Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Ha nem bánjátok mivel mindenkitől azt látom hogy minőségi olajat használ :lol: :D De azt nem igen irjátok hogy mit csak azt hogy ezt meg azt az olajat csak mosásra meg stb.kivánsiságból Ki milyen olajat használ milyen motorba és miért??

Kezdeném én

Nekem bizonyX18XEmotor van. A jó öreg GM 10w40 es van benne jelenleg nekem ezzel semmi bajom gondom nem volt,és ezért nem is változtatok rajta.

...

Nekem legutóbb Total Quartz 7000 Diesel 10W40 csorgott a gépbe, no problemo :devlish:. Azelőtt meg Q8 volt, azzal valamivel jobban fogyott és hangosabb volt tőle a gépezet, ennél ez nincs és halkabb. 7-10e között cserélem.

Az Astrában (1.4Si) volt GM, Q8, Agip 10W40-ek, azokkal sem volt semmi gond. Annál 10-13 között cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Az F18WR374 pont kiadja 2100ford/minnél a 90km/órát. Az x17dt-t szerelték ezzel.

Egészen pontossam 87,6 km-h a sebesség 195/65R15 gumikkal. Nekem 190/60 R15 gumikkal lényegében a 2000 és a 2500 között van félúton az óra. És így pontos is GPS-hez képest.

Amivel gyárilag szerelték, az az F18WR394, de azzal 2200-at pörög 90-nél (2100=85).

Majdnem 2300-at.

Link to comment
Megosztás:

Amikor megtörtént a baj már én lecseréltem az olajat a szerelő pedig ugyanazt öntötte vissza, én ugye csak a szűrőt cseréltem ki így a visszakerült olaj még benzines volt ezért kellett most a csere ami így zajlik/zajlott:

A még benzines olajat kicsit felmelegítettem, leengedtem. Utána öntöttem bele egy korábbi olajcsere alkalmával leengedett fáradt olajat, szép sötét volt a színe de se szaga se bűze és híg sem volt egy kicsit sem. Ezzel is járattam majd ebbe öntöttem motoröblítő folyadékot, csak egy fél flakonnal volt de az is elég bőven (egy flakon 3-6L olajhoz való, nekem 5L van benne elvileg), azzal járattam szintén melegedésig majd kicsit emelt fordulaton, hogy mindenhova eljusson, ezután ezt a valóban híg olajat is leengedtem, jelenleg is csepeg az olaj belőle egészen reggelig ugyanis szűrőt elfelejtettem venni és abban is áll a mindenfélét látott olaj amitől meg szeretnék szabadulni így holnap a szűrőt is leveszem és hagyom onnan is csepegni majd megy vissza az új olaj és az új szűrő.

Azért a fáradt olajat én nem öntöttem volna vissza a motorba :lol: Inkább 2-3 ezerért valami olcsó olaj, pl 15W40-es VIP Car.

Egyébként a fáradt olajjal szebben járt mint a már egyszer cserélt de benzines olajjal ugyanakkor alapjáraton és emelt fordulaton is szép az olajnyomás és csak a motoröblítős olajjal villant fel az olajlámpa ugyanakkor most is úgy hallani mintha a 2-3-as hengerhez tartozó injektor kattogna és nem is a motor.

Nehéz injektort cserélni???? Az is érdekes, hogy a kattogás most már állandó, ha hideg ha meleg a motor ugyanaz csak fordulaton nő de ettől is még lehet az injektor :D

Hát az könnyen lehet, hogy kicsit hazaküldte az injektort is az E85 elektronika.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem bánjátok mivel mindenkitől azt látom hogy minőségi olajat használ :lol: :D De azt nem igen irjátok hogy mit csak azt hogy ezt meg azt az olajat csak mosásra meg stb.kivánsiságból Ki milyen olajat használ milyen motorba és miért??

Kezdeném én

Nekem bizonyX18XEmotor van. A jó öreg GM 10w40 es van benne jelenleg nekem ezzel semmi bajom gondom nem volt,és ezért nem is változtatok rajta.

Használtam ezt az olajat a 2.5 v6 os omegámba ott sem volt semmi gond vele,pedig azt aztán én is tapostam rendesen.

