Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Nem csak...

Itt van a leiras amit megadtal :

Magyarázat:

hideg motornál nincs kipufogógáz visszavezetés, (Teves info) ezért mérhetjük a teljes beszívott levegő mennyiséget és 3000-es fordulat felett sincs ezért eddig nem is problémázik az ECU,de viszont hamar melegszik a motor elkezdi a kipufogógáz visszavezetést az ECU amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni,ezért kell ilyenkor az ellenállás,hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU. Kiküldi a 12V-ot az EGR mágnes szelephez, amire mi rátettük a mi kis relénk működtetését is ami ekkor meghúz és bontja az érintkezőt ezáltal az ellenállás bekerül a légtömeg mérő és az ECU közé mi által azt érzékeli,hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden!

amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni (ez is teves mert a MAP erzekelo figyeli ,ezert van a P0400 sokszor)

hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU (ezert az auto 2000 fordulatoig nagyon lusta lessz)

hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden! (teves) csak butitod a motor teljesitmenyet)

Ha nem hisszed amit leirtam probald ki es miutan meg vagy a szerelesel tegyel fel egy OP-COM-ot. Ja es ne csodalkoz a P0400 hiban

Link to comment
Megosztás:

S.O.S !
Meghalt a víz pumpám, előző tulaj azt nem cserélte ki. Elment a vezérlés. Valószínűleg a szelepek bele vertek a hergerfejbe. Egy olyan kérdésem lenne, hogy X16SZR motorokban van-e hidrótőke vagy sem? Ha van akkor nem kevés lesz a hengerfej felújítása! Illetve..ha már fel kell újítani akkor érdemesebb lenne-e 16 szelepesre megcsinálni!? Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

S.O.S !

Meghalt a víz pumpám, előző tulaj azt nem cserélte ki. Elment a vezérlés. Valószínűleg a szelepek bele vertek a hergerfejbe. Egy olyan kérdésem lenne, hogy X16SZR motorokban van-e hidrótőke vagy sem? Ha van akkor nem kevés lesz a hengerfej felújítása! Illetve..ha már fel kell újítani akkor érdemesebb lenne-e 16 szelepesre megcsinálni!? Előre is köszi

Van benne hidrotőke. De nem tudod átalakítani sztem, mert a blokkról hiányoznak olyan furatok, ami kell a 16V vezérléséhez.Ez sajnos hf felújítás lesz. Vagy veszel egy bontottat, amit szintén reszelni kell.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget. Valaki azt mondja van benne valaki meg azt hogy ezekben még nincs...mert elég régi fejlesztés ..

hát nem tudom..

mennyibe újítanak fel egy ilyen hengerfejet, kb?

Hogyne lenne hidrotőkés. Már az összes 8 szelepes opel blokk hidrotőkés.

Én azért nem jelenteném ki egyértelműen, hogy az X16XEL hengerfej nem megy rá az X16SZR blokkra.

De nem is ez a legnagyobb gond, hanem az, hogy rengeteg más alkatrészt kell cserélni még. Úgy mint komplett kábelköteg, gyújtás, ECU, AC pumpa, stb. Elég nehéz ügy...

Link to comment
Megosztás:

S.O.S !

Meghalt a víz pumpám, előző tulaj azt nem cserélte ki. Elment a vezérlés. Valószínűleg a szelepek bele vertek a hergerfejbe. Egy olyan kérdésem lenne, hogy X16SZR motorokban van-e hidrótőke vagy sem? Ha van akkor nem kevés lesz a hengerfej felújítása! Illetve..ha már fel kell újítani akkor érdemesebb lenne-e 16 szelepesre megcsinálni!? Előre is köszi

ahogy szoktam mondani: de kárlenne elbutítani 16 szelepesre!

persze felmegy rá de ahogy Adam1 is írta sok plusz ez+azt is cserélni kell, de hiddel tényleg kárlenne elbutítani azt.

Link to comment
Megosztás:

Akkor marad a 8szelepes hengerfej felújítása..ez sem lesz olcsó mulatság sajnos. Reménykedem benne, hogy csak a vezérlés ment el...a szelepek nem hajlottak meg, nem vertek bele a hengerfejbe.. holnap kompresszó mérés után kiderül..

köszönöm a segitséget!!!

