Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Üdv, van egy problémám, hátha tudtok segíteni...

1.9 gtc-m van, 2006-os 70000km gurult eddig. Olyan problémája van, hogy hidegebb időben nagyon nehezen indul (gyullad) a motor, de mikor beindúl utánna tökéletesen működik nap mint nap...

Ha valakinek van valami ötlete, mi lehet a baja, írjon!!! Előre is köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Üdv, van egy problémám, hátha tudtok segíteni...

1.9 gtc-m van, 2006-os 70000km gurult eddig. Olyan problémája van, hogy hidegebb időben nagyon nehezen indul (gyullad) a motor, de mikor beindúl utánna tökéletesen működik nap mint nap...

Ha valakinek van valami ötlete, mi lehet a baja, írjon!!! Előre is köszönöm...

Meg kell nézetni az izzítógyertyákat. Ha egy szarakodik, akkor már lényegesebben nehezen indul.

Az akksi milyen régi? Nekem pl. csereérett, és így hidegben gyorsan elhagyja magát. Na akkor elég nyögvenyelősen indul be.

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézetni az izzítógyertyákat. Ha egy szarakodik, akkor már lényegesebben nehezen indul.

Az akksi milyen régi? Nekem pl. csereérett, és így hidegben gyorsan elhagyja magát. Na akkor elég nyögvenyelősen indul be.

1darab izzitógyertya volt rossz,de csere után se lett valtozás.Tudomásom szerint -5fok alatt nem is kapcsolnak a gyertyák.

Az aksi le lett ellenőriztetve és kitünő állapotban van,még nincsen egy éves sem.

Link to comment
Megosztás:

1darab izzitógyertya volt rossz,de csere után se lett valtozás.Tudomásom szerint -5fok alatt nem is kapcsolnak a gyertyák.

Az aksi le lett ellenőriztetve és kitünő állapotban van,még nincsen egy éves sem.

Attól, hogy a műszerfalon nem látod az izzítás visszajelzést, van izzítás indítás előtt, sőt van utóizzítás is, hogy a motor minél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet. Meg kell nézni, hogy hidegindításnál milyen gyorsan épül fel az üzemi nyomás. Lehet, hogy hosszabb állás után lelevegősödik az üzemanyag rendszer és azért indul nehezen.

Link to comment
Megosztás:

Attól, hogy a műszerfalon nem látod az izzítás visszajelzést, van izzítás indítás előtt, sőt van utóizzítás is, hogy a motor minél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet. Meg kell nézni, hogy hidegindításnál milyen gyorsan épül fel az üzemi nyomás. Lehet, hogy hosszabb állás után lelevegősödik az üzemanyag rendszer és azért indul nehezen.

Hosszab állás után indul nehezebben,de viszont ez a probléma már tavasz elején kezdődött.Persze jöttek a jó idök és szépen indult egészen eddig amig nem jöttek most be a hidegek.

Link to comment
Megosztás:

Hosszab állás után indul nehezebben,de viszont ez a probléma már tavasz elején kezdődött.Persze jöttek a jó idök és szépen indult egészen eddig amig nem jöttek most be a hidegek.

Ha fel is levegősödik a rendszer,akkor amikor kontaktot adok hallom az üzemanyg pumpa hangjat 6-7másodpercig hogy nyomas alá helyezi a rendszert.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A H Astrámmal kapcsolatban kérdeznélek Titeket! 16 XEP motorkódos a kocsi, és furcsa kattogó hangot ad egy ideje. Olyat mint Pl.: a négyütemű Trabi/Warbi szokott adni amikor szól benne a hidrotőke. De ez a motor ugye nem hidrotőkés, és inkább a szívósor felől jön a hang. Adja hidegen, melegen, szabályos ütemben, a fordulattal arányosan gyorsabban, lassabban. Ahogy utánaolvastam itt-ott a: "szívósor kopog" diagnózist hallani több helyen. Mit jelent ez? Konkrétan mi az ami kopog benne? Javítható-e, és hogyan?

