Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Szerintem itt szinte mindenki cserélni 10.000-nél!Vagy tévedek??? :lol: ;) :lol:

Én 15 ezernél szoktam. Hosszú távokat járok, kevés indítással, szóval nálam bőven elég a 15 ezer km.

Cooler tetejénél a gumicsőnél neked nem olajos egy kicsit?

Nekem nem. Nekem a turbo szívócső olajos kartergáz visszavezető csőtől levelé. Ahogy megy ki a kartergáz, az visz magával egy kis olajgőzt is, és szeritnem ettől.

Lehet kapni 360-ért ilyen csavart,persze csak utángyártottat,mert a gyári...figyelj!! 5885 Ft! :) de van alátét is 4230 Ft-ért! :)

A tömítéseknél jó a levegőszűrő!A hűtőfolyadékom rózsaszín,akkor lehet annak nyoma látszik ott!

Nem akarom mindet kicserélni, :P de azért köszi még egyszer! :lol:

Akkor inkább már készítek alumínium lemezből tömítést oda. Le tudnád mérni, mekkora az átmérője az olajleerszető csavarnak? Nem a laptávolság, ahova rámegy a kulcs, hanem a menetes részen.

Link to comment
Megosztás:

Holnap beszámolok arról, hogy mi lett a hiba, azért remélem nem olyan vészes a dolog.

Jelenleg még csak annyit tudok, hogy le kell bontani az egész alját a motornak így a főtengely csapágyak ellenőrzésével kezdik, arra is gyanakodnak mert az is hamar megadja magát ilyen esetben, ha nem az akkor jön az olajszivattyú, délután többet tudok majd.

Link to comment
Megosztás:

5 perc? elég oda fél perc is bőven, hogy baj legyen sajnos

5 perc bőven elég neki szar felhígult olajjal.

Majd kiderül, mi a baja, bár sokmindent nem tudnak vele kezdeni. Mérnek olajnyomást ami valószínűleg jó lesz az új olajjal. Aztán nagyjából ki is merült itt a hibakeresés.

Nem szabadott volna elindítani a motort, amint láttad, hogy benzin került bele, azonnal leengedni, és újat bele, bár utólag könnyű okosnak lenni. Nem tudnikárosodott-e benne valami, és ah igen, akkor mi.

Link to comment
Megosztás:

Bizony vagy a hajtókar csapágy sajnos.

Jelenleg még csak annyit tudok, hogy le kell bontani az egész alját a motornak így a főtengely csapágyak ellenőrzésével kezdik, arra is gyanakodnak mert az is hamar megadja magát ilyen esetben, ha nem az akkor jön az olajszivattyú, délután többet tudok majd.
Link to comment
Megosztás:

Hát de bazz. Nem egy 150000 ezres tétellel kell kezdeni. :lol: (már ha valami nagy baja lett) Reméljük nem

Így tanul az ember saját kárán...

Tekintve, hogy szerelőnél legutóbb 2 éve volt és azóta mindent én szerelek várható volt, hogy valamit elcseszek lévén nem autószerelő vagyok, be is jött sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Én 15 ezernél szoktam. Hosszú távokat járok, kevés indítással, szóval nálam bőven elég a 15 ezer km.

Nekem nem. Nekem a turbo szívócső olajos kartergáz visszavezető csőtől levelé. Ahogy megy ki a kartergáz, az visz magával egy kis olajgőzt is, és szeritnem ettől.

Akkor inkább már készítek alumínium lemezből tömítést oda. Le tudnád mérni, mekkora az átmérője az olajleerszető csavarnak? Nem a laptávolság, ahova rámegy a kulcs, hanem a menetes részen.

Én is hosszú távokon járok inkább vele,de amíg elsőre indul és csak ennyi olajat eszik,nem sajnálom 10 ezrenként lecserélni!A kollégámmal szoktunk venni 3 kannával és elfelezzük,így a harmadik olajcserekor nem kell csak szűrőket vennem!

Itt folyik nekem is egy kicsit,erre gondoltam,de kartergáz még mindig semmi nem látszik!