Ez előtt a tipus ellőtt valvoline 10w 40 est használtam az a másik olaj amivel nem volt még bajom.

Shell helix et is használtam nem mondanám hogy bármely olajnál többre nézem ezért nem is veszem,amit soha nem tennék az autómba az a Mol olajnak egyetlen verziója sem.

S csak kis érdekesség van olyan kuncsaftom aki kimondottan tesco gazdaságos olajat használt 10w40 et az istennek nem tudtam lebeszélni róla,Mióta ismerem 130 e KM rakott az autójába 10E km es csereperiódusokkal Semmi gondja eddig még nem volt pedig eléggé hajtja az autóját,És a motor amennyit látni belőle eléggé tisztának néz ki.

Azért gondoltam erre mert én is kíváncsi vagyok hogy ki mit használ és mi a véleménye róla

Persze ha ez nem megterhelő

Nekem is van olyan ismerősöm, aki mindkét autóját VIP Car olajjal hajtja, mondhatni a kettőben együtt több mint kb 200 ezer km óta. Az egyik egy HDI Peugeot (2.0) a másik meg egy 1.6-os Toyota, a híres 4AFE motorral. Előbbi 250 e km körül jár, a toyota pedig közel a 200 e km-hez. A Peugeotban 20 ezrenként cseréli (30 a gyári előírás), a másikban évente, azaz kb 10 e km.

Mondanom sem kell, hogy egyiknek sincs semmi baja, egyik sem eszi az olajat egy decit sem. Mondjuk a Toyotába bele is lehetne hugyozni olaj helyett, kis túlzással akkor sem lenne semmi baja...

Szóval ennyit a VIP Car olajról :devlish:

Én a köztes megoldást választom, olcsó Total Quartz 5W40 megbízható forrásból, 15 ezrenként cserélve. Már többfélét próbáltam (Castrol 5W, Total 5W, Oest 10W, Valvoline 10W), egyik sem volt se jobb, se rosszabb a másiknál.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem bánjátok mivel mindenkitől azt látom hogy minőségi olajat használ :lol: :D De azt nem igen irjátok hogy mit csak azt hogy ezt meg azt az olajat csak mosásra meg stb.kivánsiságból Ki milyen olajat használ milyen motorba és miért??

Castrol Magnatec 10W-40 dízel,minimális olajfogyasztással,téli hidegben néha egy kis csörgéssel,10.000-ként csere!

GM 10W-40-et kap az Astra gyerek kora óta,1 év vagy 10.000-es csereperiódussal!Állítólag egyik sem az autóknak való,de ez van!Talán nyárra majd jön egy 5W-s próba,de az is Castrol lesz!

Ezzel a VIP-es olajjal lehet most eljár a motor,de mi lesz vele később?Ellenpélda az egyik barátom,aki ezt töltögette bele pénzspórolás címén és nemrég

volt egy kényszerű motorfelújítása 100e-ért!Lehet nem ez az olaj okozta,de én biztos hogy csak a motor mosására fogom használni!

Valamelyik forumban írták hogy meg kell felelnie XY követelményeknek,ami azt jelenti hogy új állapotában semmi gond nincs vele,de 5000km után rohamosan veszíti el a kenőképességét!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van olyan ismerősöm, aki mindkét autóját VIP Car olajjal hajtja, mondhatni a kettőben együtt több mint kb 200 ezer km óta. Az egyik egy HDI Peugeot (2.0) a másik meg egy 1.6-os Toyota, a híres 4AFE motorral. Előbbi 250 e km körül jár, a toyota pedig közel a 200 e km-hez. A Peugeotban 20 ezrenként cseréli (30 a gyári előírás), a másikban évente, azaz kb 10 e km.

Mondanom sem kell, hogy egyiknek sincs semmi baja, egyik sem eszi az olajat egy decit sem. Mondjuk a Toyotába bele is lehetne hugyozni olaj helyett, kis túlzással akkor sem lenne semmi baja...

Szóval ennyit a VIP Car olajról :lol:

Én a köztes megoldást választom, olcsó Total Quartz 5W40 megbízható forrásból, 15 ezrenként cserélve. Már többfélét próbáltam (Castrol 5W, Total 5W, Oest 10W, Valvoline 10W), egyik sem volt se jobb, se rosszabb a másiknál.

