Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Az SFK valami hamisitvany lehet, az SKF jo, ha eredeti.

Nem akarok reklámozni de én mindig inen szerzem be az alkatrészeket és postával együtt is olcsobb mint a bárdi vagy az unix

https://alkatreszek.hu/

https://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__astra__astra_h_kombi_2004_08__18079/szijhajtas_1__vezermuszij_keszlet__vezermuszij_keszlet__mind?gyakori=I

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok reklámozni de én mindig inen szerzem be az alkatrészeket és postával együtt is olcsobb mint a bárdi vagy az unix

https://alkatreszek.hu/

https://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__astra__astra_h_kombi_2004_08__18079/szijhajtas_1__vezermuszij_keszlet__vezermuszij_keszlet__mind?gyakori=I

Ezt a szegedi webáruházat én is ismerem. Általában az ő áraikra szoktam hivatkozni, mikor itt https://zsu.hu/zsu/htmls/ érvényesíten az árgaranciát. És így helyben megkapom ugyan annyiért, vagy még pár százalékkal olcsóbban. :)

Bár az utóbbi időben azt vetttem észre, hogy jó pár dolog árán ők is emeltek szép sunyiban. Pedig elvileg dübörög a gazdaság és defláció is van. Na, de ez egy más téma... :)

Link to comment
Megosztás:

1.7. DTR Ismerösöm termösztátot cserélt.Kérdése Hűtő vízet hol lehet légteleniteni ? 2009-évjárat.

Nem tudom, mi a hivatalos eljaras, de ha nyitott viztartallyal addig jaratod a motort, amig a termosztat kinyit, akkor kimegy belole a levego. Par kilometer utan ujra meg kell nezni, es szukseg eseten tolteni ra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ide írok, mert ez a topik jobban pörög, mint a Zafira B és a motor is ugyanaz. Szóval adott egy 6 hónapos Zafira B 1.7 CDTI (DTJ - 110 LE). 21500 km ment bele, mire kiírta, hogy "Insp 1000". Azaz 1000 km-en belül szerviz. A márkakereskedés szerint olajcsere szükséges, mert ez "borzasztóan" magas futásteljesítmény és "az olaj viszkozitása már nem megfelelő". Egyrészt az autóra 30000 km-es olajcsereciklus van megadva, másrészt ez az olaj ami az autóban van kb 14000 km-t futott.

Eléggé kamu szaga van...

Találkozott valaki hasonlóval?

Kösz a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ide írok, mert ez a topik jobban pörög, mint a Zafira B és a motor is ugyanaz. Szóval adott egy 6 hónapos Zafira B 1.7 CDTI (DTJ - 110 LE). 21500 km ment bele, mire kiírta, hogy "Insp 1000". Azaz 1000 km-en belül szerviz. A márkakereskedés szerint olajcsere szükséges, mert ez "borzasztóan" magas futásteljesítmény és "az olaj viszkozitása már nem megfelelő". Egyrészt az autóra 30000 km-es olajcsereciklus van megadva, másrészt ez az olaj ami az autóban van kb 14000 km-t futott.

Eléggé kamu szaga van...

Találkozott valaki hasonlóval?

Kösz a segítséget.

Szia!

Az Insp felirattal ne foglalkozz. Viszont az a lényeg, hogy valóban 1 év/30 ezer km az olajcsere az előírás (bár erre a motorra konkrétan meg kellene nézni). Azonban ez használattól függ, csak városi használat során lecsökkenhet elég jelentősen is. Hogy hogyan használod, azt Te tudod. Az én véleményem az, hogy 10-15 ezrenként érdemes olajat cserélni.

Szerintem érdemes volna egy olajcserén elgondolkodni ekkora táv után, ráadásul a 6 hónap/14 ezer km tényleg egy erős igénybevételt jelenthet.

A gyári olaj nem drága, 7-8 ezer körül van, a jó minőségű szűrő meg kb. 3 ezer Ft. Persze gondolom a gari miatt márkaszervizben fogod csináltatni, ott meg nem biztos, hogy engedik, hogy vigyél olajat, meg szűrőt.

Link to comment
Megosztás:

Ide írok, mert ez a topik jobban pörög, mint a Zafira B és a motor is ugyanaz. Szóval adott egy 6 hónapos Zafira B 1.7 CDTI (DTJ - 110 LE). 21500 km ment bele, mire kiírta, hogy "Insp 1000". Azaz 1000 km-en belül szerviz. A márkakereskedés szerint olajcsere szükséges, mert ez "borzasztóan" magas futásteljesítmény és "az olaj viszkozitása már nem megfelelő". Egyrészt az autóra 30000 km-es olajcsereciklus van megadva, másrészt ez az olaj ami az autóban van kb 14000 km-t futott.

14ezerrel korabban, amikor csereltek, mit allitottak be? Az is lehet, hogy egyszeruen 15ezres csereperidusra tettek, es azert szol.

Link to comment
Megosztás:

14ezerrel korabban, amikor csereltek, mit allitottak be? Az is lehet, hogy egyszeruen 15ezres csereperidusra tettek, es azert szol.

