Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Hehe... Ez tényleg így lenne.

Én egy <OFF> Mazda 323-on <ON> kezdtem a kinti vezetést, és rögtön egy kis kiránduláson 60-70km vezetéssel, és számoltuk, 6x koppant a könyököm. De érdekes módon csak amikor egyesből kettesbe váltottam, egyébként nem. Gyorsan elmagyarázták, a leghamarabb akkor szokom meg, ha a bal kezem a váltón tartom eleinte. Már nem is keresem a jobb kezemmel a váltót, de már azért vezetgetek 3 hónapja. Ami viszont sokkal rosszabb, hogy a bajuszkapcsolóknál nincs "rend". Gyártmányfüggő, hogy annak az elrendezését is felcserélik-e a kormánnyal együtt. Az előbb emlegetett tanulóautón pl rendszeresen ablakot töröltem irányjelzés helyett. Azt nehezebb volt megszokni. De szerencsére a Vekiben minden az otthon megszokott helyen van bajuszkapcsolóügyileg...

Aha, hát egyszer azért ki fogok próbálni egy jobbos autót, az biztos. :)

Az indexkar mizéria meg azért van, mert Japánban ugyan szintén jobb oldalon van a kormány, de ott előírás az európaihoz képest felcserélt indexkar elrendezés. No mármost esetedben egy 323 volt az alany, a japók pedig az angol piacra nem csinálnak külön európai jobbos autót, hanem simán viszik a "belpiacost".

Vannak náluk érdekes dolgok ott, pölö a hátsó ablak fűtésnek és a tükörfűtésnek külön gombja kell legyen, nem lehet egy és azonos.

Link to comment
Megosztás:

Hehe... Ez tényleg így lenne.

Én egy <OFF> Mazda 323-on <ON> kezdtem a kinti vezetést, és rögtön egy kis kiránduláson 60-70km vezetéssel, és számoltuk, 6x koppant a könyököm. De érdekes módon csak amikor egyesből kettesbe váltottam, egyébként nem. Gyorsan elmagyarázták, a leghamarabb akkor szokom meg, ha a bal kezem a váltón tartom eleinte. Már nem is keresem a jobb kezemmel a váltót, de már azért vezetgetek 3 hónapja. Ami viszont sokkal rosszabb, hogy a bajuszkapcsolóknál nincs "rend". Gyártmányfüggő, hogy annak az elrendezését is felcserélik-e a kormánnyal együtt. Az előbb emlegetett tanulóautón pl rendszeresen ablakot töröltem irányjelzés helyett. Azt nehezebb volt megszokni. De szerencsére a Vekiben minden az otthon megszokott helyen van bajuszkapcsolóügyileg...

Aha, hát egyszer azért ..... Bocsánat, véletlen kétszer jött át. kérhetem ezen hozzászólásom törlését? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Aha, hát egyszer azért ki fogok próbálni egy jobbos autót, az biztos. :)

Az indexkar mizéria meg azért van, mert Japánban....

Vannak náluk érdekes dolgok ott, pölö a hátsó ablak fűtésnek és a tükörfűtésnek külön gombja kell legyen, nem lehet egy és azonos.

A Corsámban anno külön volt, pedig nem utólagos volt az elektromos tükör.

Link to comment
Megosztás:

Vannak náluk érdekes dolgok ott, pölö a hátsó ablak fűtésnek és a tükörfűtésnek külön gombja kell legyen, nem lehet egy és azonos.

Akkor erre most írjam, hogy haveromék VOLVO-jában a hátsóablakfűtéssel kapcsol a tükörfűtés, mint az OPEL-okban? Bár az enyémben (egyenlőre) sajnos nincs, tehát az itteni OPELokkal kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, bár körbejártam egy pár bontót, és még sehol sem láttam olyan Vectrát mondjuk, amiben külön tükörfűtés gomb lett volna...

A Corsámban anno külön volt, pedig nem utólagos volt az elektromos tükör.

A Kadettomban nekem is külön volt... De az Omiban már nem.

Link to comment
Megosztás:

Akkor erre most írjam, hogy haveromék VOLVO-jában a hátsóablakfűtéssel kapcsol a tükörfűtés, mint az OPEL-okban? Bár az enyémben (egyenlőre) sajnos nincs, tehát az itteni OPELokkal kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, bár körbejártam egy pár bontót, és még sehol sem láttam olyan Vectrát mondjuk, amiben külön tükörfűtés gomb lett volna...

A Kadettomban nekem is külön volt... De az Omiban már nem.

A külön tükör/hátsóablak fűtés dolga Japánban szabvány. Ezt onnan tudom, hogy a Suzuki Splash Japó verzióját Egomban gyártják, és - emlékeim szerint - túl sok egyéb dologban nem tért el az angol piacra szánt verziótól, de ebben biztosan. Kérdeztem anno, hogy ez miért van, és ezt a választ adta a dizáujnö-szan.

