Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

Ez ilyen.Minél újabb, annál inkább használati tárgy.Anno 2005-ban mikor kijött az Astra H, volt szerencsém kipróbálni egy hétvégére az Nagy Opelpróba keretein belül egy 1.7CDTi verziót.Az első 200km volt érdekes, másnap már úgy ültem bele mint ha mindig is ezzel közlekedtem volna, de semmi különöset nem váltott ki belőlem.Nem volt személyisége.

Amúgy 3 nap alatt bele tekertünk közel 900km-t, bejártuk a fél Dunántúlt! :D :D

Tegnap reggel találkoztam egy ilyen CDTi-vel!Siettem haza és gondoltam egy körforgalom után gyorsan leelőzöm!Tényleg csak gondoltam...

Nem tudom mennyire nyomta a tulaj a gázt,de nagyon szépen gyorsult a gépe,a közelébe is alig értem a "kigyorsításnál",ráadásul egy kicsit sem füstölt!Ha alapjáraton húz ennyire,akkor az nem semmi!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap reggel találkoztam egy ilyen CDTi-vel!Siettem haza és gondoltam egy körforgalom után gyorsan leelőzöm!Tényleg csak gondoltam...

Nem tudom mennyire nyomta a tulaj a gázt,de nagyon szépen gyorsult a gépe,a közelébe is alig értem a "kigyorsításnál",ráadásul egy kicsit sem füstölt!Ha alapjáraton húz ennyire,akkor az nem semmi!

150 LE és kb 320 Nm (2000 1/min körül) az nem egy kategória a mi 82 LE, és 168 Nm-ünkel :D

Link to comment
Megosztás:

150 LE és kb 320 Nm (2000 1/min körül) az nem egy kategória a mi 82 LE, és 168 Nm-ünkel :D

És nem is annyira élvezetes :D 1500/ford alatt halott, 1500-tól megjön az erő, de hipp-hopp 4000-nél van és el is fogyott, nem győzök vele váltogatni. Kényelmesebb vele autózni, viszont a régivel sokkal élvezetesebb volt. A futómű pedig szerintem egy kicsit kemény a magyar utakhoz :D

Link to comment
Megosztás:

És nem is annyira élvezetes :D 1500/ford alatt halott, 1500-tól megjön az erő, de hipp-hopp 4000-nél van és el is fogyott, nem győzök vele váltogatni. Kényelmesebb vele autózni, viszont a régivel sokkal élvezetesebb volt. A futómű pedig szerintem egy kicsit kemény a magyar utakhoz :D

Az 1.7 TD-nél biztosan élvezetesebb. Mert az 2200 alatt halott, 3000-ig elég jól húz, aztán nem hipp hopp, de 3500-nál van, ott meg el is fogyott az erő :D

Link to comment
Megosztás:

A hátsó féktárcsákat mivel érdemes jobb belátásra bírni, ha nem akarnak lejönni a helyükről? A kézifékeim közel vannak a használhatatlanhoz, ezért gondooltam megnézem mi a helyzet. De a tárcsák nem akarnak lejönni, annyira rá vannak gyógyulva az agyra...

Link to comment
Megosztás:

A hátsó féktárcsákat mivel érdemes jobb belátásra bírni, ha nem akarnak lejönni a helyükről? A kézifékeim közel vannak a használhatatlanhoz, ezért gondooltam megnézem mi a helyzet. De a tárcsák nem akarnak lejönni, annyira rá vannak gyógyulva az agyra...

Én az óvatos nagykalapácsos kopogtatós módszert szoktam alkalmazni, eddig mindig bejött :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tegnap este indultam egyik barátomhoz, mire a házunktól kikanyarodva egy pattanó magas hang hagyta l az autóm. Szüleim is kijöttek az udvarra, meg az utca másik végén lakók is kimentek az erkélyre, hogy mi volt ez. Hát a veki... Mentem pár métert, és éreztem hogy a bal hátulja megült, azt hittem hogy a gumi durrant ki, de mondom annak nem ilyen hangja van. Visszamentem, alánéztem, és akkor láttam hogy a rúgóm alul eltörött és már nem a teleszkóp alsó tányérjára fekszik. ######a, pedig reggel indultam volna a jennersdorfi opeltreffenre, de így kimarad. Most körbe kell nézzek mik a lehetőségek, ráadásul hétfőre már kéne a kocsi...

