Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

Ezt a felni méretet hol találtad?Nem ET 49?Neked ehhez képest befelé 1,5 ,kifelé 2,3 cm-el van a gyáritól kijjebb,nekem

a nyári 7,5 széles ET35-ös gumim helyzete pedig ugyan az lenne mint a gyárinak,azaz elvileg tökéletes! :lol: Ez azért érdekes,mert ET 49-el számolva kijjebb van 33mm-el és szemmel is ez látható,nem pedig az hogy ugyan ott van!

Nem. Ez a gyári 14"-os felni az autóhoz: 5,5J ET39.

Mindkét autón ilyen felnik vannak, szóval gyárinak tekinthető.

Neked milyen acélfelnid van?

Link to comment
Megosztás:

Nem. Ez a gyári 14"-os felni az autóhoz: 5,5J ET39.

Mindkét autón ilyen felnik vannak, szóval gyárinak tekinthető.

Neked milyen acélfelnid van?

14-es de ha jól emlékszem 6J ET49!Holnap majd megnézem!

Meg tudnál nekem nézni egy felnigarnitúrát Zalaegerszegen valamikor?Kifizetném az útiköltséged... :lol:

Link to comment
Megosztás:

14-es de ha jól emlékszem 6J ET49!Holnap majd megnézem!:

Katalógus szerint is ET39 :D

Meg tudnál nekem nézni egy felnigarnitúrát Zalaegerszegen valamikor?Kifizetném az útiköltséged... :lol:

Még szép hogy meg. De az alap, hogy ingyen és bérmentve, minden nap arra járok. :devlish:

Priviben írd le a részleteket. Holnap, vagy szombaton elintézem.

Link to comment
Megosztás:

Kéééész feladom!!!! Sírógörcs kerülget ,hogy kicseréltem minden szilentet gátlót,és semmmi nem oldotta meg ezt a tetves segg elmászást! Egy cseppet sem nyugtat meg hogy a többi amivel mentem is ezt csinálja,lehet mind szilent hibás,de akkor is miért az enyém a legszarabb ,mikor ebben most van pár hetes szilent az összes és új gátlók!!!! Nem beszélek be magamnak semmit.. mert akárkit elvittem ,eddig egy körre mindenki észrevette... és nem tudom mi a fenét csináljak még vele... de már komolyan kivagyok tőle... elment a kedvem az egész autótól... komolyan minden varázsa eltünt amit eddig éreztem mikor ránéztem.. mert már csak a z jut eszembe ha megyek.hogy kátyú = mintha segbe rugnák oldalról a kocsit... ÉS ÉREZNI nem halucinálok.... De még koppan is!!!! És azt már végképpp nem tudom h mi!!! :lol: :D :devlish: :icon13: :devlish: :icon13: ELEGEM LETT BELŐLE!!!!

Link to comment
Megosztás:

Kéééész feladom!!!! Sírógörcs kerülget ,hogy kicseréltem minden szilentet gátlót,és semmmi nem oldotta meg ezt a tetves segg elmászást! Egy cseppet sem nyugtat meg hogy a többi amivel mentem is ezt csinálja,lehet mind szilent hibás,de akkor is miért az enyém a legszarabb ,mikor ebben most van pár hetes szilent az összes és új gátlók!!!! Nem beszélek be magamnak semmit.. mert akárkit elvittem ,eddig egy körre mindenki észrevette... és nem tudom mi a fenét csináljak még vele... de már komolyan kivagyok tőle... elment a kedvem az egész autótól... komolyan minden varázsa eltünt amit eddig éreztem mikor ránéztem.. mert már csak a z jut eszembe ha megyek.hogy kátyú = mintha segbe rugnák oldalról a kocsit... ÉS ÉREZNI nem halucinálok.... De még koppan is!!!! És azt már végképpp nem tudom h mi!!! :rolleyes: :huh: :lol: :D :lol: :lol: ELEGEM LETT BELŐLE!!!!

Milyen kerék van az autón?

Gumi méret, illetve ET-szám?

