Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Végül is nincs nagy baj, semmi nem megy tönkre, csak el megy a szervó, a klíma, meg a generátor. Milyen jó lehet haza vezetni kemény kormánnyal, közben kimelegedsz, és nem tudod bekapcsolni a klímát, meg a rádiót sem, mert nincs töltésed. :D :D Amúgy én egyszer trabantal hazajöttem pestről töltés nélkül, igaz sem lámpa sem magnó nem ment, de kibírta. Ez már aligha jönne haza. A legnagyobb baj amúgy az volna, hogy ha még lenne nálad tartalék szíj akkor sem tudnád kicserélni mint mondjuk a kadetton, mert ki kell emelni a motort az egyik bakból hogy a szíjat betedd, az meg igencsak két emberes meló meg akna kell hozzá.

kelly vezérműszíjról beszél, te meg a hosszbordás szíjról. A 2 literes dieselnek minden változata láncos. A láncnak nincsen előírt csereperiódusa.

A hosszbordás szíjak meg nem gyakran szoktak elszakadni, és akkor sincs nagy baj.

Link to comment
Megosztás:

Igen én szíjról beszéltem. A láncot tök felesleges kicserélned, és szerintem nem is olcsó mulatság. A szíjakat viszont én a helyedben kicserélném. Azt nem tudom dízelben mennyi van, de látod te azt, meg gondolom az sem drágább mint a benzines szíjak.

Igazad van, efelett elsiklottam rendesen... :D

Akkor sem akarom hogy elszakadjon, inkább cserélem.. :D

Link to comment
Megosztás:

Én akkor ezt nem értem. Nekem x18xe1 emlékeim szerint úgy volt, hogy mikor levettem az olajteknőt, annak a belsejében volt egy fekete kütyü ami hivatott jelezni az olajszintet a computer felé. De abból emlékeim szerint kifelé semmi nem jött a kartelen kívülre. Tehát ott folyni sem folyhatott semmi. Lehet már öregszem és nem jól emlékszem. :) :D De ezt most nem nézem meg, nincs kedvem aláfeküdni B)

zaza73 leírta. Kb úgy van.

Tehát van a teknő és abból áll kifelé, de belülről kifelé van dugva és kint van 1 zégergyűrű. Nyilván az olaj kifelé folyik a gomba mellett, ki a teknőre.

zaza73

Lehet alá ment valami kosz, az lehet. :D Nekem eléggé lötyög is. Nem csak simán jön az olaj. Ha megmozgatom, tocsog kötülötte az olaj. Ha lenne ott is valami nagyobb nyomás akkor simán spriccelne.

Amikor te kivetted, emlékeid szerint volt azon valami tömítés amit ki lehetne cserélni. Nem vagyok híve a szilo nyomkodásnak.

Link to comment
Megosztás:

A motort! :D :D :D :)

Bocs minden dízelestől de ezt nem tudtam kihagyni B)

Hát, ja, ezért is írtam, hogy szemre úgy tűnik- vagyis ezt látnom, de bele már nem.

Amúgy ma rendesebben megnéztem, rugalmas a szíj, nem kemény és teljesen újnak néz ki, mintha lett volna cserélve- de ennek még utána kell járnom.

Addig is már nézegetem az árakat- amúgy pontosan mit is kell kicsélni egy x20dth-n?

Link to comment
Megosztás:

Én akkor ezt nem értem. Nekem x18xe1 emlékeim szerint úgy volt, hogy mikor levettem az olajteknőt, annak a belsejében volt egy fekete kütyü ami hivatott jelezni az olajszintet a computer felé. De abból emlékeim szerint kifelé semmi nem jött a kartelen kívülre. Tehát ott folyni sem folyhatott semmi. Lehet már öregszem és nem jól emlékszem. :D :D De ezt most nem nézem meg, nincs kedvem aláfeküdni :)

Nekem x20xev van. Azt meg én nem értem, hogy a tied hogyan ad jelet, ha csak a teknőben van 1 cucc és nincs semmi kábelezés kifelé. Vagy az blokk öntvényen belül lenne megoldva? Nem hiszem. Úgy magában meg nem állhat. Az enyém is olyan, hogy van egy nagyobb rész, az ázik az olajban. Ez alu öntvény és abból jön egy kábel, a végén a csatlakozóval. A csati meg műanyag és ugye félig a teknő belső terében van a kábellel, félig meg kint az elektromos csatlakozó részével és Itt van egy tömítés amit én kérdezek, hogy milyen.