Kösz a választ mindenkinek!

14 ezerrel korábban - azaz 8000 km volt az autóban - semmit nem állítottak be, ez csak egy biztonsági olajcsere volt. Közben érdekes dolgokat olvastam külföldi fórumokon, valaki azt írta, ha túl sokat regenerálja a DPF-et az rossz hatással van a motorolajra (??). Az a baj, hogy nekem még soha nem jelezte, hogy regenerálna, bár valószínűleg csinálta, csak a fogyasztás megugrásból kiindulva.

Link to comment
Megosztás:

Kösz a választ mindenkinek!

14 ezerrel korábban - azaz 8000 km volt az autóban - semmit nem állítottak be, ez csak egy biztonsági olajcsere volt. Közben érdekes dolgokat olvastam külföldi fórumokon, valaki azt írta, ha túl sokat regenerálja a DPF-et az rossz hatással van a motorolajra (??). Az a baj, hogy nekem még soha nem jelezte, hogy regenerálna, bár valószínűleg csinálta, csak a fogyasztás megugrásból kiindulva.

Beállítható, hogy az olajcserénél kilométerre szóljon, vagy az olajminőséget nézze /azt nem tudom mi alapján dönti el, hogy rossz/. Lehet, hogy nem nullázták olajcserekor.

A DPF regenerálást nem jelzi, csak ha valami miatt nem tud regenerálni /pl sok rövid táv/ akkor indít "kényszer regenerálást". Azt jelzi villogó izzításvisszajelzővel, és akkor nem szabad leállítani a motort.

Link to comment
Megosztás:

Kösz a választ mindenkinek!

14 ezerrel korábban - azaz 8000 km volt az autóban - semmit nem állítottak be, ez csak egy biztonsági olajcsere volt. Közben érdekes dolgokat olvastam külföldi fórumokon, valaki azt írta, ha túl sokat regenerálja a DPF-et az rossz hatással van a motorolajra (??). Az a baj, hogy nekem még soha nem jelezte, hogy regenerálna, bár valószínűleg csinálta, csak a fogyasztás megugrásból kiindulva.

Az én autómban is Z17DTJ motor van. Sajnos ezekben a motorokban DENSO vezérlő és nagynyomású rendszer van, semmi köze a korábbi (pld. DTH) gépekhez. Azért sajnos, mert érzékenyebb az üzemanyag minőségére.

Jól olvastad,a részecskeszűrő regenerálása közben üzemanyag kerül a motorolajba! (ez egy ilyen sz@r rendszer)

Ha rövid utakon, netán városban használod, kb. 4-500Km-enként regenerál és ez bizony nem vitamin az olajnak :icon1:

Az enyémmel évente 15-20000km-ert megyek és olajcserekor közel 6Litert engedtem le, pedig csak 5-öt tettem bele!

A motorvezérlő számolja a motor terhelése, a regererálások gyakorisága stb. alapján az olaj minőségét %-ban és ha eléri a 0%-ot

cserélni kell!

Link to comment
Megosztás:

Az én autómban is Z17DTJ motor van. Sajnos ezekben a motorokban DENSO vezérlő és nagynyomású rendszer van, semmi köze a korábbi (pld. DTH) gépekhez. Azért sajnos, mert érzékenyebb az üzemanyag minőségére.

Jól olvastad,a részecskeszűrő regenerálása közben üzemanyag kerül a motorolajba! (ez egy ilyen sz@r rendszer)

Ha rövid utakon, netán városban használod, kb. 4-500Km-enként regenerál és ez bizony nem vitamin az olajnak :icon1:

Az enyémmel évente 15-20000km-ert megyek és olajcserekor közel 6Litert engedtem le, pedig csak 5-öt tettem bele!

A motorvezérlő számolja a motor terhelése, a regererálások gyakorisága stb. alapján az olaj minőségét %-ban és ha eléri a 0%-ot

cserélni kell!

Szia!

A Z17DTL - Z17DTH motorokban Bosch rendszer van? A Z17DTJ - A17DTJ - Z17DTR - A17DTR motorokban pedig biztos hogy Denso rendszer van? Most akarok H Astrát venni 1.7-es dízelmotorral, ragaszkodnék a Bosch rendszerhez. Úgy gondoltam,hogy ezekre az 1.7-es isuzu motorokra végig Bosch rendszert szereltek.

Link to comment
Megosztás:

Az én autómban is Z17DTJ motor van. Sajnos ezekben a motorokban DENSO vezérlő és nagynyomású rendszer van, semmi köze a korábbi (pld. DTH) gépekhez. Azért sajnos, mert érzékenyebb az üzemanyag minőségére.

Jól olvastad,a részecskeszűrő regenerálása közben üzemanyag kerül a motorolajba! (ez egy ilyen sz@r rendszer)

Ha rövid utakon, netán városban használod, kb. 4-500Km-enként regenerál és ez bizony nem vitamin az olajnak :icon1:

Az enyémmel évente 15-20000km-ert megyek és olajcserekor közel 6Litert engedtem le, pedig csak 5-öt tettem bele!

