéve az ablaktekerőt :D Az istenért nem jöttem rá, hogy kéne azt leszedni, csak azt írja, hogy nyomjak le valami huzalkapcsot, sokra nem mentem vele :D Leírná valaki esetleg magyarul mit kéne csinálnom? :) Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Fogsz egy csavarhúzót. Befeszíted az ablaktekerő mögé. Ha jól csinálod, meg fogod látni azt az omega alakú acél biztosítót. Úgy tekered a kart hogy lefelé le tudd nyomni és pakk már lent is van!(egy másik csavarhúzóval) B)

Na meg akartam nézni azt a bal hátsó hangszórómat, szerelési kézikönyv alapján nekiálltam kárpitnak, minden le is jött, kivéve az ablaktekerőt :D Az istenért nem jöttem rá, hogy kéne azt leszedni, csak azt írja, hogy nyomjak le valami huzalkapcsot, sokra nem mentem vele :D Leírná valaki esetleg magyarul mit kéne csinálnom? :) Köszi.
Link to comment
Megosztás:

Na meg akartam nézni azt a bal hátsó hangszórómat, szerelési kézikönyv alapján nekiálltam kárpitnak, minden le is jött, kivéve az ablaktekerőt :D Az istenért nem jöttem rá, hogy kéne azt leszedni, csak azt írja, hogy nyomjak le valami huzalkapcsot, sokra nem mentem vele :) Leírná valaki esetleg magyarul mit kéne csinálnom? B) Köszi.

Csinálj egy horgot valami erősebb anyagból!Én bevágtam egy vékony vashuzalt flexel és eltörtem,így a végén maradt egy kis horog!

Kárpitot benyomtam egy csavarhúzóval a tekerő tövénél és már látni is lehetett ezt az omega alakú kis drót tetejét,amibe beleakasztottam a horgot és kihúztam!Szerencsésen el is hagytam már 2 db-ot és az anyós felőli oldalon azóta is hiányzik,szóval finoman vele! :D

Elsőnek én sem találtam,így még egy kis segítség!A tekerő kar függőlegesen lefelé álljon és a tetejénél nézz be!Kárpitot nem beszakítani és

a tekerő mögötti műanyag "alátétet" sem eltörni ám! :D

Link to comment
Megosztás:

Csinálj egy horgot valami erősebb anyagból!Én bevágtam egy vékony vashuzalt flexel és eltörtem,így a végén maradt egy kis horog!

Kárpitot benyomtam egy csavarhúzóval a tekerő tövénél és már látni is lehetett ezt az omega alakú kis drót tetejét,amibe beleakasztottam a horgot és kihúztam!Szerencsésen el is hagytam már 2 db-ot és az anyós felőli oldalon azóta is hiányzik,szóval finoman vele! :D

Elsőnek én sem találtam,így még egy kis segítség!A tekerő kar függőlegesen lefelé álljon és a tetejénél nézz be!Kárpitot nem beszakítani és

a tekerő mögötti műanyag "alátétet" sem eltörni ám! :)

Veszel egy hegesztőpálcát, és a levered róla az elektródát. Ellapítod a végét, majd visszahajtod kampósra. Ez lesz a speciális szerszám :D

Link to comment
Megosztás:

Veszel egy hegesztőpálcát, és a levered róla az elektródát. Ellapítod a végét, majd visszahajtod kampósra. Ez lesz a speciális szerszám :D

Ez is egy megoldás :) és könnyű velük kiszedni!Nekem is félre van téve 2 db,mint szerszám :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek.

Az lene a kérdésem hogy a hütöben lévő 2db hőgomba közül melyik mit kapcsol ? Nekem a felsö kör stekeres az alata lévö pedig téglalap és mind a ketö három lábú .

Az egyik a klímahűtő ventilátort, a másik a motorhűtő ventilátort. Ha jól emlékszem, akkor az alsó a motorhűtőé, de lehet, hogy fordítva van :D

Link to comment
Megosztás:

Én egyszer egy villanyásszal próbáltam megfejteni, hogy melyik mit kapcsol de nem sikerült :D .Ha egyik nem ment akkor rákapcsoltatta valami a másikat a nagyobb teljesítményre, hogy pótolja. Így hát kicseréltem mind a kettőt. Olyan 3-4000ft-os tétel.