Találtam egy képet a mociról, amin látszik a csati:

x20xev1.jpg

Alul az előre nyúló kis karter tetején, középen.

Itt a lényeg, de csak kívülről:

DSC00191.jpg

A kérdés, hogy mi van ez alatt, belül!

Ilyen maga a cucc kiszedve:

140.jpg

De nem látom a tömítést, hogy cserélhető-e!

Link to comment
Megosztás:

Hát most már felidegesítettél hogy nem emlékszem pontosan hogy is néz ki ez pontosan. :D Az szinte biztos, hogy nekem a kartelem nem így néz ki. Nincs ez az elölre nyúló része. Úgy emlékszem, hogy mikor levettem a kartelt, belül volt vezetékelve. De az hogy ki jött-e valahol a motorból, hát az passz. Ha gumi tömítés van alatta, azt szerintem kapsz valami tömítéssel foglalkozó boltban. Ha nem azzal van megoldva, akkor meg nézzél valami jó tömítő anyagot. Ne sziloplasztot, hanem valami Loctite, vagy más nevesebb márka tömítőjét.

Nekem x20xev van. Azt meg én nem értem, hogy a tied hogyan ad jelet, ha csak a teknőben van 1 cucc és nincs semmi kábelezés kifelé. Vagy az blokk öntvényen belül lenne megoldva? Nem hiszem. Úgy magában meg nem állhat. Az enyém is olyan, hogy van egy nagyobb rész, az ázik az olajban. Ez alu öntvény és abból jön egy kábel, a végén a csatlakozóval. A csati meg műanyag és ugye félig a teknő belső terében van a kábellel, félig meg kint az elektromos csatlakozó részével és Itt van egy tömítés amit én kérdezek, hogy milyen.

Találtam egy képet a mociról, amin látszik a csati:

Alul az előre nyúló kis karter tetején, középen.

A kérdés, hogy mi van ez alatt, belül!

Ilyen maga a cucc kiszedve:

De nem látom a tömítést, hogy cserélhető-e!

Link to comment
Megosztás:

És nem jobb ötlet kicserélni ezt a gyűrűt, mint szilózni?

Tömítéstechnikai boltban van ilyesmi...

(lemérik a keresztmetszetet meg a belső átmérőjét...) Én így cseréltem olajsapka tömítést is, mert ott is meg volt már keményedve a gumi. Teljesen jó lett a csere után.

Az olajszint gomba csatija mellett ha ennyitől megáll a szivárgás, akkor én nyugodt leszek. Szerinted elég az O-gyűrűt cserélni? Vagy te miért nem csak ezt tetted?

Mert csak a hétvégeken tudok bütykölni és akkor nincsenek boltok nyitva. Amúgy én sosem ragaszkodtam a gyári megoldások visszaállítására, inkább a jól működő, bevált technikákat alkalmazom. Amúgy van egy jó kis tömítőanyagom, én mindent ezzel raktam össze motorcserénél amikor teljesen szétkaptam az új motort és azóta sem jön az olaj sehol sem :D

Link to comment
Megosztás:

Végül is nincs nagy baj, semmi nem megy tönkre, csak el megy a szervó, a klíma, meg a generátor. Milyen jó lehet haza vezetni kemény kormánnyal, közben kimelegedsz, és nem tudod bekapcsolni a klímát, meg a rádiót sem, mert nincs töltésed. :) :D Amúgy én egyszer trabantal hazajöttem pestről töltés nélkül, igaz sem lámpa sem magnó nem ment, de kibírta. Ez már aligha jönne haza. A legnagyobb baj amúgy az volna, hogy ha még lenne nálad tartalék szíj akkor sem tudnád kicserélni mint mondjuk a kadetton, mert ki kell emelni a motort az egyik bakból hogy a szíjat betedd, az meg igencsak két emberes meló meg akna kell hozzá.

