Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Egy kérdés: B1 és B2 színkódjai megegyeznek vagy van valami eltérés pl a B1 kékje és a B2 kékje között?

Mivel színazonos alkatrészeket keresek utánajártam, csak én a metálzöldnek. Az enyém Z369, viszont ebay-on találtam nem egy L369 színkódosat. Többet kérdeztem mire valaki leírta, hogy a "Z" az s B1 vekié az "L" pedig a B2, eladók is azt mondták, hogy nem azonos a két szín. Elvileg a Z az kétrétegű az L pedig egyrétegű festék lenne. Legalább is eddig ezt sikerült kideríteni.

Link to comment
Megosztás:

Vectra 1.6 16V

ennek vajon mi lehet a kínja ? :lol:

A kora az igazi kínja.Elég furcsán állnak elöl is és hátul is a dolgai, lásd géptető ill. csomagtértető amin látszik, hogy volt rajta szárny, és le lettek dugózva a furatai.Intő jel a sportkipuff, a kajla tyúkrács elöl, a lelógó daylight ledsor a lámpa alatt, továbbá elég nehéz számomra elhinni, hogy az 1.6-hoz járt a digitklíma.Amúgy sem egy erőgép ez a motor, és tuti eszik annyit városban mint az én vektorom evett, de így, hogy a klíma felelős még a fűtésért is, tuti a 11-12L-es városi fogyasztás.

Olcsójánosos megoldás még a TESCO-s dísztárcsa is.Aztán kérdés, hogy mit rejthet a vas alatti rész, értsd. motor/váltó/futómű.

Akik megvették az én vektorom, előtte megnéztek vagy 10db B Vekit, és szinte kivétel nélkül lehajtott, lepukkant, kókányolt darabokat hirdettek eladásra irreális áron.Az enyém nem volt ilyen szerencsére.Ezért is sikerült a piaci árán eladni.

Jajj, az kimaradt, hogy inkább 1.8-as vonalon gondolkozok, 2.0 is inkább csak akkor, ha valami miatt nagyon megtetszik a konkrét példány, de 2.0 felett egy horror az éves műszaki és biztosítás (2.0 és 2.2 között 200? lenne az eltérés). De egyébként közben sikerült találni valamit (ugye milyen érdekes, hogy az ember felteszi a kérdést, aztán rájön maga is), ha minden igaz, X és Z-s benzinmotorok voltak a B Vectraban, és ezek közül a Z jelzésűek mind megfelelnek nekem. Dízelt nem akarok, mert ugyan nincs bajom a dízellel, de tizenévesen kockázatosnak tartom. Benzinesbe belerakom az LPG-t, azzal még olcsóbban is jövök ki, mint dízellel. Viszont érdekes, hogy nem volt 2.0-s Z-s motor Vectraban? Csak Z16XE, Z18XE és Z22SE-t látok, viszont X-es motorból volt X20XEV is.

Astra G volnalon is érdemes lenne nézelődni, esetleg Zafira.Igen jól felszerelt darabokat kínálnak eladásra.A vekibe az LPG technika 230-240e.ft.Tudom, mert utána kérdeztem.

Link to comment
Megosztás:

továbbá elég nehéz számomra elhinni, hogy az 1.6-hoz járt a digitklíma.Amúgy sem egy erőgép ez a motor, és tuti eszik annyit városban mint az én vektorom evett, de így, hogy a klíma felelős még a fűtésért is, tuti a 11-12L-es városi fogyasztás.

Ezt hogy érted? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kapcsold ki a digitklímát és megtudod.Sem fűtése, sem hűtése nem lesz az utastérnek.Nulla.Volt ilyenem egy 97'-es X20XEV Caravanban, onnan tudom.

Ezt tudom. A kinti levegőt engedi be az utastérbe. Olyan, mintha manuális klímánál nem járatod a kompresszort, a tekerő pedig hideg állásban van.

Viszont olyan hülye lenne a rendszer, hogy pl 30 fokos befújt levegőt nem csak a csappantyú megfelelő állapotba állításával (kintről befújt + a fűtőradiátoron átfújt levegő megfelelő arányú keverésével) állítja elő, hanem ehhez használja a klímát is?

Link to comment
Megosztás:

Ezt tudom. A kinti levegőt engedi be az utastérbe. Olyan, mintha manuális klímánál nem járatod a kompresszort, a tekerő pedig hideg állásban van.

Viszont olyan hülye lenne a rendszer, hogy pl 30 fokos befújt levegőt nem csak a csappantyú megfelelő állapotba állításával (kintről befújt + a fűtőradiátoron átfújt levegő megfelelő arányú keverésével) állítja elő, hanem ehhez használja a klímát is?

