Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

Ha most leírnám ( jelen lelki állapotomban ,amit nem a kocsi váltott ki ) az egészet eddig hogy mit miért és hogyan könnyes lenne a szezem,mert még véletlenül sem szeretek fölöslegesen költeni,és mindig mindent alaposan átrágva ,a legolcsóbb cseréjétöl kezdve csinálnám!

Első autóm... azt hittem bonyolultabb... nem épp ügyfél barát szerelő... mivel nem mertem hozzá nyúlni , a szerelő hírneve meg elég nagy voltmondom biztos tudja ám legyen.. Ekkor azt hittem a 25 ezerrel meg is oldódott... ( ekkor nemsokkal később már tudtam hogy fele ennyiből is megoldhattam volna ) aztán vissza kellett vinni,futóművet állítani.. újabb 6 ezer.. aztán ugyan olyan.. közben regsiztráltam ,megismertem ezt a jó társaságot, és miattatok rájöttem hogy közel sem olyan bonyolult mint hittem.. ,így mégjobban fájtak az ezresek... aztán így ment tovább kutatva,keresgélve, hogy mit hol olcsóbb és mit érne meg nekem lebontani vagy szerelő által aki még észre vesz valamit ha nem jó...

Végül ott tartok hogy a lengőkarban a nagy szilentek a vasmagos szilentek mostmár a stab szilent és a lengéscsillapító is ki lesz cserélve,pusztán mert mióta megvettem táncol a segge...

Nyáron még azt sem tudtam hol van a stab szilent és mit csinál...Ezért nem azzal kezdtem... ha most vennék vectrát akkor ezt megspóroltam volna részben. Mivel ahogy a LPG szettet is ( már ) úgy az egész hátsó futómű felépítését látom magam előtt álmomból felkeltve is... Jövőhéten a hiányzó részeket is fogom már memorizálni.

DE ha azt nézem hogy amit eddig kivettünk tényleg sz@r volt akkor meg azt mondom legalább most minden jó lesz! Viszont örülni CSAK akkor fogok ha benne lesz a stab szilent,és a gátló is és egy szimpla aknafedélen nem úgy megyek át hogy kifejelem az oldalsó üveget,akkor szemet hunyok a 70 ezer forint felett amibe került az egész futómű felújítás cakk pakk!!! :/

Én idáig ráköltöttem az enyémre 115ezret október óta, ebből 95 volt csak a kuplungozás és még 100ezret biztos hogy rá kell de inkább egy kicsivel többet mire azt fogom mondani hogy mostmár rendben van és még akkor is maradni fognak pici hibák amiket itthon szépen lassan megcsinálgatok.

Link to comment
Megosztás:

Most arról a kér darab 500 Ft-os gumidarabról van szó,ami a stabrudon van?Nem hiszem hogy attól lenne rossz egy futómű!

Az én tapasztalatom viszont az,hogy ennek a cseréje is csillapította a hátulról jövő kopogás hangját és valamennyit a komfort érzeten is!Aztán még egy darab szillent csere és még egy darab szillent csere és csendes lett!Pár hónap múlva egy másik kezdett el kopogni,az lett cserélve!(szar minőségű anyagot vettem és már párszor leírtam hogy kapta is az áldást a hülyeségem miatt a futómű) de 1-1 darabok miatt lett mindig szétszedve!Most megvettem a 4 keresztlengőkar szillentet,a stabrúdhoz való gumit és ha rosszak lesznek cseréltetem egyben a hosszlengőkarokét is a stabrúd összekötőkkel!Plusz jön a teljes első futómű!

Nagy felnikkel sem kockáztatok többet,így a novemberi műszakira tökéletesnek kell lennie!Saját magamnak és a biztonságomért csináltatom meg,nem eladásra!

Ne aggódj Krisz,letettél egy minimális autószerelői tanfolyamot most és tudod hogy mi volt cserélve az autódon,minek mi a következménye,hogyan kell cserélni stb!Sem átvágni nem fognak ezzel a szervízben és a következő autóidnál is tudod hasznositani!

