Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Üdvözletem

Vectra vásárlás előtt állok. Érdeklődnék, hogy mik lehetnek a kritikus problémák egy facelift előtti B Vectranál, amit vásárláskor mindenképpen ellenőrizni kell? Van valami típushibájuk? Illetve mik azok az apróbb hibák, amik elő szoktak jönni, amiktől meg lehet venni nyugodtan az autót, de lehet rájuk alapozva alkudni az árból? Gondolok itt olyasmire, mint pl. G Astranal a belső levegő keringető átváltója, ami sokaknál eltörik. Motorok terén a benzines, 1,6-1,8-2,0 literes motorok érdekelnek.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem

Vectra vásárlás előtt állok. Érdeklődnék, hogy mik lehetnek a kritikus problémák egy facelift előtti B Vectranál, amit vásárláskor mindenképpen ellenőrizni kell? Van valami típushibájuk? Illetve mik azok az apróbb hibák, amik elő szoktak jönni, amiktől meg lehet venni nyugodtan az autót, de lehet rájuk alapozva alkudni az árból? Gondolok itt olyasmire, mint pl. G Astranal a belső levegő keringető átváltója, ami sokaknál eltörik. Motorok terén a benzines, 1,6-1,8-2,0 literes motorok érdekelnek.

Nekünk a harmadik X16XEL motorral rendelkező Opelünk van, idáig egyikkel sem volt probléma pedig mindegyik túl ment a 200.000-ren. Az olajfogyszttásra szoktak panaszkodni ennél a motornál, nekünk 0,8-1L/10.000Km között volt mindegyiknél. az EGR szelep szokott még szarakodni bennük. Vectrákban a TID/MID kijelző pixelei szoktak eltűnni, van amelyiknél állítólag házilag orvosolható van amikor már csak a csere segít, efelől még nincs tapasztalatom mert én még a javítás előtt állok 6-10ezer között van a bontott áruk. Kuplungra figyelj mert ha nagyon fent fog esetleg már csúszik is akkor tárcsa,nyomólap és kinyomócsapágy csere lesz ami közel 100ezer forint (most estem túl rajta)! Kerékívek és a küszöb szoktak rozsdásodni esetleg még az ajtók alja és alsó sarkai.

Link to comment
Megosztás:

Nekünk a harmadik X16XEL motorral rendelkező Opelünk van, idáig egyikkel sem volt probléma pedig mindegyik túl ment a 200.000-ren. Az olajfogyszttásra szoktak panaszkodni ennél a motornál, nekünk 0,8-1L/10.0000Km között volt mindegyiknél. az EGR szelep szokott még szarakodni bennük. Vectrákban a TID/MID kijelző pixelei szoktak eltűnni, van amelyiknél állítólag házilag orvosolható van amikor már csak a csere segít, efelől még nincs tapasztalatom mert én még a javítás előtt állok 6-10ezer között van a bontott áruk. Kuplungra figyelj mert ha nagyon fent fog esetleg már csúszik is akkor tárcsa,nyomólap és kinyomócsapágy csere lesz ami közel 100ezer forint (most estem túl rajta)! Kerékívek és a küszöb szoktak rozsdásodni esetleg még az ajtók alja és alsó sarkai.

10 km-en nem sok az egy kicsit? :D

Nekem is kb annyi, bár nekem diesel a vas. A balos hátsó ajtó nálam is elkezdte, meg a 2 első ajtó sárvédő sarka az ajtóknál. Kuplung még eredeti, 280032-nél. Akkor lassan eljön annak is a csereideje... EGR-t ki kell tisztítani, de a legfontosabb egy jó gépet kifogni... :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

10 km-en nem sok az egy kicsit? :D

Nekem is kb annyi, bár nekem diesel a vas. A balos hátsó ajtó nálam is elkezdte, meg a 2 első ajtó sárvédő sarka az ajtóknál. Kuplung még eredeti, 280032-nél. Akkor lassan eljön annak is a csereideje... EGR-t ki kell tisztítani, de a legfontosabb egy jó gépet kifogni... :devlish: :lol:

Egy liter olajfogyás egy csere alatt az nekem bőven belefér, ha nem fogyaszt mellé sok üzemanyagot. A rozsdásodás az, amitől én is félek, hogy valami olyan helyen fog rozsdásodni, amit nem veszek észre. Ilyen kipucolásoktól nem ijedek meg, ha én nem, akkor van jó szerelőm, aki kipucolja nekem, amit kell/lehet, nem forszírozza a cserét azonnal. Viszont a jó gép kifogás az sajnos a legnehezebb része a dolognak...

