Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

A kövekező problémám lenne:

Az irányjelző kapcsolója nem kapcsol vissza automatikus a kanyarodás befejezése után egyik irányba sem.

Volt-e már ilyen hibája esetleg másvalakinek itt a fórumon?

Mi lehet a baj?

Elkopott a rugós izé a bizgentyűben. :D ;) Nagyjából a javítás úgy szól, hogy "cseréld ki". Biztos van, aki már szedte szét, alaposabban, de én biztosan nem tökölnék vele.

Link to comment
Megosztás:

üdv. 93-as vecim van. a minap hozzá jutottam egy viszonylag jó hifi cucchoz, viszont nem nagyon tudom hogyan álljak neki. a cucc igy néz ki: massive cap 2 ,2 farad kondi, ground zero gzta-4000T 4 csatornás erősítő, és egy jbl 30 cm zárt mélyláda, ennek sajna pontos tipust nem tudok.egy próbát már tettem, kihúztam egy táp kábelt, tettem kondi pozitív-ra, majd tovább erősítő battery felirat alá. kondiból - ment kasztnira, és erősitő GND felirat alá. mindjárt mutatta is amit kell, de viszont ami fura volt, és kicsit megijedve megálljara sarkallt, az volt hogy az erősitőn egy led sem villant fel. sem protect, sem power. köszi előre is a segítséget. jah a fej egység pedig lg lac3800

Link to comment
Megosztás:

üdv. 93-as vecim van. a minap hozzá jutottam egy viszonylag jó hifi cucchoz, viszont nem nagyon tudom hogyan álljak neki. a cucc igy néz ki: massive cap 2 ,2 farad kondi, ground zero gzta-4000T 4 csatornás erősítő, és egy jbl 30 cm zárt mélyláda, ennek sajna pontos tipust nem tudok.egy próbát már tettem, kihúztam egy táp kábelt, tettem kondi pozitív-ra, majd tovább erősítő battery felirat alá. kondiból - ment kasztnira, és erősitő GND felirat alá. mindjárt mutatta is amit kell, de viszont ami fura volt, és kicsit megijedve megálljara sarkallt, az volt hogy az erősitőn egy led sem villant fel. sem protect, sem power. köszi előre is a segítséget. jah a fej egység pedig lg lac3800

tehát ez egy 93-as Vectra A abba itt nemsok cartárs fog tudni segíteni ez itt a Vectra B topic, próbáld meg ezt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showforum=9

sok sikert :)

Link to comment
Megosztás:

Az első problémára megoldás lehet egy ISO hosszabbító kábelköteg. Az utólagos fejegységeknéál egyébként nem ISO szokott lennei csatélakozó, hanem más, és szoktak adni hozzá egy 10-15 cm hosszú ISO átalakító lábelköteget. Ennek hossza éppen elég szokott lenni. Ha a te általad vásárolt rádió hátulján ISO aljazat van, akkor ahogy feljebb írtam, ISO hosszabbítóra lesz szükséged.

Tovább olvasva a hozzászólásodat, az jött le, hogy mégiscsa sikelt csatlakoztatni a rádiót. A memória elvesztős porblémát úgy tudod megoldani, hogy az állandó táp és a kapcsolt táp vezetékeit megcseréled. (piros-sárga vezetékeket). Az opelekben fordítva van, mint ahogy a fejegységeknek szüksége lenne rá.

A másik pro

Megpróbálom! Köszönöm szépen a segítségedet!

Link to comment
Megosztás:

Elkopott a rugós izé a bizgentyűben. :D ;) Nagyjából a javítás úgy szól, hogy "cseréld ki". Biztos van, aki már szedte szét, alaposabban, de én biztosan nem tökölnék vele.

Kössz a tanácsot, akkor ezek szerint elkerülhetetlen a szétrobbantás :icon1: .

Úgyis jön a hosszú hétvége, majd a kerékcserénél meglessük akkor ezt is.

Azért reménykedtem benne, hogy volt itt már közületek vlki aki szedte már szét. Na de majd improvizálunk. :D

Link to comment
Megosztás:

Kössz a tanácsot, akkor ezek szerint elkerülhetetlen a szétrobbantás :icon1: .

Úgyis jön a hosszú hétvége, majd a kerékcserénél meglessük akkor ezt is.