Link to comment
Megosztás:

Nos kicseréltem a két stab szilentet.... Valóban nem volt nagy macera,pikk pakk kész lettem.. DE. egyrészt azt vettem észre hogy a gyárinak sem volt baja,viszont sokkal puhább mint az a FEBI amit most tettem bele!

Próba eredménye.. semmi külömbség.. talán kevésbé koppan.. Már tényleg csak az maradt hogy a 2 kuka gátlót kicseréjék,és elvileg minden új... Reménykedem,de már megnyugodott a lelkem hogy nem ez volt :lol:

Link to comment
Megosztás:

várom már h ki legyen cserélve a gátló mert érdekes hangok jönnek még hátulról..

Pl egyik este pesten egy lejtős parkolóban megállok.. majd indulunk, tolatok pattant egyet a hátulja,egyből nézem a kormányt hogy elment a e a hátulja gyanítva hogy leugrott volna megint a lengőkar,de nem vettem ilyet észre,meg nem is mászkált.. majd már meg nem álltam a forgalomban ,kiértam pest széllére megáltam és alá néztem de jó helyen volt. Aztán itthon az előbb állok be az udvarra egy darabon nincs betonozva és ott picit dagonyás,de megint egy éles pattanó hang hátulró... Nagyon nem tudom már mi az isten feszereg... Elvileg amikor a lengőkarba bele tették az új szilentet gariba,akkor ott előttem feszigettük meg úgy hogy ha le akart volna jönni lejött volna... szóval elvileg az nem mozog és vándorol... más mi az ami pattanhat? Egyébként ami a kocsi aljához rögzíti 4 nagy csavar valami gumi bakkal ezt az egész futóművet,az mehet tönkre???

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor pattant így mikor a stabilizátor rúd bilincse! eltört. Isten tudja mióta jártam úgy, én nem vettem észre semmi különöset. Aztán mikor cseréltem a kereket, akkor láttam meg :lol:

várom már h ki legyen cserélve a gátló mert érdekes hangok jönnek még hátulról..

Pl egyik este pesten egy lejtős parkolóban megállok.. majd indulunk, tolatok pattant egyet a hátulja,egyből nézem a kormányt hogy elment a e a hátulja gyanítva hogy leugrott volna megint a lengőkar,de nem vettem ilyet észre,meg nem is mászkált.. majd már meg nem álltam a forgalomban ,kiértam pest széllére megáltam és alá néztem de jó helyen volt. Aztán itthon az előbb állok be az udvarra egy darabon nincs betonozva és ott picit dagonyás,de megint egy éles pattanó hang hátulró... Nagyon nem tudom már mi az isten feszereg... Elvileg amikor a lengőkarba bele tették az új szilentet gariba,akkor ott előttem feszigettük meg úgy hogy ha le akart volna jönni lejött volna... szóval elvileg az nem mozog és vándorol... más mi az ami pattanhat? Egyébként ami a kocsi aljához rögzíti 4 nagy csavar valami gumi bakkal ezt az egész futóművet,az mehet tönkre???

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor pattant így mikor a stabilizátor rúd bilincse! eltört. Isten tudja mióta jártam úgy, én nem vettem észre semmi különöset. Aztán mikor cseréltem a kereket, akkor láttam meg :lol:

Itt most arra a bilincsre gondolsz ami a szilenteket rögzíti ? Mert a 2 stabrúd szilentet tegnap cseréltem ki,telejsen épek a szilentek ,és az akasztó fül is amibe a bilincset bekasztom, így rendesen össze tudtam rakni.

Link to comment
Megosztás:

Délelőtt megnézem és leírom, de ha jól tudom akkor ET 49 és 6-os. :lol:

Csak azt nem értem, ez hogy a viharba lehet!

14-es felni 5,5J ET39 van mindkét kocsin. Ha ezt veszem alapul, akkor a gyári 14"-os felnihez képest a gyári 15"-os úgy áll, hogy

- a kerék belső szélének helyzete az erdetihez képest 16 mm-rel van beljebb

- a kerék külső szélének helyzete pedig 4 mm-rel van beljebb.

Link to comment
Megosztás:

Ja nekem az tört el valamiért.

