Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Ne érts félre,de miért nem vittél már második vagy harmadik alkalommal (vagy inkább miért nem ajánlotta fel a szerelő) a tömítő pasztát??

A kérdés jogos. Vittem. Csak nem jót. :lol: :D Vagy átb@sztak, és nem azt kenték bele. Fekete volt, összerakva én ugyan meg nem tudtam különböztetni az ablakos szilótól.

Most legutóbb viszont ilyen réz színű Loctite-ot vittem, arra nem nagyon volt alternatíva, meg ez most már másik szerelő is, ez megbízhatóbb.

Link to comment
Megosztás:

Hát a szelepfedél nekem sem 100-as azért kímélés ide vagy oda mert nekem meg a teteje van a vezérlés felől kb 1,5 centi hosszan elrepedve.... nekem ott engedte az olajat szépen gyöngyözni mindig de epoxival beragasztottam és azóta nincs gond vele. Lehet az enyém az alja helyett a tetején vetemedik :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenki tegnap este nem írtam le mindent

Adam1

a folyás behatárolása megtörtént 4x is alatta voltam x km ként és minden alkalommal letöröltem alulról felnyúlva ahova csak befért a kezem

a hely szerintem szerencsére nem a vezérlés oldalán hanem a másik vége felé van

amit láttam: az biztos hogy a kopogás jeladó fölötti részről és még a blokk oldalán lévő 3 vagy 4 fagy szelep (vagy mi az kb3-3.5 cm átmérőjű a blokk mindkét oldalán van ilyen) "fölöttről" indul

a hengerfej tömítés mint egy vonalzó vágja az olajos (alsó) és száraz (felső) részt el

én ezért gondolok a hfej tömítésre

így mondom azt hogy szinte a hfejtöm alatti része a motornak olajos felette meg száraz

délután néztem a szelepfedél környéke csont száraz

a szelepfedél tömítés cserét én else kezdtem volna megfelelő tömítő anyag nélkül én nem adtam sok esélyt a szivárgásnak (szinte mindig kicsit túlzásba esve bármilyen tömítéssel) én a szelepfedelet is megnyomattam meg a hengerfejre is került tapasztó anyag, így mint egy szendvics közre fogva a tömítést

"boccs a magyartalanságért néha de szeretném érthetően írni"

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenki tegnap este nem írtam le mindent

Adam1

a folyás behatárolása megtörtént 4x is alatta voltam x km ként és minden alkalommal letöröltem alulról felnyúlva ahova csak befért a kezem

a hely szerintem szerencsére nem a vezérlés oldalán hanem a másik vége felé van

amit láttam: az biztos hogy a kopogás jeladó fölötti részről és még a blokk oldalán lévő 3 vagy 4 fagy szelep (vagy mi az kb3-3.5 cm átmérőjű a blokk mindkét oldalán van ilyen) "fölöttről" indul

a hengerfej tömítés mint egy vonalzó vágja az olajos (alsó) és száraz (felső) részt el

én ezért gondolok a hfej tömítésre

így mondom azt hogy szinte a hfejtöm alatti része a motornak olajos felette meg száraz

délután néztem a szelepfedél környéke csont száraz

a szelepfedél tömítés cserét én else kezdtem volna megfelelő tömítő anyag nélkül én nem adtam sok esélyt a szivárgásnak (szinte mindig kicsit túlzásba esve bármilyen tömítéssel) én a szelepfedelet is megnyomattam meg a hengerfejre is került tapasztó anyag, így mint egy szendvics közre fogva a tömítést

"boccs a magyartalanságért néha de szeretném érthetően írni"

Fagydugó

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szelepfedél nekem is volt kb egy éve (x16xel). A kipufogóra folyt az olaj. akkor a szerelő rábeszélt a gyári tömítésre, és azóta rendben van. Kopp-kopp!

Az elmúlt hetekben más gondom volt: Kd. egy hónap csak rövid távú városi használat után, melegedő motornál rángatni kezdett, és olyan volt mintha nem menne minden henger. Erőtlen volt, és szívta is az üzemanyagot rendesen. Teljesen hideg motornál jól ment, és újraindítás után is, de pár perc használat után jelentkezett az erőtlenség, és a puffogó, kerregő motorhang.

