Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

Nem lesz az már kicsit magas? Ha már 205, akkor szerintem /60, vagy /50.

Tutira nem megy fel rá. Beleér a kasztniba.

Uff... Ez nem jó hír. Most 195/65 van fent, nem gondoltam hogy ez ennyire nagy lesz. Öcsémnek van ez a 4db 1 éves papucsok, ezeket akartam felrakni, ezek szerint felejtős. Pedig örültem,hogy van a háznál nyári gumi, nem kell keresgélni... Hát most de.

Köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Uff... Ez nem jó hír. Most 195/65 van fent, nem gondoltam hogy ez ennyire nagy lesz. Öcsémnek van ez a 4db 1 éves papucsok, ezeket akartam felrakni, ezek szerint felejtős. Pedig örültem,hogy van a háznál nyári gumi, nem kell keresgélni... Hát most de.

Köszönöm! :)

Ami átmérőben nagyobb, mint a 195/65 R15, az felejtős. Bármekkora is a felni méret.

Link to comment
Megosztás:

Uff... Ez nem jó hír. Most 195/65 van fent, nem gondoltam hogy ez ennyire nagy lesz. Öcsémnek van ez a 4db 1 éves papucsok, ezeket akartam felrakni, ezek szerint felejtős. Pedig örültem,hogy van a háznál nyári gumi, nem kell keresgélni... Hát most de.

Köszönöm! :)

Nekem maradt a Vectrámról egy garnitúra 195/65 R15-ös Barum Brillantis 2. Emlékeim szerint 10-15 ekm-t futottak max. Most épp Szombathelyen vannak, de hétfőn hozom őket haza Győrbe. Ha érdekel, írj privátba és megbeszéljük.

Ja, alufelnin vannak.

Link to comment
Megosztás:

Uff... Ez nem jó hír. Most 195/65 van fent, nem gondoltam hogy ez ennyire nagy lesz. Öcsémnek van ez a 4db 1 éves papucsok, ezeket akartam felrakni, ezek szerint felejtős. Pedig örültem,hogy van a háznál nyári gumi, nem kell keresgélni... Hát most de.

Köszönöm! :)

16-osban a gyári méret 205/60??Mert akkor fel fog menni a gyári felnivel a 205/65 is 15"-ban!Kerék átmérő különbség a mostanihoz +14mm és sem a gyári mérethez,sem a most fent lévő gumikhoz mérve nem veszélyes a különbség!

Link to comment
Megosztás:

16-osban a gyári méret 205/60??Mert akkor fel fog menni a gyári felnivel a 205/65 is 15"-ban!Kerék átmérő különbség a mostanihoz +14mm és sem a gyári mérethez,sem a most fent lévő gumikhoz mérve nem veszélyes a különbség!

Nem, 3 méretet ad meg:

195/65 R15

205/60 R15

205/55 R16

Így nem lesz jó sajna.

Azért köszi Papa! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A héten teljes futómű felújítás történt, és akadt egy kis gond. Toronycsapágyak, gumik, Monroe lengéscsillapítók és mivel mindkét rugóm vége hiányzott Sachs rugók kerültek előre, itt jött a gond. Az autó eleje magasabbra került elég látványosan. Szerelő, mivel nem tudta mitől lehet hozott másik rugót aminek a vastagsága 0,3mm-el vékonyabb volt, a helyzet ugyan az maradt, az autó eleje kb 3 centivel magasabb.

Azt mondja ilyennel még nem találkozott. Az eredeti rugókból nem hiányzott hosszra ennyi.

Lehet, hogy a gátlók is tartanak, vagy beáll az egész és lejjebb megy?

Esetleg valakinek ötlete? Most ott tartok, hogy próbálok szerezni bontott rugót, és megnézni azzal a magasságot.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A héten teljes futómű felújítás történt, és akadt egy kis gond. Toronycsapágyak, gumik, Monroe lengéscsillapítók és mivel mindkét rugóm vége hiányzott Sachs rugók kerültek előre, itt jött a gond. Az autó eleje magasabbra került elég látványosan. Szerelő, mivel nem tudta mitől lehet hozott másik rugót aminek a vastagsága 0,3mm-el vékonyabb volt, a helyzet ugyan az maradt, az autó eleje kb 3 centivel magasabb.

Azt mondja ilyennel még nem találkozott. Az eredeti rugókból nem hiányzott hosszra ennyi.

Lehet, hogy a gátlók is tartanak, vagy beáll az egész és lejjebb megy?

Esetleg valakinek ötlete? Most ott tartok, hogy próbálok szerezni bontott rugót, és megnézni azzal a magasságot.

Köszönöm.

Szerintem két dolog lehet.

