Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Jó dolog még az is amit a Mercedes meg a Volvo csinál pl. Minden egyes szerviz alatt rögzítenek minden adatot az autóról. A km órát is. Aztán tök mindegy, hogy Kongóból hozol be egy mercit, mert itthon ugyanúgy meg tudják nézni az előéletét. Persze addig amíg szervizelik. Utána annak is tekerhető az órája. Igaz bonyolultabb mert több dolog is megjegyzi a km óra állást. De meg csinálják azt is csak drágább. Szóval semmit nem érnek ezzel a rögzítéssel, sőt talán még inkább az óra állítóknak adnak munkát többet, mert nem lesz elég egyszer visszatekerni az órát, hanem két évente kell.

Ezért kellene úgy mint a belgáknál hogy minden bekerül az adatbázisba az autóról minden egyes javítás során. Lehet hogy akkor mondjuk megszaporodnának a házi szervizelések. :lol:
Link to comment
Megosztás:

Jó dolog még az is amit a Mercedes meg a Volvo csinál pl. Minden egyes szerviz alatt rögzítenek minden adatot az autóról. A km órát is. Aztán tök mindegy, hogy Kongóból hozol be egy mercit, mert itthon ugyanúgy meg tudják nézni az előéletét. Persze addig amíg szervizelik. Utána annak is tekerhető az órája. Igaz bonyolultabb mert több dolog is megjegyzi a km óra állást. De meg csinálják azt is csak drágább. Szóval semmit nem érnek ezzel a rögzítéssel, sőt talán még inkább az óra állítóknak adnak munkát többet, mert nem lesz elég egyszer visszatekerni az órát, hanem két évente kell.

Olvastam valahol hogy egyes autókban az ECU nem csak a kilométerállást jegyzi meg hanem az elfogyasztott benzinmennyiséget is és ha visszaállítják az óráját abból még akkor is vissza lehet számolni a kilométert az átlagfogyasztás alapján.

Link to comment
Megosztás:

Ezért kellene úgy mint a belgáknál hogy minden bekerül az adatbázisba az autóról minden egyes javítás során. Lehet hogy akkor mondjuk megszaporodnának a házi szervizelések. :lol:

Egyszerűen csak nem kéne megvenni a sok hülyének a 170-re visszatekert 10 éves céges autót. Hanem inkább a 300 ezret futott, hibátlan, rendszeresen szervizelt, szervizkönyves, lenyomozható előéletű autókat. Pár év alatt visszaszorulna a tekergetés.

Akit meg elkapnak, annak meg bevonni az autókereskedői engedélyét, és elkobozni a telephelyén lévő összes árult használt autót.

Link to comment
Megosztás:

Azt azért ne felejtsd el, hogy a nepperek sem azért tekergetik vissza, mert ez a hobbijuk. A sok birka vevő végett, akik még mindig azt gondolják, hogy ezek Zsiguli Trabant, Skoda típusú remekművek, amiket már a százezer km előtt is (hát még utána) a vasárnapi ebéd után kötelezően szerelni kellett a sufniba, hogy el tudjál indulni vele.

Egyszerűen csak nem kéne megvenni a sok hülyének a 170-re visszatekert 10 éves céges autót. Hanem inkább a 300 ezret futott, hibátlan, rendszeresen szervizelt, szervizkönyves, lenyomozható előéletű autókat. Pár év alatt visszaszorulna a tekergetés.

Akit meg elkapnak, annak meg bevonni az autókereskedői engedélyét, és elkobozni a telephelyén lévő összes árult használt autót.

Link to comment
Megosztás:

Azt azért ne felejtsd el, hogy a nepperek sem azért tekergetik vissza, mert ez a hobbijuk. A sok birka vevő végett, akik még mindig azt gondolják, hogy ezek Zsiguli Trabant, Skoda típusú remekművek, amiket már a százezer km előtt is (hát még utána) a vasárnapi ebéd után kötelezően szerelni kellett a sufniba, hogy el tudjál indulni vele.