5w ből nem csipeget neked az autó??Télen értem hogy jobb de melegebb időben.

Link to comment
Megosztás:

5w ből nem csipeget neked az autó??Télen értem hogy jobb de melegebb időben.

Ugyanannyi fogy belőle, mint a 10W-ből, de nem is kellene, hogy több fogyjon, tudja a fizikát.

A motorban a 90-100 fok körül van az olaj, édes mindegy, hogy kint 0 vagy 30 fok van.

Link to comment
Megosztás:

Castrol Magnatec 10W-40 dízel,minimális olajfogyasztással,téli hidegben néha egy kis csörgéssel,10.000-ként csere!

GM 10W-40-et kap az Astra gyerek kora óta,1 év vagy 10.000-es csereperiódussal!Állítólag egyik sem az autóknak való,de ez van!Talán nyárra majd jön egy 5W-s próba,de az is Castrol lesz!

Ezzel a VIP-es olajjal lehet most eljár a motor,de mi lesz vele később?Ellenpélda az egyik barátom,aki ezt töltögette bele pénzspórolás címén és nemrég

volt egy kényszerű motorfelújítása 100e-ért!Lehet nem ez az olaj okozta,de én biztos hogy csak a motor mosására fogom használni!

Valamelyik forumban írták hogy meg kell felelnie XY követelményeknek,ami azt jelenti hogy új állapotában semmi gond nincs vele,de 5000km után rohamosan veszíti el a kenőképességét!

Később? Arra gondolsz, amikor a bontó udvarán áll majd? :lol:

Nem rosszabb az az olaj semmivel mint a többi, jó esély van rá, hogy ez is egy nevesebb gyártó olaja, aki csak beszállítja a VIP-nek. Csak ez nagy titok, mert ha kiderülne, akkor az XY nevesebb gyártó olaját, ami 2x annyiba kerül, senki sem venné meg.

Link to comment
Megosztás:

Később? Arra gondolsz, amikor a bontó udvarán áll majd? :lol:

Nem rosszabb az az olaj semmivel mint a többi, jó esély van rá, hogy ez is egy nevesebb gyártó olaja, aki csak beszállítja a VIP-nek. Csak ez nagy titok, mert ha kiderülne, akkor az XY nevesebb gyártó olaját, ami 2x annyiba kerül, senki sem venné meg.

Nem a bontóban!Egy újabb autónál lehet később jönnek ki a bajok majd mint egy öregebb már kopottabb motornál ahol rosszabb lesz a kenés!

Érdekes hogy ezt írod,de azért nem ezt használod te sem... :D Lehet hogy nem költenek annyit a marketingre mint egy nevesebb olajnál,amit majd te fizetsz ki a boltban,de azért ez CSAK egy Tescos olaj...

Link to comment
Megosztás:

Ugyanannyi fogy belőle, mint a 10W-ből, de nem is kellene, hogy több fogyjon, tudja a fizikát.

A motorban a 90-100 fok körül van az olaj, édes mindegy, hogy kint 0 vagy 30 fok van.

Viszont a hideg indításnál azért jobban jön a véknyabb olaj 0 fokban vagy akár -10 nél,mármint könnyebben pumpálja szét igy talán csendesebb valamivel

viszont szerintem ezeknek a motoroknak kell a 10w-s olaj

Igen tudom hogy irja hozzájuk az 5w olajat ahogy a 15w söt a 20w olajat is.

Az is igaz mindenki maga dönti el milyen olaj kell az autónak

Link to comment
Megosztás:

Azért arra is van elég nagy esély hogy egy független olaj minősítési vizsgálat után lennének meglepetések,és ha ezek eredménye nyilvánosságra kerülne akkor lenne csak nagy hümm ögés.