Elgyengültek a rugók, plusz hiányzott belőlük egy kis darab, szerintem ez már elegendő ahhoz, hogy lejjebb kerüljön a kocsi eleje a régi rugóval. Hozzászoktál, így az új rugókkal magasabb.

Vagy az új rugók egyszerűen nem megfelelőek, túl erősek, hiába Sachs, nem biztos, hogy olyan, mint a gyári, hanem utángyártott szar.

A gátló az összenyomható kézzel, az semmit sem tart.

Valamennyit gyengül majd a rugó idővel, de 3 centit nem fog összemenni. Az rengeteg.

Én amikor cseréltem a rugókat, bontottat vettem, két jó állapotút, nem biztos, hogy 1,7 TD-ből valók voltak, de semmi baj nem volt velük a magassággal, és azóta sincs.

Egyébként megvan a két első rugóm amit anno kiszereltem, az egyik hibátlan, a másikból egy kis darab hiányzik, de az nálam nem befolyásolta a kocsi magasságát, szívesen odaadom neked próbára, bontóban egy 10-est simán elkérnek 1 párért, ami lehet, hogy egy próbáért kicsit sok pénz.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ, és a felajánlásod, először én is bontottban gondolkodtam, de a szerelőm mondta, hogy újat tud 8500-ért darabját. most valószínű mégis bontott lesz, csak még keresek típusazonost, addig a régi töröttel járok. Ahogy mértük a régiekből hosszra max 1-1,5 centi hiányzik. Az újak meg kicsit több mint két centivel voltak hosszabbak mint az eredetiek.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ, és a felajánlásod, először én is bontottban gondolkodtam, de a szerelőm mondta, hogy újat tud 8500-ért darabját. most valószínű mégis bontott lesz, csak még keresek típusazonost, addig a régi töröttel járok. Ahogy mértük a régiekből hosszra max 1-1,5 centi hiányzik. Az újak meg kicsit több mint két centivel voltak hosszabbak mint az eredetiek.

Ha jól emlékszem B Vectrához két féle vastagságú rugóról beszéltek mikor nekem is cserélnem kellett őket. Az X20-hoz a vastagabb kell ami ha jól emlékszem 12,5mm.

Én bontóból vettem 10E/pár áron szerencsém volt mert ugyanabból az autóból vették ki mindkettőt és még fiatalabb is.

Még a bontottal is látványosan magasabb lett mint volt, mondjuk nekem majd két kör levolt törve alúlról a baloldalon a jobb oldalon meg 3 db ba volt össze ragadva

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ, és a felajánlásod, először én is bontottban gondolkodtam, de a szerelőm mondta, hogy újat tud 8500-ért darabját. most valószínű mégis bontott lesz, csak még keresek típusazonost, addig a régi töröttel járok. Ahogy mértük a régiekből hosszra max 1-1,5 centi hiányzik. Az újak meg kicsit több mint két centivel voltak hosszabbak mint az eredetiek.

Itt vagy a szomszédban,ha megér nekem pár kilómétert kölcsön adom amit vettem bontottan és "felújítottam" magamnak!Ezzel megnézheted hogy

mit produkál és hogy jó e lesz a bontott darab!Eladni nem akarom mert április vagy májusban nekem is cserélve lesz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A múlt héten lettem vectra b tulajdonos. Megvolt az átvizsgálás és a hátsó szilenteket és a gömbfejet cserélni kell valamint az egyik rugó elvileg törött. A kérdés, hogy fizut 2 hét múlva kapok, viszont addig használatba kéne vennem és autópályán is közlekedni. Menet közbe nem tapasztalok semmilyen drasztikus változást nagyobb sebességen sem, de hosszabb távon az autópályán sem lesz semmi életveszélyes változás? Nem akarok száguldozni csak eltötyögni ide oda 130al, persze meg lesz csináltatva csak most ezt a pár napot még ki kéne bírnia.

Link to comment
Megosztás:

Most végképp nem mivel nem indul.. Tegnap menet közben leállat és kész.. Először tuti hogy beállt az AC és mivel ugye nincs gáz alatt letiltva,így kapta az áramot,ami miatt az AC háza megolvadt.. de gondolom a túláram miatt vagy a zárlat miatt hazavágott még vmit...mert a gáz szett egyszercsak kialudt és megállt minden.. Nos azóta nincs áram az AC nál.. és smmire nem reagál.. Holnap reggel nézik meg,villanyosak :)

Egyébként,amikkel mentem mindegyi vekinek volt egy mozgása.. De most azt tudom mondani hogy pont olyan lett mint a többi veki... inkább úgy mondom h szinte semmit nem riszál.. átmegyek vmin úgfy megy át a segge is mint az eleje!!