Az egyik haverom vett egy full extrás G Astrát 1,3 milla körül, valami céges autó volt ami pont az ellenkező cipőben járt, tekerték be a kilométert a benzinpénz miatt de az autó nem ment, 430.000 kilométerrel vette és még a gyári talpasok voltak alatta, sem a pedálok sem a kormány nem volt megkopva, az ülés sem volt kiülve, átnézette több szerelővel is és mindegyik azt mondta hogy kb. 150-170ezer kilóméter lehet benne.

Link to comment
Megosztás:

Én a vekim( 1999 12. havi ) 750 ért vettem 1.6 os óra szerint 160 ezer van most benne hibátlan kívül belül és benne volt egy komoly gáz szet is. Debrecenből van. Vezérművet sem cseréltem benne ,mert mikor lebontottuk azt mondta a szerelő hogy ez tuti új benne,de ha nem 60 at akkor 30-40 ezret nyugodtan menjek el vele...Hátsó futómű szilenten kívül semmi más hiba... ez snincs megkopva sem pedál sem kormány sem ülések... lehet hogy piszkálták ezt is miért ne.. de engem nem zavar. Így összességében pedig sztem gázzal mindennel együtt énnem tartom rossz vételnek. nyár óta hibátlanul tettem megtett 11ezret.

Link to comment
Megosztás:

Még az egyik nekem is gyári. Találkoztam amúgy én is ilyen astrákkal.

Az egyik haverom vett egy full extrás G Astrát 1,3 milla körül, valami céges autó volt ami pont az ellenkező cipőben járt, tekerték be a kilométert a benzinpénz miatt de az autó nem ment, 430.000 kilométerrel vette és még a gyári talpasok voltak alatta, sem a pedálok sem a kormány nem volt megkopva, az ülés sem volt kiülve, átnézette több szerelővel is és mindegyik azt mondta hogy kb. 150-170ezer kilóméter lehet benne.
Link to comment
Megosztás:

Huu akkor engem nagyon átvágtak. Az enyém 97-es és 1650000ft-ért vettem :lol:

Én a vekim( 1999 12. havi ) 750 ért vettem 1.6 os óra szerint 160 ezer van most benne hibátlan kívül belül és benne volt egy komoly gáz szet is. Debrecenből van. Vezérművet sem cseréltem benne ,mert mikor lebontottuk azt mondta a szerelő hogy ez tuti új benne,de ha nem 60 at akkor 30-40 ezret nyugodtan menjek el vele...Hátsó futómű szilenten kívül semmi más hiba... ez snincs megkopva sem pedál sem kormány sem ülések... lehet hogy piszkálták ezt is miért ne.. de engem nem zavar. Így összességében pedig sztem gázzal mindennel együtt énnem tartom rossz vételnek. nyár óta hibátlanul tettem megtett 11ezret.
Link to comment
Megosztás:

Huu akkor engem nagyon átvágtak. Az enyém 97-es és 1650000ft-ért vettem :lol:

De te mikor vetted annyiért? ;) Én most vettem október elején Debrecenben 590-ért, 1997.12., óra szerinti 181.000km-el, szerintem 250.000 biztosan van benne. idáig túl vagyok egy kuplungozáson ami majd egy százas volt és még szerintem összeségében még ennyit rá kell költenem hogy rendben legyen az autó az alján kívül nincs rozsda rajta sehol, az meg majd kap egy alvázvédőzést, csak keríteni kell valami helyet ahol megcsinálják rendesen.

Link to comment
Megosztás:

2003-ban :lol: :D :devlish:

De te mikor vetted annyiért? :devlish: Én most vettem október elején Debrecenben 590-ért, 1997.12., óra szerinti 181.000km-el, szerintem 250.000 biztosan van benne. idáig túl vagyok egy kuplungozáson ami majd egy százas volt és még szerintem összeségében még ennyit rá kell költenem hogy rendben legyen az autó az alján kívül nincs rozsda rajta sehol, az meg majd kap egy alvázvédőzést, csak keríteni kell valami helyet ahol megcsinálják rendesen.
Link to comment
Megosztás:

2003-ban :lol: :icon13: :D

Akkor egy 6 éves autó volt, mit vártál, 1 milláért megkapod? :D

Nézz meg most egy 6 éves C Vectrát, mennyibe kerül....