Itt most arra a bilincsre gondolsz ami a szilenteket rögzíti ? Mert a 2 stabrúd szilentet tegnap cseréltem ki,telejsen épek a szilentek ,és az akasztó fül is amibe a bilincset bekasztom, így rendesen össze tudtam rakni.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nos benne ban az Új gátló!

Nem lesz felgyútás... de egyáltalán nem szent a béke :/

A régieket megnéztem konkrétan erőfeszítés nélkül tudom húzni tolni.. Az autón ezt veszem észre,hogy megszünt minden koppanás,roppanás,stb stb.. Ha megrántgatom a kormányt akkor fele annyit sem bólint az autó.. Csendes lett...ha megyek a városba nem venni észre hogy irreális dolgokat csinálna! DE ha egy teljesen sík úton bele megyek egy kátyúba ,ugyan úgy elránt... FELADTAM!!!! Jó pici túlzás volt.. nem ugyan úgy ,mert eddig is láttam hogy mik kerültek ki a futóműből,és h valóban rosszak voltak,de eddig ez okozta a legnagyobb változást,és most élvezhető a kocsikázás... DE nem szünt meg teljesen!!

Holnap 2 srácnak a 2 különböző vekijét is elviszem... ugyan ott megnézem mind a 3 autót!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nos benne ban az Új gátló!

Nem lesz felgyútás... de egyáltalán nem szent a béke :/

A régieket megnéztem konkrétan erőfeszítés nélkül tudom húzni tolni.. Az autón ezt veszem észre,hogy megszünt minden koppanás,roppanás,stb stb.. Ha megrántgatom a kormányt akkor fele annyit sem bólint az autó.. Csendes lett...ha megyek a városba nem venni észre hogy irreális dolgokat csinálna! DE ha egy teljesen sík úton bele megyek egy kátyúba ,ugyan úgy elránt... FELADTAM!!!! Jó pici túlzás volt.. nem ugyan úgy ,mert eddig is láttam hogy mik kerültek ki a futóműből,és h valóban rosszak voltak,de eddig ez okozta a legnagyobb változást,és most élvezhető a kocsikázás... DE nem szünt meg teljesen!!

Holnap 2 srácnak a 2 különböző vekijét is elviszem... ugyan ott megnézem mind a 3 autót!!

első futó? gumik? csak azért tippelgetek, mert nekem is gatya a hátsó gátló, és érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nos benne ban az Új gátló!

Nem lesz felgyútás... de egyáltalán nem szent a béke :/

Hmmm...már csak a két hátsó stabrudat összekötő kutyacsont marad ki,nem? :lol: Nekem attól csak kopogott,de már ki tudja!

Ha a gumit felfújod keményre,akkor is elmászik??

Link to comment
Megosztás:

Amikor bemértük a 4 gátlót,előre 50% körülit írt,míg hátra buktát... Az autó egész futóművét elöl hátul már több méteres csövekkel feszegettük,állítottuk stb..

Azt nem értem hogy lépésenként lett végülis felújítva a futómű és minden szilentpár csere után volt egy apró változás ,de a fő hiba maradt.. most mire minden szilent és már a gátló is új,telejsen meg lennék elégedve ,ha nem lenne még mindig ez a kicsi ,oldal rántás...

Meg akaromkérdezni az egyik opel szervízt hogy elvileg van egy padjuk ami nem lengéscsillapítót néz hanem tépi minden irányba a futóművet,hogy mennyiért néznék meg.. csak egy teszt.. Semmi ötletem nincs már... Minden új benne!

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...már csak a két hátsó stabrudat összekötő kutyacsont marad ki,nem? :lol: Nekem attól csak kopogott,de már ki tudja!

Ha a gumit felfújod keményre,akkor is elmászik??

Igen a stabrúd két végén ami van ilyen kis összekötő 10cm körüli kis egység az még maradt benne... Nekem is megfordult a fejemben.. de hát azt hogy lehet cseérlni? Bontottat? Vagy ami abba van valami gumicsukló azt is külön? ELég feszesnek tünt.. és amikor a stabszilentet cseréltem az sem volt rossz... Nemtom ... Fújkáltam én ezt már mindenre.. 2.5-2.6 bár van bennük...

