Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Korábbi csörömpölésem okozója nem a kipufogó, nem a törött rugó vagy egyéb csacskaság volt, hanem a hátsó stabilizátorrudat az alvázhoz rögzítő bilincsen lévő anya rejtélyes meglazulása okozta, amitől lógott a kincsem, aztán kátyú/bukkanónál csörgött egy jóízűt.Én meg azt hittem, kiszakad a hátsó kerék a helyéről, és rögvest megelőz.Ami a dolog pikantériája, hogy megemelve feszült, így hiába rugdostam/ütöttem bármit, meg sem nyikkant.Így a stab.szilentek is cserések lettek.

Biztos ami biztos, a hátsó telókat kicseréltem, bár ki/beszerelés közben rá kellett jönnöm, hogy nem az a hunyó.De ha már megvettem ugye.... :D :D

Link to comment
Megosztás:

Korábbi csörömpölésem okozója nem a kipufogó, nem a törött rugó vagy egyéb csacskaság volt, hanem a hátsó stabilizátorrudat az alvázhoz rögzítő bilincsen lévő anya rejtélyes meglazulása okozta, amitől lógott a kincsem, aztán kátyú/bukkanónál csörgött egy jóízűt.Én meg azt hittem, kiszakad a hátsó kerék a helyéről, és rögvest megelőz.Ami a dolog pikantériája, hogy megemelve feszült, így hiába rugdostam/ütöttem bármit, meg sem nyikkant.Így a stab.szilentek is cserések lettek.

Biztos ami biztos, a hátsó telókat kicseréltem, bár ki/beszerelés közben rá kellett jönnöm, hogy nem az a hunyó.De ha már megvettem ugye.... :D :D

Éljenek a maszek autószerelők! :)

Link to comment
Megosztás:

Na hát nekem meg egyszer ez a szilentet tartó bilincs tört el. Én is figyeltem, hogy ha féloldalasan álltam le egy padkáról, akkor koppant egy nagyot. Egyszer aztán aláfekve észrevettem. Csak gyári van belőle mondjuk nem nagy tétel mert olyan 900ft volt, na de azt a fajin berozsdált csavart leszedni, aminek a fejét nem lehet megfogni, hát az jó volt. Fékcső mellett flexel kb fél óra volt levágni, mert ép hogy be fért oda.

Korábbi csörömpölésem okozója nem a kipufogó, nem a törött rugó vagy egyéb csacskaság volt, hanem a hátsó stabilizátorrudat az alvázhoz rögzítő bilincsen lévő anya rejtélyes meglazulása okozta, amitől lógott a kincsem, aztán kátyú/bukkanónál csörgött egy jóízűt.Én meg azt hittem, kiszakad a hátsó kerék a helyéről, és rögvest megelőz.Ami a dolog pikantériája, hogy megemelve feszült, így hiába rugdostam/ütöttem bármit, meg sem nyikkant.Így a stab.szilentek is cserések lettek.

Biztos ami biztos, a hátsó telókat kicseréltem, bár ki/beszerelés közben rá kellett jönnöm, hogy nem az a hunyó.De ha már megvettem ugye.... :D :D

Link to comment
Megosztás:

2-3 napja ha nagyobb bukkanóba megyek bele,olyan hang jön hátulról mint ha a kerék beleérne a kasztniba!Néztem,hátha látok

valami keréknyomot valahol,de semmi!Ennyire kikészült volna már hátul az a szilentem(lengőkar szilent a pontos neve ha jól néztem)ami elkezdett kopogni,zörögni és ilyen hangokat ad ki??

Link to comment
Megosztás:

2-3 napja ha nagyobb bukkanóba megyek bele,olyan hang jön hátulról mint ha a kerék beleérne a kasztniba!Néztem,hátha látok

valami keréknyomot valahol,de semmi!Ennyire kikészült volna már hátul az a szilentem(lengőkar szilent a pontos neve ha jól néztem)ami elkezdett kopogni,zörögni és ilyen hangokat ad ki??