Én 2009-ben 750-ért vettem, 1.7 TD 140 ezer km óra szerint :devlish:, Teljesen hihető, nem? :devlish: Mondjuk nincs megkopva a kormány, se pedál, se semmi, nagyon szép megkímélt volt.

Teljesen fapados volt, de azóta kapja folyamatosan az extrákat :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Le vagytok maradva! Óra szerint 96.000 km-el vettem 2010-ben,580-ért!Ez a km hihető?? :D

Annak azért örülök hogy majdnem 2 évre rá most is ajánlottak érte 550-et,de 650-ért sem adnám oda most! :lol:

Az komoly, az nem kicsit jó ár volt érte még akkor is ha 200.000Km van benne, pedig akkor még tényleg drágábbak voltak a dieselek.

Link to comment
Megosztás:

Az komoly, az nem kicsit jó ár volt érte még akkor is ha 200.000Km van benne, pedig akkor még tényleg drágábbak voltak a dieselek.

Akkor voltak igazán toppon a dízelek! :D A másik ugyan ilyen motorral rendelkező Veki 670 volt amit kinéztem magamnak,úgy döntöttem

a különbséget ráköltöm inkább ennek a felújítására!Olaj,szűrők,vezérlés,hátsó lengéscsillapítók,pár szilent azonnal cserélve is lett!

Egyenlőre nagyon szeretem ezt az autót!Rozsdásodik egy kicsit,a futóműve szerintem soha nem fog tetszeni,de azért az én kutyám! :lol:

Jaa,előző gazdijával beszéltem!Nem emlékszem 209 vagy 290-el adta le a vásárlás előtt pár hónappal!Ennyit a 96-ról! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Akkor voltak igazán toppon a dízelek! :D A másik ugyan ilyen motorral rendelkező Veki 670 volt amit kinéztem magamnak,úgy döntöttem

a különbséget ráköltöm inkább ennek a felújítására!Olaj,szűrők,vezérlés,hátsó lengéscsillapítók,pár szilent azonnal cserélve is lett!

Egyenlőre nagyon szeretem ezt az autót!Rozsdásodik egy kicsit,a futóműve szerintem soha nem fog tetszeni,de azért az én kutyám! :lol:

Jaa,előző gazdijával beszéltem!Nem emlékszem 209 vagy 290-el adta le a vásárlás előtt pár hónappal!Ennyit a 96-ról! :devlish:

Hát én lehet hogy egy kicsit elkapkodtam ezt az autóvásárlást, de végülis annyira nem vészes. A kasztni az rendben van pár pici horpadástól eltekintve, mostmár a kuplungja is jó(95ezer volt), majd még vezérlés csere, hoszbordásszíj csere, gyergyacsere, olajcsere, kell majd egy bal első kerékagy+csapágy mert az előző gazdája megszakított benne egy menetet úgyhogy most 3 csavar fogja, meg majd a kormányösszekötő axiális gömbfejeket kell cserélni, pár hete elkezdtek kopogni a hidrotőkék, kell majd egy balos fényszóró, és meg kell nézni az elektromos ablakokat mert szorulnak és ferdén emelkednek. úgyhogy van rajta tennivaló. :S De már az enyém és megpróbálom a tőlem telhető legjobb állapotba hozni. Egyébként van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a gond az ablakkal? Van még egy olyan problémám hogy ha beállok egy bizonyos tempóra akkor elkezd világítani a motorelektronika kontroll lámpa, és ha adok neki egy pici gázt akkor elalszik, mindegy hogy hanyadik fogozatban és mindegy hogy milyen tempónál csak az a lények hogy tartsam azt a sebességet 1 percig kb. EGR-t kellene takarítani vagy mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Azért azt te sem hitted el remélem hogy ennyi volt benne :devlish:

Akkor voltak igazán toppon a dízelek! :D A másik ugyan ilyen motorral rendelkező Veki 670 volt amit kinéztem magamnak,úgy döntöttem

a különbséget ráköltöm inkább ennek a felújítására!Olaj,szűrők,vezérlés,hátsó lengéscsillapítók,pár szilent azonnal cserélve is lett!