Kérdésem, hogy rugót külön szokás-e cserélni, vagy kompletten teleszkópostól? Másik nem kérdés, inkább megerősítés jellegű, hogy gondolom párban illik cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este indultam egyik barátomhoz, mire a házunktól kikanyarodva egy pattanó magas hang hagyta l az autóm. Szüleim is kijöttek az udvarra, meg az utca másik végén lakók is kimentek az erkélyre, hogy mi volt ez. Hát a veki... Mentem pár métert, és éreztem hogy a bal hátulja megült, azt hittem hogy a gumi durrant ki, de mondom annak nem ilyen hangja van. Visszamentem, alánéztem, és akkor láttam hogy a rúgóm alul eltörött és már nem a teleszkóp alsó tányérjára fekszik. ######a, pedig reggel indultam volna a jennersdorfi opeltreffenre, de így kimarad. Most körbe kell nézzek mik a lehetőségek, ráadásul hétfőre már kéne a kocsi...

Kérdésem, hogy rugót külön szokás-e cserélni, vagy kompletten teleszkópostól? Másik nem kérdés, inkább megerősítés jellegű, hogy gondolom párban illik cserélni?

Bakker! Részvétem

Szerintem elég csak a rugot cserélni (telo állapottól függően) persze azt párban

Ez gazdaságosabb megoldás

Link to comment
Megosztás:

Bakker! Részvétem

Szerintem elég csak a rugot cserélni (telo állapottól függően) persze azt párban

Ez gazdaságosabb megoldás

Közben konzultáltam a szerelőmmel, ha sikerül szerezzek rugót, akkor lehet hogy már este ki lesz cserélve. :D Természetesen párban.

Link to comment
Megosztás:

Közben konzultáltam a szerelőmmel, ha sikerül szerezzek rugót, akkor lehet hogy már este ki lesz cserélve. :D Természetesen párban.

Ideje lesz fogyózni Bocsek,ha már a rugók sem bírják! :D Bocs,ez hülye vicc volt,hogy buktad az Ausztriai utat ez miatt a sz@rság miatt! :D

A cseréje szerintem 1-1,5 óra alatt megvan és 5-8000 között láttam párban egy két helyen!Sok sikert a gyors cseréhez és hogy legyen nyitva valami bolt vagy bontó! :P

Link to comment
Megosztás:

Ideje lesz fogyózni Bocsek,ha már a rugók sem bírják! :D Bocs,ez hülye vicc volt,hogy buktad az Ausztriai utat ez miatt a sz@rság miatt! :D

A cseréje szerintem 1-1,5 óra alatt megvan és 5-8000 között láttam párban egy két helyen!Sok sikert a gyors cseréhez és hogy legyen nyitva valami bolt vagy bontó! :P

Természetesen semelyik veszprémi és fehérvári alkatrészboltban sem volt, mire bontókra adtam volna a fejem, azok meg zárva voltak. Így bukós, majd csak jövő hét...

Egyébként tavaly október óta fogytam 16 kilót, úgyhogy nem az volt a gond :D

Link to comment
Megosztás:

:D

Természetesen semelyik veszprémi és fehérvári alkatrészboltban sem volt, mire bontókra adtam volna a fejem, azok meg zárva voltak. Így bukós, majd csak jövő hét...

Egyébként tavaly október óta fogytam 16 kilót, úgyhogy nem az volt a gond :D

Vagy pont az a 4-4 kilónyi súly hiányzott a rugó feszítéséből

:D

Link to comment
Megosztás:

Ma leszedtem az első kerekeket, mert megtisztítottam a felnit és átnézegettem,befújtam,bezsíroztam a futóművet!Bal első rugóm alsó része minden bizonnyal törött,így még jó hogy a múltkor megvettem előre a két párat!Szabad szemmel nem láttam de kézzel éreztem hogy alsó rész vége hegyes!Bal első stabilizátor rúd alsó részénél a gumi szét van teljesen szakadva,ahogy megmozgattam recsegett is,így majd cserélni kell azt is!(gondolom párban illik cserélni!?)

Addig is jó vastagon bekentem zsírral!A kormánnyal kapcsolatos dolgokat kellene még leellenőrizni,de nem tudom azt hogy lehetne...Kormánycsapágyat például hol találom ha van ilyen?Lassan így össze is állna hogy mit kell idén kicserélni az autón... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.