Üdv Mindenkinek.

Az lene a kérdésem hogy a hütöben lévő 2db hőgomba közül melyik mit kapcsol ? Nekem a felsö kör stekeres az alata lévö pedig téglalap és mind a ketö három lábú .

Link to comment
Megosztás:

Multikormány - sony fejegység adapter beszerelve, működik is hibátlanul csak egy kérdésem lenne:

A kormányhoz legközelebb hol lehetne azt a kábelt megtalálni ami a világítást adja a multikormány gombjainak mert azt rákötném az erősítő bekapcsoló szálra és akkor amint kapcsolom a rádiót kapcsolna a gombok világítása. Gyári kiépítésben ha bekötök minden kábelt a helyére akkor a nagy kijelzőn a középső sor eltűnik és üres marad (oda írná ki ugye a gyári rádió az adók neveit pl). Ellenben ha azt a kábelt széthúzom akkor a világítás sem működik ezért gondoltam arra, hogy az erősítőt kapcsoló szál szerintem ad le annyi áramot, hogy annak a pár kis lednek elég legyen csak valahogy úgy kellene bekötni, hogy a kábelkötegen megkerülni a kijelzőhöz futó szálat.

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Multikormány - sony fejegység adapter beszerelve, működik is hibátlanul csak egy kérdésem lenne:

A kormányhoz legközelebb hol lehetne azt a kábelt megtalálni ami a világítást adja a multikormány gombjainak mert azt rákötném az erősítő bekapcsoló szálra és akkor amint kapcsolom a rádiót kapcsolna a gombok világítása. Gyári kiépítésben ha bekötök minden kábelt a helyére akkor a nagy kijelzőn a középső sor eltűnik és üres marad (oda írná ki ugye a gyári rádió az adók neveit pl). Ellenben ha azt a kábelt széthúzom akkor a világítás sem működik ezért gondoltam arra, hogy az erősítőt kapcsoló szál szerintem ad le annyi áramot, hogy annak a pár kis lednek elég legyen csak valahogy úgy kellene bekötni, hogy a kábelkötegen megkerülni a kijelzőhöz futó szálat.

Ötlet?

Az erősítőt kapcsoltatni az antenna vezérlő kábellel szoktam-tuk ami kék és valahol olvastam hogy 9V van rajta

Tapasztalataim szerint még az ISO csatlakozó előtt van egy plussz kivezetése-elágaztatása ennek a vezetéknek én onnan vinném az áramot a kapcsoló megvilágításhoz

Link to comment
Megosztás:

Az erősítőt kapcsoltatni az antenna vezérlő kábellel szoktam-tuk ami kék és valahol olvastam hogy 9V van rajta

Tapasztalataim szerint még az ISO csatlakozó előtt van egy plussz kivezetése-elágaztatása ennek a vezetéknek én onnan vinném az áramot a kapcsoló megvilágításhoz

Ez eddig oké és értem is de a kérdés az lenne, hogy hol találom a megfelelő kábelt ami a kormányból jön ki és melyik az pontosan?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az előzőekben említett elektromos szerelésig olyanokat produkált az ABS, hogy amikor mínusz fok volt, nem aludt el a visszajelző, de ABS sem volt.Mikor a külső hőmérséklet plusz fokon volt, a biztonsági öv, üzemanyag visszajelzővel együtt az indítás előtti szünetben elaludt az ABS is, és volt ABS is, működött.A szerelést követően szűnt meg az ABS visszajelzés, a kilométer óra, valamint kigyulladt a motorkód.Az elektromos elvitte komputerre, ott jobb első kerékagycsapágy cserét írtak. Az autósboltban a számítógép érzékelőszenzort írt (36.000,- Ft).Nem bánnám, ha esetleg az ABS nem működik, de még az autósboltban is azt mondták, hogy valami más probléma van. Csatlakozó, biztosíték, testhiba, valami ilyesmi. A holnapi nap kicserélem a visszajelző izzókat, ezzel egyértelműen kizárom az izzóhibát. Ezek után már csak a tapasztalataimat tudom leírni. Segítségeteket előre is köszönöm!