Link to comment
Megosztás:

Kéééész feladom!!!! Sírógörcs kerülget ,hogy kicseréltem minden szilentet gátlót,és semmmi nem oldotta meg ezt a tetves segg elmászást! Egy cseppet sem nyugtat meg hogy a többi amivel mentem is ezt csinálja,lehet mind szilent hibás,de akkor is miért az enyém a legszarabb ,mikor ebben most van pár hetes szilent az összes és új gátlók!!!! Nem beszélek be magamnak semmit.. mert akárkit elvittem ,eddig egy körre mindenki észrevette... és nem tudom mi a fenét csináljak még vele... de már komolyan kivagyok tőle... elment a kedvem az egész autótól... komolyan minden varázsa eltünt amit eddig éreztem mikor ránéztem.. mert már csak a z jut eszembe ha megyek.hogy kátyú = mintha segbe rugnák oldalról a kocsit... ÉS ÉREZNI nem halucinálok.... De még koppan is!!!! És azt már végképpp nem tudom h mi!!! :rolleyes: :huh: :lol: :D :lol: :lol: ELEGEM LETT BELŐLE!!!!

a hatso koppanas szeru hang okozott mar nehanyunknak meglepeteseket.

nalam pl csak a kipufogo felfogato gumikat kelett cserelni es elmult.

Link to comment
Megosztás:

Nekem igaz B1 van. Kicsit másabb a futóműve. Heves megye környékén elég sok a kanyar, meg car az út is, de én akkor vettem észre hogy kicsit "dob" egyet az autón egy nagyobb kátyu nagy sebességnél mikor peresebb gumi volt rajta. Akkor sem éreztem baleset veszélyesnek, de éreztem mintha arrébb akarnák tenni.

Kéééész feladom!!!! Sírógörcs kerülget ,hogy kicseréltem minden szilentet gátlót,és semmmi nem oldotta meg ezt a tetves segg elmászást! Egy cseppet sem nyugtat meg hogy a többi amivel mentem is ezt csinálja,lehet mind szilent hibás,de akkor is miért az enyém a legszarabb ,mikor ebben most van pár hetes szilent az összes és új gátlók!!!! Nem beszélek be magamnak semmit.. mert akárkit elvittem ,eddig egy körre mindenki észrevette... és nem tudom mi a fenét csináljak még vele... de már komolyan kivagyok tőle... elment a kedvem az egész autótól... komolyan minden varázsa eltünt amit eddig éreztem mikor ránéztem.. mert már csak a z jut eszembe ha megyek.hogy kátyú = mintha segbe rugnák oldalról a kocsit... ÉS ÉREZNI nem halucinálok.... De még koppan is!!!! És azt már végképpp nem tudom h mi!!! :rolleyes: :huh: :lol: :D :lol: :lol: ELEGEM LETT BELŐLE!!!!
Link to comment
Megosztás:

Nos most 205/55r16 van alatta ET 38 al...amivel vettem az 195/65r15 ET35 volt ezzel is ugyan ilyen volt és a gyári 15ös ET49el is ugyan ezt csinálta...szóval mindegy milyen kerék volt alatta... De amiket próbáltam mind gyári kerék volt és érezhető volt azokon is...nem életveszélyes de nagyon zavar...olyan mintha oldalra ki akarnák rántani a futóművet...de stabil és fogja az utat! A két nagy szilent lehet túl puha a lengőkarban? Elvileg febi vagy ha nem puha akkor esetleg rossz betétel ? Minden jó és az lövi el az agyam hogy láttam minden cserét és semmi nem okozott változást szinte...

Link to comment
Megosztás:

De neked egyenesen is csinálja ezt ha bele mész egy kátyúba? Az azért érdekes, hogy 3 autó is csinálja szerintem. Én néha meghajtom a Bükkben nem éppen jó úton és nem is lassan, de nekem nem tűnt fel hogy mászkálna ide oda annyira, hogy visszavegyem a gázt. Helyedben azt a pénzt még rá szánnám, és bemennék egy Opelbe egy hibamegállapítást kérni. Az nem nagy pénz.

