Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok

Egy kis segitségre volna szükségem olyantól aki ért hozzá.

Van egy 98-as b vectra-m 1.6 benzin x16xel motorral és hát már van benne 300.000km.

A motorja elég gyenge nagyon sokat fogyaszt 13-14liter úgy hogy 80-90km/h-val járok előzni szinte lehetetlen mert ha még vissza váltok se húz csak úgy van azt kész.

Nem füstöl meg a motor hangja is nagyon szép jól indul olajat is csak annyira eszi mint egy átlag opel. Új vezérlés van rajta de előtte se volt jobb, az EGR-szelep rossz volt vettem rá egy full újat és az már jó. 4db új gyertya is van benne, új szűrők, komplett új fékrendszer.

Nem is zavarna hogy ennyit fogyaszt csak mellette kb nulla a teljesítmény, padlógázon 140-km/h a vége.

Semmi hibakód nincsen.

Ha erre tudna valaki valami jó infót hogy mi lehet azt megköszönném.

Másik opció ha motort szeretnék cserélni benne de nem ugyan ilyenre hanem az 1.8-asra akkor mekkora átalakítás kell hozzá meg milyen alkatrészek a motoron kívül persze?

Előre is kössz mindenkinek.

Helló!

Nekem is ilyen van és az nagyon sok benzin fogyasztás! Szerintem is elsődlegesen a lambdaszonda, vagy légtömegmérő lehet a gond, de én még nem vetném el a gyertyakábel / trafó ellenőrzést sem. Én is úgy jártam először, hogy a kábelek nem voltak tökéletesek és néha nem adtak szikrát és nagy volt a fogyasztás teljesítmény meg nulla gyorsításkor. Aztán következő alkalommal már rutinos voltam gyertya cserénél kábelt is cseréltem, akkor meg a trafó csinálta ugyan ezt.

Egyébként egy ilyen futásteljesítésű motortól a 150-160 vége a reális (az enyém 320000km-el megy 160-at. A fogyasztása vegyesen kb 8-9 liter körüli átlaggal.)

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segitségre volna szükségem olyantól aki ért hozzá.

Van egy 98-as b vectra-m 1.6 benzin x16xel motorral és hát már van benne 300.000km.

A motorja elég gyenge nagyon sokat fogyaszt 13-14liter úgy hogy 80-90km/h-val járok előzni szinte lehetetlen mert ha még vissza váltok se húz csak úgy van azt kész.

Nem füstöl meg a motor hangja is nagyon szép jól indul olajat is csak annyira eszi mint egy átlag opel. Új vezérlés van rajta de előtte se volt jobb, az EGR-szelep rossz volt vettem rá egy full újat és az már jó. 4db új gyertya is van benne, új szűrők, komplett új fékrendszer.

Nem is zavarna hogy ennyit fogyaszt csak mellette kb nulla a teljesítmény, padlógázon 140-km/h a vége.

Semmi hibakód nincsen.

Ha erre tudna valaki valami jó infót hogy mi lehet azt megköszönném.

Én ugyan nem értek hozzá, de azért leírom amit gondolok. :)

A 13-14 liter csak akkor lenne elfogadható, ha állandóan rövid távon járnál sok dugóval kombinálva. Nekem 7.5-et eszik a 2.2-es motor vegyesben.

Szerinem a végsebesség is csak abban az esetben szabad hogy lényegesen eltérjen a gyári adattól, ha már nagyon vérzik a torka. Egy mai autónál a 300ekm nem sok. Feltéve ha nem a triplájáról van visszatekerve. De akkor is, ha szépen jár máshol lesz a gond.

Triviális dolgokat néztetek? Megszorult kézifék, eltömődött kipufogó/katalizátor/szívósor?

Mióta ilyen? Fokozatosan romlott vagy hirtelen?

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek. Fogyasztásnak meg kell állnia közúton 6-7 literből, városban több, de attól függ ott is hogy milyen város.

A 300.000 km nem sok, főleg ha az olajfogyasztás sem vészes, akkor annak mennie kell.

Elsősorban a lambdaszonda okozhat ilyen mértékű túlfogyasztást, aztán másodsorban hőfokjeladó, eltömődött katalizátor, EGR szelep, injektorok, benzinnyomás probléma stb. Szerintem nem nagy hiba lesz ott, mert a motor szépen jár, és nem eszik vészesen az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák milyen színűek, ha nem barnás akkor oka lehet a dús keverék?

Dieseles vagyok, de ezt tudom elképzelni.