Link to comment
Megosztás:

10 km-en nem sok az egy kicsit? :devlish:

Nekem is kb annyi, bár nekem diesel a vas. A balos hátsó ajtó nálam is elkezdte, meg a 2 első ajtó sárvédő sarka az ajtóknál. Kuplung még eredeti, 280032-nél. Akkor lassan eljön annak is a csereideje... EGR-t ki kell tisztítani, de a legfontosabb egy jó gépet kifogni... :devlish: :lol:

Megszoktam hogy odateszem a .-ot :D

Link to comment
Megosztás:

Egy liter olajfogyás egy csere alatt az nekem bőven belefér, ha nem fogyaszt mellé sok üzemanyagot. A rozsdásodás az, amitől én is félek, hogy valami olyan helyen fog rozsdásodni, amit nem veszek észre. Ilyen kipucolásoktól nem ijedek meg, ha én nem, akkor van jó szerelőm, aki kipucolja nekem, amit kell/lehet, nem forszírozza a cserét azonnal. Viszont a jó gép kifogás az sajnos a legnehezebb része a dolognak...

A fogyasztás az nekünk úgy alakult átlagban 90-100-as tempónál, hogy:

F Astra (automata): 8-9L

G Astra (automata): 6,5-7L

B Vectra (manual): 6,5-7L

Ha tapostam nekik akkor a Vectra és a G Astra 1,5-2L-el több, az F Astra az megette a 11L is de abban még az a régifajta 4 fokozatú automata váltó volt mint a B1 Vectrákban, a G Astra váltója már teljesen más sokkal finomabban is vált és kb 0,3-0,5L-el eszik többet mint a manuális. Egyszer olaszt jártuk meg a G Astrával ami 2200Km volt és 6,7-re jött ki a fogyasztás a klímával, mondjuk ebből a legtöbb az autópálya volt 120-130-as tempóval.

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztás az nekünk úgy alakult átlagban 90-100-as tempónál, hogy:

F Astra (automata): 8-9L

G Astra (automata): 6,5-7L

B Vectra (manual): 6,5-7L

Ha tapostam nekik akkor a Vectra és a G Astra 1,5-2L-el több, az F Astra az megette a 11L is de abban még az a régifajta 4 fokozatú automata váltó volt mint a B1 Vectrákban, a G Astra váltója már teljesen más sokkal finomabban is vált és kb 0,3-0,5L-el eszik többet mint a manuális. Egyszer olaszt jártuk meg a G Astrával ami 2200Km volt és 6,7-re jött ki a fogyasztás a klímával, mondjuk ebből a legtöbb az autópálya volt 120-130-as tempóval.

Én úgy tervezem, hogy már vagy eleve gázosat veszek, vagy azonnal beépíttetem a gázt. Ezért is gondolkozok kizárólag benzinesben. Spritmonitor adatait vettem alapul, és a kétliteres benzines fogyasztására ha rászámolom a gáz +10%-át, akkor is 20%-al olcsóbban autózok, mint a kétliteres dízel átlagával. 1,6-1,8-as benzines meg még nagyobb különbséget ad értelemszerűen. 1,7-es dízelt nemnagyon látok itt árulni, így ahhoz nemis próbálom viszonyítani, de szinte biztosan azzal se mennék a gázos verzió alá, és egy picit gyengének is érzem a 82 lóerőt a B Vectrahoz (haver X20DTL - szintén 82LE - Astraja se megy olyan rettenetesen jól érzésem szerint, és a B Vectra kb. ugyanott van tömegben).

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tervezem, hogy már vagy eleve gázosat veszek, vagy azonnal beépíttetem a gázt. Ezért is gondolkozok kizárólag benzinesben. Spritmonitor adatait vettem alapul, és a kétliteres benzines fogyasztására ha rászámolom a gáz +10%-át, akkor is 20%-al olcsóbban autózok, mint a kétliteres dízel átlagával. 1,6-1,8-as benzines meg még nagyobb különbséget ad értelemszerűen. 1,7-es dízelt nemnagyon látok itt árulni, így ahhoz nemis próbálom viszonyítani, de szinte biztosan azzal se mennék a gázos verzió alá, és egy picit gyengének is érzem a 82 lóerőt a B Vectrahoz (haver X20DTL - szintén 82LE - Astraja se megy olyan rettenetesen jól érzésem szerint, és a B Vectra kb. ugyanott van tömegben).

