Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Ebben az esetben ha vételről lenne szó,nekem nem kéne,

Először is akkor minimum 1.8 as motor -Minimum fogyasztásban is jobb jobban is megy és később nem jön elö az a dilemma hogy hát kicsit lehetne erősebb megy pörgősebb,

Ha nemszámit a sebesség akkor 1.7 td inkább mint 1.6.

Végül ebben az árban lehet kapni Valódi B2 eset is akár vagy kintröl behozni a reg adó mostmár fizethető összeg

Link to comment
Megosztás:

Ebben az esetben ha vételről lenne szó,nekem nem kéne,

Először is akkor minimum 1.8 as motor -Minimum fogyasztásban is jobb jobban is megy és később nem jön elö az a dilemma hogy hát kicsit lehetne erősebb megy pörgősebb,

Ha nemszámit a sebesség akkor 1.7 td inkább mint 1.6.

Végül ebben az árban lehet kapni Valódi B2 eset is akár vagy kintröl behozni a reg adó mostmár fizethető összeg

Totál igazad van.

Minimum 1.8, de Nagymate cartárs 1.6-ot akar.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem semmi gond nincs az 1.6-tal, fogyasztásban jobb, ha nem bántod országúton 5,8-ra le lehet nyomni a fogyasztását de vegyesben is 6,5-re simán de ha úgy megyek mint egy nemnormális (85-90km/h 3.-ban) akkor sem tudom 10L fölé vinni a fogyasztást. Szerintem dinamikában sem rossz. Annyi szól az 1.8 mellett hogy azzal vannak tele a bontók és sokkal könnyebb találni hozzá alkatrészt

Link to comment
Megosztás:

Szerintem semmi gond nincs az 1.6-tal, fogyasztásban jobb, ha nem bántod országúton 5,8-ra le lehet nyomni a fogyasztását de vegyesben is 6,5-re simán de ha úgy megyek mint egy nemnormális (85-90km/h 3.-ban) akkor sem tudom 10L fölé vinni a fogyasztást. Szerintem dinamikában sem rossz. Annyi szól az 1.8 mellett hogy azzal vannak tele a bontók és sokkal könnyebb találni hozzá alkatrészt

Eszemben sincs bántani az 1.6 ost,de gondolva a késöbbiekre a kezdeti öröm elmulik és akkor jönnek elő a a hiányosságai kicsit több erö kéne nem gyenge de jól jönne,legyünk öszinték,lehet csak az én tapasztalatom de kicsit több gond van velük mint nagyobb társaikkal,lehet nem igy van nekem ez a tapasztalat.

A fogyasztás Na vita nélkül"" ;) Az enyém 1.8as vegyesben 7l böl kijövök bőven országuton 6 alatt vagyok,városban 50-80 közöt nyugodtan megyek országuton 100-140 között..ha kell én meg merem hajtani akkor sem eszik drasztikusan többet 1 l el felmegy de ennyi,persze ha nembántom az enyém is csak 6l eszik :smartass: ,Bár mindenki azt valja hogy kis motor kis fogyasztás de odaállok bármelyik 1.6 os mellé menjünk együtt 100-200 km országuton és vegyesbe egyforma sebesség és körülmények ha kevesebet eszik az 1.6 mint az enyém kinyalom a kipufogólyát a város legforgalmasabb pontján :sick: .Ja 80-90 nél 3 asba kb 2000 forog az enyém az 1.6os mennyit is 4000 et? :D

A lényeg nem ez hanem hogy késöbb akár kevés lehet a motor benne és azt sokkal drágább dolog plussz erövel ellátni mint inkább előre gondolva venni egy kicsit nagyobbat szerintem.

HMM az alkatrész téma hát én több 1.6 st találok bontásra alkatrésznek mint 1.8 ast Csak 1 példa Haszn...auto 10-böl 7 1,6 os.

Remélem nincs harag sértödés félreértés stb,ez csak az én véleményem és tapasztalatom,nem személyes. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Ja 80-90 nél 3 asba kb 2000 forog az enyém az 1.6os mennyit is 4000 et? :D

Ez azért kicsit vicces. És ezt higgyük is el? Azért nehogy már ennyit forogjon. Ekkora tempónál 5-be forog ennyit a gép. És ez nem motor függő, hanem váltótól függ. De a váltók között sincs akkor nagy különbség.

3-asba 90-nél 2000. Te ez milyen gép? Akkor városba 50-nél te még kettes alapjáraton mész? :D ez csak elírás lehet.

Ez a fogyasztás mizéria meg teljesen vicc, mert nincs két ugyanolyan ember. Lehet valaki városban 50-es tempónál 3-asban megy, de lehet valaki 4 vagy 5-ben. És ez már más fogyasztást eredményez. Meg nem mindegy mennyire huzatod váltásoknál, meg még ezer és egy különbség. Tehát mindenhol lehet fél liter ide-oda.