Egyébként nem hiszem hogy a saját márkás olajok olyan rosszak lennének,az nekik sem lenne érdekük.A mai olajok azért meg kell feleljenek egy minőségnek,hogy ezeket az olajokat nem kedveljük ez inkább az előítéletnek köszönhetjük,és annak hogy ekkora választék van a piacon.Hogy hamarabb veszti el a viszkozitását??miért ? és honnan tudjuk én nem vizsgáltam meg még szakszerüen 5ekm vagy 8ekm után max szemrevételezéssel.Az emberek többsége azért hajlamos inkább olaj és hasonló más összetevőre hárítani azt hogy az autó azért hibásodott meg mert az olaj ilyen volt meg olyan és a saját hanyagságunkat sokszor elfelejtjük,igen persze vannak kivételek

Link to comment
Megosztás:

Azért arra is van elég nagy esély hogy egy független olaj minősítési vizsgálat után lennének meglepetések,és ha ezek eredménye nyilvánosságra kerülne akkor lenne csak nagy hümm ögés.

Egyébként nem hiszem hogy a saját márkás olajok olyan rosszak lennének,az nekik sem lenne érdekük.A mai olajok azért meg kell feleljenek egy minőségnek,hogy ezeket az olajokat nem kedveljük ez inkább az előítéletnek köszönhetjük,és annak hogy ekkora választék van a piacon.Hogy hamarabb veszti el a viszkozitását??miért ? és honnan tudjuk én nem vizsgáltam meg még szakszerüen 5ekm vagy 8ekm után max szemrevételezéssel.Az emberek többsége azért hajlamos inkább olaj és hasonló más összetevőre hárítani azt hogy az autó azért hibásodott meg mert az olaj ilyen volt meg olyan és a saját hanyagságunkat sokszor elfelejtjük,igen persze vannak kivételek

Sok terméknél volt már nagy hümmögés!-30C-os fagyálló a -10C-ot sem bírja stb stb!

Igazad van az előítéletekről és én nem vizsgáltam meg egy olajat sem,ezért írtam arról amit olvastam!

Ha úgy érzed,sok sikert a VIP-Car olajhoz és a tapasztalatokról számolj majd be az autó állapotával együtt,de én próbálok minőségibb kenőanyagot használni

az autómba továbbra is!(sajnos ez sem a legjobb,de erre futja) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem a bontóban!Egy újabb autónál lehet később jönnek ki a bajok majd mint egy öregebb már kopottabb motornál ahol rosszabb lesz a kenés!

Érdekes hogy ezt írod,de azért nem ezt használod te sem... :lol: Lehet hogy nem költenek annyit a marketingre mint egy nevesebb olajnál,amit majd te fizetsz ki a boltban,de azért ez CSAK egy Tescos olaj...

Mondom, a két autóban több, mint 200 ezer km óta ezt használja. Egyikben 250, másikban 200 Tehát mikor később? :D

Amúgy nem Tesco Gazdaságos olaj, hanem VIP Car. Semmi köze a tescohoz, csak annyi, hogy ott is kapható.

Link to comment
Megosztás:

Viszont a hideg indításnál azért jobban jön a véknyabb olaj 0 fokban vagy akár -10 nél,mármint könnyebben pumpálja szét igy talán csendesebb valamivel

viszont szerintem ezeknek a motoroknak kell a 10w-s olaj

Igen tudom hogy irja hozzájuk az 5w olajat ahogy a 15w söt a 20w olajat is.

Az is igaz mindenki maga dönti el milyen olaj kell az autónak

Ez nagyon nagy tévedés. A 40-es olaj kell nekik, és nem a 10W-s.

Ez egy régi rossz megrögzöttség, hogy kopottabb motorba 10W-s, még kopottabba 15W-s. Semmi alapja nincs.

Link to comment
Megosztás:

Én évekig GM 10W40-et használtam, de aztán egyik napról a másikra más lett a flakon, és vele együtt az olaj minősége is változhatott, mert elkezdte kajálgatni rendesen a gép (1000 km-es hosszútávon durván benyelt 6-7 decit...). Egy darabig még használtam a GM-et, megpróbáltam más forrásból beszerezni, de mindenhol ugyanazt a flakonost kínálták már megvételre, így lemondtam róla. Fórumok tanulmányozása után döntöttem a Castrol Magnatec 10W40 mellett. Nagyon sokáig használtam megelégedéssel, de mit ad az Isten, ennek is változott a csomagolása, mi még a kisebb baj, de vele együtt az olaj állaga, illata, ennek megfelelően vélhetően a tulajdonságai is romlottak. No és olcsóbb is lett; amikor elkezdtem venni, a 4 literes flakon 14 ezer között volt egy átlag helyen, most már bőven megkapod 10 ezer alatt, sőt. Ez - figyelembe véve az árak emelkedésének mértékét - az álmos könyvek szerint sem azt jelenti, hogy fejlesztettek volna az olaj minőségén, sokkal inkább spórolást érzek a háttérben. Ugyanezt érezheti az autó is, mert szépen lassan ezt is elkezdte csipegetni, a korábbi mértékhez képest mindenképpen többet kell után tölteni a "jó árasítás" óta.