Azért reménykedtem benne, hogy volt itt már közületek vlki aki szedte már szét. Na de majd improvizálunk. :D

A kapcsolóig eljutni nem nehéz, de a kapcsolót szétszedni szerintem már trükkösebb lesz.

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolóig eljutni nem nehéz, de a kapcsolót szétszedni szerintem már trükkösebb lesz.

Szétszedni nem nehéz, csak összerakni trükkösebb. Nekem sikerült, de nem ez volt a baja, hanem az, hogy ha hozzáértem, egyből reflektorra váltott.

Megint csak azt tudom mondani, ki kell venni a kapcsolót, és megnézni. Lehet, hogy csak kiakadt az a kis pöcök, de lehet hogy eltörött. De az is lehet, hogy a kormányoszlopon lévő rész sérült meg.

Link to comment
Megosztás:

Na ma én is szétbombáztam az index kapcsolót, meg lemostam a kocsit, meg kitakarítottam belül, meg felpattintottam a nyári papucsokat.

Az első ami történt az az, ami ilyenkor elvárható: az egész szétugrott hála a rugóknak :icon1:

1, Működési elve: na az nem bonyolult:

- adott egy is fehér műanyag pöcök ami kijön a index házából ha az ember indexel, kb 8 mm-re

- a kormányon van egy 90°-os ív ami ezt a kis pöcköt visszalöki miközben a kormányt visszaforgatod egyenesbe

2, A probláma:

- a pöcök csak 3-4 mm-re jött ki s ez még nem volt elég, hogy a kormányon lévő 90°-os ívig elérjen s visszakapcsolódjon.

3, Gyógymód:

Fogtam az egész belső házat és izopropil alkohollal az összes zsírt kitakarítottam (nagyrésze meg volt már keményedve meg összeállva a portól). Majd adtam a megfelelő helyekre gépzsírt.

Megtakarítottam a fém érintkezőket,s összeraktam nagynehezen, lábon kihrdva néhány agyvérzést. Ez a rész kicsit idegörlő volt :evilgrin: .

4, Epilógus

Kimentem a kocsihoz bepattintottam az indexet e helyére kipróbál és frankón működik :D .

Kivéve a távolsági kapcsoló :blink: (előre tolva az index kapcsolót semmi).

Újra szétszed minden jól volt összerakva, itt egy kicsit elbizonytalanodtam, de megint összeraktam (gyakorlat teszi a mestert).

Újra beraktam az indexet a kocsiba de a távolsági megint nem megy, a fénykürt viszont igen. Hmmmmm.

Ekkor esett le, hogy a távolsági csak akkor aktív, ha a fényszóró is be van kapcsolva....

És igen :sneaky:

A végére még egy komment.

Úgy érzem, hogy az új zsír csak az egyik faktor, a másik a rugók, ami szépen lassan az idő folyamán kinyúlik. Ideje lenne már a rugókat is tranzisztorokkal helyettesíteni. :icon1:

Szal nem tom mennyire lesz időtálló az alkotásom.

Remélem hasznos lesz vlkinek ez a kis szösszenet.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedni nem nehéz, csak összerakni trükkösebb. Nekem sikerült, de nem ez volt a baja, hanem az, hogy ha hozzáértem, egyből reflektorra váltott.

Megint csak azt tudom mondani, ki kell venni a kapcsolót, és megnézni. Lehet, hogy csak kiakadt az a kis pöcök, de lehet hogy eltörött. De az is lehet, hogy a kormányoszlopon lévő rész sérült meg.

Nekem is ez volt a baj a céges Corsámon... csak nekem hozzá sem kellett érnem, teljesen magától reflektorozott. Kellemes volt úgy vezetni, hogy egy ujjal tartani kellett a kapcsolót fixen, hogy ne vakítsak senkit.. :) A megoldás ott is a csere volt.

Link to comment
Megosztás:

Na ma én is szétbombáztam az index kapcsolót, meg lemostam a kocsit, meg kitakarítottam belül, meg felpattintottam a nyári papucsokat.

Az első ami történt az az, ami ilyenkor elvárható: az egész szétugrott hála a rugóknak :icon1:

1, Működési elve: na az nem bonyolult:

- adott egy is fehér műanyag pöcök ami kijön a index házából ha az ember indexel, kb 8 mm-re

- a kormányon van egy 90°-os ív ami ezt a kis pöcköt visszalöki miközben a kormányt visszaforgatod egyenesbe

2, A probláma:

- a pöcök csak 3-4 mm-re jött ki s ez még nem volt elég, hogy a kormányon lévő 90°-os ívig elérjen s visszakapcsolódjon.