Link to comment
Megosztás:

Ez azért kicsit vicces. És ezt higgyük is el? Azért nehogy már ennyit forogjon. Ekkora tempónál 5-be forog ennyit a gép. És ez nem motor függő, hanem váltótól függ. De a váltók között sincs akkor nagy különbség.

3-asba 90-nél 2000. Te ez milyen gép? Akkor városba 50-nél te még kettes alapjáraton mész? :D ez csak elírás lehet.

Ez a fogyasztás mizéria meg teljesen vicc, mert nincs két ugyanolyan ember. Lehet valaki városban 50-es tempónál 3-asban megy, de lehet valaki 4 vagy 5-ben. És ez már más fogyasztást eredményez. Meg nem mindegy mennyire huzatod váltásoknál, meg még ezer és egy különbség. Tehát mindenhol lehet fél liter ide-oda.

Ez olyan megsértett 1.6 os tulajosnak hangzik :D

Csak hogy tudd igen nagy különbség van ám a váltók között

Nos lehet neked vicces.bár azt irtam KB lehet kicsivel többet forog,ami biztos hogy az enyém 2500 at forog 120nál 5 .ben,5.ben 60 nál majdnem 1200 forog,Lehet megfogtál és nem 2000 et hanem 2200at forog,és igen váltó függő,hidd el tudom.

Ha elolvastad miröl van szó akkor rájössz hogy a hsz ban arról van szó hogy ha nem bántod ami = ha nem forgatod mint az állat ami azt jelenti minnél hamarabb rakod a nagyobb sebességet.nem 50 nél hajszolom 2 esbe'!

Fogyasztás minimalizálását többnyire igy lehet elérni.

Azért meg ne légy megsértve mert a tied többet forog mint az enyém,ennyi erövel le hazugozhatnálak hogy nehogy már a tied annyira forogjon,"talán nem megy egy henger"<----ez vicc volt nehogy ebbe kapaszkodj" Ja és ritkán megyek 2 esbe 50 nél,de valószinü hogy ebben a tartományban is többet forog a tied ezekszerint legalább 1500 al

Link to comment
Megosztás:

És akkor én még nem is írtam, de nem is fogom írni az X20 fogyasztását és fordulat tartományát, mondjuk ha valakit érdekel olvasson nyugodtan kicsit többet vissza a fogyasztásról tuti beszéltünk már párszor.

Én saját magam csapnám be ha hazudnék róla, de ezt nem teszem

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan megsértett 1.6 os tulajosnak hangzik :D

Csak hogy tudd igen nagy különbség van ám a váltók között

Nos lehet neked vicces.bár azt irtam KB lehet kicsivel többet forog,ami biztos hogy az enyém 2500 at forog 120nál 5 .ben,5.ben 60 nál majdnem 1200 forog,Lehet megfogtál és nem 2000 et hanem 2200at forog,és igen váltó függő,hidd el tudom.

Ha elolvastad miröl van szó akkor rájössz hogy a hsz ban arról van szó hogy ha nem bántod ami = ha nem forgatod mint az állat ami azt jelenti minnél hamarabb rakod a nagyobb sebességet.nem 50 nél hajszolom 2 esbe'!

Fogyasztás minimalizálását többnyire igy lehet elérni.

Azért meg ne légy megsértve mert a tied többet forog mint az enyém,ennyi erövel le hazugozhatnálak hogy nehogy már a tied annyira forogjon,"talán nem megy egy henger"<----ez vicc volt nehogy ebbe kapaszkodj" Ja és ritkán megyek 2 esbe 50 nél,de valószinü hogy ebben a tartományban is többet forog a tied ezekszerint legalább 1500 al

A te autódat F18 az én alattam lévő autót F17-es váltóval szerelték.

Ha megnézed az előző hozzászólásodat lehet kiderül, hogy min nevettem én. 80-90-es tempónál 3-asban pörög 2000-et.

Most pedig te írod. az enyém 2500 at forog 120nál 5 .ben

Nem fura, hogy 3 ban 90-nél van 2000 és 5-ben 120-nál 2500? Nekem ez volt kicsit fura.

Fater is úgy használja za autót, hogy legtöbbször 2000-2500 körül felvált, 60-nál már 5-ben megy és onnan gyorsul is. Én is, hogy ha városban megyek 55-el, akkor berakom 5-be és ha nem kell lassítani, akkor elvánszorog egyenletes tempóban és nem pörgetem 4-ben. Ha lassítani kell, akkor visszaváltok és kész. Sokszor van úgy, hogy indulás után már 3-ban is 50-nél vagyok, ilyenkor már jöhetne az 5 is, főleg városban ha egyenletes tempóval lehet menni utána.