A motorvezérlő számolja a motor terhelése, a regererálások gyakorisága stb. alapján az olaj minőségét %-ban és ha eléri a 0%-ot

cserélni kell!

Tegnap este beszéltem a szakimmal, azt mondta, hogy nyugi, csak nem nullázta ki a számlálót cserekor. Ezt az olajminőség dolgot nem méri - itt volt kamu a kereskedő "olajviszkozitás mérés az autó által" rész - hanem számolja: megtett kilométer, indítások száma, DPF regenerálás száma stb. alapján.

Egyébként az autó hosszú utakat fut, főleg autópályán.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este beszéltem a szakimmal, azt mondta, hogy nyugi, csak nem nullázta ki a számlálót cserekor. Ezt az olajminőség dolgot nem méri - itt volt kamu a kereskedő "olajviszkozitás mérés az autó által" rész - hanem számolja: megtett kilométer, indítások száma, DPF regenerálás száma stb. alapján.

Egyébként az autó hosszú utakat fut, főleg autópályán.

A szamolas ok, de legalabbis a regebbi Astraknal ez is beallitas kerdese volt (azaz flex szerviz, amivel elvileg 30e es 1 ev fole is lehetett menni, vagy fix 30e / 1 ev). Lehet, hogy a DPF-esek mar minden esetben szamolnak, de nem hagynak tulfutast, viszont ha ugy latjak, akkor szolnak 30e elott is.

Talan az a kulonbseg, hogy amelyik szamol, az Insp1000-et, vagy Insp600-at ir ki, amelyik nem, az csak siman Insp-et.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A Z17DTL - Z17DTH motorokban Bosch rendszer van? A Z17DTJ - A17DTJ - Z17DTR - A17DTR motorokban pedig biztos hogy Denso rendszer van? Most akarok H Astrát venni 1.7-es dízelmotorral, ragaszkodnék a Bosch rendszerhez. Úgy gondoltam,hogy ezekre az 1.7-es isuzu motorokra végig Bosch rendszert szereltek.

Az enyém Z17DTJ és DENSO van benne, az ismerősömé pedig DTH, 101Lovas, Bosch rendszerrel. Hogy ez minden esetben így van e

nem tudom.

Igazad van, ha most vennék dízelt, én is Bosch keresnék, részecskeszűrő nélkül!

Link to comment
Megosztás:

A részecskeszűrést, és a Denso rendszert nagy ívben kerülni fogom. Használtam céges Z17DTH 100 LE 2007-es H Astra Van-t 370Ekm-ig egy vízcső adta meg magát, de még a kuplung se volt cserélve...

Az szép! :) Szerencséd volt vele. A lendkerék, generátor, stb általában azért jóval korábban megadja magát.

Link to comment
Megosztás:

Az szép! :) Szerencséd volt vele. A lendkerék, generátor, stb általában azért jóval korábban megadja magát.

Legalabbis azok irnak, akiknel gond van, es az esetek egy reszeben a futasteljesitmeny sem biztos... De en is "szerencses" vagyok, ahogy mar emlitettem nehanyszor...

Link to comment
Megosztás:

Legalabbis azok irnak, akiknel gond van, es az esetek egy reszeben a futasteljesitmeny sem biztos... De en is "szerencses" vagyok, ahogy mar emlitettem nehanyszor...

Általánosságban írtam, nem is csak Astrára. Azért egy lendkerék ÁLTALÁBAN(!) 200.000-250.000 körül (valós, első tulajos autóknál is) cserés szokott lenni. Nyilván vannak statisztikailag kivételek.

Link to comment
Megosztás:

Az szép! :) Szerencséd volt vele. A lendkerék, generátor, stb általában azért jóval korábban megadja magát.

Az autó 3 éves koráig futotta le az említett km-t. Hétfőtől péntekig minden nap megjárta Kazincbarcika-Miskolc-Gödöllő távot oda-vissza. Az út nagy részét autópályán futotta egyenletes sebességgel. Szerintem ez volt a titka a hibamentes üzemmódnak.

Link to comment
Megosztás:

Az autó 3 éves koráig futotta le az említett km-t. Hétfőtől péntekig minden nap megjárta Kazincbarcika-Miskolc-Gödöllő távot oda-vissza. Az út nagy részét autópályán futotta egyenletes sebességgel. Szerintem ez volt a titka a hibamentes üzemmódnak.

Az inkább km függő, mint kor, szerintem. Lehet, de az enyém is megkapja minden héten a Pécs-Budapest-Pécs távot, de azért kopó-fogyó alkatrészek cseréje előfordul.

Az biztos, hogy a folyamatos egyenletes haladás egy kilóméterre vetítve sokkal kevésbé terheli, koptatja a technikát, mint a rövid távú városi használat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Opel astra j 1.7cdti 2011-es évjárat.Probléma 1500-as fordulattól remeg az autó 2000-es fordulatig. üresben és menetközben is csinállja zörgés hallatszik a motorból főleg hidegen.olyan mintha le akrna fulladni remeg vissza kell váltani mintha rázópadon lenne 2000 fölött abbahaggya.128000km van benne németből lett behozva le van infózva valós km.Mi lehet a baja?Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.