Az 1.7essel olyan 20-24 Ftból tudsz megtenni egy km-t, használattól függően. Előbbi országút, betartva a korlátozásokat, utóbbi pedig több városozással.

Szerintem egy X18XE optimális választás, gázosítva természetesen. Én mindenképpen B2eseket nézegetnék, azok kevésbé hajlamosak a rohadásra. De persze azokat is eléri a végzet.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.7essel olyan 20-24 Ftból tudsz megtenni egy km-t, használattól függően. Előbbi országút, betartva a korlátozásokat, utóbbi pedig több városozással.

Szerintem egy X18XE optimális választás, gázosítva természetesen. Én mindenképpen B2eseket nézegetnék, azok kevésbé hajlamosak a rohadásra. De persze azokat is eléri a végzet.

Sajnos a B2-k drágábbak is, annyit nem tudok most rászánni. Inkább azt tervezem, hogy 2-3-4 év múlva eladom, és akkor tudok újabbat venni. Nekem is jobban tetszenek a B2-k, de van az a mondás, hogy "addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér". Már ez is egy jelentős előrelépés lesz a mostani E Kadetthez képest, amit ugyan nagyon szeretek, megbízható, keveset fogyaszt, első autóm, stb., de sajnos nagyon elkezdett rohadni, motor is elfogyaszt 3-4 deci olajat 1000km-en, így arra jutottam, hogy nem éri meg költeni rá.

Link to comment
Megosztás:

B1 sem rohad ha oda van rá figyelve. Meg B2 is rohad ha le se carják

Az 1.7essel olyan 20-24 Ftból tudsz megtenni egy km-t, használattól függően. Előbbi országút, betartva a korlátozásokat, utóbbi pedig több városozással.

Szerintem egy X18XE optimális választás, gázosítva természetesen. Én mindenképpen B2eseket nézegetnék, azok kevésbé hajlamosak a rohadásra. De persze azokat is eléri a végzet.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem

Vectra vásárlás előtt állok. Érdeklődnék, hogy mik lehetnek a kritikus problémák egy facelift előtti B Vectranál, amit vásárláskor mindenképpen ellenőrizni kell? Van valami típushibájuk? Illetve mik azok az apróbb hibák, amik elő szoktak jönni, amiktől meg lehet venni nyugodtan az autót, de lehet rájuk alapozva alkudni az árból? Gondolok itt olyasmire, mint pl. G Astranal a belső levegő keringető átváltója, ami sokaknál eltörik. Motorok terén a benzines, 1,6-1,8-2,0 literes motorok érdekelnek.

Ha mindenképpen B1-est szeretnél,akkor ahogy többet is írták már,a rozsdásodásra figyelj oda!A 2 küszöb meg a sárvédő ívek javítása,festése majdnem egy fél autó ára!Alkudhatsz a szilentek állapotától függően is!Ha csak kicsit is kopog,nyúlik a hátulja már mondhatod hogy cserések és úgy tűnik jobban értesz hozzá,mint ő! :lol: Fékbetétek,tárcsák is lehetnek alku tárgyai!Ezen kívül ha jól felszereltet szeretnél (én ajánlom) akkor,hogy minden működik e,nincsenek e kiszedve a visszajelző izzók a műszerfalból!

Ha van rá lehetőséged próbálj ki egy olyan típust,amilyet szeretnél esetleg kérj meg egy tulajdonost hogy menjen el veled autót nézni!Ezt azért írom,mert nekem sokat segített volna,ha ki tudok próbálni egyet vagy ha egy 1.7 Vectra tulaj eljön segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Ha mindenképpen B1-est szeretnél,akkor ahogy többet is írták már,a rozsdásodásra figyelj oda!A 2 küszöb meg a sárvédő ívek javítása,festése majdnem egy fél autó ára!Alkudhatsz a szilentek állapotától függően is!Ha csak kicsit is kopog,nyúlik a hátulja már mondhatod hogy cserések és úgy tűnik jobban értesz hozzá,mint ő! :lol: Fékbetétek,tárcsák is lehetnek alku tárgyai!Ezen kívül ha jól felszereltet szeretnél (én ajánlom) akkor,hogy minden működik e,nincsenek e kiszedve a visszajelző izzók a műszerfalból!

Ha van rá lehetőséged próbálj ki egy olyan típust,amilyet szeretnél esetleg kérj meg egy tulajdonost hogy menjen el veled autót nézni!Ezt azért írom,mert nekem sokat segített volna,ha ki tudok próbálni egyet vagy ha egy 1.7 Vectra tulaj eljön segíteni!