Esetleg még a legtömegmerő.

ECU hibakód?

Semmiféle hibakód nincsen ha gépet rádugják akkor se mutat semmit.

A gyertyák tiszták nem ganyésak.

Néha van egy kis benzin szag de nem folyik sehol.

Link to comment
Megosztás:

Fokozatosan romlott le így az állapota de akármit csináltam nem akart észhez térni.

Már más kuton tankoltam meg jobb benzint meg hasonlók is.

Az a legnagyobb problémám hogy ezek is mind csak találgatások mert ha veszek egy lambda szondát kicserélem és ugyan úgy fos az autó akkor sok ezer forint ment a levesbe.

Vagy bármi ehhez hasonló ha valami konkrét lenne akkor nem sajnálnám a pénzt.

EGR-szelepem az teljesen új nem bontott szóval az tuti jó.

Benzinnyomás is van.

Van itthon egy 1.8-as benzines kombi de az ehhez képest egy álom olyan mint egy rakéta sokkal dinamikusabb.

Ezért gondoltam hogy le cserélem a motort 1-8-asra és ehhez kéne pár infó hogy milyen változtatások kellenének hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Az 1,8-as alaból jóval erősebb, mint az 1,6 azt nem árt figyelembe venni.

HA motort akarsz cserélni, ahhoz kompletten a váltóval, féltengelyekkel együtt kell átraknod. De megoldható, hisz minden alkatrész rendelkezésedre áll, motortartó bakoktól elkezdve a kábelkötegen át az ECU-ig, illetve az immo rendszerig.

Lambda szonda nem egyezik az 1,6 és az 1,8 között? Mert ha igen, azt át lehetcse cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Semmiféle hibakód nincsen ha gépet rádugják akkor se mutat semmit.

A gyertyák tiszták nem ganyésak.

Néha van egy kis benzin szag de nem folyik sehol.

En a legtomegmerot nezznem meg ,hogy mennyit mer 3000 fordulaton (ez kb 750 mg kell merjen) es a masodik pont lenne a gyertya hezzag . Ha lehet usd ossze 0.7 mm -re.

Link to comment
Megosztás:

Fokozatosan romlott le így az állapota de akármit csináltam nem akart észhez térni.

Már más kuton tankoltam meg jobb benzint meg hasonlók is.

Az a legnagyobb problémám hogy ezek is mind csak találgatások mert ha veszek egy lambda szondát kicserélem és ugyan úgy fos az autó akkor sok ezer forint ment a levesbe.

Vagy bármi ehhez hasonló ha valami konkrét lenne akkor nem sajnálnám a pénzt.

EGR-szelepem az teljesen új nem bontott szóval az tuti jó.

Benzinnyomás is van.

Van itthon egy 1.8-as benzines kombi de az ehhez képest egy álom olyan mint egy rakéta sokkal dinamikusabb.

Ezért gondoltam hogy le cserélem a motort 1-8-asra és ehhez kéne pár infó hogy milyen változtatások kellenének hozzá?

Sajnos távgyógyítani itt senki sem tud, jobbára tehát marad a találgatás. :)

Ha az a 140-es végsebesség tényleg 140, akkor a motorod olyan 50 lóerőt képes leadni. Ehhez képest minden rakéta. A motorcsere minden bizonnyal nagyságrenddel bonyolultabb és költségesebb megoldás, mint a probléma feltárása.

Mivel nincs hibakódod elég valószínűtlen, hogy a problémát olyan valami okozza, ami része az elektronikának. Bármilyen jeladó lenne rossz, hibakódot adna. Ezért én nem tartom valószínűnek a lambda hibáját sem, de ha cserélsz akkor bontóból szerezz be és beszéld meg úgy, hogy ha nem segít akkor vegye vissza a bontós.

Ilyen arányú teljesítménycsökkenés (figyelembe véve a motor szép/egyenletes járását) szerintem csak akkor fordulhat elő, ha a motor nem kap elég levegőt vagy benzint.

Mivel a benzinnyomás rendben van így jobbára a levegővel lesz a gond. Vagy nem jut be elég vagy nem tud távozni. Mivel fozokatosan romlott logikus a valamilyen lerakodás. Szívóoldalon ezt két dolog okozhatja: a kartergázból kicsapódó olaj vagy az EGR felől érkező korom. Ha kis megbontás után a szívórész nem látszik feltűnően koszosnak, akkor viszont nem itt lesz a gond és marad a kipufogó. Ha a dobok láthatóan nem akarnak szétesni a rozsdától/nem zörögnek, akkor a leginkább esélyes a katalizátor. Egy kipufogószervízben való átvizsgáltatás a motorcseréhez képest filléres tétel. Elképzelhető, hogy az elromlott EGR is valami ottani rendellenességnek köszönhető.