Link to comment
Megosztás:

Igen a stabrúd két végén ami van ilyen kis összekötő 10cm körüli kis egység az még maradt benne... Nekem is megfordult a fejemben.. de hát azt hogy lehet cseérlni? Bontottat? Vagy ami abba van valami gumicsukló azt is külön? ELég feszesnek tünt.. és amikor a stabszilentet cseréltem az sem volt rossz... Nemtom ... Fújkáltam én ezt már mindenre.. 2.5-2.6 bár van bennük...

Én bontottat vettem anno,mert elég drágán (8-10e körül) akarták adni darabját a gyárinak és utángyártottat nem találtam!

Ha megnézed a két lyukat rajta oldalanként és megfeszítve mozgatva a stabrudat látod hogy elöregedett,megkeményedett ki van kopva a gumi,"lötyög" benne a rúd,akkor az már nem az igazi!Nekem kopogott,az biztos!

Hirtelen ezt találtam neked! Külön nem lehet cserélni a belső gumi részt,azaz venni külön hozzá!

A cseréjére nem emlékszem pontosan,de nem lehetett egy nagy művelet,mert akkor emlegetném! :lol: Az biztos hogy ha ki van kopva könnyebben lejön a rúdról,ha viszont még jó,akkor adni kell neki bőven mondjuk WD40-et hogy lecsússzon!

Jártam már 2.9-re fújt gumival is a Golfommal!Pattogott is az autó,de a gumi nem nyúlott soha!Meddig lehet max fújni a gumid?3.5bar??

Próbáld meg hogy felfújod (ha lehet) 3bar-ig és kipróbálod,majd ha nem változott visszaengeded!

Gumik állapotától nem függhet ez a dolog??Öregek stb...Más ötletem nincs!

Link to comment
Megosztás:

Én bontottat vettem anno,mert elég drágán (8-10e körül) akarták adni darabját a gyárinak és utángyártottat nem találtam!

Ha megnézed a két lyukat rajta oldalanként és megfeszítve mozgatva a stabrudat látod hogy elöregedett,megkeményedett ki van kopva a gumi,"lötyög" benne a rúd,akkor az már nem az igazi!Nekem kopogott,az biztos!

Hirtelen ezt találtam neked! Külön nem lehet cserélni a belső gumi részt,azaz venni külön hozzá!

A cseréjére nem emlékszem pontosan,de nem lehetett egy nagy művelet,mert akkor emlegetném! :lol: Az biztos hogy ha ki van kopva könnyebben lejön a rúdról,ha viszont még jó,akkor adni kell neki bőven mondjuk WD40-et hogy lecsússzon!

Jártam már 2.9-re fújt gumival is a Golfommal!Pattogott is az autó,de a gumi nem nyúlott soha!Meddig lehet max fújni a gumid?3.5bar??

Próbáld meg hogy felfújod (ha lehet) 3bar-ig és kipróbálod,majd ha nem változott visszaengeded!

Gumik állapotától nem függhet ez a dolog??Öregek stb...Más ötletem nincs!

Hmm ezt a kis egységet nem néztemmég hogy kell e cserélni.. alá nézek...

205/55 R16-osak a gumik.. öregek.. picit repedezettek is.. de nem hinném h nyúlnak... foggalmam nincs meddig lehet fújni őket,de ha puha volt akkor is ilyen volt,és ha tovább fújtam akkor is.. Túl keményre nem akarom mert már egy a 2.5 környékén is kemények! Vagyis érezhetően kemény....és asszem ez a is a normál nekik.

lehet olyan probléma esetleg ,hogy a hátsó futóművet rögzítő 2 nagy csavar vagy gumibk vagy nem tom mi fogja a hidat,ez legyen rossz?? Nem tudom minekhívják,de 4 nagy hengeres test rögzíti az egész futót a kocsi alá... Vagy esetleg valami spéci futóműbeállítási trükk ami esetleg a vectráknak külön kellhet..

Lézeres futómű éllítása volt elöl hátul,de hátha van valami trükkje a vekinek amit kíván..

