Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Ijááá de vagány vagy az új képeddel B) :D

:D

Más: össze szeretném írni, mit-mikor kell-illik cserélni a gépen- vagyis a csereperiódusokat. Ezeket légyszi pötyögje már be valaki nekem... :D

Ez azért már komolyabb masina, mint az F, ebben azért több minden van. :D

Olaj és szűrőcserék megvoltak 1 hete, ez rendben van.

Na de mi a helyzet a szíjakkal+ görgők-feszítőkkel? Milyen méretűek kellenek bele? A vezérműláncot ha hangja kezd lenni, de van egy az adagolónál is, annak mikor van a cseréje?

Kíváncsi vagyok, mit hagytam még ki...:)

Link to comment
Megosztás:

Egyáltalán van valakinek 90 fokos hűtővize főúton? Az enyém is 2 éves termosztát...

Nálam országúton kb 82 fok, elméletileg ezeknél a mociknál ez a normális, az én járgányomon az első fokozat ventilátor - klímahűtő előtti 90 foknál kapcsol, tehát ennél sosem megy feljeb a hőfok, igaz a klímám döglött, egy csövet kellene megforrasztani, de nagyon szét kellene hozzá bombázni a vasat, lehet, h. klímával több is lenne!

Link to comment
Megosztás:

Nálam íratlan szabály, hogy autó vásárláskor minden szíj,szűrő,gyertya stb csere. Nem is kérdeztem soha mikor vettem autót, hogy mikor és mi volt cserélve rajta.

B)

Más: össze szeretném írni, mit-mikor kell-illik cserélni a gépen- vagyis a csereperiódusokat. Ezeket légyszi pötyögje már be valaki nekem... :D

Ez azért már komolyabb masina, mint az F, ebben azért több minden van. :D

Olaj és szűrőcserék megvoltak 1 hete, ez rendben van.

Na de mi a helyzet a szíjakkal+ görgők-feszítőkkel? Milyen méretűek kellenek bele? A vezérműláncot ha hangja kezd lenni, de van egy az adagolónál is, annak mikor van a cseréje?

Kíváncsi vagyok, mit hagytam még ki...:)

Link to comment
Megosztás:

Nálam íratlan szabály, hogy autó vásárláskor minden szíj,szűrő,gyertya stb csere. Nem is kérdeztem soha mikor vettem autót, hogy mikor és mi volt cserélve rajta.

Ez oké, cserések is lesznek, de csak kell majd valamikor cserélni ezeket a kötelező dolgokat, ezért kellene az adatok. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez oké, cserések is lesznek, de csak kell majd valamikor cserélni ezeket a kötelező dolgokat, ezért kellene az adatok. :D

Szervizkönyv nincs meg az autóhoz? Elvégre ismerőstől vetted a gépet, ha jól emlékszem, így ha megvan, akkor az tartalmazza az előírt csereperiódusokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ide is beírom. Igaz Astrám van, de azt a motort túlnyomó részt Vectrába tették és itt talán nagyobb az esélyem.

Az olajszint jelző gombánál jön kicsit az olaj. Szedett már szét valaki ilyen motort vagy ilyesmit, ebből az időből és volt már a kezébe valakinek az a jeladó? Mert nem tudom, hogy van e ott egy O-gyűrű és azt kell cserélni, vagy az egész gombát? Utángyártottban nincsen ilyen alkatrész, tudomásom szerint.

Link to comment
Megosztás:

Szervizkönyv nincs meg az autóhoz? Elvégre ismerőstől vetted a gépet, ha jól emlékszem, így ha megvan, akkor az tartalmazza az előírt csereperiódusokat.

Az autó német, nincs szervizkönyve, csak német nyelvű használati.

Annyit tettem ma, hogy megnézetm a szíjat, az szemre normálisnak, repedezésnek nyoma sincs. Hallani nem hallok semmilyen búgást, morgást, semmit, ami akár rendellenesnek tűnne. Csak a szépen járó motor. :D

Link to comment
Megosztás:

Szemrevételezéssel az a gondom, hogy egy hosszabb útnál mindig az járna a fejemben, hogy mikor, és mi fog elszakadni :D

Év elején mikor cseréltem mindent, szerintem a szíjban volt még vagy húszezer, igaz szintén csak ránézésre, és csak az egyik feszítőnek volt kicsi hangja, ami még ki tudja mennyit ment volna el. De köszi inkább nem próbálom ki. :) Aztán meg németbe 170-él elszakad a szíj és mehetek is bontóba venni egy komplett motort.

Az autó német, nincs szervizkönyve, csak német nyelvű használati.

Annyit tettem ma, hogy megnézetm a szíjat, az szemre normálisnak, repedezésnek nyoma sincs. Hallani nem hallok semmilyen búgást, morgást, semmit, ami akár rendellenesnek tűnne. Csak a szépen járó motor. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem teljesen értem az olajszint jelző gomba alatt mit értesz. Vagyis van a komputeresbe olajszint jelző de az a olajteknőben van. Ha olajnyomás gombára gondolsz, akkor meg dehogy nincs után gyártott. Katt

Sziasztok!