Ööö... nekem ECO-módban simán van fűtés, akkor pedig egyáltalán nem megy a klíma kompresszor. Egyébként meg valahol 0°C külső hőmérséklet alatt egyáltalán nem kapcsol be a kompresszor.

Link to comment
Megosztás:

Ööö... nekem ECO-módban simán van fűtés, akkor pedig egyáltalán nem megy a klíma kompresszor. Egyébként meg valahol 0°C külső hőmérséklet alatt egyáltalán nem kapcsol be a kompresszor.

Erre voltam kíváncsi.

Akkor pedig nem igaz, hogy többet fogyaszt a kocsi, hisz nem megy a klíma rendszer, ami megemeli a fogyit.

Link to comment
Megosztás:

Én egy kollégámat kérdeztem meg anno hogy ő hogy kapcsol csak klímát övé is digites. Ő is az eco gombot mondta én is azt használom ha nem akarok klimázni.

Biztos több a fogyasztás klímával bár én országúti használat melett nem vettem észre ezt, viszont 1.6-os klímást hajtó ismerős panaszkodik a klimás fogyasztásra

Link to comment
Megosztás:

Én egy kollégámat kérdeztem meg anno hogy ő hogy kapcsol csak klímát övé is digites. Ő is az eco gombot mondta én is azt használom ha nem akarok klimázni.

Biztos több a fogyasztás klímával bár én országúti használat melett nem vettem észre ezt, viszont 1.6-os klímást hajtó ismerős panaszkodik a klimás fogyasztásra

Akkor ezek szerint ECO mód nélkül nyomatja a klímát, plusz ráfűt így állítja elő a kívánt hőmérsékletű levegőt, ha mondjuk 30 fokban 24 fokot akarsz előállítani az utastérben.

ECO módban pedig csak klímázik, illetve csak fűt, attól függ mit akarsz?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint ECO mód nélkül nyomatja a klímát, plusz ráfűt így állítja elő a kívánt hőmérsékletű levegőt, ha mondjuk 30 fokban 24 fokot akarsz előállítani az utastérben.

ECO módban pedig csak klímázik, illetve csak fűt, attól függ mit akarsz?

Nem. A digisben: ha bekapcsolod az "A" gombot, annyira hűti le a belső levegőt, amennyire Te állítod be a hőmérséklete a bal oldali gombokkal- ezt tartja végig, hol alacsonyabb, hol magasabb ventifokozattal /1-9/. Ezek az értékek: Lo (alacsony)-17...27-HI(magas) - ha a HI van bekapcsolva, vagy a kinti hőmérséklet alacsonyabb, mint amit beállítottál, akkor fűt. Így értelemszerűen a LO hűt. Ha kikapcsolod az ECO-val, akkor csak a külső levegőt fújja be, ez működik sima ventillátorként. Ilyenkor az "A" helyett a venti-fokozatok látszanak. Vagyis ha nem akarsz klímázni, akkor ECO bekapcsol és ööm-bódottá :lol:

Télen meg "A" és ablakfűtés bekapcs és hamarabb páramentesít.

Remélem érthető és jól is írtam... :lol:

Link to comment
Megosztás:

ennek vajon mi lehet a kínja ? :lol:

Nem az elektrósba akartam mert ott off lenne

A hogy ex B vectra-s társunk warwolf mondaná _Seth_ Adam1 és én is "rétegautósok" vagyunk :lol:

Nagymate Legyél az te is ha akarsz és tudod mit ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz, de komolyan, viszont amit választasz az legyen a te választásod de mi itt sokan vagyunk akik már tapasztaltunk ezt is azt is vectrákkal és egyéb opelekkel

Jól teszed hogy megkérdezel ezt azt, de én garantálom "sajnos" nem találsz olyat aminek nincs "baja"

Link to comment
Megosztás:

2-nak szinte mindene karcos, rozsdás, koszos, kiégetett :lol: Gumik 1-2 mm, felfüggesztés kopott, erőátvitel, kopott, a kipuff lyukas, akku nincs, kpzárak közül is a szokásos bal hátsó rossz, klíma rossz, kinézetre is röviden: romos...

Mit ártott neked ez a gyerek? :lol:

Az első egy fokkal jobb, bár az felfüggesztés, motor bajos... gázra füstöl az x20xev, 100e induló felújítás és ha még találnak valamit több is lehet...