Nos most 205/55r16 van alatta ET 38 al...amivel vettem az 195/65r15 ET35 volt ezzel is ugyan ilyen volt és a gyári 15ös ET49el is ugyan ezt csinálta...szóval mindegy milyen kerék volt alatta... De amiket próbáltam mind gyári kerék volt és érezhető volt azokon is...nem életveszélyes de nagyon zavar...olyan mintha oldalra ki akarnák rántani a futóművet...de stabil és fogja az utat! A két nagy szilent lehet túl puha a lengőkarban? Elvileg febi vagy ha nem puha akkor esetleg rossz betétel ? Minden jó és az lövi el az agyam hogy láttam minden cserét és semmi nem okozott változást szinte...
Link to comment
Megosztás:

Nem kell vissza venni a gázt.. nem táncol a végeláthatatlanságig... egyszerűen csak annyi hogy sík úta sallala... megyek.. egy aknafedél.. és mintha rámennék egy futószalgra ami keresztbe egy pillre kva erősen kirántja a kocsi seggét és ez csakl egy szempillantás.. de elég erősen érezni,és bemozdul az ember is a kocsiba.. majd sallala megy tovább akocsi mintha mi sem történt volna... Nem inog meg mászkál.. meg himbálózik.. akkormikor bele megyek.. akkor első kerék okés.. jön a hátsó és már el is rántotta.de úgy vissza is áll ahogy megrántotta..

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinálja ezt az elmászást,de eddig csak 2 helyen vettem észre,ott viszont mindíg!Fehérváron egy több sávos úton megyek át kb 45 fokos szögben és az ki van járva,a másik helyen meg lekanyarodok róla!Ott elmászik,de ha nagyobb sebességgel megyek bele valahol egy kanyarba,akkor semmi!

Link to comment
Megosztás:

Nem kell vissza venni a gázt.. nem táncol a végeláthatatlanságig... egyszerűen csak annyi hogy sík úta sallala... megyek.. egy aknafedél.. és mintha rámennék egy futószalgra ami keresztbe egy pillre kva erősen kirántja a kocsi seggét és ez csakl egy szempillantás.. de elég erősen érezni,és bemozdul az ember is a kocsiba.. majd sallala megy tovább akocsi mintha mi sem történt volna... Nem inog meg mászkál.. meg himbálózik.. akkormikor bele megyek.. akkor első kerék okés.. jön a hátsó és már el is rántotta.de úgy vissza is áll ahogy megrántotta..

Én csak akkor veszek észre ilyen elmászást, ha nagyobb sebességgel veszek egy kanyart, ésközben kátyúba, vagy aknafedélre hajtok. És olyankor koppanik is egy tisztességeset. De nem zavar különösebben. El kell fogadni, hogy ez ilyen. Nem versenyautó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na ma mentem vele 250 km-t Jászberény - Miskolc Elég kanyargós gyorsabb lassabb kátyús sima minden féle út... Ahhoz az állapothoz képest ami akkor volt mikor vettem ,és a mostani minden új alkatrészhez képest fele akkkkora változást nem vettem észre mint akközött, hogy a 195/65 R15 vs 205/55 r16 okozott keménység terén.. Ergó ha most a tudtomon kívül lett volna minden így kicserélve,talán észre vettem volna a különbséget...

De már nem költök rá... csinálja... majd egyszer ha lesz egy tali elmegyek,és kipróbálhatja más is h miről beszélek... :/

Link to comment
Megosztás:

Kéééész feladom!!!! Sírógörcs kerülget ,hogy kicseréltem minden szilentet gátlót,és semmmi nem oldotta meg ezt a tetves segg elmászást! Egy cseppet sem nyugtat meg hogy a többi amivel mentem is ezt csinálja,lehet mind szilent hibás,de akkor is miért az enyém a legszarabb ,mikor ebben most van pár hetes szilent az összes és új gátlók!!!! Nem beszélek be magamnak semmit.. mert akárkit elvittem ,eddig egy körre mindenki észrevette... és nem tudom mi a fenét csináljak még vele... de már komolyan kivagyok tőle... elment a kedvem az egész autótól... komolyan minden varázsa eltünt amit eddig éreztem mikor ránéztem.. mert már csak a z jut eszembe ha megyek.hogy kátyú = mintha segbe rugnák oldalról a kocsit... ÉS ÉREZNI nem halucinálok.... De még koppan is!!!! És azt már végképpp nem tudom h mi!!! :rolleyes: :huh: :lol: :D :lol: :lol: ELEGEM LETT BELŐLE!!!!