Persze hogy le tudom neked mérni a csavar menetátmérőjét,de menetemelkedést nem tudok!(ha kell az is)Cromaxnál ha megrendeled,

kb 400 ft a csavar+tömítés és ingyen kiszállítják!

szerk: majdnem 14 mm-es a menet!Pontosan 13,9mm

Link to comment
Megosztás:

Én is hosszú távokon járok inkább vele,de amíg elsőre indul és csak ennyi olajat eszik,nem sajnálom 10 ezrenként lecserélni!A kollégámmal szoktunk venni 3 kannával és elfelezzük,így a harmadik olajcserekor nem kell csak szűrőket vennem!

Itt folyik nekem is egy kicsit,erre gondoltam,de kartergáz még mindig semmi nem látszik!

Persze hogy le tudom neked mérni a csavar menetátmérőjét,de menetemelkedést nem tudok!(ha kell az is)Cromaxnál ha megrendeled,

kb 400 ft a csavar+tömítés és ingyen kiszállítják!

szerk: majdnem 14 mm-es a menet!Pontosan 13,9mm

Legutóbb mikor az alkatresz.eu-tól rendeltem több gyári alaktrészt, akkor rendeltem leeresztő alátétet is. Elvileg gyári, réz, 60Ft volt.

Link to comment
Megosztás:

Legutóbb mikor az alkatresz.eu-tól rendeltem több gyári alaktrészt, akkor rendeltem leeresztő alátétet is. Elvileg gyári, réz, 60Ft volt.

Itt is 61 Ft azt hiszem a gyári Opel!Nem tudom mi lehet 4000 Ft egy alátéten...Lehet kézzel faragja ki egy nagy tömbből személyesen az Orbán! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem itt szinte mindenki cserélni 10.000-nél!Vagy tévedek??? mad.gif laugh.gif biggrin.gif

Minek cseréljem 10 000-nél? 15 000 a gyári előírás. Nekem amúgy sem eszi.

A középkonzolomon, az egyik digitális kijelzőn, amelyiken a fokot mutatja, az nem mutat semmit, valószínűleg csak érintkezés gond lehet mert néha bevillan. Hogyan lehet szerintetek szétszedni azt a középső maszkot?

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere előtt csak néha villant fel a jel, összesen az elmúlt héten pár km került a motorba. Ma járattam olajcsere után, hangtalan volt, nem villant fel sem az olajlámpa, szépen ment is mintha új lenne. Kb 1 km-t mentem vele, leparkoltam utána már amikor indítottam hangosan kerregett a motor, kb a szelepeket hallani olaj nélkül, utána már el is lett vontatva szerelőhöz, hogy mi a pontos hiba majd holnap derül ki remélhetőleg. Kb 5 percet sem járt alapjáratnál magasabb fordulaton. Mielőtt hangosan kerregett volna volt egy magasabban duruzsoló hang is ami fordulatra hatványozottabban volt hallható, de ez csak a híg olajjal tűnt fel, az újjal már nem volt ilyen hang ellenben azt már korábban is hallottam néha, de csak nagyritkán, hogy az mi lehetett nem tudom ellenben az olajjal eddig nem volt gond (nyomással sem).

Egyébként olyan rengeteg benzin nem került az olajba mivel az összes olaj belefért egy 5 literes kannába igaz teljesen te lett vele és még hagytam is kb 1 órán át csepegni is.

Elképzelhető, hogy a felhígult olajat felküldte a szívattyú a hidrotőkékhez, és azok keztek el "klattyogni", én egyszer már pucoltam ki őket, utána az első indításnál elég furcsa hangjuk volt, amíg teljesen helyreállt bennük az olajnyomás!

Drukkolok, hogy ne legyen nagy baj!

Link to comment
Megosztás:

Minek cseréljem 10 000-nél? 15 000 a gyári előírás. Nekem amúgy sem eszi.

A középkonzolomon, az egyik digitális kijelzőn, amelyiken a fokot mutatja, az nem mutat semmit, valószínűleg csak érintkezés gond lehet mert néha bevillan. Hogyan lehet szerintetek szétszedni azt a középső maszkot?