íme a szilentek amit többször is "cseréltek" :

A bal oldali: 0br9k1vdbe33ds62xlj_thumb.jpg

Jobb oldali: ujjmiyatbcwjx3g2z55_thumb.jpg

p1y1b4e6w1qf59q23lw_thumb.jpg 6jmoq4y37pr40y4luqwy_thumb.jpg

Nos a bal oldalin látszik a nyúzott repedezettség.. mikor kivették frissen még durvább volt... és el van öregedve.. nem tudom szabad e pár hónap után így kinéznie.. ?! A jobb oldali meg No komment...

Hali!! segíts nekem légyszi, mert az enyémnek is kopog a ( jobb ) hátulja ..lengőkar szilentek, stab.szilent ki lett cserélve..mit cseréltessek még, mert egyik agyhalott szerelőm se tudja mi kopoghat... (gátlók jók ,az nem kopoghat) ..főleg ha balra kanyarodok és a jobb hátsó kerékkel vmi kátyúba belemegyek marha nagyot csattan és kicsit riszál a hátulja, olyan mintha vmi ki lenne lazulva....

előre is köszönöm!!!üdv..

Link to comment
Megosztás:

Itt vagy a szomszédban,ha megér nekem pár kilómétert kölcsön adom amit vettem bontottan és "felújítottam" magamnak!Ezzel megnézheted hogy

mit produkál és hogy jó e lesz a bontott darab!Eladni nem akarom mert április vagy májusban nekem is cserélve lesz!

Köszönöm a felajánlást de a szerelőt nem hagyta nyugodni és utánajárt, megoldotta. Egy harmadik mérettel most olyan a magassága mint kell. Ugyanis létezik több - 8-10 - féle hosszméret és legalább 2 vagy 3 nyomatékú rugó. Sikerült egy olyat választani amivel az eredeti állapotba került az eleje. Ehhez két másik Vectra magasságát is lemértük. Jelenleg mégy kb egy centivel magasabb de állítólag ez süllyed, akkor lesz jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A múlt héten lettem vectra b tulajdonos. Megvolt az átvizsgálás és a hátsó szilenteket és a gömbfejet cserélni kell valamint az egyik rugó elvileg törött. A kérdés, hogy fizut 2 hét múlva kapok, viszont addig használatba kéne vennem és autópályán is közlekedni. Menet közbe nem tapasztalok semmilyen drasztikus változást nagyobb sebességen sem, de hosszabb távon az autópályán sem lesz semmi életveszélyes változás? Nem akarok száguldozni csak eltötyögni ide oda 130al, persze meg lesz csináltatva csak most ezt a pár napot még ki kéne bírnia.

Hátul nincs gömbfej 1 db sem,kizárólag szilentek vannak lengökar szilent oldalanként 5 db + a stabilrúd szilentjei,igazából szét nem esik lehet velük közlekedni max ha annyira rossz állapotban vannak akkor elmászkál a hátulja.A gömbfejek is birják amik ugye elöl vannak,kormány gömbfej és a támasztó gömbfej(Talpas)feltéve hogy nincs teljesen gatya állapotban.

De ahhogy mondod ha nincs érezhetö jele akkor nyugodtan lehet vele közlekedni.Hajrá

Link to comment
Megosztás:

Hátul nincs gömbfej 1 db sem,kizárólag szilentek vannak lengökar szilent oldalanként 5 db + a stabilrúd szilentjei,igazából szét nem esik lehet velük közlekedni max ha annyira rossz állapotban vannak akkor elmászkál a hátulja.A gömbfejek is birják amik ugye elöl vannak,kormány gömbfej és a támasztó gömbfej(Talpas)feltéve hogy nincs teljesen gatya állapotban.

De ahhogy mondod ha nincs érezhetö jele akkor nyugodtan lehet vele közlekedni.Hajrá

Köszönöm a választ! Akkor most már nyugotabban fogok útnakindulni.

Most nézem az átvizsgálási papírt és rá van írva a cserélni kívánt alkatrész száma is. 0423121 gömbfej x4. beírtam a keresőbe és azt dobta ki hogy gömbfej hátsó hosszlengőkar. 193213 hátsó rugó x2. 0423302 hátsó szilent x2.a kereső szerint hátsó lengőkar első szilent.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ! Akkor most már nyugotabban fogok útnakindulni.

Most nézem az átvizsgálási papírt és rá van írva a cserélni kívánt alkatrész száma is. 0423121 gömbfej x4. beírtam a keresőbe és azt dobta ki hogy gömbfej hátsó hosszlengőkar. 193213 hátsó rugó x2. 0423302 hátsó szilent x2.a kereső szerint hátsó lengőkar első szilent.