3, Gyógymód:

Fogtam az egész belső házat és izopropil alkohollal az összes zsírt kitakarítottam (nagyrésze meg volt már keményedve meg összeállva a portól). Majd adtam a megfelelő helyekre gépzsírt.

Megtakarítottam a fém érintkezőket,s összeraktam nagynehezen, lábon kihrdva néhány agyvérzést. Ez a rész kicsit idegörlő volt :evilgrin: .

4, Epilógus

Kimentem a kocsihoz bepattintottam az indexet e helyére kipróbál és frankón működik :D .

Kivéve a távolsági kapcsoló :blink: (előre tolva az index kapcsolót semmi).

Újra szétszed minden jól volt összerakva, itt egy kicsit elbizonytalanodtam, de megint összeraktam (gyakorlat teszi a mestert).

Újra beraktam az indexet a kocsiba de a távolsági megint nem megy, a fénykürt viszont igen. Hmmmmm.

Ekkor esett le, hogy a távolsági csak akkor aktív, ha a fényszóró is be van kapcsolva....

És igen :sneaky:

A végére még egy komment.

Úgy érzem, hogy az új zsír csak az egyik faktor, a másik a rugók, ami szépen lassan az idő folyamán kinyúlik. Ideje lenne már a rugókat is tranzisztorokkal helyettesíteni. :icon1:

Szal nem tom mennyire lesz időtálló az alkotásom.

Remélem hasznos lesz vlkinek ez a kis szösszenet.

LIKE

köszi egyenlőre még működik de mindíg tanul az ember

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez volt a baj a céges Corsámon... csak nekem hozzá sem kellett érnem, teljesen magától reflektorozott. Kellemes volt úgy vezetni, hogy egy ujjal tartani kellett a kapcsolót fixen, hogy ne vakítsak senkit.. :) A megoldás ott is a csere volt.

Nekem ugyanez volt a gondom, de meg tudtam javítani.

Először vettem egy utángyártottatm és kicseréltem. De valahogy nem volt olyan jó mint a gyári, és furdalt a kíváncsiság, hogy javítható-e a gyári. ÉS igen, sikerült helyre hozni. Vissza is szereltem, az utángyártottat pedig eladtam újként.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kellene nekem egy jobb elso lámpa bura olcson opel vectra b 96 évjárathoz mert szét ment az álito rendszere és a kocsi elé világit nem lehet álitani rajta semmit sem

köszi az infot

még annyit hogy belülröl tudom álitani az utas térböl meg kint a matortérben is a motortérben lévö álito rész (muanyag ) az van eltörve

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kellene nekem egy jobb elso lámpa bura olcson opel vectra b 96 évjárathoz mert szét ment az álito rendszere és a kocsi elé világit nem lehet álitani rajta semmit sem köszi az infot még annyit hogy belülröl tudom álitani az utas térböl meg kint a matortérben is a motortérben lévö álito rész (muanyag ) az van eltörve

Begurulsz egy bontóba, és veszel egy gyári bontott, sérülésmentes lámpát. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

ha ez a bisckakulscponthus akkor igen nekem olyan van kicsit másabb a doboza de a kapcsoló és a sziréna alapján ugyanaz

nekem nem onnan van, de az eredeti gazdája lehet hogy onnan vette, ezt nem tudom. végül is hasonló, csak a kulcson a gombok másmilyenek ha jól néztem.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kellene nekem egy jobb elso lámpa bura olcson opel vectra b 96 évjárathoz mert szét ment az álito rendszere és a kocsi elé világit nem lehet álitani rajta semmit sem

köszi az infot

még annyit hogy belülröl tudom álitani az utas térböl meg kint a matortérben is a motortérben lévö álito rész (muanyag ) az van eltörve