Nekem is mászkál egy kicsit a segge ha belemegyek a kátyúba meg kopog is a futómű a szilentek miatt. Terveztem én is a cserét. minden szilentet kicseréltél hátul? kb mennyibe került? Én azt hittem csak az enyém csinálja de ezek szerint van akit jobban idegesít:( Épp most készülök kilökni alóla a csillapítókat meg a rugókat, mert én arra gyanakodtam, hogy hátul szinte új csillapítók vannak elől meg már csereérettek. meg a stabilizátor szilentet mondták h cseréljem.

Link to comment
Megosztás:

katt ide

Én erre a sport szettre szeretném kicserélni a rugókat és gátlókat. Találkozott már valaki ezzel a szettel esetleg tud valaki róla mondani valamit?

Kiment a 2 első lengéscsillapítóm és 30 lenne a 2 új, akkor már 20-al megpótolom és összehangolt szettet veszek ha jó, ráadásul ültetett.

Kell még valamit cserélni ha a gyári helyett ezt teszem be, vagy csak azokat kicsavarozom ezt meg be?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is mászkál egy kicsit a segge ha belemegyek a kátyúba meg kopog is a futómű a szilentek miatt. Terveztem én is a cserét. minden szilentet kicseréltél hátul? kb mennyibe került? Én azt hittem csak az enyém csinálja de ezek szerint van akit jobban idegesít:( Épp most készülök kilökni alóla a csillapítókat meg a rugókat, mert én arra gyanakodtam, hogy hátul szinte új csillapítók vannak elől meg már csereérettek. meg a stabilizátor szilentet mondták h cseréljem.

most megkérdezte pár haverom az ő ismerőseit.. és mindenki mondta ezt a segg bemozdulást.. Bakker,ezekszerint ez már tényleg valami megszokott dolog. csak más más mértékben...

Nekem mivel nem 1 helyen csináltam hanem több lépcsőben,így lett 70 ezer körül.. de rossz leírni is mert simán lehetett volna vagy 30 al kevesebb... ( hosszlengőkar elejében az 1-1 nagy szilent akkor a kerekeknél a 2-2 vasmagos , a stabrúd szilentek, és a gátlók )

Én is néztem azokat a gátló ültető szetett én 20 ért vettem a két gátlót,elsők még jók ,rugóim mind jók,de mivel én max 40-40 et ültetnék nem is akartam vagyis néznék nagyobbat,de a 40-40 el is para lenne mert most így a gyárival ki tudok állni az udvarról és már lehet a 4cm el is deszkáznom kéne a kijárót minden alkalommal.. -.-

Viszont egy rövid kérdés aki csak -4 et ültetett ,hogy ehhez elég akkor a gyári gátló? Plusz ha csak -4 et ültetk futóművet be kell újra állítani??

Link to comment
Megosztás:

most megkérdezte pár haverom az ő ismerőseit.. és mindenki mondta ezt a segg bemozdulást.. Bakker,ezekszerint ez már tényleg valami megszokott dolog. csak más más mértékben...

Nekem mivel nem 1 helyen csináltam hanem több lépcsőben,így lett 70 ezer körül.. de rossz leírni is mert simán lehetett volna vagy 30 al kevesebb... ( hosszlengőkar elejében az 1-1 nagy szilent akkor a kerekeknél a 2-2 vasmagos , a stabrúd szilentek, és a gátlók )

Én is néztem azokat a gátló ültető szetett én 20 ért vettem a két gátlót,elsők még jók ,rugóim mind jók,de mivel én max 40-40 et ültetnék nem is akartam vagyis néznék nagyobbat,de a 40-40 el is para lenne mert most így a gyárival ki tudok állni az udvarról és már lehet a 4cm el is deszkáznom kéne a kijárót minden alkalommal.. -.-

Viszont egy rövid kérdés aki csak -4 et ültetett ,hogy ehhez elég akkor a gyári gátló? Plusz ha csak -4 et ültetk futóművet be kell újra állítani??