Link to comment
Megosztás:

Szóval: ma "átment" a kocsim műszakin...

Pár morzsa erről a dologról: tegnap egy visszajelző izzó miatt nem engedték át, de mivel nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal, ma egy másik ellenőr kijött az épületből, megnézte, hogy világít mind a tompítottam, mind az országútim, és megkaptam a disket... Még véletlen sem nézett be a műszerfalra. Arról ne is beszéljek, hogy se izzókészlet, se elsősegélydoboz, de még normális pótkerék sincs a kocsimban (csak egy megpadkázott kerék lefelé fordítva, hogy ne látszódjon), az emelőről, meg kerékkulcsról ne is beszéljek... Tehát egy 2,5euro-s izzó miatt tegnap nem engedték át, amit ma le sem ellenőriztek (pedig eltartott vagy fél óráig, mire kicseréltem), de sokkal fontosabb dolgok hiányára rá se sz*rnak... És autókázhattam megint 80km-t. Na mindegy, megvan az a lényeg. Ja, és az aláírásomban végre nem az Omega csúnya 10 liter feletti fogyasztása díszeleg.

Link to comment
Megosztás:

Szóval: ma "átment" a kocsim műszakin...

Pár morzsa erről a dologról: tegnap egy visszajelző izzó miatt nem engedték át, de mivel nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal, ma egy másik ellenőr kijött az épületből, megnézte, hogy világít mind a tompítottam, mind az országútim, és megkaptam a disket... Még véletlen sem nézett be a műszerfalra. Arról ne is beszéljek, hogy se izzókészlet, se elsősegélydoboz, de még normális pótkerék sincs a kocsimban (csak egy megpadkázott kerék lefelé fordítva, hogy ne látszódjon), az emelőről, meg kerékkulcsról ne is beszéljek... Tehát egy 2,5euro-s izzó miatt tegnap nem engedték át, amit ma le sem ellenőriztek (pedig eltartott vagy fél óráig, mire kicseréltem), de sokkal fontosabb dolgok hiányára rá se sz*rnak... És autókázhattam megint 80km-t. Na mindegy, megvan az a lényeg. Ja, és az aláírásomban végre nem az Omega csúnya 10 liter feletti fogyasztása díszeleg.

Tán csak nem magyar vizsgabiztosok dolgoznak ott? :)

Milyen Omegád volt neked, hogy 10 liter felett evett? MV6?

Link to comment
Megosztás:

Tán csak nem magyar vizsgabiztosok dolgoznak ott? :)

Nem, pont ez az... Ilyen helyeken csak és kizárólag Írek dolgozhatnak. Pont ezért ilyen szar minden! :P

Milyen Omegád volt neked, hogy 10 liter felett evett? MV6?

Nem, sima 8 szelepes kétezres, de kizárólag városban használtam, és ne felejtsük el, hogy csak a kocsi önsúlya 1,5 tonna. Ez egy kicsit sok a "legkisebb" motornak, arról nem is beszélve, hogy elég nehéz szokott lenni a jobblábam! :(

Link to comment
Megosztás:

Nem, pont ez az... Ilyen helyeken csak és kizárólag Írek dolgozhatnak. Pont ezért ilyen szar minden! :hiya:

Nem, sima 8 szelepes kétezres, de kizárólag városban használtam, és ne felejtsük el, hogy csak a kocsi önsúlya 1,5 tonna. Ez egy kicsit sok a "legkisebb" motornak, arról nem is beszélve, hogy elég nehéz szokott lenni a jobblábam! :(

Ja, értem már. De akkor a 6,8 az nem a városi fogyasztása a Vectrának. :) :P

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek!

Már elég rég óta igértem képeket , de más tollával... vagyis az eladó által kászített képek mégis csak gáz lett volna.

Persze én is inkább csak olvasom a fórumot... meg költöm a pénzt a gépre, ha sikerül egyeztetnem a szerelővel.

http://img8.tar.hu/ujravectra/img/38479976.jpg#3

http://img8.tar.hu/ujravectra/img/38479974.jpg#3

http://img8.tar.hu/ujravectra/img/38479973.jpg#3

Link to comment
Megosztás:

Merre jártál? Én "nyomultam" a vekidre ismeretlenül a lurdinál. Csak hogy tudd kire asszociálj!

Szerintem nincs vekis aki most ne nyaralna, csak én :(

Emlékeztem a usernevedre :P Vas megyében jártam, Vasszécsenyben, Szombathelyen, aztán Szentgotthárdon és Kétvölgyön az Őrségben. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.