Az eddigiek ismeretében a múlt hétvégén lebontottam az egész szívósort, az összes elektromos csatlakozót megtisztítottam. Megtaláltam, amit írsz,a főfékhenger mellett, plusz egyet a főfékhenger tetején is.A biztosítéktáblát végigböngésztem, találtam egy 10 A-s biztosítékhelyet, amiben nem volt bizti, tettem bele, de nem változott semmi.A helyzet annyiban változott, hogy a motorcheck hideg motornál néha kigyullad, fordulatszám kb. 500-ra leesik, lassú haladásnál néha le is áll. Újraindításkor a motorcheck elalszik, ugyanez jellemző a napon felmelegedett autóra is, semmilyen check hibát nem érzékelek, a motor szépen jár. Km óra, ABS visszajelzés annak ellenére sincs, hogy a km órában is kicseréltem az összes izzót.Nos a motortérben nem tudom merre keressem az ABS biztosítékot.Mert legalább a visszajelző jelezné, hogy nincs.Testhibára vagy reléhibára gondolok, de a relét sem tudom, hogy melyik lehet. Letöltöttem egy 96-os Vectra kézikönyvet (300 oldal), de ez egy régebbi típus könyve, mivel az autó 96-os évvégi. Valószínű, hogy proceszváltás volt.A jeladóig nem jutottam el, hétvégén megpróbálom a jeladó csatlakozóit is megnézni, de ami aggaszt, alapból a visszajelző, mert álló helyzetben sem jelez semmit.Ha van még ötletetek, azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Az eddigiek ismeretében a múlt hétvégén lebontottam az egész szívósort, az összes elektromos csatlakozót megtisztítottam. Megtaláltam, amit írsz,a főfékhenger mellett, plusz egyet a főfékhenger tetején is.A biztosítéktáblát végigböngésztem, találtam egy 10 A-s biztosítékhelyet, amiben nem volt bizti, tettem bele, de nem változott semmi.A helyzet annyiban változott, hogy a motorcheck hideg motornál néha kigyullad, fordulatszám kb. 500-ra leesik, lassú haladásnál néha le is áll. Újraindításkor a motorcheck elalszik, ugyanez jellemző a napon felmelegedett autóra is, semmilyen check hibát nem érzékelek, a motor szépen jár. Km óra, ABS visszajelzés annak ellenére sincs, hogy a km órában is kicseréltem az összes izzót.Nos a motortérben nem tudom merre keressem az ABS biztosítékot.Mert legalább a visszajelző jelezné, hogy nincs.Testhibára vagy reléhibára gondolok, de a relét sem tudom, hogy melyik lehet. Letöltöttem egy 96-os Vectra kézikönyvet (300 oldal), de ez egy régebbi típus könyve, mivel az autó 96-os évvégi. Valószínű, hogy proceszváltás volt.A jeladóig nem jutottam el, hétvégén megpróbálom a jeladó csatlakozóit is megnézni, de ami aggaszt, alapból a visszajelző, mert álló helyzetben sem jelez semmit.Ha van még ötletetek, azt megköszönném.

Hello!!!Helyileg merre vagy???Énis így jártam 1kis elektromos szerelés után az ABS-el.Nemtudom mennyire vagy járatos elektronika terén,de ha nem akkor feleslegesen írom le,.miket nézz meg...Én annó majdnem vettem emiatt 1 ABS kockát kompletten.De nemvolt jó hozzá és így muszáj volt megcsiná

lni...És kiderült,h.nemis azzal volt a baj.Ha vki nekiáll javítgatni,legalább 1 kapcsolási rajzot szerezzen már be hozzá,ne vaktába lövöldözzön.A legtöbb szerelővel meg az a baj,h.a villanyos részéhez lövése sincsen.Maximum ladán tud gyújtást állítani.Sokszor azért nemírok már semmit,mert sokmindenkinek rögtön a megoldás kell,lusta utánajárni a dolgoknak.Aki meg nemért hozzá,az neálljon neki.Legalább 1 minimális szintű elektro ismerete legyen.Akinek nem inge ne vegye magára.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kiszedtem a vecimből a műszerfalat izzócsere céljából. A problémám az hogy kiváncsiságból megmozditottam a kilóméter óra mutatót és az most nem áll vissza nullára. Csak reménykedem hogyha visszaszerelem a müszereket a kocsiba a mutató visszaáll a helyes pozicióba. Van erről valakinek valami tapasztalata? "Nincs kedvem ujra szétszedni a műszerfalat"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kiszedtem a vecimből a műszerfalat izzócsere céljából. A problémám az hogy kiváncsiságból megmozditottam a kilóméter óra mutatót és az most nem áll vissza nullára. Csak reménykedem hogyha visszaszerelem a müszereket a kocsiba a mutató visszaáll a helyes pozicióba. Van erről valakinek valami tapasztalata? "Nincs kedvem ujra szétszedni a műszerfalat"