Link to comment
Megosztás:

Itt van a leiras amit megadtal :

Magyarázat:

hideg motornál nincs kipufogógáz visszavezetés, (Teves info) ezért mérhetjük a teljes beszívott levegő mennyiséget és 3000-es fordulat felett sincs ezért eddig nem is problémázik az ECU,de viszont hamar melegszik a motor elkezdi a kipufogógáz visszavezetést az ECU amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni,ezért kell ilyenkor az ellenállás,hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU. Kiküldi a 12V-ot az EGR mágnes szelephez, amire mi rátettük a mi kis relénk működtetését is ami ekkor meghúz és bontja az érintkezőt ezáltal az ellenállás bekerül a légtömeg mérő és az ECU közé mi által azt érzékeli,hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden!

amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni (ez is teves mert a MAP erzekelo figyeli ,ezert van a P0400 sokszor)

hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU (ezert az auto 2000 fordulatoig nagyon lusta lessz)

hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden! (teves) csak butitod a motor teljesitmenyet)

Ha nem hisszed amit leirtam probald ki es miutan meg vagy a szerelesel tegyel fel egy OP-COM-ot. Ja es ne csodalkoz a P0400 hiban

Nekem nem ilyen motoros az autóm, szóval nem tudom kipróbálni, szerencsére :)

Csak belinkeltem egy hozzászólást a másik fórumról, amit anno olvastam. Viszont az illető a leírása szerint kipróbálta és működik.

A gondolat jónak tűnik, de elviekben van vele egy kis probléma, amit utánna jeleztek is néhányan a tagnak: mivel kevesebb beszívott levegőt érzékel az ECU, ehhez kevesebb gázolajat is adagol, ezzel csökken a motor teljesítménye. Erre azt hiszem nem válaszolt, a téma pedig el is lett felejtve.

Viszont a másik dolog, az a kevesebb levegő ugyanúgy fennáll akkor is, ha megy az EGR, csak akkor kipuffogógázzal egészül ki a hengerekbe jutó levegő. Kérdés, hogyha a kipuffogógáz helyett tiszta levegő kerül a hengerekbe, az lehet hogy nem is ront a helyzeten, hanem javít, mert jobb lesz az égés.

Egyébként ha szükségem lenne rá, biztosan kipróbálnám, mert könnyen megvalósítható.

Link to comment
Megosztás:

Akkor marad a 8szelepes hengerfej felújítása..ez sem lesz olcsó mulatság sajnos. Reménykedem benne, hogy csak a vezérlés ment el...a szelepek nem hajlottak meg, nem vertek bele a hengerfejbe.. holnap kompresszó mérés után kiderül..

köszönöm a segitséget!!!

Egyébként van a világon C16SE motor is, ami hengerenkénti befecskedezős, ennek hengerfeje tutira rámegy a X16SZR blokkra. Viszont ehhez is az említett alkatrészek cseréje szükséges.

Egyszerűbb módszer, ha teszel rá egy C18NZ befecskendezőfejet (kompletten pillangószeleppel együtt), hengerenkénti leömlőt, és egy C14SE vagy C16SE vezérműtengelyt. Ehhez más csere nem kell, és kb 100 LE lesz az eredmény.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem ilyen motoros az autóm, szóval nem tudom kipróbálni, szerencsére :)

Csak belinkeltem egy hozzászólást a másik fórumról, amit anno olvastam. Viszont az illető a leírása szerint kipróbálta és működik.

A gondolat jónak tűnik, de elviekben van vele egy kis probléma, amit utánna jeleztek is néhányan a tagnak: mivel kevesebb beszívott levegőt érzékel az ECU, ehhez kevesebb gázolajat is adagol, ezzel csökken a motor teljesítménye. Erre azt hiszem nem válaszolt, a téma pedig el is lett felejtve.

Viszont a másik dolog, az a kevesebb levegő ugyanúgy fennáll akkor is, ha megy az EGR, csak akkor kipuffogógázzal egészül ki a hengerekbe jutó levegő. Kérdés, hogyha a kipuffogógáz helyett tiszta levegő kerül a hengerekbe, az lehet hogy nem is ront a helyzeten, hanem javít, mert jobb lesz az égés.

Egyébként ha szükségem lenne rá, biztosan kipróbálnám, mert könnyen megvalósítható.