Vagy csak túltekerted az egyik irányba és kiakadt a helyéről,azért világítja a földet!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Remélem tud nekem valaki segíteni!Mitől lehet az, h az autón(Vectra B 1996 1.6 16v)egyátalán nem tudom kinyitni az ajtókat!Lezáródott és semmire sem reagál!Se a kulcsra, se a távirányítóra!Van valakinek ötlete,h mi lehet vele?Előre is köszi, ha valaki tud rá gyógymódot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem tud nekem valaki segíteni!Mitől lehet az, h az autón(Vectra B 1996 1.6 16v)egyátalán nem tudom kinyitni az ajtókat!Lezáródott és semmire sem reagál!Se a kulcsra, se a távirányítóra!Van valakinek ötlete,h mi lehet vele?Előre is köszi, ha valaki tud rá gyógymódot!

hát ez jó nagy szívás!

akku? de még ha le is van merülve a kulcsnak ki kellene nyitnia mechanikusan az ajtót! a jobb oldalit sem bírod? csomagtartó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek létszives s.o.s.-be, pár hete írtam a fórumon hogy vettem egy rádiót és csak úgytudom bekapcsolni hogyha gyújtást adok rá! Utána ugyan letudom kapcsolni a gyújtást, mert akkor még működik a rádió, de ha a kulcsot kiveszem, már nem... Erre kaptam egy válasz üzenetet hogy cseréljem meg a piros és sárga drótot(ignition-battery), és hát most jutottam el odáig hogy tudtam ezzel foglalkozni, most van rá időm, és át is kötöttem a kábeleket, ám sajnos, legnagyobb meglepetésemre még mindig ugyanúgy viselkedik mint eddig és semmiben sem változott a helyzet. Tudna esetleg valaki valami tippet adni hogy mi lehet a probléma? Nagyon hálás lennék érte továbbra is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek létszives s.o.s.-be, pár hete írtam a fórumon hogy vettem egy rádiót és csak úgytudom bekapcsolni hogyha gyújtást adok rá! Utána ugyan letudom kapcsolni a gyújtást, mert akkor még működik a rádió, de ha a kulcsot kiveszem, már nem... Erre kaptam egy válasz üzenetet hogy cseréljem meg a piros és sárga drótot(ignition-battery), és hát most jutottam el odáig hogy tudtam ezzel foglalkozni, most van rá időm, és át is kötöttem a kábeleket, ám sajnos, legnagyobb meglepetésemre még mindig ugyanúgy viselkedik mint eddig és semmiben sem változott a helyzet. Tudna esetleg valaki valami tippet adni hogy mi lehet a probléma? Nagyon hálás lennék érte továbbra is!

Úgy látom neked az a probléma, hogy szeretnéd, ha gyújtástól függetlenül menjen a rádió, akkor amikor bekapcsolod. Erre az a megoldás, hogy piros és sárga kábeleket összekötöd és állandó pozitívra kötöd. Ezután már csak tőled függ, hogy mikor megy a rádió.

Link to comment
Megosztás:

köszi szépen a segítséget, igen, ezt szeretném, de ha esetleg eltudnád magyarázni hogy pontosan hogyan, mert én a sárgát bekötöttem a piros helyére a pirosat pedig a sárga helyére, ám sajnos semmit sem változott a dolog, még mindig kikapcsol és nemlehet bekapcsolni ha kiveszem kulcsot.. Őszintén szólva megis lepődtem hogy semmi sem változott és a ugyan olyan... Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

köszi szépen a segítséget, igen, ezt szeretném, de ha esetleg eltudnád magyarázni hogy pontosan hogyan, mert én a sárgát bekötöttem a piros helyére a pirosat pedig a sárga helyére, ám sajnos semmit sem változott a dolog, még mindig kikapcsol és nemlehet bekapcsolni ha kiveszem kulcsot.. Őszintén szólva megis lepődtem hogy semmi sem változott és a ugyan olyan... Előre is köszönöm a segítséget!

Azért nem változott semmi, mert ezt a felcserélést akkor szokták alkalmazni, ha elfelejti kikapcsoláskor a memóriát a rádió. Gondolom gyári csati van, amit bedugtál a rádióba és kész. Elvileg a sárga szál lenne az állandó pozitív, a piros pedig a kapcsolt. Tehát ha azt szeretnéd, hogy menjen állandóan a rádió gyújtástól függetlenül, akkor a piros vezetékre is állandó pozitívot kell adnod. A piros vezetéket el kell vágnod és a rádióba menő végét hozzá kell kötnöd a sárga vezetékhez. Ezután jónak kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.