Ekkor gondoltam megoldom önállóan, szerelő nélkül.... Gyertyacsere nem segített. (A gyertyáknál én is láttam olajat, de azt úgy ítéltem meg, hogy túl tiszta ahhoz, hogy a motorból szivárogjon), ekkor az AGR-re gyanakodtam, ezért lekaptam a szívósort, a pillangószelepházat, az AGR-t. A pillangószelepház az alapjárati motorral együtt jó olajos volt, rárakódva ahogy kell (talán gond lehetett, hogy túl sok olaj volt benne - kb 12e km-en használt - és egy gumicsövön visszatolta az olajat a pillangószelephez). Tisztítás és összerakás után javult a helyzet, de még mindig előjött a 3henger szindróma. (persze csak néhány perc melegedés után, ahogy eddig is)

Végül kijutottam autópályára, az első 30 km problémás volt, de aztán egy lejtőn túltette magát a dolgon, és azóta úgy működik, ahogyan a problémák előtt.

Közben olajat és üzemanyagszűrőt cseréltem, biztos ami biztos :D

A furcsa az volt az egészben, hogy némi utánaolvasásból következtetve az AGR probléma jeleit mutatta, de hibajelző lámpa nem volt. (kivéve, mikor összerakásnál elfelejtettem összedugni a kopogásérzékelő kábelét, de arra villogtatással rájöttem :lol:)

Mindenesetre örülök, hogy nem kellett agr-t venni!

Link to comment
Megosztás:

A furcsa az volt az egészben, hogy némi utánaolvasásból következtetve az AGR probléma jeleit mutatta, de hibajelző lámpa nem volt. (kivéve, mikor összerakásnál elfelejtettem összedugni a kopogásérzékelő kábelét, de arra villogtatással rájöttem :D)

Mindenesetre örülök, hogy nem kellett agr-t venni!

A 16V-k fordulaton élnek igazán.Ha sokat "tötymörög" az ember városban velük, első körből belustulnak, majd letaknyosodnak.Ilyenkor jön elő az általad is említett hibajelenség.Ekkor kell kimenni kicsit megjáratni, magasabb fordulaton is, tehát picit elkenni a száját úgymond.

Utána nincs baj vele.

Link to comment
Megosztás:

A 16V-k fordulaton élnek igazán.Ha sokat "tötymörög" az ember városban velük, első körből belustulnak, majd letaknyosodnak.Ilyenkor jön elő az általad is említett hibajelenség.Ekkor kell kimenni kicsit megjáratni, magasabb fordulaton is, tehát picit elkenni a száját úgymond.

Utána nincs baj vele.

Városban való tötymörgésre az 1000-es Suzuki való :D

Rohadt keveset fogyaszt, nem eszik olajat még így sem, és nem is taknyosodik le :lol:

Link to comment
Megosztás:

Városban való tötymörgésre az 1000-es Suzuki való :lol:

Rohadt keveset fogyaszt, nem eszik olajat még így sem, és nem is taknyosodik le :D

Tötymörgés=Alacsony fordulaton járatás, gyors felkapcsolás magasabb fokozatba, leszorítva ezzel a fogyasztást.Na ezt nem szeretik a 16V-k.

Amúgy valóban jó városi tötymörgésre az 1.0 stift, de a rövid váltó miatt dinamikusabban lehet vele közlekedni mint sok nagyobb motorú autóval.Volt, így tudom.

A fogyasztása relatív.Olajat azért csipegeti, de nem veszélyes, és bizony le tud taknyosodni.

Nem kötekedésnek szántam, tapasztalat. :D

Link to comment
Megosztás:

A 16V-k fordulaton élnek igazán.Ha sokat "tötymörög" az ember városban velük, első körből belustulnak, majd letaknyosodnak.Ilyenkor jön elő az általad is említett hibajelenség.Ekkor kell kimenni kicsit megjáratni, magasabb fordulaton is, tehát picit elkenni a száját úgymond.

Utána nincs baj vele.

Maximálisan így van, az enyém is 3000-es fordulat környékén kezd "igazából" életre kelni. Amúgy utolsó egy évben kb. 90.000 km-t mentem mondhatni csak pályán és semmi gond nem volt alapjáratival, AGR-rel, nem kellett pucolni semmit. És nem is lustult el :lol:

Szeretem :D

Link to comment
Megosztás:

Maximálisan így van, az enyém is 3000-es fordulat környékén kezd "igazából" életre kelni. Amúgy utolsó egy évben kb. 90.000 km-t mentem mondhatni csak pályán és semmi gond nem volt alapjáratival, AGR-rel, nem kellett pucolni semmit. És nem is lustult el :lol:

Szeretem :D

Ez nekem is így volt, míg Tbányára ingáztam naponta. :D

Link to comment
Megosztás:

Én próbáltam javítani, nem sikerült. Azóta is ott van a polcon. Vettem egy másikat

Tiszteletem mindenkinek ,abban kérek segitséget hogy hol lehet korrekt áron digit kijelzőt javittatni vagy hogyan lehet javitani,estleg valami ötlet vagy honlap ahol képekkel van ismertetve? Sajna pixelhibás....
Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem mindenkinek ,abban kérek segitséget hogy hol lehet korrekt áron digit kijelzőt javittatni vagy hogyan lehet javitani,estleg valami ötlet vagy honlap ahol képekkel van ismertetve? Sajna pixelhibás....