Link to comment
Megosztás:

A gond az hogy az én autómban F18 as váltó van 3,74 + áttétellel,

http://kepfeltoltes.hu/120809/20120103172_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/120809/20120103169_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Én egy kb fordulatot mondtam lehet többet forog valamivel majd holnap megpróbálom lefényképezni hogy pontosan mennyit forog 3 asban 80- 90 nél ezen nem akadok fenn.

Link to comment
Megosztás:

Annyi szól az 1.8 mellett hogy azzal vannak tele a bontók és sokkal könnyebb találni hozzá alkatrészt

Szerintem pont hogy nem. Messze az 1,6 a leggyakoribb. Bontós adatok nincsenek, de a használtautós:

1,6 165 db

1,8 56 db

2.0 50 db

99-es évjárat felett

1,6 65 db

1,8 25 db

2,0 19 db

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan megsértett 1.6 os tulajosnak hangzik :D

Csak hogy tudd igen nagy különbség van ám a váltók között

Nos lehet neked vicces.bár azt irtam KB lehet kicsivel többet forog,ami biztos hogy az enyém 2500 at forog 120nál 5 .ben,5.ben 60 nál majdnem 1200 forog,Lehet megfogtál és nem 2000 et hanem 2200at forog,és igen váltó függő,hidd el tudom.

Ha elolvastad miröl van szó akkor rájössz hogy a hsz ban arról van szó hogy ha nem bántod ami = ha nem forgatod mint az állat ami azt jelenti minnél hamarabb rakod a nagyobb sebességet.nem 50 nél hajszolom 2 esbe'!

Fogyasztás minimalizálását többnyire igy lehet elérni.

Azért meg ne légy megsértve mert a tied többet forog mint az enyém,ennyi erövel le hazugozhatnálak hogy nehogy már a tied annyira forogjon,"talán nem megy egy henger"<----ez vicc volt nehogy ebbe kapaszkodj" Ja és ritkán megyek 2 esbe 50 nél,de valószinü hogy ebben a tartományban is többet forog a tied ezekszerint legalább 1500 al

Egyszer már vitatkoztunk erről, akkor is furának tűnt a 120-nál 2500-as fordulatszám. A leghosszabb áttételezésű váltó, amivel B Vekiket szereltek az F18WR+ 3,55-höz. Ez 130 km/h-nál nem sokkal 3000 alatti fordulatszámot jelent. Tehát a 120-nál 2500 akkor is sántít, tudom, hogy raktál fel róla képet.

Itt valami más okosítás van a háttérben. Az átlagosnál többet csal a km óra, nem gyári váltó van benne, át lett alakítva a váltó belsejében a végáttétel, nem pontos a fordulatszámmérő, vagy valami ilyesmi. Kizárt dolog, hogy ennyit forogjon. Még egyszer mondom, elhiszem amit írsz, mert fényképpel alátámasztottad, de akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer már vitatkoztunk erről, akkor is furának tűnt a 120-nál 2500-as fordulatszám.

Ez most miért furcsa neked?Nekünk 5-ben 100km/h-nál forog 2500-at a motor!Azt viszont hozzá kell tenni,hogy nem is megy 200-at végsebességre!Vaszilijnek így simán kell vinnie az 1.8-nak a 240-et,mert ott pörög a benzines "csak" 5000-et! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy tisztán lássunk, itt vannak az adatok az F18-as váltó áttételeiről.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png

Így már látszik hogy hol mennyit forog.

Ez pedig az F17-es váltóé.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png

Csak F18-ból is van ám 3 féle fokozat kiosztás:

CR, WR és WR+

És 4 féle végáttétel:

3,45, 3,57, 3,74 és 3,94

Ez összesen 12 féle variáció :)

Te most épp az F18WR+ 3,74-es végáttételű váltót részletezted ki.

A leghosszabb, ami létezik az az F18WR+3,57 ami igen igen ritka, és csak a 2.0 dieseleket és X20XEV benzineseket szerelték vele.

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy tisztán lássunk, itt vannak az adatok az F18-as váltó áttételeiről.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png

Így már látszik hogy hol mennyit forog.

Ez pedig az F17-es váltóé.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png

Azért ebből látszik, hogy a 3-ban 2000-nél 90, az lehetetlen. Én csak ezt az egy dolgot furcsálltam. Inkább 5-ben van ott a sebesség ekkora fordulatnál. Részemről itt vége.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1.8 van több mint kilenc éve!