Kérdés, hogyha a kipuffogógáz helyett tiszta levegő kerül a hengerekbe, az lehet hogy nem is ront a helyzeten, hanem javít, - ez igy van gyakorlatilag mivel tobb tiszta levegot sziv be a motor a lovacskak meg erosodnek.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogyha a kipuffogógáz helyett tiszta levegő kerül a hengerekbe, az lehet hogy nem is ront a helyzeten, hanem javít, - ez igy van gyakorlatilag mivel tobb tiszta levegot sziv be a motor a lovacskak meg erosodnek.

Úgy tűnik, hogy sikerült ezzel a vizet kicsit felkavarnom. Akkor marad az a verzió, hogy kiolvasom a vezérlő eprom tartalmat és utána nézek, hogy hol lehet az egr-t kikapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Hogyne lenne hidrotőkés. Már az összes 8 szelepes opel blokk hidrotőkés.

Én azért nem jelenteném ki egyértelműen, hogy az X16XEL hengerfej nem megy rá az X16SZR blokkra.

De nem is ez a legnagyobb gond, hanem az, hogy rengeteg más alkatrészt kell cserélni még. Úgy mint komplett kábelköteg, gyújtás, ECU, AC pumpa, stb. Elég nehéz ügy...

Kérdés, a vezető, illetve feszítőgörgők furata megvan-e a blokkon? A vezérlés burkolat tartócsavarjai ugyanoda esnek-e? A hf-et persze hogy fel tudod rakni, de ezek az "apróságok" nem hiszem, hogy stimmelnek. Inkább egy SE-sítés.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik, hogy sikerült ezzel a vizet kicsit felkavarnom. Akkor marad az a verzió, hogy kiolvasom a vezérlő eprom tartalmat és utána nézek, hogy hol lehet az egr-t kikapcsolni.

Próbáld meg azt amit írtam. Nem nagy befektetés, és ha nem jó, akkor meg utánnanézel az EGR kikapcsolásnak. Viszont ennél régebbi motorokban sem lehet kikapcsolni, ebben miért lehetne?

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, a vezető, illetve feszítőgörgők furata megvan-e a blokkon? A vezérlés burkolat tartócsavarjai ugyanoda esnek-e? A hf-et persze hogy fel tudod rakni, de ezek az "apróságok" nem hiszem, hogy stimmelnek. Inkább egy SE-sítés.

Ebben van valami amit írsz. Ráadásul az SE átalakítás ugyanazt a teljesítményt hozza, mint amit a 16 szelepes tudna.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!!B vectra 1.7 Td..Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a baja a kuplungomnak??Este még beáltam vele a garászba és ma reggel pedig a kuplungom teljes útjának a fele holtjáték a másik fele pedig olyan mint volt!!Nem is birom sebességbe rakni.Hidraulikus úgy tudom.Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!B vectra 1.7 Td..Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a baja a kuplungomnak??Este még beáltam vele a garászba és ma reggel pedig a kuplungom teljes útjának a fele holtjáték a másik fele pedig olyan mint volt!!Nem is birom sebességbe rakni.Hidraulikus úgy tudom.Előre is köszönöm a választ!

Nem akarlak elkeseríteni, de pénztárca nyit, csere :) Igen hidraulikus, jobb esetben kuplung munkahenger, tömítetlenség, de inkább elfogyott a tárcsa. Fékfolyadék meg van benne?

Link to comment
Megosztás:

Ajj de jóó :-( Igen a fékfolyadék még megvan!!

Esetleg még érdemes lenne első körben azért egy légtelenítést eszközölni, hátha csak az a gond. Alap hangon is (kedvezménnyel) 70 ezer körül van egy szett jobb minőségű (sachs, luk). + ha kell vagy akarsz főhengert is cserélni az 15-20 ezer. Hidraulikus átka, nem is értem miért nem volt jó a régi, bevált cucc, sima bovden, csapágy.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg még érdemes lenne első körben azért egy légtelenítést eszközölni, hátha csak az a gond. Alap hangon is (kedvezménnyel) 70 ezer körül van egy szett jobb minőségű (sachs, luk). + ha kell vagy akarsz főhengert is cserélni az 15-20 ezer. Hidraulikus átka, nem is értem miért nem volt jó a régi, bevált cucc, sima bovden, csapágy.

Attól vajpuha a kuplung a B Vectrákban, mert hidraulikus. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.