Ez így igaz, viszont a vezérműszíj szakadás ehhez nem mérhető károkat művel, és még haza sem tudsz menni a "baleset" helyszínéről.

Emellett a hosszbordás szíj állapotát könnyen tudod ellenőrizni (ellenben a vezérműszíjét nem, mert ha lebontod a burkolatot, akkor már csak egy mozdulat kicserélni). Ha jó állapotú, akkor én nem cserélném.

Az isuzunál a vezérműszíjcseréhez is le kell venni az egyik motortartó bakot. Levettem a jobb első kereket, alábakoltam az autót, a motort pedig alulról picit megtámasztottam a krokodil emelővel. Így már simán lejött a bak. Nem kellett hozzá sem két ember, sem akna :D

Link to comment
Megosztás:

Jó volna, ha a burkolat leszedetele után csak egy mozdulat lenna a szíj csere :D (meg a görgők meg a vízpumpa meg a feszítők, meg természetesen szépen kitakarítani). Meglátás kérdése. Szemre jó állapotú, boltban meg ötezer forint egy szíj, és tudom hogy mikor volt cserélve,és tudom, hogy legközelebb mikor kell. Sok autót vittek el így tőlünk, hogy én mondtam nekik, hogy belátható időn belül szíj csere, a szerelő mondta neki, hogy hát el megy még az aztán két hónap múlva meg elszakadt, és jött vissza hogy ilyenkor mi van? Mondom menjen a szerelőjéhez, oszt beszélje meg vele! Nagy szencségelés közben ment el. Ez kb 5-6 autónál volt így. Ha tudsz olyan szerelőt, aki ránézésre meg mondja, hogy mennyi van a szíjba, és mennyit megy még el, akkor légyszi add már meg a nevét címét, mert el megyek hozzá megmondatni a lottó ötös számát. Senki nem garantálja neked, hogy mikor kell cserélni. Sőt inkább neki az a jó ha cserélteted nála, mert pénze van belőle. Mindenki azt csinál az autójával, és úgy szervizeli ahogy akarja. Én ötezer forintért nem reckírozom meg, hogy ha megyek németbe és elszakad a szíj ott gyújtsam fel mérgembe az autót a leállósávban.

Nálam benzinesnél a generátor szíjat úgy cseréltük, hogy jobb elől motortartó bak leköt, motor annyira megemel amennyire lehet, és mivel a bakban a csavar ilyen rugós szerkezetű, és még mindig bele lógott a segéd keretbe, ezért én aknából az ismerősöm meg fentről feszített alá három pajszerral, mire ki jött a csavar annyira, hogy a régit ki, az újat meg be tudjuk tenni. Nem kétlem, hogy ezt a ház oldalban is meg lehet csinálni, de így felettébb megkönnyítette a dolgot hogy volt akna. Meg én nem is csinálnám ott. Nálam egyedül kizárt lett volna hogy a szerelőm kicserélje(vagy nagy copással), pedig dolgozott az Opelba is, meg már vagy húsz éve ezt csinálja. Dízelnél nem tudom hogy van.

Ja és én a két szíjat egyszerre szoktam cserélni, mert úgy illik.

Ez így igaz, viszont a vezérműszíj szakadás ehhez nem mérhető károkat művel, és még haza sem tudsz menni a "baleset" helyszínéről.

Emellett a hosszbordás szíj állapotát könnyen tudod ellenőrizni (ellenben a vezérműszíjét nem, mert ha lebontod a burkolatot, akkor már csak egy mozdulat kicserélni). Ha jó állapotú, akkor én nem cserélném.