Elöl, ha ki kell szerelni a rugókat, akkor érdemes állíttatni.

Bár én nem állíttattam, mégsincs semmi baja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Amennyiben a kerekek nem érnek bele a kaszniba és az ültetéssel együtt is teljesíti az előírásokat akkor igen. Nem, ültetés miatt nem, legalábbis ha nem valami brutál mértékű :rolleyes:

Ez így van. Egy idő után amúgy is elgyengülnek picit a rugók, és megül picit az autó, ez nem jelent bukást a műszakin :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ez így van. Egy idő után amúgy is elgyengülnek picit a rugók, és megül picit az autó, ez nem jelent bukást a műszakin :rolleyes:

Nem jelent bukást,de a sport futómű és rugók keménységének is meg kell felelnie a méréseknek,mint ha a gyári lenne benne!Guminyomást szokták csökkenteni (amit nem lehetne elvileg)Ha nincs rá műbizonylat és főleg nem az autóhoz való típus van az autóban,akkor azért nem menjen egy szigorú

vizsgaállomásra...

Link to comment
Megosztás:

Nem jelent bukást,de a sport futómű és rugók keménységének is meg kell felelnie a méréseknek,mint ha a gyári lenne benne!Guminyomást szokták csökkenteni (amit nem lehetne elvileg)Ha nincs rá műbizonylat és főleg nem az autóhoz való típus van az autóban,akkor azért nem menjen egy szigorú

vizsgaállomásra...

Minden autó ugyanarra a tesztpadra kerül, egy gyári sport futómű teljesíti a követelményt ezzel nincs gond, a gond ott kezdődik amikor a kukaérett gátló alatti rugót megvágják.

Guminyomás sokat nem segít, mozgó súlyt mérnek.

Műbizonylat éppen lehet futóműről de sokat átépítési engedély nélkül nem ér, jobb szóba se hozni :rolleyes:

Szóval: vagy egy jó sport futómű vagy jobb nem hozzányúlni. Arról nem beszélve, hogy ha most sem 100%-as a felfüggesztés akkor talán mással kellene foglalkozni még :huh:

Link to comment
Megosztás:

guminyomáshoz annyit hozzá tennék,hogy nekem 1-1.5 bár külömbséggel próbáltuk ki a 2.5től lefelé és olyan 15-20% plusszt vagyis javulást okozott a gátló mérésben! A gumin semmi nem látszott,de a kuka gátlóim is átmentek volna még... és az első is majdnem hibátlannak lett mérve,többször megmértük 1-1.5 -2.5 báron.. és elég nagy külömbségek lettek!

Minden esetre én elsősorban elviszem egy olyan szervízbe ahol van valami nyúzópad,mert sehogy nem hagy nyugodni,bízom benne hogy fogja az utat és bizonyít is... de akkor is ilyesztő tud lenni a berántása.

Link to comment
Megosztás:

Minden esetre én elsősorban elviszem egy olyan szervízbe ahol van valami nyúzópad,mert sehogy nem hagy nyugodni,bízom benne hogy fogja az utat és bizonyít is... de akkor is ilyesztő tud lenni a berántása.

Az enyém ma reggel volt nyúzópadon úgy, hogy én meg benne ültem. Tanusíthatom, megrángatták rendesen, csak úgy pattogtam az ülésben. De nem találtak semmit, holott az enyém segge is libben jobbra egy kicsit, mint a tied. Mentünk egy próbakört, és a szerelő tanúsította, hogy tényleg elmászik menet közben a segge. Nem nagyon, de azért érezhetően.

Felemelték, rángatták, és a hátsó kerekeknél a tengelycsonk alsó és felső szilentek mindkét oldalon lifegnek. Úgy egyeztünk meg, hogyha a csavarok nincsenek berohadva és könnyen megy a szétszedés, akkor cserélik ezeket. De ha flexelni kéne, akkor hagyják az egészet a picsába, annyit nem ér az egész, hogy eladás előtt beleborítsak 3-4 óra munkadíjat a szilenteken felül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.