Ha valóban ez a gond, akkor szerintem sebességfokozattól függetlenül nem képes kiforgatni a teljes fordulatszámtartományt a motor vagy csak nagyon lassan éri el a tetejét. Ezt könnyen ellenőrizheted magad is.

Link to comment
Megosztás:

Még egy infóra volna szükségem.

A lambda szonda pontosan hol helyezkedik el az 1.6-os b vectrán.??

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-7--7-98-1-exhaust-pipe-silencer-and-catalytic-converter-contd-x16xel-l91-y16xe-l91-z16xe-l91-petrol-engines/

De amúgy is könnyű megtalálni, mert a kipufogóban csak ehhez megy vezeték.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én is írok pár bosszantó okosságot :)

volt itt az előzményekben minden! igazad van de sajnos ez ilyen, találgatás van, amúgy egy szerelő is ezt csinálja csak ugye neki kéznél van az autó. na mindegy!

a kipufogó rendszered milyen állapotban van? katalizátor, közép és hátsó dob nincs véletlenül tele ganéval!

Én kipróbálnám hátsó dob nélkül mit mutat finoman!! (tudom mindjárt meg is köveznek ezért de... mivan ha csak a katalizátor van összeomolva vagy a hátsó dob??)

esetleg a motoron kipufogó összeömlő élkőrmólodva, fogy a benzin nem kicsit!, tehát biztos van fölös trutty is valahol

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abszolut laikus autós vagyok és segítségre lenne szükségem kuplung csere ügyben. Van egy Vectra B (36_) 2.0 XEV típusú 2000-es kiadású, manuális, 5 sebességes járgányom 147000km-rel. A váltás egyre gyatrább és kinyomott kuplungnál ha beteszem sebességbe, hallok egy "gung"-ot a sebességváltó felől. Egy hozzáértőbb ember szerint a kuplungtárcsám van oda, tehát cserélni szeretném. El is kezdtem keresni egy új szettet, de megakadtam ott, hogy mégis milyen váltótípus is van ebben az autóban??? F18, F18,5, F23, F23,5? Fogalmam sincs mit jelentenek ezek a számok. Szóval ezek közül melyik lesz az enyém? És milyen tárcsaátmérőt kell beszereznem?

Szóval ez a pár kérdésem lenne. Tudnátok segíteni?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. A Tárcsaátmérő az 230mm, vagy az is változhat? És milyenek azok a 18/5 és 23/5-ös típusjelek?

Évjáratból és motorkódból (esetleg alvázszámból) bármelyik autósbolt meg tudja neked mondani milyen kell. De nagyobb autósboltoknak van online elérhetőségük is ahol te is ki tudod keresni.

Olyan nincs hogy 18/5 23/5, esetleg az 5 sebességes mivoltára utalhat, de hivatalos jelölés így nincs.

Egyébként ahogy nézem a faceliftes X20XEV-eket csak F18-al gyártották (automatán kívül): http://www.opel-infos.de/modelle/vectra_b2.html

És facelift előttieket is: http://www.opel-infos.de/modelle/vectra_b1.html :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. A Tárcsaátmérő az 230mm, vagy az is változhat? És milyenek azok a 18/5 és 23/5-ös típusjelek?

A kuplung cserét szerviz fogja végezni, tartom valószínűleg. Miután levették a váltót, látni fogják, hogy mivel van gond, mit kell cserélni. Felesleges típusjeleken rágódni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Y20DTH motor. Termosztátot csak alu házzal együtt lehet cserélni, lehet csak betétet? Alu házzal 15 ezer lenne.

Nagyon nehezen melegszik fel üzemi hőmérsékletre. Vagy szerintem nem is megy fel annyira. 80-85 a max. Ezt is nagyon lassan éri el.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Én pár hónapja vettem egy ilyet. Nem volt hibátlan, de már az. :) Féket cseréltem körben és egy két apróság o t. Ma lépte át a 200 ezret. :) Nekem tetszik. Fogyasztás 6 liter. Hidegen nem szabad taposni, de aztán tud menni. Csodát nem kell várni a 100 lótól. Kell egy kis idő amíg be melegszik. De lehet hogy a termosztátom fáradt el. Én is még tanulom az astra után. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.