Ide is beírom. Igaz Astrám van, de azt a motort túlnyomó részt Vectrába tették és itt talán nagyobb az esélyem.

Az olajszint jelző gombánál jön kicsit az olaj. Szedett már szét valaki ilyen motort vagy ilyesmit, ebből az időből és volt már a kezébe valakinek az a jeladó? Mert nem tudom, hogy van e ott egy O-gyűrű és azt kell cserélni, vagy az egész gombát? Utángyártottban nincsen ilyen alkatrész, tudomásom szerint.

Link to comment
Megosztás:

Szemrevételezéssel az a gondom, hogy egy hosszabb útnál mindig az járna a fejemben, hogy mikor, és mi fog elszakadni :D

Év elején mikor cseréltem mindent, szerintem a szíjban volt még vagy húszezer, igaz szintén csak ránézésre, és csak az egyik feszítőnek volt kicsi hangja, ami még ki tudja mennyit ment volna el. De köszi inkább nem próbálom ki. :D Aztán meg németbe 170-él elszakad a szíj és mehetek is bontóba venni egy komplett motort.

Én tegnap cseréltem vezérlést az autón. Ha úgy tetszik, ezt már két éve halogattam, mert van aki vételkor ezt azonnal megejti. A levett szíj és görgők mind kitűnő állapotban vannak. Ránézésre simán bennük maradt még 50-60 ezer km ha nem több. A csapágyak olyanok, hogyha letisztítom, nem mondod meg hogy melyik az új és melyik a régi. A szíjon a felirat egy picit kopásnak indult, ezen kívül makulátlan. Őszintén mondom, megfordult a fejemben, hogy nem is cserélem ki még, de ha már le volt bontva az egész, plusz meg volt véve az új szett akkor már ne a polcon álljon. Féláron meg nem adom el.

Link to comment
Megosztás:

Az olajnyomás jelző gombára gondolsz?

Nem-nem! Ahogy írtam, olaj szint jelző jeladóra vagy gombára, vagy nem tudom minek hívják.

Igen, az előre nyúló kis alu-karter felső részén van. És az olajteknő felé, befelé jön ki, tehát le kell szedni hozzá a teknőt, a gombát egy zéger gyűrű fogja. Amúgy komputeres a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom mennyi volt a tiédben, az enyémben 62000km. Hogy 60 lett volna még benne azt én kétlem, de a vízpumpámat ha letakarítom, tuti el lehetne adni nekem is :D A feliratot halványan még lehetett látni kicsit az enyémen is

Én tegnap cseréltem vezérlést az autón. Ha úgy tetszik, ezt már két éve halogattam, mert van aki vételkor ezt azonnal megejti. A levett szíj és görgők mind kitűnő állapotban vannak. Ránézésre simán bennük maradt még 50-60 ezer km ha nem több. A csapágyak olyanok, hogyha letisztítom, nem mondod meg hogy melyik az új és melyik a régi. A szíjon a felirat egy picit kopásnak indult, ezen kívül makulátlan. Őszintén mondom, megfordult a fejemben, hogy nem is cserélem ki még, de ha már le volt bontva az egész, plusz meg volt véve az új szett akkor már ne a polcon álljon. Féláron meg nem adom el.
Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom mennyi volt a tiédben, az enyémben 62000km. Hogy 60 lett volna még benne azt én kétlem, de a vízpumpámat ha letakarítom, tuti el lehetne adni nekem is :D A feliratot halványan még lehetett látni kicsit az enyémen is

A vízpumpámat kell még kicserélnem, mert tegnap, amikor felszereléskor az ékszíjakat feszítettem meg elkezdett könnyezni a szemétláda.

Nálam nem a vezérlésben van, szóval egyszerű a cseréje.

Milyet ajánlatok? Ruville az amit a legtöbben mondanak, és nem olyan drága.

Link to comment
Megosztás:

Hideg motornál normálisan jár a motor alapjáraton,ahogy felmelegszik 5-10 másodpercenként zörög a motorba valami.A láncfeszítő,adagoló,szelepek vezérlés átlett nézve és nem tudjuk mi a hiba forrása, ha tud valaki segíteni vagy valakinek volt ilyen tapasztalata akkor az válaszoljon és köszönöm a segítséget.Létezik-e olyan hogy az előtöltés elmegy melegen?(füstmentes az audó)hidegen pöcre indul.

Link to comment
Megosztás:

Azt vegyél bele nekem is az van és az néz ki 60000 után úgy, mint az új!

A vízpumpámat kell még kicserélnem, mert tegnap, amikor felszereléskor az ékszíjakat feszítettem meg elkezdett könnyezni a szemétláda.

Nálam nem a vezérlésben van, szóval egyszerű a cseréje.

Milyet ajánlatok? Ruville az amit a legtöbben mondanak, és nem olyan drága.

Link to comment
Megosztás:

Abból hogy látod hogy folyik az olaj ha a karteren belül van?