Nekem elöl van olykor ilyen hang.De nem vészes.

Link to comment
Megosztás:

Nekem elöl van olykor ilyen hang.De nem vészes.

Ha elölről jönne,tudnám hogy a lengéscsillapítók járják már a végüket,de hogy ezzel a hátsó futóművel mindig van valami...

Holnap megpróbálom megemelve megnézni hogy mennyire mozognak hátul az alkatrészek,talán látni lehet majd ha máshol is van hiba!

Link to comment
Megosztás:

Ha elölről jönne,tudnám hogy a lengéscsillapítók járják már a végüket,de hogy ezzel a hátsó futóművel mindig van valami...

Holnap megpróbálom megemelve megnézni hogy mennyire mozognak hátul az alkatrészek,talán látni lehet majd ha máshol is van hiba!

Nekem elöl SACHS gázos telók vannak, nem billeg az autó, nem libeg, tehát elvileg jók.Tavaly cseréltem őket.

A hátsó futóművel az a baj, hogy ezek a jóó magyar utak kivégzik azt a jó pár szilentet ami benne van.Nem drága dolgok, csak a cseréjük időigényes baromira mert célszerszám nélkül csak úgy megoldható, ha satupadon van a vasdarab.Aztán mehet a birkózás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A közeljövőben kicserélem az első féktárcsákat + fékpofákat.

Segítségetek kérem abban, hogy milyet érdemes venni, ti milyet vettetek, ha vettetek??? Ja és mennyire vált be?

Esetleg FERRODO ???

Azt nem szeretném, hogy nyisznyogjon folyamatosan a gagyi anyagminőség miatt, de egy vagyont sem akarok rákölteni.

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Én Jurid-ot szoktam, nem nyikorog, nincs baja.

Sziasztok!

A közeljövőben kicserélem az első féktárcsákat + fékpofákat.

Segítségetek kérem abban, hogy milyet érdemes venni, ti milyet vettetek, ha vettetek??? Ja és mennyire vált be?

Esetleg FERRODO ???

Azt nem szeretném, hogy nyisznyogjon folyamatosan a gagyi anyagminőség miatt, de egy vagyont sem akarok rákölteni.

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Segítségetek kérem abban, hogy milyet érdemes venni, ti milyet vettetek, ha vettetek??? Ja és mennyire vált be?

Esetleg FERRODO ???

Brembo hűtőtt tárcsák és Ferodo betétek vannak nekem!Semmi bajom nem volt eddig vele...

Következő alkalommal hátul is cserélve lesz a tárcsa,oda is ezek kerülnek majd!

Link to comment
Megosztás:

Lassú kanyarodásnál ropog valami az első futómű felől,mint ha havon mennék!Mi lehet ez?Toronycsapágy,szervó,féltengely?

Ez a sorrend pont jó lesz ellenőrizni bár szerintem nem szervó max ha teljesen kitekered de az akkor sem ropog. Féltengely, toronycsapágy az esélyes, nekem pl megoldotta az is, hogy simán bezsíroztam mivel szerelővel a szakadt harangot kicseréltettem és az eredeti rozsdás bilinccsel tette vissza ami persze eltört így már teljesen száraz volt, kattogott, húzott is balra, menni sem akart már de írtam is ide... utána elmúlt, néha volt hangja majd megnéztem, bezsíroztam, új bilincset tettem rá és azóta tökéletes + a toronycsapágynál a csavar sem volt eléggé meghúzva az is csörgött.

Link to comment
Megosztás:

Lassú kanyarodásnál ropog valami az első futómű felől,mint ha havon mennék!Mi lehet ez?Toronycsapágy,szervó,féltengely?

Általában a jobb féltengely akkor ropog ha balra kanyarodsz és forditva,a gumi harang el lehet szakadva ,az csere és jól meg kell tömni zsírral ,De lehet torony csapágy is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.