Egyenlőre nagyon szeretem ezt az autót!Rozsdásodik egy kicsit,a futóműve szerintem soha nem fog tetszeni,de azért az én kutyám! :lol:

Jaa,előző gazdijával beszéltem!Nem emlékszem 209 vagy 290-el adta le a vásárlás előtt pár hónappal!Ennyit a 96-ról! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Futhatsz vele köröket ha sok pénzed van adhatod a szerelőnek, vagy csinálhatod magad. De tapasztalat szerint csak a csere segít rajta, mert a mechanika meg van kopva. Annyit tehetsz, hogy leszeded a burkolatot, és oldalt van egy állító csavar ami "feszíti"a mechanikát. Azon állíthatsz ha tudsz valamennyit segít rajta. De előbb utóbb keresni kell egy jó mechanikát, olyan 4e ft-ért szokott lenni

Hát én lehet hogy egy kicsit elkapkodtam ezt az autóvásárlást, de végülis annyira nem vészes. A kasztni az rendben van pár pici horpadástól eltekintve, mostmár a kuplungja is jó(95ezer volt), majd még vezérlés csere, hoszbordásszíj csere, gyergyacsere, olajcsere, kell majd egy bal első kerékagy+csapágy mert az előző gazdája megszakított benne egy menetet úgyhogy most 3 csavar fogja, meg majd a kormányösszekötő axiális gömbfejeket kell cserélni, pár hete elkezdtek kopogni a hidrotőkék, kell majd egy balos fényszóró, és meg kell nézni az elektromos ablakokat mert szorulnak és ferdén emelkednek. úgyhogy van rajta tennivaló. :S De már az enyém és megpróbálom a tőlem telhető legjobb állapotba hozni. Egyébként van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a gond az ablakkal? Van még egy olyan problémám hogy ha beállok egy bizonyos tempóra akkor elkezd világítani a motorelektronika kontroll lámpa, és ha adok neki egy pici gázt akkor elalszik, mindegy hogy hanyadik fogozatban és mindegy hogy milyen tempónál csak az a lények hogy tartsam azt a sebességet 1 percig kb. EGR-t kellene takarítani vagy mi lehet?
Link to comment
Megosztás:

130000km volt benne végig vezetett szervízkönyves! Női német tulajtól :icon13:

Ja és ebbe nem kell extrákat tenni mert tele van :icon13:

Akkor egy 6 éves autó volt, mit vártál, 1 milláért megkapod? :lol:

Nézz meg most egy 6 éves C Vectrát, mennyibe kerül....

Én 2009-ben 750-ért vettem, 1.7 TD 140 ezer km óra szerint :D, Teljesen hihető, nem? :devlish: Mondjuk nincs megkopva a kormány, se pedál, se semmi, nagyon szép megkímélt volt.

Teljesen fapados volt, de azóta kapja folyamatosan az extrákat :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Futhatsz vele köröket ha sok pénzed van adhatod a szerelőnek, vagy csinálhatod magad. De tapasztalat szerint csak a csere segít rajta, mert a mechanika meg van kopva. Annyit tehetsz, hogy leszeded a burkolatot, és oldalt van egy állító csavar ami "feszíti"a mechanikát. Azon állíthatsz ha tudsz valamennyit segít rajta. De előbb utóbb keresni kell egy jó mechanikát, olyan 4e ft-ért szokott lenni

Köszi az infót, ha lesz időm megpróbálom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért azt te sem hitted el remélem hogy ennyi volt benne :D