Sajnos olyan hülye emberek országában élünk ahol nem elég, hogy felveszi a hitelt amit ha kicsit számol akkor tudnia kellene, hogy nem fogja tudni fizetni ráadásul még ha jön a levél, hogy a bank viszi az autót akkor még jól meghajtja, lelakja, kilopja amit lehet, összekarcolja, hogy hehe a bank ezért ugyan pénzt nem kap! Ja csak magával tol ki mivel az ő tartozása lesz így még több.... de ezt nem tudják.... és ilyenek tudnak hitelt igényelni.... szégyen... és mindenkinek az indiánokkal van baja :D

Link to comment
Megosztás:

:lol: vegyek egyből törött kocsit, de fapadosat ne, mert arra költeni kell :lol:

ELVONATKOZTATNI igen, nem azt mondtam hogy ezt a kettőt hanem idézem "Én ebben az irányban is nézelődnék"

- Na erről beszélek - itt legalább el sem kell gondolkozni mi a baja csak elolvasod az adatlapokat aztán nézed a következőt

Link to comment
Megosztás:

Nos, igen.Lehajtott autót csak akkor szabad venni, ha ésszerű keretek között talpra lehet állítani, és a munka oroszlánrészéhez értesz.Ha még is bevállalsz egyet mert mittudomén tetszik a színe, vállalni kell azt, hogy fizetésed jelentős részét a szerelődnek fogod utalni.Keresgélni kell.Van még olyan gép ami legalább annyira rendben volt mint az enyém, hogy az esetleges apróbb hibái ellenére is tökéletes társ volt a mindennapokban.Elvonatkoztatva a nekem sok fogyasztását.

Ha nincs fölös pénzed, inkább gyűjts normális műszaki állapotban lévőre.De azoknak ára is van.

Link to comment
Megosztás:

:lol: vegyek egyből törött kocsit, de fapadosat ne, mert arra költeni kell :lol:

Ha van rá lehetőséged,vidd el egy átvizsgálásra!(nem oda,amit a kereskedő mond) és sok dologra fény derül!Lengéscsillapítók,fékek,futómű állapota!

Ugye a kereskedésben ezeket nem mérik be és nem tudod felemelve ellenőrizni a futóművet,csak szemre!A többit te is meg tudod nézni!Rozsdásodás,karosszéria az illesztéseknél,olajfolyás stb!Ezek után el tudod dönteni hogy meg e éri az árát ha a hibás alkatrészeket kicserélted vagy sem!

Én anno két autót néztem ki magamnak,ami árban és motorikusan megfelelt (X17DT) és végül úgy döntöttem hogy a kettő közötti árkülönbözetet

ráköltöm az autóra!Olajcsere,vezérlés,lengéscsillapító,fék és pár szilent,ami kijött nagyjából belőle,azaz amit megspóroltam a vételi áron rá is költöttem,de

tudom,hogy azok már újak benne!Az extrákra kitérve,mivel az enyém is fapados,legjobban a klíma hiányzik!Nincs szükségem plüss kárpitra,eablakokra,ködlámpára,de jó lenne ha lett volna benne!Az extrákkal felszerelt autók nem kerülnek annyival többe,mint amit

ráköltenél hogy külön beszerelgesd őket,még ha szeretsz is játszani az ilyenekkel!Hidd el,mindíg van valami egy "idősebb" autónál,amit tudsz majd szerelgetni!

Link to comment
Megosztás:

!Hidd el,mindíg van valami egy "idősebb" autónál,amit tudsz majd szerelgetni!

Az extrák beszerelésén kívül is lesz elég szerelni való egy ilyen autón. Itt nyikorog, ott nyöszög, eltörött, elkopott, beázik, szivárog az olaj, szivárog a víz, stb. Szóval lehet készülni.

Link to comment
Megosztás:

Az extrák beszerelésén kívül is lesz elég szerelni való egy ilyen autón. Itt nyikorog, ott nyöszög, eltörött, elkopott, beázik, szivárog az olaj, szivárog a víz, stb. Szóval lehet készülni.

Legtöbb problémám a futóművel volt és van eddig!Sajnos a gyári szilenteket nem tudom megvenni 3-szoros áron,így egyenlőre maradnak az utángyártott cuccok bele!De még mielőtt valakit elriasztanék a Vectrától,nekem biztosan közrejátszik a nem megfelelő felni és a sok km is ebben!

Link to comment
Megosztás:

Legtöbb problémám a futóművel volt és van eddig!Sajnos a gyári szilenteket nem tudom megvenni 3-szoros áron,így egyenlőre maradnak az utángyártott cuccok bele!De még mielőtt valakit elriasztanék a Vectrától,nekem biztosan közrejátszik a nem megfelelő felni és a sok km is ebben!

Nekem szerencsére csak egy rugótörés jutott osztályrészül az együtt töltött 50 ezer km alatt.

Az sem volt vészes, mert a mai napig járhatnék azzal a törött rugóval.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.