Felőlem cserélheted 50.000-ként is!A te kocsid!Az enyém sem eszi és szeretném ha ez így is maradna! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az hogy mennyit mondanak olajcserére egy dolog. C Vectrának azt hiszem 30000 km. Na én biztos nem annyinál cserélném. Kíváncsi leszek mi lesz azokból a motorokból 15-20 év múlva. Középkonzolt csak a műszerfal kiszerelésével együtt tudod megnézni

Ok, és mit tudsz javasolni a konzolra?
Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető, hogy a felhígult olajat felküldte a szívattyú a hidrotőkékhez, és azok keztek el "klattyogni", én egyszer már pucoltam ki őket, utána az első indításnál elég furcsa hangjuk volt, amíg teljesen helyreállt bennük az olajnyomás!

Drukkolok, hogy ne legyen nagy baj!

Az alját lebontották, eddig problémát nem találtak, a szelepfedél részt is lebontották, ott sem. Haladnak az olajszivattyú felé, még nem tudni mi a gond.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem itt szinte mindenki cserélni 10.000-nél!Vagy tévedek??? mad.gif laugh.gif biggrin.gif

Minek cseréljem 10 000-nél? 15 000 a gyári előírás. Nekem amúgy sem eszi.

A középkonzolomon, az egyik digitális kijelzőn, amelyiken a fokot mutatja, az nem mutat semmit, valószínűleg csak érintkezés gond lehet mert néha bevillan. Hogyan lehet szerintetek szétszedni azt a középső maszkot?

Hátha ez segít:

http://aty.hu/kek/

http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...atalakitas.html

http://members.home.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm

Link to comment
Megosztás:

Így tanul az ember saját kárán...

Tekintve, hogy szerelőnél legutóbb 2 éve volt és azóta mindent én szerelek várható volt, hogy valamit elcseszek lévén nem autószerelő vagyok, be is jött sajnos.

Ez attól függ, hogy mi baja van az autónak. Szerencséd volt, hogy nem volt semmi komolyabb hibája. Kétlem, hogy hengerfej tömítést cserélni nekiálltál volna magad, otthon, nyomaték kulcs nélkül pl össze nem rakod. De szerintem vezérlést cserélni sem nagyon állnál neki, vagy rugót, lengéscsillapítót cserélni.

Egyébként meg nehogy azt hidd, hogy a szerelők olyan jók. Megbízhatót meg nagyon nehéz találni. Apróbb hibákkal nem is foglalkoznak.

Nekem szerencsém van ebből a szempontból, mert itt a lakhelyemen van egy szerelő, aki elég jó, csak rohadt sok hitvány autó van errefelé, és tele van állandóan. 1 hét után tudtam neki átvinni az autót, attól számítva még egy hét eltelt, mire neki tudott állni, a hengerfej javítás meg másfél hetet vett igénybe. Szóval lényegében 4 hét után került elő a kocsi. Amiért kicsit mérges voltam, hogy a turbó alatti vízfolyást nem orvosolták, pedig szét volt szedve a motor, hozzáfértek volna. Pedig direkt mondtam neki.

Ezt a szar E85 elektronikát egyébként bárki elcseszhette volna.

Mondjuk én sohasem nyúlnék bele a motor vezérlésébe, nem kötnék be ilyen kétes eredetű szarokat, mert csak nagyobb kárt csinálnak, mint hasznot.

Link to comment
Megosztás:

Én is hosszú távokon járok inkább vele,de amíg elsőre indul és csak ennyi olajat eszik,nem sajnálom 10 ezrenként lecserélni!A kollégámmal szoktunk venni 3 kannával és elfelezzük,így a harmadik olajcserekor nem kell csak szűrőket vennem!

Itt folyik nekem is egy kicsit,erre gondoltam,de kartergáz még mindig semmi nem látszik!

Persze hogy le tudom neked mérni a csavar menetátmérőjét,de menetemelkedést nem tudok!(ha kell az is)Cromaxnál ha megrendeled,

kb 400 ft a csavar+tömítés és ingyen kiszállítják!

szerk: majdnem 14 mm-es a menet!Pontosan 13,9mm

Köszi. Van 1,5 mm-es alumínium lemezem, meg 14 es fúró, szóval jó lesz az. Következő olajcsere 7000 km múlva.