De-de!Mikor megvettem tudtam hogy több van benne,majd annyira csendes volt az autó és látszólag jó állapotban lévő,tiszta belsővel,nulla olajfogyasztással stb stb hogy volt idő hogy elmentem a felé hogy lehet hogy ennyi van benne!Ezt komolyan mondom...aztán persze beleért a kezem a bilibe és magamhoz tértem! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát én lehet hogy egy kicsit elkapkodtam ezt az autóvásárlást, de végülis annyira nem vészes. A kasztni az rendben van pár pici horpadástól eltekintve, mostmár a kuplungja is jó(95ezer volt), majd még vezérlés csere, hoszbordásszíj csere, gyergyacsere, olajcsere, kell majd egy bal első kerékagy+csapágy mert az előző gazdája megszakított benne egy menetet úgyhogy most 3 csavar fogja, meg majd a kormányösszekötő axiális gömbfejeket kell cserélni, pár hete elkezdtek kopogni a hidrotőkék, kell majd egy balos fényszóró,

Az hogy sikerült neki? Ezeket a kerékcsavarokat szerintem ha ésszel csinálod, képtelenség megszakítani.

Én mindig nyomatékkulccsal húzom rá, 120 Nm-rel, úgy meg főleg nem fog soha beleszakadni.

és meg kell nézni az elektromos ablakokat mert szorulnak és ferdén emelkednek. úgyhogy van rajta tennivaló. :S De már az enyém és megpróbálom a tőlem telhető legjobb állapotba hozni. Egyébként van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a gond az ablakkal?

Ha előre vannak dőlve, akkor azon állítani kell, a kárpit alatt van rögzítve egy csavarral az egyik kar. Azzal lehet a dőlést állítani.

Az is okozhat ilyen hibát, hogy nem a gumi káderbe csúszik az ablak, hanem az mellé.

Van még egy olyan problémám hogy ha beállok egy bizonyos tempóra akkor elkezd világítani a motorelektronika kontroll lámpa, és ha adok neki egy pici gázt akkor elalszik, mindegy hogy hanyadik fogozatban és mindegy hogy milyen tempónál csak az a lények hogy tartsam azt a sebességet 1 percig kb. EGR-t kellene takarítani vagy mi lehet?

EGR az okozhat ilyen hibát. Részterhelésen kapja a motor a kipuffogógázt, és ha nem tud elzáródni az EGR akkor bejelezhet a motor kontroll. Az EGR egyébként még egyenetlen alapjáratot is szokott okozni. Ha már menthetetlen és nem akarsz újra költeni, akkor érdemes ledugózni. De ilyenkor is dob hibát, de csak akkor, ha hosszú motorféküzemben haladsz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nagyon rendben volt az autó műszakilag mikor vettem, szép megkímélt volt, ez látszott rajta, meg úgy összességében a tulajon is, hogy szerették az autót. És lényegében rozsdamentes volt. Csak hát egyetlen baja volt, hogy szinte a legalapabb felszereltségű. ABS, szervo meg távirányítós központi az volt ugye, de ez minden B Vekiben benne volt. Mondhatni sürgősen kellett az autó, mert a másik kezdte feladni a küzdelmet, az meg külön jó volt, hogy diesel, abból is a megbízhatóbb és az étvágytalanabb fajta, akkor még csak 270 Ft volt egy liter gázolaj, klímás autóm sohasem volt, az előzőből nem is hiányzott, téli gumit meg alufelnit is adott hozzá a tulaj, közel is volt az autó, szóval végül azt mondtam oké megvettem.

Egy 120-as Skodából ültem át, a különbség hatalmas volt minden szempontból, hiába diesel, nem éreztem lomhának. Teljesen más feeling :

A full fapados verziótól csak annyival jobb, hogy két légzsák van benne, meg fordulatszámmérő. Az ablakok tekerősek voltak, kézi állítású tükrök, klíma nincs, ködlámpa nincs, alap GL kárpitozás hátul fejtámlák nélkül. Meg ugye az a sokféle kis szar sincs, ami egy CDX-ben benne van, világítások, tükrös napellenző, meg ilyenek.