Itt van néhány kép BC képek de sajnos leírás már nincs róla, úgy emlékszem, hogy annak a vékony szilikongumi csíknak a nyomását kell növelni - alátenni valamit - utána van esély, hogy jobb lesz az érintkezés. Olvastam már valahol azt is, hogy le kell vágni a fólia végét, újra letisztítani majd finoman megvasalni a forrasztást. Legegyszerűbbnek én is a cserét tartom.

Link to comment
Megosztás:

Olvastam már valahol azt is, hogy le kell vágni a fólia végét, újra letisztítani majd finoman megvasalni a forrasztást.

Ezt én alkalmaztam már 3 kijelzőnél is sikerrel, és tartósan (mondhatni amíg a kocsik nálam voltak, nem lettek hibásak megint), és írtam is róla itt, vagy valahol az oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem mindenkinek,abban kérnék segitséget hogy a mai napon jol berángatott a motor alig akart menni sőt utánna eléggé erőtlenlett majd néhány percmulva büdös kénszag jött be a kocsiba.Gondoltam biztos a katalizátor lehet a bünös mivel sokat csak városban használom az autot. Szerettem volna kissé megkergetni de sem idő sem lehetőségem nem volt rá csak kissé magasabb fordulaton tartottam a kocsit ugy 15km en keresztül,igaz kicsit javult a helyzet de még mindig büdös a kipuff vége.Abban kérek segitséget hogy volt már másnak is ilyen tapasztalata,estleg hogyan lett vagy lehet a legolcsobban orvosolni a problémát?

Kérem segitsen aki tud mert kissé tanácstalan vagyok.

Gondoltam arra is hogy valami tisztitó kurának alávetni,/cataclean/sajnos idehaza nem lehet beszerezni.

Segitség............

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem mindenkinek,abban kérnék segitséget hogy a mai napon jol berángatott a motor alig akart menni sőt utánna eléggé erőtlenlett majd néhány percmulva büdös kénszag jött be a kocsiba.

Gondoltam arra is hogy valami tisztitó kurának alávetni,/cataclean/sajnos idehaza nem lehet beszerezni.

Segitség............

Azt hiszem az Astra G fórumban olvastam,írta valaki hogy berángatott neki a motor és kihasználta az autópálya lehetőségeit!Megpörgette a gépet!Végeredmény:iszonyú kénes szag és bűz,de megjavult a gépsárkány!Mondom,ez nem saját tapasztalat,szóval várj a többiek véleményére,nehogy bajt okozz a katalizátornak és anyám meg egész nap csuklik majd miattam! :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Tiszteletem mindenkinek,abban kérnék segitséget hogy a mai napon jol berángatott a motor alig akart menni sőt utánna eléggé erőtlenlett majd néhány percmulva büdös kénszag jött be a kocsiba.Gondoltam biztos a katalizátor lehet a bünös mivel sokat csak városban használom az autot. Szerettem volna kissé megkergetni de sem idő sem lehetőségem nem volt rá csak kissé magasabb fordulaton tartottam a kocsit ugy 15km en keresztül,igaz kicsit javult a helyzet de még mindig büdös a kipuff vége.Abban kérek segitséget hogy volt már másnak is ilyen tapasztalata,estleg hogyan lett vagy lehet a legolcsobban orvosolni a problémát?

Kérem segitsen aki tud mert kissé tanácstalan vagyok.

Gondoltam arra is hogy valami tisztitó kurának alávetni,/cataclean/sajnos idehaza nem lehet beszerezni.

Segitség............

KATT <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lett egy olyan problémám,egy 99dec. B vectra 20.16V..kicseréltem a résolajcsöveket és nem akar beindulni a motor huzásra scsak beindul de nem reagál a gázadásra egyböl leáll.

::adagolót cseréltek a verdán de azótta ha nem villan fel az izzitási lámpa nem akar beindulni csak nehezen

Minden segitséget előre is köszönök...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lett egy olyan problémám,egy 99dec. B vectra 20.16V..kicseréltem a résolajcsöveket és nem akar beindulni a motor huzásra scsak beindul de nem reagál a gázadásra egyböl leáll.

::adagolót cseréltek a verdán de azótta ha nem villan fel az izzitási lámpa nem akar beindulni csak nehezen

Minden segitséget előre is köszönök...

u.a. mint a másik topik-ba ,ÉS elég 1szer be írni mert meg támadnak a moderátorok <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.