Még van 4000 km-em hátra az olaj cseréig, de akkor valószínűleg Valvoline TopGuard 10W40-et fog kapni. Hogy milyet pontosan, még nem tudom, mert ebből talán még több fajtát látok (10W40-en belül is!) a boltok polcain, mint Castrol-ból. Gondolkodtam még utóbbin is, valami minőségibb szériában elsődlegesen (mondjuk az Edge elég jónak tűnik), de kérdéses, hogy az X16XEL profitálna-e ebből valamit.

Link to comment
Megosztás:

Én 6200-ért veszek 5 liter Castrol 10W 40-es olajat .A Mobil 1 az olyan 5500 körül van. 140000km-t mentem már kb az autóval. Olajcsere 10000km cserélem. Mindig normális "minőségi" olajat teszek bele. De amit láttam szeptemberben a motor megbontása után, az megdöbbentő. Én sem hiszem azt, hogy a húszezer forintos olaj sokkal jobb lenne mint egy olcsóbb. De azért GM és társai soha nem fognak belekerülni az biztos. Valahol hallottam hogy a GM az újrahasznosított olaj. Rengeteg duma, meg marketing fogás amivel eladják ezeket a szuper olajakat. Pont jó ebbe a 6-7000ft-os olajcsere is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én évekig GM 10W40-et használtam, de aztán egyik napról a másikra más lett a flakon, és vele együtt az olaj minősége is változhatott, mert elkezdte kajálgatni rendesen a gép (1000 km-es hosszútávon durván benyelt 6-7 decit...). Egy darabig még használtam a GM-et, megpróbáltam más forrásból beszerezni, de mindenhol ugyanazt a flakonost kínálták már megvételre, így lemondtam róla. Fórumok tanulmányozása után döntöttem a Castrol Magnatec 10W40 mellett. Nagyon sokáig használtam megelégedéssel, de mit ad az Isten, ennek is változott a csomagolása, mi még a kisebb baj, de vele együtt az olaj állaga, illata, ennek megfelelően vélhetően a tulajdonságai is romlottak. No és olcsóbb is lett; amikor elkezdtem venni, a 4 literes flakon 14 ezer között volt egy átlag helyen, most már bőven megkapod 10 ezer alatt, sőt. Ez - figyelembe véve az árak emelkedésének mértékét - az álmos könyvek szerint sem azt jelenti, hogy fejlesztettek volna az olaj minőségén, sokkal inkább spórolást érzek a háttérben. Ugyanezt érezheti az autó is, mert szépen lassan ezt is elkezdte csipegetni, a korábbi mértékhez képest mindenképpen többet kell után tölteni a "jó árasítás" óta.

Még van 4000 km-em hátra az olaj cseréig, de akkor valószínűleg Valvoline TopGuard 10W40-et fog kapni. Hogy milyet pontosan, még nem tudom, mert ebből talán még több fajtát látok (10W40-en belül is!) a boltok polcain, mint Castrol-ból. Gondolkodtam még utóbbin is, valami minőségibb szériában elsődlegesen (mondjuk az Edge elég jónak tűnik), de kérdéses, hogy az X16XEL profitálna-e ebből valamit.

Jesszus, te képes vagy ennyit adni 10W40 olajért? Nem ér többet, mint 1200 Ft/liter...