Aztán szépen lassan elkezdtem felszerelgetni, kapott elektromos ablakokat elöl hátul. Kapott egy remek Pioneer fejegységet. Nagyon megszerettem, úgy döntöttem, hogy megtartom még hosszú évekig, ezért beszereztem hozzá egy egy osztrák CD-s felszeretségű donor kocsit ugyanilyen motorral. Átszékeztem, kárpitokat cseréltem, kapott egy CDX ülés és kárpit szettet. Megkapott még egyéb apróságokat, pl generátor védő doblemezt, csomagtér ajtó kárpitot. Térképolvasós belső lámpát. Tavasszal megkapja a klímát, az elektromos tükröket, a ködlámpát, meg az egyéb utastéri apróságokat: világítós napellenző, világítós kapaszkodók.

Eddig 60 ezret raktam bele, 140 volt benne mikor vettem, most lassan 200 e km. Eddig ami baja volt, mint rendellenes meghibásodás, a bal első rugó törés, generátor 2x. Először 40 ezerért javították, fél évet bírt, most a donor kocsi 100A-es generátora van bent. Meg most 1 hónapja a hengerfej probléma.

Ezen kívül otthon javítható filléres apróságok.

A fékhez, futóműhöz eddig szerencsére nem kellett nyúlnom, egy pár stabilizátor összekötő kutyacsont, és az első rugókon kívül.

Szilentek, fékbetétek, tárcsák, lengéscsillapítók még az eredetiek, vagy az előző tulaj cseréltette őket.

Ha bármi baja lenne, ott van hozzá minden alkatrész a másik kocsiban. Motor váltó, a legutolsó csavarig minden. Szerelőm átdobja a motort egy nap alatt, ha arról van szó.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy sikerült neki? Ezeket a kerékcsavarokat szerintem ha ésszel csinálod, képtelenség megszakítani.

Én mindig nyomatékkulccsal húzom rá, 120 Nm-rel, úgy meg főleg nem fog soha beleszakadni.

Ha előre vannak dőlve, akkor azon állítani kell, a kárpit alatt van rögzítve egy csavarral az egyik kar. Azzal lehet a dőlést állítani.

Az is okozhat ilyen hibát, hogy nem a gumi káderbe csúszik az ablak, hanem az mellé.

EGR az okozhat ilyen hibát. Részterhelésen kapja a motor a kipuffogógázt, és ha nem tud elzáródni az EGR akkor bejelezhet a motor kontroll. Az EGR egyébként még egyenetlen alapjáratot is szokott okozni. Ha már menthetetlen és nem akarsz újra költeni, akkor érdemes ledugózni. De ilyenkor is dob hibát, de csak akkor, ha hosszú motorféküzemben haladsz.

Nem tudom hogyan tudott az előző tulaj olyan pancser lenni hogy beleszakította, de megtette. Amint lesz egy kis időm és egy kis jó idő meg is nézem az ablakokat. Köszönöm a segítséget. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hegeszteni kell rá egy csavart, felmelegíteni ,és hátha ki jön

Nem tudom hogyan tudott az előző tulaj olyan pancser lenni hogy beleszakította, de megtette. Amint lesz egy kis időm és egy kis jó idő meg is nézem az ablakokat. Köszönöm a segítséget. :lol:
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogyan tudott az előző tulaj olyan pancser lenni hogy beleszakította, de megtette. Amint lesz egy kis időm és egy kis jó idő meg is nézem az ablakokat. Köszönöm a segítséget. :lol:

Namost a csavar szakadt bele, vagy a menet szakadt meg az agyban? Mert én utóbbira gondoltam.

Előbbi az könnyen megeshet, ha valami szar minőségű kerékőrcsavarokat vett. Mert majdnem én is úgy jártam, csak húztam, húztam a nyomaték kullcsal, és nem akart megszorulni, kivettem, és rendesen látszott rajta, hogy meg van nyúlva. még 1-2 húzás, és beleszakadt volna. Ezt ki lehet venni voszonylak könnyen. Belefúrsz óvatosan a csavarba, először kisebb (pl 4-es) majd nagyobb fúróval, majd a furatba beleversz kalapáccsal egy szélesedő négyszögvasat. Ezzel ki tudod tekerni. Ezért nem kell új kerékagyat venni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.