Az isuzunál a vezérműszíjcseréhez is le kell venni az egyik motortartó bakot. Levettem a jobb első kereket, alábakoltam az autót, a motort pedig alulról picit megtámasztottam a krokodil emelővel. Így már simán lejött a bak. Nem kellett hozzá sem két ember, sem akna :D

Link to comment
Megosztás:

Hosszas szenvedés, mérlegelés után úgy döntöttem, lezárom / lezáratom az AGR szelepet. Egyszerűen nincs más megoldás: vettem újat, takarítottam rendszeresen, jobb olajra váltottam, mégis állandóan szenvedek vele, vélhetően a tohonya, dízeles vezetési stílusom miatt. Gyakorlatilag amint 3500 fölé forgatom a gépet, akad a szelep, hol jobb, hol rosszabb állásában. Tegnap is végig szoptam vele Kecskemét belvárosát, úgy rángatott a motor, mint egy selejtes kecske...

Ami a konkrét kérdésem lenne: milyen anyagból érdemes a vakolást megcsináltatni? Milyen vastag legyen? Nem szeretném, ha véletlenül a motorba kerülne valami, csak mert silány anyagot választottam. Érdemes szerelővel megoldani, vagy házilag is kivitelezhető a műtét?

Link to comment
Megosztás:

Hosszas szenvedés, mérlegelés után úgy döntöttem, lezárom / lezáratom az AGR szelepet. Egyszerűen nincs más megoldás: vettem újat, takarítottam rendszeresen, jobb olajra váltottam, mégis állandóan szenvedek vele, vélhetően a tohonya, dízeles vezetési stílusom miatt. Gyakorlatilag amint 3500 fölé forgatom a gépet, akad a szelep, hol jobb, hol rosszabb állásában. Tegnap is végig szoptam vele Kecskemét belvárosát, úgy rángatott a motor, mint egy selejtes kecske...

Ami a konkrét kérdésem lenne: milyen anyagból érdemes a vakolást megcsináltatni? Milyen vastag legyen? Nem szeretném, ha véletlenül a motorba kerülne valami, csak mert silány anyagot választottam. Érdemes szerelővel megoldani, vagy házilag is kivitelezhető a műtét?

Vagy nézd meg, hogy teljesen zárt állásban van-e, ha igen, húzd le róla a vakuum csövet és azt dugózd le. Ha nem dob hibát, már készen is vagy. Az enyém nem dobott, de más típusoknál már hallottam, hogy igen. Egy gyors próbát megér :D

Link to comment
Megosztás:

zaza73!

Akkor emlékeid szerint is egy cserélhető O-gyűrű van ott?

Milyen anyaggal szoktál tömíteni? Mi a neve?

Találtam egy nagyobb képet.

Úgy néz ki egy O-gyűrű van ott, ami szerintem cserélhető (az a piros):

Szerintetek?

Igen az az és tuti, hogy cserélhető. Bár hosszabb távra szerintem jobb tömíteni is. Holnap megnézem, hogy én milyennel tömítek.

Link to comment
Megosztás:

Igen az az és tuti, hogy cserélhető. Bár hosszabb távra szerintem jobb tömíteni is. Holnap megnézem, hogy én milyennel tömítek.

Létezik az, hogy ezen gomba hibája miatt városon kívül rendszeresen dob nekem egy "OIL LEVEL CHECK" feliratot? Annak ellenére, hogy a nívó tetején van az olaj?

Vagy mit egyébtől lehet ez? Csak mert rohadt idegesítő tud lenni.

Link to comment
Megosztás:

Létezhet.

Létezik az, hogy ezen gomba hibája miatt városon kívül rendszeresen dob nekem egy "OIL LEVEL CHECK" feliratot? Annak ellenére, hogy a nívó tetején van az olaj?

Vagy mit egyébtől lehet ez? Csak mert rohadt idegesítő tud lenni.

Link to comment
Megosztás:

Ha rövidre zárja a csati vezetékét, akkor nem jelez be? Mert így letesztelhetné. Vagy ellenállást, vagy ilyesmit, mást mér?

Vagy ha nem zavar és majd te nézegeted a nívót, akkor hosszú távra is megoldás lehet a rövidre zárás.

Nekem van egy ilyen, ha kell. A héten derül ki, hogy mi van az enyémmel. Már meg van az új (gyári) jeladóm, de ha nem kell nekem, mert meg tudom oldani a tömítését, akkor vissza boltolom vagy te is megveheted tőlem.