De az is lehet, hogy nem szórakozom vele, hanem rendelek a unixból a következő olaj garnitúrához :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez attól függ, hogy mi baja van az autónak. Szerencséd volt, hogy nem volt semmi komolyabb hibája. Kétlem, hogy hengerfej tömítést cserélni nekiálltál volna magad, otthon, nyomaték kulcs nélkül pl össze nem rakod. De szerintem vezérlést cserélni sem nagyon állnál neki, vagy rugót, lengéscsillapítót cserélni.

Egyébként meg nehogy azt hidd, hogy a szerelők olyan jók. Megbízhatót meg nagyon nehéz találni. Apróbb hibákkal nem is foglalkoznak.

Ezt a szar E85 elektronikát egyébként bárki elcseszhette volna.

Mondjuk én sohasem nyúlnék bele a motor vezérlésébe, nem kötnék be ilyen kétes eredetű szarokat, mert csak nagyobb kárt csinálnak, mint hasznot.

Gyakorlatilag ami nem érint a motort szervesen azt nem piszkálom, egy szelepfedél tömítés még nem akadály, termosztát csere megvolt, motortartó gumibak szintén, vezérlést már nem cserélnék, bár azt még annyira nem is nehéz de inkább komoly dolognak tartom mint nehéznek, szerelő dolga. Rugó, teleszkóp és társait még ugyan nem cseréltem de az annyira nem vészes, szilent csere megvolt, fékeket-kipuffot, kézi bowdent, kijelzőt, komplett hifi bekötést már megcsináltam és még 1000 más dolgot. Motornak eddig baja nem volt de mint írtam azt már én nem is piszkálnám annyira, egyrészt betonon az alját bontani nem lehet tehát oda kell egy csápos emelő vagy akna, egyik sincs így ez már eldőlt.

Na de bízom benne, hogy nem lesz olyan hatalmas baja.

Link to comment
Megosztás:

Gyakorlatilag ami nem érint a motort szervesen azt nem piszkálom, egy szelepfedél tömítés még nem akadály, termosztát csere megvolt, motortartó gumibak szintén, vezérlést már nem cserélnék, bár azt még annyira nem is nehéz de inkább komoly dolognak tartom mint nehéznek, szerelő dolga. Rugó, teleszkóp és társait még ugyan nem cseréltem de az annyira nem vészes, szilent csere megvolt, fékeket-kipuffot, kézi bowdent, kijelzőt, komplett hifi bekötést már megcsináltam és még 1000 más dolgot. Motornak eddig baja nem volt de mint írtam azt már én nem is piszkálnám annyira, egyrészt betonon az alját bontani nem lehet tehát oda kell egy csápos emelő vagy akna, egyik sincs így ez már eldőlt.

Na de bízom benne, hogy nem lesz olyan hatalmas baja.

Azzal szokott gond lenni, amihez egy speciális szerszám kell. Pl rugó összehúzó, nyomaték kulcs, egy ritka méretű kulcs, vagy amit előszeretettel használnak a GM-nél, a külcső kulcsnyílású Torx kulcs.

Link to comment
Megosztás:

Azzal szokott gond lenni, amihez egy speciális szerszám kell. Pl rugó összehúzó, nyomaték kulcs, egy ritka méretű kulcs, vagy amit előszeretettel használnak a GM-nél, a külcső kulcsnyílású Torx kulcs.

Az sem annyira vészes :lol:

Rugóösszehúzó ha kellene megoldható máris, van annyi vas és menetes elem, hogy össze tudok dobni egyet vagy itt a fórumon is sok ötlet volt már rá ;) Nyomaték kulcs kölcsönbe már volt, torxból van mindenféle :lol: Kulcsokból is már vannak angolszász méretűek is :) (Fater géplakatos így szerszám gond elég ritkán adódik inkább az a gyakoribb, hogy nem férek hozzá akna nélkül bizonyos részekhez).