Csak tapogatózom.. :$

Link to comment
Megosztás:

Meg akaromkérdezni az egyik opel szervízt hogy elvileg van egy padjuk ami nem lengéscsillapítót néz hanem tépi minden irányba a futóművet,hogy mennyiért néznék meg.. csak egy teszt.. Semmi ötletem nincs már... Minden új benne!

Sok helyen van ilyen nyúzópad!Én az autó klubba vittem be,1000 Ft-ért nézték meg!Lehívott a szerelő az aknába és úgy nyúzták össze vissza a futóművet,közben mutogatta hogy mi a rossz!(Jobb hátsó-felső szilent,jobb első rugó törött...sorolta ám) :lol:

Hmm ezt a kis egységet nem néztemmég hogy kell e cserélni.. alá nézek...

205/55 R16-osak a gumik.. öregek.. picit repedezettek is.. de nem hinném h nyúlnak... foggalmam nincs meddig lehet fújni őket,de ha puha volt akkor is ilyen volt,és ha tovább fújtam akkor is.. Túl keményre nem akarom mert már egy a 2.5 környékén is kemények! Vagyis érezhetően kemény....és asszem ez a is a normál nekik.

lehet olyan probléma esetleg ,hogy a hátsó futóművet rögzítő 2 nagy csavar vagy gumibk vagy nem tom mi fogja a hidat,ez legyen rossz?? Nem tudom minekhívják,de 4 nagy hengeres test rögzíti az egész futót a kocsi alá... Vagy esetleg valami spéci futóműbeállítási trükk ami esetleg a vectráknak külön kellhet..

Lézeres futómű éllítása volt elöl hátul,de hátha van valami trükkje a vekinek amit kíván..

Csak tapogatózom.. :$

A gumin rajta kell lennie a maximális értéknek és nem azt írtam hogy azon túl fújd,vagy hogy úgy használd,csak egy próba!Elvileg 2.2bar az előírt nyomás!(tanksapka belsején rajta van) A bölcsön lévő 4 nagy szilentre gondolsz??Hangucival beszélgettünk erről,ő mesélt valamit a cseréjükről hogy nem egyszerű dolog,de más már nálad sem marad lassan,mert ki van cserélve a hátulja az autónak!

Link to comment
Megosztás:

Sok helyen van ilyen nyúzópad!Én az autó klubba vittem be,1000 Ft-ért nézték meg!Lehívott a szerelő az aknába és úgy nyúzták össze vissza a futóművet,közben mutogatta hogy mi a rossz!(Jobb hátsó-felső szilent,jobb első rugó törött...sorolta ám) :lol:

A gumin rajta kell lennie a maximális értéknek és nem azt írtam hogy azon túl fújd,vagy hogy úgy használd,csak egy próba!Elvileg 2.2bar az előírt nyomás!(tanksapka belsején rajta van) A bölcsön lévő 4 nagy szilentre gondolsz??Hangucival beszélgettünk erről,ő mesélt valamit a cseréjükről hogy nem egyszerű dolog,de más már nálad sem marad lassan,mert ki van cserélve a hátulja az autónak!

Nem tudom hol van itt felénk pontosan ilyen pad.. de körbe nézek!Én úgy tudtam hogy a 2.2 bár a gyári gumikra vonatkozik és minnél peresebb annál keményebbre kell. ezt csak hallottam... de a szerelő is 2.5 re fújta.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hol van itt felénk pontosan ilyen pad.. de körbe nézek!Én úgy tudtam hogy a 2.2 bár a gyári gumikra vonatkozik és minnél peresebb annál keményebbre kell. ezt csak hallottam... de a szerelő is 2.5 re fújta.

Peresebb gumit célszerűbb keményebre fújni mivel az nem tud annyit rugozni és ha keményebbre van fújva kisebb az esélye hogy kátyúnál sérül a felni.