Na ezaz, hogy nincs senki ismerősnek Vectraja. Az említett G Astra van hozzá legközelebb ismerősi körben, azzal sokat utaztam, valamennyit vezettem is. Esetleg a szerelő ismerőst tudnám elhívni, csakhát ugye nehéz egyeztetni időpontot, mert ő is közben dolgozik máshol, én is dolgozok, meg vélhetően az eladó is, és ha sor kerül az adásvételre, akkor az ügyintézést is meg kell ejteni, ami meg olyan tevékenység, amit szintén csak munkaidőben lehet csinálni. Talán még az én munkaidőm a legrugalmasabb, de figyelem a hirdetési oldalakat, és amikor megjelenik valami, amit érdemes megnézni, akkor nem lehet sokáig húzni az időt, mert ha jó, akkor egykettőre elviszik. Most is volt egy G Astra, ami jó vétel volt (mármint nem nekem, hanem úgy önmagában), már aznap el is vitték, amikor árulni kezdték.

Link to comment
Megosztás:

Na ezaz, hogy nincs senki ismerősnek Vectraja. Az említett G Astra van hozzá legközelebb ismerősi körben, azzal sokat utaztam, valamennyit vezettem is. Esetleg a szerelő ismerőst tudnám elhívni, csakhát ugye nehéz egyeztetni időpontot, mert ő is közben dolgozik máshol, én is dolgozok, meg vélhetően az eladó is, és ha sor kerül az adásvételre, akkor az ügyintézést is meg kell ejteni, ami meg olyan tevékenység, amit szintén csak munkaidőben lehet csinálni. Talán még az én munkaidőm a legrugalmasabb, de figyelem a hirdetési oldalakat, és amikor megjelenik valami, amit érdemes megnézni, akkor nem lehet sokáig húzni az időt, mert ha jó, akkor egykettőre elviszik. Most is volt egy G Astra, ami jó vétel volt (mármint nem nekem, hanem úgy önmagában), már aznap el is vitték, amikor árulni kezdték.

Egy jó autó 1-2 napig áll egy kereskedésben, el viszik rögtön. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

a 75 lóerős veki nagyon "gyér" ? vagy azért használható ?

75 ló??1.6 8 szelepes?Nem tudom...de sokaknak van itt 16V-es 1.6-os ami már 100 LE!

Talán az 1.7 dízellel lehet egy kategória,(erőben)bár itt több a nyomaték,az meg jobban pörgethető!

Neked kell tudnod,hogy mire fogod és hogyan használni!Van akinek elég az 1.2-es Caravan G-Astra is,pedig az....szóval érted!

A hibáiról és hátrányairól majd írnak a többiek,abban nem tudok segíteni,de nem tudom hogy van e itt egyáltalán valakinek 8 szelepes!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

a 75 lóerős veki nagyon "gyér" ? vagy azért használható ?

Ha azt nézem, hogy a Kadettem kevesebb mint 1000 kilóra 60LE (amiből túl sok nem hiányzik, mert óra szerint megfutja a gyári végsebességet), és eléggé taposni kell, hogy mozogjon, főleg több személlyel, akkor a 75LE egy 1250 kiló körüli autóra szintén nem valami sok. Az ilyen legkisebb motor tipikusan csak azért van, hogy legyen, de általában nem érdemes. Persze végülis használható, de szerintem nemis eszik kevesebbet, mint egy 101 lovas, mert utóbbit nem kell annyira forgatni, annyira taposni.

Link to comment
Megosztás:

Az a vekimbe volt 1.6os 72 lovas motor és azt igencsak nyomni kellett, hogy menjen. Az előzéseknél meg igencsak gondolkodni.

Ekkora súlyhoz kevés.

Egy 1.8/2.0 nem fog többet enni és ha kell mindig ott lesz a tartalék. Ha kis motort akarsz akkor menj le astra szintig, ha meg spórolni 1.7es isuzu is ottvan :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha azt nézem, hogy a Kadettem kevesebb mint 1000 kilóra 60LE (amiből túl sok nem hiányzik, mert óra szerint megfutja a gyári végsebességet), és eléggé taposni kell, hogy mozogjon, főleg több személlyel, akkor a 75LE egy 1250 kiló körüli autóra szintén nem valami sok. Az ilyen legkisebb motor tipikusan csak azért van, hogy legyen, de általában nem érdemes. Persze végülis használható, de szerintem nemis eszik kevesebbet, mint egy 101 lovas, mert utóbbit nem kell annyira forgatni, annyira taposni.

Ez a két dolog nem igazán van összefüggésben! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.