Castrol Magnatec Diesel 10W 40, 4900 Ft / 4 liter

Castrol Magnatec 10W 40, 4900 Ft / 4 liter

Link to comment
Megosztás:

Sok mindent rendeltem már Vateráról, de olajat biztosan nem fogok! :lol: Azért ennyire nem bízok a százalékos értékelésekben, pláne nem egy olaj esetében, amiről jó esetben sohasem tudom meg, hogy hígították, vagy sem. A rosszabb esetet pedig már nem is mérlegelem. Nem vagyok a pénzem ellensége, de olajat csak és kizárólag személyesen veszek, figyelve a csomagolás sértetlenségére, lehetőleg a METRO-ban. Nem a legolcsóbb hely, de talán ott rá a legkisebb a sansz, hogy mutyiznak vele. Ha nagyon jó áron van, a Tesco-t is megkockáztatom. Igaz, hogy ilyen megkötések mellett 7-8 ezer forintnál olcsóbban még sohasem sikerült szereznem, de vissza tudom szerezni az ÁFA-t, így már nem olyan vészes.

Link to comment
Megosztás:

Sok mindent rendeltem már Vateráról, de olajat biztosan nem fogok! :lol: Azért ennyire nem bízok a százalékos értékelésekben, pláne nem egy olaj esetében, amiről jó esetben sohasem tudom meg, hogy hígították, vagy sem. A rosszabb esetet pedig már nem is mérlegelem. Nem vagyok a pénzem ellensége, de olajat csak és kizárólag személyesen veszek, figyelve a csomagolás sértetlenségére, lehetőleg a METRO-ban. Nem a legolcsóbb hely, de talán ott rá a legkisebb a sansz, hogy mutyiznak vele. Ha nagyon jó áron van, a Tesco-t is megkockáztatom. Igaz, hogy ilyen megkötések mellett 7-8 ezer forintnál olcsóbban még sohasem sikerült szereznem, de vissza tudom szerezni az ÁFA-t, így már nem olyan vészes.

Ugyanolyan sértetlen dobozban kapod az olajat a vateráról is, mint a Metroban, vagy a Tescoban.

Az meg, hogy mi van benne, egyik esetben sem tudod. Az, hogy te úgy gondolod, hogy a Metroban mást, jobbat kapsz, mint bárhol máshol, semmit sem jelent.

Az árakról meg annyit, hogy 10W40-es olaj ára nincs több, mint 1000 Ft/ liter, 5W40-nél kb 1500 Ft/liter. És még akkor sokat mondtam. Szóval amennyivel többe kerül ennél, az az eladó profitja.

Egyébként az, hogy vateráról veszem, nem azt jelenti, hogy postán kapom, hanem személyes átvétellel.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanolyan sértetlen dobozban kapod az olajat a vateráról is, mint a Metroban, vagy a Tescoban.

Az meg, hogy mi van benne, egyik esetben sem tudod. Az, hogy te úgy gondolod, hogy a Metroban mást, jobbat kapsz, mint bárhol máshol, semmit sem jelent.

Az árakról meg annyit, hogy 10W40-es olaj ára nincs több, mint 1000 Ft/ liter, 5W40-nél kb 1500 Ft/liter. És még akkor sokat mondtam. Szóval amennyivel többe kerül ennél, az az eladó profitja.

Egyébként az, hogy vateráról veszem, nem azt jelenti, hogy postán kapom, hanem személyes átvétellel.

Bár nekem is van kedvezményem mindenen de ezzel nem mindeki van így,van akinek a rendes árat kell megfizetni sajna.

Ami bizony feljebb van mint az előbb leírt ár.És 1500-2000 körül veszik azt amit pl én vagy te 1000 1500 ért

Link to comment
Megosztás:

Én évekig GM 10W40-et használtam, de aztán egyik napról a másikra más lett a flakon, és vele együtt az olaj minősége is változhatott, mert elkezdte kajálgatni rendesen a gép (1000 km-es hosszútávon durván benyelt 6-7 decit...). Egy darabig még használtam a GM-et, megpróbáltam más forrásból beszerezni, de mindenhol ugyanazt a flakonost kínálták már megvételre, így lemondtam róla. Fórumok tanulmányozása után döntöttem a Castrol Magnatec 10W40 mellett. Nagyon sokáig használtam megelégedéssel, de mit ad az Isten, ennek is változott a csomagolása, mi még a kisebb baj, de vele együtt az olaj állaga, illata, ennek megfelelően vélhetően a tulajdonságai is romlottak. No és olcsóbb is lett; amikor elkezdtem venni, a 4 literes flakon 14 ezer között volt egy átlag helyen, most már bőven megkapod 10 ezer alatt, sőt. Ez - figyelembe véve az árak emelkedésének mértékét - az álmos könyvek szerint sem azt jelenti, hogy fejlesztettek volna az olaj minőségén, sokkal inkább spórolást érzek a háttérben. Ugyanezt érezheti az autó is, mert szépen lassan ezt is elkezdte csipegetni, a korábbi mértékhez képest mindenképpen többet kell után tölteni a "jó árasítás" óta.