Nem-nem! Ahogy írtam, olaj szint jelző jeladóra vagy gombára, vagy nem tudom minek hívják.

Igen, az előre nyúló kis alu-karter felső részén van. És az olajteknő felé, befelé jön ki, tehát le kell szedni hozzá a teknőt, a gombát egy zéger gyűrű fogja. Amúgy komputeres a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Nem-nem! Ahogy írtam, olaj szint jelző jeladóra vagy gombára, vagy nem tudom minek hívják.

Igen, az előre nyúló kis alu-karter felső részén van. És az olajteknő felé, befelé jön ki, tehát le kell szedni hozzá a teknőt, a gombát egy zéger gyűrű fogja. Amúgy komputeres a kocsi.

Zéger gyűrű fogja és csak lefelé tudod kivenni, vagyis le kell venni az olajteknőt. Megtisztítod+a helyét is, bekened olajálló szilóval, visszanyomod, biztosító gyűrű szintén vissza és többet nem jön az olaj. Én így csináltam és jó lett :D

Link to comment
Megosztás:

Szemrevételezéssel az a gondom, hogy egy hosszabb útnál mindig az járna a fejemben, hogy mikor, és mi fog elszakadni :D

Hát, ja, ezért is írtam, hogy szemre úgy tűnik- vagyis ezt látnom, de bele már nem.

Amúgy ma rendesebben megnéztem, rugalmas a szíj, nem kemény és teljesen újnak néz ki, mintha lett volna cserélve- de ennek még utána kell járnom.

Addig is már nézegetem az árakat- amúgy pontosan mit is kell kicsélni egy x20dth-n?

Link to comment
Megosztás:

Abból hogy látod hogy folyik az olaj ha a karteren belül van?

zaza73 leírta. Kb úgy van.

Tehát van a teknő és abból áll kifelé, de belülről kifelé van dugva és kint van 1 zégergyűrű. Nyilván az olaj kifelé folyik a gomba mellett, ki a teknőre.

zaza73

Lehet alá ment valami kosz, az lehet. :D Nekem eléggé lötyög is. Nem csak simán jön az olaj. Ha megmozgatom, tocsog kötülötte az olaj. Ha lenne ott is valami nagyobb nyomás akkor simán spriccelne.

Amikor te kivetted, emlékeid szerint volt azon valami tömítés amit ki lehetne cserélni. Nem vagyok híve a szilo nyomkodásnak.

Link to comment
Megosztás:

zaza73 leírta. Kb úgy van.

Tehát van a teknő és abból áll kifelé, de belülről kifelé van dugva és kint van 1 zégergyűrű. Nyilván az olaj kifelé folyik a gomba mellett, ki a teknőre.

zaza73

Lehet alá ment valami kosz, az lehet. :D Nekem eléggé lötyög is. Nem csak simán jön az olaj. Ha megmozgatom, tocsog kötülötte az olaj. Ha lenne ott is valami nagyobb nyomás akkor simán spriccelne.

Amikor te kivetted, emlékeid szerint volt azon valami tömítés amit ki lehetne cserélni. Nem vagyok híve a szilo nyomkodásnak.

Egy gumigyűrű hivatott ellátni ezt a feladatot, de az enyémben már ki volt keménykedve (gondolom az olajtól+a melegtől) és ezért nem tömített. Na ezt szépen megfogalmaztam :D

Link to comment
Megosztás:

És nem jobb ötlet kicserélni ezt a gyűrűt, mint szilózni?

Tömítéstechnikai boltban van ilyesmi...

(lemérik a keresztmetszetet meg a belső átmérőjét...) Én így cseréltem olajsapka tömítést is, mert ott is meg volt már keményedve a gumi. Teljesen jó lett a csere után.

Az olajszint gomba csatija mellett ha ennyitől megáll a szivárgás, akkor én nyugodt leszek. Szerinted elég az O-gyűrűt cserélni? Vagy te miért nem csak ezt tetted?

Link to comment
Megosztás:

Hát, ja, ezért is írtam, hogy szemre úgy tűnik- vagyis ezt látnom, de bele már nem.

Amúgy ma rendesebben megnéztem, rugalmas a szíj, nem kemény és teljesen újnak néz ki, mintha lett volna cserélve- de ennek még utána kell járnom.

Addig is már nézegetem az árakat- amúgy pontosan mit is kell kicsélni egy x20dth-n?

kelly vezérműszíjról beszél, te meg a hosszbordás szíjról. A 2 literes dieselnek minden változata láncos. A láncnak nincsen előírt csereperiódusa.

A hosszbordás szíjak meg nem gyakran szoktak elszakadni, és akkor sincs nagy baj.

Link to comment
Megosztás:

kelly vezérműszíjról beszél, te meg a hosszbordás szíjról. A 2 literes dieselnek minden változata láncos. A láncnak nincsen előírt csereperiódusa.

A hosszbordás szíjak meg nem gyakran szoktak elszakadni, és akkor sincs nagy baj.

Igazad van, efelett elsiklottam rendesen... :D

Akkor sem akarom hogy elszakadjon, inkább cserélem.. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.