Nem tudom melyikre ireja a gömbfejet de hátra egyik szilent sem kerül enyibe valahol máshol nézd meg, a 4x az valoszinü a vasmagos lessz az kb 3-5 ezer között mozog /db

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom melyikre ireja a gömbfejet de hátra egyik szilent sem kerül enyibe valahol máshol nézd meg, a 4x az valoszinü a vasmagos lessz az kb 3-5 ezer között mozog /db

Köszi! A lényeg hogy szét nem fog esni a kocsi a 2 hetet meg csak kibírja. Akkor már csak egy olcsó és normális szervízt kell keresni Bp-n. Ahol voltam ott igaz ingyen átvizsgálták a kocsit de nem mentek bele a részletekbe hogy hol mit kell pontosan kicserélni és olyan árakat kaptam plusz szerelés hogy na. Pl: ez a hátsó futómű javítás: rugók darabja 14e, gömbfej darabja 6e, szilent darabja 6e. szerelési költség rugónak 18e, gömbfej szilent szerelés 27e. Összesen mindennel eggyüt 110e lenne ez a müvelet náluk na én ettől olcsóbbra gondoltam.
Link to comment
Megosztás:

Hali!! segíts nekem légyszi, mert az enyémnek is kopog a ( jobb ) hátulja ..lengőkar szilentek, stab.szilent ki lett cserélve..mit cseréltessek még, mert egyik agyhalott szerelőm se tudja mi kopoghat... (gátlók jók ,az nem kopoghat) ..főleg ha balra kanyarodok és a jobb hátsó kerékkel vmi kátyúba belemegyek marha nagyot csattan és kicsit riszál a hátulja, olyan mintha vmi ki lenne lazulva....

előre is köszönöm!!!üdv..

Képpel nem idézünk és a hosszlengőkar szilent lesz amit keresel.Webes áruházakban hátsó lengőkar (első) leírással fogod megtalálni!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a felajánlást de a szerelőt nem hagyta nyugodni és utánajárt, megoldotta. Egy harmadik mérettel most olyan a magassága mint kell. Ugyanis létezik több - 8-10 - féle hosszméret és legalább 2 vagy 3 nyomatékú rugó. Sikerült egy olyat választani amivel az eredeti állapotba került az eleje. Ehhez két másik Vectra magasságát is lemértük. Jelenleg mégy kb egy centivel magasabb de állítólag ez süllyed, akkor lesz jó.

Akkor érdekes lesz a rugó cserém,mert én ezt nem figyeltem a vásárlásakor!Annyit tudok csak,hogy jelenleg a gyáriak már egyszer erősebbre lettek cserélve benne!Hol tudott ennek utána járni?EPC?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! A lényeg hogy szét nem fog esni a kocsi a 2 hetet meg csak kibírja. Akkor már csak egy olcsó és normális szervízt kell keresni Bp-n. Ahol voltam ott igaz ingyen átvizsgálták a kocsit de nem mentek bele a részletekbe hogy hol mit kell pontosan kicserélni és olyan árakat kaptam plusz szerelés hogy na. Pl: ez a hátsó futómű javítás: rugók darabja 14e, gömbfej darabja 6e, szilent darabja 6e. szerelési költség rugónak 18e, gömbfej szilent szerelés 27e. Összesen mindennel eggyüt 110e lenne ez a müvelet náluk na én ettől olcsóbbra gondoltam.

rugók bontva 5E /db újonnan van 8E-ért is

a gömbfej ha a hátuljáról beszélünk én sem vágom mi lehet

az biztos hogy a szilentek szinte mind 6E körül -nagy meglepetésemre- mozognak ahogy beszéltünk a lemfördert ajánlották, kedvezmények nélkül ennyi az áruk kiv a stab rúd gumi támasztói azok hatszáz pár FT

szerintem munkába mindezt max 30 -bár én még azt is sokallom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A múlt héten lettem vectra b tulajdonos. Megvolt az átvizsgálás és a hátsó szilenteket és a gömbfejet cserélni kell valamint az egyik rugó elvileg törött. A kérdés, hogy fizut 2 hét múlva kapok, viszont addig használatba kéne vennem és autópályán is közlekedni. Menet közbe nem tapasztalok semmilyen drasztikus változást nagyobb sebességen sem, de hosszabb távon az autópályán sem lesz semmi életveszélyes változás? Nem akarok száguldozni csak eltötyögni ide oda 130al, persze meg lesz csináltatva csak most ezt a pár napot még ki kéne bírnia.

Üdv a fórumon!

Milyen gépet vettél? Csak azért érdekel, mert én meg pár hónapja lettem "külsős" itt a fórumon, miszerint éppen nincs Opelem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.