Még van 4000 km-em hátra az olaj cseréig, de akkor valószínűleg Valvoline TopGuard 10W40-et fog kapni. Hogy milyet pontosan, még nem tudom, mert ebből talán még több fajtát látok (10W40-en belül is!) a boltok polcain, mint Castrol-ból. Gondolkodtam még utóbbin is, valami minőségibb szériában elsődlegesen (mondjuk az Edge elég jónak tűnik), de kérdéses, hogy az X16XEL profitálna-e ebből valamit.

Én is azt vettem észre hogy amikor a castrol magnatecnek megváltozott a kupakja akkor változott az olaj minősége is. Kérdeztem egyik autósboltos havert hogy miért változott mit hallott rólla és azt mondta hogy más országból hozzák. Vannak még olyan boltok ahol a régi pattintós leragasztott tetejű van de a legtöbb helyen már a rosszabb csavaros van.

Link to comment
Megosztás:

Olajakról annyit, hogy ma kicseréltem a szűrőt is, hagytam csepegni (egész este nyitva volt a motor és csepegett még reggel is!), beöntöttem a 10W40 Sebestyén olajat, majd beindítottam, és fokozatosan elcsendesült a motor, most halkabb mint valaha!!!!

Injektor gond hogy van-e nem tudom de most már nincs kattogás sem ugyanakkor teljesen még nem zárnám ki.

Jelenleg tehát úgy néz ki, hogy minden okés :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én is azt vettem észre hogy amikor a castrol magnatecnek megváltozott a kupakja akkor változott az olaj minősége is. Kérdeztem egyik autósboltos havert hogy miért változott mit hallott rólla és azt mondta hogy más országból hozzák. Vannak még olyan boltok ahol a régi pattintós leragasztott tetejű van de a legtöbb helyen már a rosszabb csavaros van.

Igen, a pattintós tetejű az marha jó volt, csak önteni nem lehetett belőle normálisan. Hogy megörültem neki, amikor megváltozott a kupak, mondom, végre b@szdmeg, megpróbáltak Ők is önteni a flakonból! :lol: Sajnos arra nem számítottam, hogy cserébe az olaj minősége lesz trágyább.

Egyébiránt van itt valaki, aki Valvoline TopGuard-ot használ? Érdekelnének a tapasztalatok!

Link to comment
Megosztás:

Igen, a pattintós tetejű az marha jó volt, csak önteni nem lehetett belőle normálisan. Hogy megörültem neki, amikor megváltozott a kupak, mondom, végre b@szdmeg, megpróbáltak Ők is önteni a flakonból! :lol: Sajnos arra nem számítottam, hogy cserébe az olaj minősége lesz trágyább.

Egyébiránt van itt valaki, aki Valvoline TopGuard-ot használ? Érdekelnének a tapasztalatok!

Valvoline TopGuard 10W40, szerintem nagyon jó olaj X20XEV-be, többször is ilyet öntöttem bele mivel ha kifogom a cora akciót akkor csak 6e ft az 5 literes belőle, szerintem jobb mint a magnatec/gm/total olaj :D

Link to comment
Megosztás:

Olajakról annyit, hogy ma kicseréltem a szűrőt is, hagytam csepegni (egész este nyitva volt a motor és csepegett még reggel is!), beöntöttem a 10W40 Sebestyén olajat, majd beindítottam, és fokozatosan elcsendesült a motor, most halkabb mint valaha!!!!

Injektor gond hogy van-e nem tudom de most már nincs kattogás sem ugyanakkor teljesen még nem zárnám ki.

Jelenleg tehát úgy néz ki, hogy minden okés :D

Valószinü hogy akkor az nem az injektor volt hanem a hidrotőkék nem szeretika híg olajat :lol:

Hajrá és reméljük a legjobbakat

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.