Fogyasztási tapasztalatok: Kint vagy pályán 110-140 ig tempomattal olyan 7 liter. Város 9-10 liter klímával

Most mondjuk mentem vele kb 650 kilométert, 50 liter felett volt a mutató de 55 alatt. Javarészt kint és javarészt klímával. Szerintem holnap fog kigyulladni a lámpa. Ez szerintem nem olyan rossz. De az hogy egy 1.6-os hej de milyen dinamikus azt nem osztom. 100 lóerő a kb 1200 kilóhoz.... Nekem néha már kevés ez a 116 ló is. A kocsi 1365 kiló. 1.8-as egyértelműen kevesebb van mint 1.6-os. Főleg ha magyar üzembe helyezésű. Fogyasztásra szinte biztos, hogy nem eszik kevesebbet az 1.6 mint az 1.8 legalábbis 90%-ban biztos nem. A családban van egy Astra G1.4 16v is. Sokkal többet forog, és nem is eszik jobban.

De nem vitába szállni akarok senkivel, pusztán tizenéves Opelos múlt illetve 6 éves autókereskedői tapasztalat.

Azért ebből látszik, hogy a 3-ban 2000-nél 90, az lehetetlen. Én csak ezt az egy dolgot furcsálltam. Inkább 5-ben van ott a sebesség ekkora fordulatnál. Részemről itt vége.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer már vitatkoztunk erről, akkor is furának tűnt a 120-nál 2500-as fordulatszám. A leghosszabb áttételezésű váltó, amivel B Vekiket szereltek az F18WR+ 3,55-höz. Ez 130 km/h-nál nem sokkal 3000 alatti fordulatszámot jelent. Tehát a 120-nál 2500 akkor is sántít, tudom, hogy raktál fel róla képet.

Itt valami más okosítás van a háttérben. Az átlagosnál többet csal a km óra, nem gyári váltó van benne, át lett alakítva a váltó belsejében a végáttétel, nem pontos a fordulatszámmérő, vagy valami ilyesmi. Kizárt dolog, hogy ennyit forogjon. Még egyszer mondom, elhiszem amit írsz, mert fényképpel alátámasztottad, de akkor is.

Ez a végáttátel variáció nekem is megfordult már a fejemben,A km orám jól mér GPS el összevetve talán 1-2 km /óra a diferencia 100km / óráig néztem.

Két km órám volt mindkettő volt bene mindkettővel ezt mérte az nem lehet hogy mindkettő egyformán csaljon.Marad a végáttétel variáció viszont az nem Magyarázná a többi fokozat hosszát,nekem minden fokozat eléggé hosszú,kisebb fokozatokban sem pörög jobban,2500 as fordulaton nem is szoktam menni vele hacsak nem valami előzésbe megyek bele,

Mindegyeza váltó rejtély marad egyenlőre

Link to comment
Megosztás:

2.0 - 1.6 között nagy fogyasztásbeli különbségek vannak?

Én azt hallottam hogy nagy motor nem feltétlenül nagy fogyasztás kismotor pedig nem feltétlenül kis fogyasztás.

most már igazából mindegy hogy 1.6, 1.8, 2.0 csak találjak valami viszonylag jó állapotút 4-500 között (tudom ennyiért nem lesz tökéletes autó) ami nem az ország másik végén van.

Lehet ezt megnézem jövőhéten:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_b/opel_vectra_b_1.8_16v_cd_sport_a_k_c_i_ooooo_-6004962

Link to comment
Megosztás:

Hát ezt már lehet hogy nem nézed meg. :D

Ezt nem hiszem el!

Még jó hogy felírtam a számát.

Tegnap reggel felkerült egy viszonylag normális 2.0 veki Miskolcon ami jó közel van.

330 ért. Mondom mennyi?? Délután el akartam menni megnézni.

Gondoltam hogy valami huncutság van, dehát bánja a fene majd lesz valami.

Erre délutánra levették a hirdetést.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem hiszem el!

Még jó hogy felírtam a számát.

Tegnap reggel felkerült egy viszonylag normális 2.0 veki Miskolcon ami jó közel van.

330 ért. Mondom mennyi?? Délután el akartam menni megnézni.

Gondoltam hogy valami huncutság van, dehát bánja a fene majd lesz valami.

Erre délutánra levették a hirdetést.

Azonnal kell ugrani ha találsz valamit, a jókat hamar elviszik. Sokszor egy napig sem állnak a kereskedésben. Én is jártam így több alakalommal mikor keresgéltem. Ami végül az enyém lett, ezt is egyik nap délben kirakták, még akkor felkerült a használtautóra, délután küldtem egy szerelőt hogy nézze meg, ő rábólintott és másnap reggel 8-ra már mentem is lefoglalózni, előtte azért elvittem egy körre és mire visszaértem már ott volt egy másik fazon, kérdezte tőle a kereskedő hogy mit szeretne és mondta hogy ő ezért az autóért jött, és közölték vele hogy erről lecsúszott de ott egy másik, de az nem kellett neki. Mire hazaértem már nem is volt fent a használtautón.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.