Ha nem húztad le a mutatót a tengelyről, és más állásban raktad vissza, akkor beáll nullára, ahogy gyújtást kapcsolsz.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem húztad le a mutatót a tengelyről, és más állásban raktad vissza, akkor beáll nullára, ahogy gyújtást kapcsolsz.

Köszönöm a gyors választ!:D Legalább így nyugodtan alszom. Holnap meg megveszem az izzókat és összerakom. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Olyan mitől lehet szerintetek, hogy ha felkapcsolom a világítást, a fejegység gombjainak a világtása is felkapcsol. Maga a fejegység nem kapcsol be, csak világítanak a gombjai. Beszereléskor nagyon nem kellett mahinálni, csak ISO csati össze és bent. Annyit csináltam maszekba vele, hogy a kék +12 V-s kábelt elvágtam, így mutatja a TID-en a dátumot. Valakinek valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

A segitségeteket szeretném kérni. Tegnap menet közben kigyulladt a légzsák lámpám. Megáltam levettem a gyujtást , ujra vissza elaludt a többivel de egy másodperc mulva ismét világitott. Már az akkumulátoról is levettem a sarut de semmi változás. Ha van valakinek valami ötlete kérem segitsen. És ha esetleg megszünik a hiba akkor is töröltetni kell ahoz hogy elaludjon a lámpa? Előre is kösz az ötleteket.:D

Link to comment
Megosztás:

A segitségeteket szeretném kérni. Tegnap menet közben kigyulladt a légzsák lámpám. Megáltam levettem a gyujtást , ujra vissza elaludt a többivel de egy másodperc mulva ismét világitott. Már az akkumulátoról is levettem a sarut de semmi változás. Ha van valakinek valami ötlete kérem segitsen. És ha esetleg megszünik a hiba akkor is töröltetni kell ahoz hogy elaludjon a lámpa? Előre is kösz az ötleteket.:D

A légzsák lámpa ha egyszer kigyullad mindenképpen töröltetni kell, magától nem alszik el ha a hibát megszünteted akkor sem. Nem írtad milyen autóról van szó, de legtöbb esetben az ülés alatti csatlakozó lehet a hibaforrás, feltéve, hogy van övfeszítő. Szeret kontakthibás lenni és egy ülés előre-hátra mozgatás után bejelezni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy B Vectrám,1996-os évjárat, 2000 köbcentis, 16 szelepes. Nem volt jó az ajtózár, leszedtem a borítást,megcsináltam, és azután jöttek a problémák: azóta nem müködik a km óra, a fordulatszám mérő, üzemanyagszint jelző, vízhőfok, km állás, rádió, belső világítás, irányjelzők; a riasztó pedig hibát jelez. Van valakinek valami ötlete mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

A légzsák lámpa ha egyszer kigyullad mindenképpen töröltetni kell, magától nem alszik el ha a hibát megszünteted akkor sem. Nem írtad milyen autóról van szó, de legtöbb esetben az ülés alatti csatlakozó lehet a hibaforrás, feltéve, hogy van övfeszítő. Szeret kontakthibás lenni és egy ülés előre-hátra mozgatás után bejelezni.

Egy 98-as B vectrárol van szó X16XEL megnézem az ülések alatti csatit és keresek valakit aki olcsóért kiüti a hibát. Néztem elől a rendszámtábla alatt is van egy érzékelő az a ülsőhőmérséklet jeladó vagy a légzsák érzékelő. Köszönöm a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem amit néztél, az a külső hőmérséklet jeladója lehet, mert eléggé védtelen helyen van ahhoz, hogy a légzsák vezérléséhez tartozzon! Nekem akkor jelzett sárgán a gép, amikor kiszedték az ülést a karosszériázás miatt, és megbontották az ülés alatti csatlakozót. 3000-ért törölték a hibát, azóta sincs gond vele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.