Link to comment
Megosztás:

Hmmm Az imént elkértem 2 haver vekijét,egyik egy 99 es 1.8 as a másik egy 2001 es 1.8 as.. mindegyik más felszereltség,más gumik stb... Ugyan ott végig mentem ahol az enyémmel és mind a 3 kocsi ugyan azt csinálja :D Csak az enyém a legjobban,annak ellenére hogy ebben új minden,és ez a kocsi volt a legjobban egyben ,kívül belül. De egyedül nekem volt persebb gumi. a másik kettőn ballonos 15 ös gumik.

sík úton mentem és amelyik oldal egy gödröt fogott arra bemozdult a segge... Hmmm

Vezetésben is csak annyi külömbséget éreztem hogy mind a kettő 1.8 as kuplungja az egekbe fent fogott.. és erősebb volt mind a kettő mint az én 1.6 osom. Semmi mást nem éreztem.. jah meg hogy azokból még jöttek hangok.. enyémből már nem :lol:

De mind a 3 megingatja a seggét ha csak 1-1 hátsó kerék fog éles kátyút...

Link to comment
Megosztás:

4x114-es felnit fel lehet rakni a 4x100-as helyére?Mozgókúpos csavart szoktak emlegetni,vagy jó megoldás ez egyáltalán?

Találtam egy egyszerű felnit,ami tetszik is végre,elfogadható árban van,csak ez a 114mm! :lol:

Felejtsd el. Tákolmány.

Talán 98-as vagy 112-es osztókör elmenne még de én sose raknék fel ilyesmit.

Apropó, megnéztem, és ET39-es 5,5J széles 14-es acélfelnik vannak a gyárilag a kocsihoz, szóval ehhez képest az ET35-ös alufelnim 7J szélességben teljesen ideális.

Szóval nem cserélek alufelnit. Viszont a téli kerekeimet majd idővel ki akarom cserélni 15"-ra, arra olcsóbb a 195/65-ös gumi. Nameg jobb is.

Nincs valakinek eladó gyári 4 csavaros 15"-os acélfelnije?

Link to comment
Megosztás:

Már lehet hogy csak bebeszéled magadnak annyira foglalkozol ezzel :lol:

Hmmm Az imént elkértem 2 haver vekijét,egyik egy 99 es 1.8 as a másik egy 2001 es 1.8 as.. mindegyik más felszereltség,más gumik stb... Ugyan ott végig mentem ahol az enyémmel és mind a 3 kocsi ugyan azt csinálja :devlish: Csak az enyém a legjobban,annak ellenére hogy ebben új minden,és ez a kocsi volt a legjobban egyben ,kívül belül. De egyedül nekem volt persebb gumi. a másik kettőn ballonos 15 ös gumik.

sík úton mentem és amelyik oldal egy gödröt fogott arra bemozdult a segge... Hmmm

Vezetésben is csak annyi külömbséget éreztem hogy mind a kettő 1.8 as kuplungja az egekbe fent fogott.. és erősebb volt mind a kettő mint az én 1.6 osom. Semmi mást nem éreztem.. jah meg hogy azokból még jöttek hangok.. enyémből már nem :D

De mind a 3 megingatja a seggét ha csak 1-1 hátsó kerék fog éles kátyút...

Link to comment
Megosztás:

Felejtsd el. Tákolmány.

Talán 98-as vagy 112-es osztókör elmenne még de én sose raknék fel ilyesmit.

Apropó, megnéztem, és ET39-es 5,5J széles 14-es acélfelnik vannak a gyárilag a kocsihoz, szóval ehhez képest az ET35-ös alufelnim 7J szélességben teljesen ideális.

Szóval nem cserélek alufelnit. Viszont a téli kerekeimet majd idővel ki akarom cserélni 15"-ra, arra olcsóbb a 195/65-ös gumi. Nameg jobb is.

Nincs valakinek eladó gyári 4 csavaros 15"-os acélfelnije?

Köszönöm,közben megnéztem én is és a 114mm már sok lenne! :D

Ezt a felni méretet hol találtad?Nem ET 49?Neked ehhez képest befelé 1,5 ,kifelé 2,3 cm-el van a gyáritól kijjebb,nekem

a nyári 7,5 széles ET35-ös gumim helyzete pedig ugyan az lenne mint a gyárinak,azaz elvileg tökéletes! :lol: Ez azért érdekes,mert ET 49-el számolva kijjebb van 33mm-el és szemmel is ez látható,nem pedig az hogy ugyan ott van!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.