Link to comment
Megosztás:

Ha rövidre zárja a csati vezetékét, akkor nem jelez be? Mert így letesztelhetné. Vagy ellenállást, vagy ilyesmit, mást mér?

Vagy ha nem zavar és majd te nézegeted a nívót, akkor hosszú távra is megoldás lehet a rövidre zárás.

Nekem van egy ilyen, ha kell. A héten derül ki, hogy mi van az enyémmel. Már meg van az új (gyári) jeladóm, de ha nem kell nekem, mert meg tudom oldani a tömítését, akkor vissza boltolom vagy te is megveheted tőlem.

Na, a héten amúgy is derékig bele kell túrni a verdába, kipróbálom majd, hogy s mint reagál a rövidzárra.

Link to comment
Megosztás:

Vagy nézd meg, hogy teljesen zárt állásban van-e, ha igen, húzd le róla a vakuum csövet és azt dugózd le. Ha nem dob hibát, már készen is vagy. Az enyém nem dobott, de más típusoknál már hallottam, hogy igen. Egy gyors próbát megér :)

Mikor megvettem a vektort, ezzel kezdtem! :D Ugyanígy van megoldva.Azóta is tökkéletes! :D

Létezik az, hogy ezen gomba hibája miatt városon kívül rendszeresen dob nekem egy "OIL LEVEL CHECK" feliratot? Annak ellenére, hogy a nívó tetején van az olaj?

Vagy mit egyébtől lehet ez? Csak mert rohadt idegesítő tud lenni.

Amíg nem párosul a világító olajnyomás visszajelző lámpával, addig nem gáz.De jobb a békesség alapon inkább rászánni az időt, és kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a fékbetét dobott minden indításnál hibaüzit, meg égve maradt a check ikon. Mivel nem veszek bele visszajelzős betétet dupla annyiért mint a sima, ezért én is rövidre zártam a csatlakozónál, és azóta nem dob hibát. Gondolom az olaj is működne.

Ha rövidre zárja a csati vezetékét, akkor nem jelez be? Mert így letesztelhetné. Vagy ellenállást, vagy ilyesmit, mást mér?

Vagy ha nem zavar és majd te nézegeted a nívót, akkor hosszú távra is megoldás lehet a rövidre zárás.

Nekem van egy ilyen, ha kell. A héten derül ki, hogy mi van az enyémmel. Már meg van az új (gyári) jeladóm, de ha nem kell nekem, mert meg tudom oldani a tömítését, akkor vissza boltolom vagy te is megveheted tőlem.

Link to comment
Megosztás:

Ez olaj szint gomba, nem olaj nyomás. Az olaj nyomás gombát tényleg ne bántsa senki, szerintem se! De a szint gombát nem olyan vészes kisöntölni. De én sem teszem meg, jobb a békesség, ha lehet ki kell cserélni ill. úgy rendezni, hogy működjön rendesen. A rövidre zárást csak a teszt miatt javaslom.

Link to comment
Megosztás:

Amíg nem párosul a világító olajnyomás visszajelző lámpával, addig nem gáz.De jobb a békesség alapon inkább rászánni az időt, és kicserélni.

Párosulni nem fog, mert még kadettos időkből rajtam ragadt, hogy rendszeresen (nem évi ütemezéssel) ellenőrzöm az olajszintet.

Mindössze bosszant, hogy kicsit olyan, mint a mozdonyokban az elalvásgátló, néha kiírja, én meg rányomok. Még jó, hogy nem bimm-bammol.

Az viszont elszomorít, ha tényleg le kell venni a cseréhez az olajteknőt. Annak kivételesen sikerült egy cserével megoldani a tömítettségét. Szerencsére, mert nem olyan olcsó, mint egy szelepfedélhez való.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy ilyen olajszint jelző és hol? (nekem egy új gyárim van)

Neked az x20xe mocihoz kell a szint jelző Zsomat?

Én lehet el tudom adni az enyémet ha érdekel. A héten kiderül részemről, hogy kell-e.

Szerk.:

A teljesen jól működő használtat is eladom, új tömítéssel. Amelyik érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.