Amíg kadettem volt azért kicsit másabb volt a szerelés :) Pláne az eredeti 1.3S motorral a C20NE szervóval már ott is bonyolított rajta de azért bármihez hozzáfértem :P

Link to comment
Megosztás:

Gyakorlatilag ami nem érint a motort szervesen azt nem piszkálom, egy szelepfedél tömítés még nem akadály, termosztát csere megvolt, motortartó gumibak szintén, vezérlést már nem cserélnék, bár azt még annyira nem is nehéz de inkább komoly dolognak tartom mint nehéznek, szerelő dolga. Rugó, teleszkóp és társait még ugyan nem cseréltem de az annyira nem vészes, szilent csere megvolt, fékeket-kipuffot, kézi bowdent, kijelzőt, komplett hifi bekötést már megcsináltam és még 1000 más dolgot. Motornak eddig baja nem volt de mint írtam azt már én nem is piszkálnám annyira, egyrészt betonon az alját bontani nem lehet tehát oda kell egy csápos emelő vagy akna, egyik sincs így ez már eldőlt.

Na de bízom benne, hogy nem lesz olyan hatalmas baja.

Hifi bekötés érdekelne. :lol: Erősítőt és ládát raktál bár be? ha igen akkor a tápkábelt hol tudom bevinni a tűzfalon? a küszöböt hogy lehet felszedni? elfér alatta egy tápkábel és két sztereo RCA vagy azokat érdemesebb a jobb oldalon elvinni?

Link to comment
Megosztás:

Hifi bekötés érdekelne. :lol: Erősítőt és ládát raktál bár be? ha igen akkor a tápkábelt hol tudom bevinni a tűzfalon? a küszöböt hogy lehet felszedni? elfér alatta egy tápkábel és két sztereo RCA vagy azokat érdemesebb a jobb oldalon elvinni?

Tűzfalon akarod mindenképp?(ott is vitte már be valaki,majd megírja hogy hol)Én a motorháztető nyitó bovdennél!Küszöb pattintós és elfér alatta 3 kábel,de külön oldalon szokták vinni!

Link to comment
Megosztás:

Tűzfalon akarod mindenképp?(ott is vitte már be valaki,majd megírja hogy hol)Én a motorháztető nyitó bovdennél!Küszöb pattintós és elfér alatta 3 kábel,de külön oldalon szokták vinni!

ott vinném be a kábelt ahol egyszerűbb. azért gondoltam egy oldalon elvinni mert akkor nem kellene kiszedni a másik ülést és felszedni ott is a küszöböt.

Link to comment
Megosztás:

Hifi bekötés érdekelne. :lol: Erősítőt és ládát raktál bár be? ha igen akkor a tápkábelt hol tudom bevinni a tűzfalon? a küszöböt hogy lehet felszedni? elfér alatta egy tápkábel és két sztereo RCA vagy azokat érdemesebb a jobb oldalon elvinni?

Igen ;)

Tápkábelt azt így leírni elég nehéz, hogy hol tudod áthúzni de megpróbálom:

A motortérből nézve az ABS tömb mögött lehet látni, hogy megy be egy kábelköteg, ott be lehet húzni a tápot is, mekkora teljesítményű erősítőt akarsz beépíteni és hány darabot? A kábelt pedig úgy tudod továbbvezetni, hogy a biztosítéktáblát megbontod , hogy be tudj nyúlni mögé és ott lesz a kábel is. A küszöb lejön könnyen, gumi ajtótömítést kell lehúzni és utána csak simán felpattintod. A tápot és a hangszórók kábeleit ne egy oldalon vezesd mert generátorzaj lesz a hangszórókban azaz sípolni fognak + A bal oldalon nem is sok kábel fér el mert ott már alapból is lesz több köteg is ellenben a jobb oldali üres, nekem is ott megy 4 pár rca és 8 pár hangszórókábel :)

Ülések kijönnek könnyen és úgy hozzá is lehet férni mindenhez :)

Ha még van kérdésed akkor az elektromos topikban folytassuk :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.