Segítségeteket előre is köszönöm: Misi

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali!

Hideg motornál valami nyikorgó, vagy inkább súrlódó hangot ad a hosszbordás szíj környékéről. Aztán bemelegedve elhalkul.

Mi lehet ez?

Márkaszervizben beszilikonozták a szíjat, azt mondták nincs rossz állapotban. De másnap reggel megint elkezdte ezt.

Valakinek van valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Üdv :Mindenkinek.

Segítségeteket kérem!

Olyan hiba ütötte fel a fejét a (Opel Astra H Enjoy 2004 1,7 dízel, Z17-DTL) autómnál,hogy , ha eléri a 3000e fordulatott megtorpan a kocsi és kivillan a villáskulcsos ikon valamikor egy perc után elmúlik és el alszik a kis ikon is ,és meglódúl az autó valamikor tovább tart. Az autót vegyesen használom városban és kívűl szoktam neki nyomni a gázt ahol lehet.

A segítégeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

szerintem csak a gyorsulás megtorpanását,amikor tilt,azt érezted :)

ja és hidegen ne tipord a lelkét ;)

Helló

Akkor nem világítana a villáskulcs ikon a műszerfalon.

Szoktam vigyázni rá , hogy míg nem melegszik fel a motor nem gyorsitok intenzíven.

A naponta használom az autót mindíg ugyan azon az utvonalon 40km oda vissza.

15km után már bemelegszik az autó ?

Hosszú távon is jelenkezett ez a jelenség 500km nél is.

Próbáltam használni injektor tisztítót hátha megoldja a problémát,de eddig még nem.

Kössz a válaszod.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

1.7 CDTI 101LE Z17DTH motorkódú autó motorját hogy kell izzítani?

Ráadom a gyújtást, de még ilyen hidegben (-5 fok) sem világít semmilyen izzításra utaló visszajelző lámpa. Vagy ebben nincs is ilyen?

Azt észrevettem, hogy ilyen hidegben olykor nehezebben indul. Néha 2-3 másodpercig is teker az indító, mire beindul. Ha ráadom a gyújtást és várok egy kicsit (még ha nem is jelez semmit) akkor könnyebben indulna? Mennyit célszerű várni? Vagy ennek nincs jelentősége?

Hibakódot nem jelez...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Haver azt mondta, kicsit hangos a motorom, lehet, hogy be kellene állítani a szelephézagokat.

Kérdésem, hogy mennyire nehéz a Z17DTH motornál hozzáférni és beállítani?

Illetve kb. mekkora összegért szokták vállalni?

És ugye jól tudom, hogy hideg motornál lehet csak beállítani?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Haver azt mondta, kicsit hangos a motorom, lehet, hogy be kellene állítani a szelephézagokat.

Kérdésem, hogy mennyire nehéz a Z17DTH motornál hozzáférni és beállítani?

Illetve kb. mekkora összegért szokták vállalni?

És ugye jól tudom, hogy hideg motornál lehet csak beállítani?

Köszi!

ennél a motornál nincs lehetőség hézagot állítani

hézagoló tárcsát lehet cserélni ...

olyan 5500 darabja ....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! van egy 2006-os Opel Astra H 1.9 CDTI kombim,problemam: megnőtt az olaj szint, utolso olajcseremnel vettem eszre hogy mintha tobb olajat engedtem volna le a kelletenel, ma ismet olajat csereltem, 4,3 liter hejett kb 6 liter olajam jott le... ami kisse aggaszt. Eszreveteleim: alapjaraton picit jar le es fel a mutato,gyakran kapcsol a reszecskeszürö,annak ellenere hogy "eleg nagy a labam" szoval ki kiegetem rendesen,lehetseges a fogyasztas emelkedes is,eddig annak tudtam be hogy nem jartok lassan a kocsival de most mar nagy a gyanum hogy az olajba kerul, csak nem tudom hogyan:(?!?ha padlozom es kihuzatom rendesen kigyul a muszerfalon az "auto+kulcs" ikon. Valaki tud e segitteni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.