Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy furcsa hangjelenség a motortérben reggelente az első indításkor.

A hosszbordás szíj környékén hallom, szerintem a klímakompresszor szabadonfutója.

Esetleg egy feszítő/vezető görgő?

Pár perc múlva a hang megszűnik és másnap reggelig nincs is.

Találkozott már valaki hasonlóval? Mi lehet ez?

Ja még egy kérdés:

Z17DTH-ban hogy lehet levenni ezt a hosszbordás szíjat?

Köszi!

Szia, látom nem ment át napközben a 3G-n a válaszom.

Szóval, hét elején csinálták meg az autó autómat, hasonló hangja volt. Feszítő csapágya ment tönkre.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég írtam, hogy 1800-2100 körüli fordulaton berezonál az autó, mintha lemezek ütköznének egymásnak vagy valami hasonló. Aztán jött a remény nem tudom már pontosan ki - elnézést :) - linkelt nekem egy rezgéscsillapítós gumi valamit, elvileg az megszüntette volna, viszont ma alá tudtam kukkantani a kocsinak és szomorúan tapasztaltam, hogy én már rendelkezek egy ilyennel :(

Lehetséges, hogy a kettőstömegű lesz a ludas? 143e van a kocsiban. Meddig érdemes "hagyni" a dolgot? Kuplunggal együtt lenne cserélve, az viszont még egész jónak érződik, semmi csúszás, alapjárat is stabil. Idő előtt még nem szeretnék cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy elég összetett hibája az autómnak.
2,5éve beköttettem a gázt az autómba, és nem sokkal később elkezdett folyamatosan világítani a kocsiban a kis villáskulcs hibalámpa.És mindig a gázra fogták,mert más tünetet nem produkált.El is mentem vele 50-60e km-t hiba nélkül.
Meg valamikor kivillant a kipufogógáz kibocsátás hibalámpa is,akkor a másik elaludt,de ritkán volt,általában a másik égett.
1 hete viszont amikor mentem az autóval,elkezdett dadogni az egész kocsi,elment az ereje,benzinszag volt az utastérben és a kipufogón ömlött ki a füst és a kipufogó hibalámpa is elkezdett villogni,olyan volt,mintha nem menne 1 henger.
Bevontattam a szervízbe,ott amikor el lett indítva,akkor meg nem produkálta ezt és minden rendben volt.
1 nappal később felhívtak,hogy P1113as kódot írja ki,pontosan a csavarmenetes billentyű pozíció erzékelős jeladó a tűréshatáron kívül. És akárhányszor kiütik,indítás után vissza is jön.
Mondták,hogy még matekolnak vele,hogy mi is a gond.
Másnap felhívtak,hogy a fojtószelep egység ment tönkre és azt nem lehet javítani,csak egyben cserélni gyárira 217e ft-ba kerül.
Pontos cikkszáma: gm055352858 delphi25362123.
Viszont ha valami teljesen tönkrement,akkor nem értem,hogy 10km vontatás után miért javult meg és nem produkálja azokat a tüneteket,mint előtte.

Z16xep-s a motor.

Kicsit jobban utánanéztem és találtam az alábbi honlapot:

http://www.autodigit.hu/

Hallott már valaki róluk vagy szereltetett náluk?

Mert már írtam nekik mailt,hogy tudják-e szerelni az enyémet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég írtam, hogy 1800-2100 körüli fordulaton berezonál az autó, mintha lemezek ütköznének egymásnak vagy valami hasonló. Aztán jött a remény nem tudom már pontosan ki - elnézést :) - linkelt nekem egy rezgéscsillapítós gumi valamit, elvileg az megszüntette volna, viszont ma alá tudtam kukkantani a kocsinak és szomorúan tapasztaltam, hogy én már rendelkezek egy ilyennel :(

Lehetséges, hogy a kettőstömegű lesz a ludas? 143e van a kocsiban. Meddig érdemes "hagyni" a dolgot? Kuplunggal együtt lenne cserélve, az viszont még egész jónak érződik, semmi csúszás, alapjárat is stabil. Idő előtt még nem szeretnék cserélni.

Szia!

Én linkeltem. Kettőstömegű lett nálam is a vége kuplungszettel és kinyomócsapággyal.

DE! Szerintem én még várhattam volna a cserével. Ha tényleg lendkerék hibád van, akkor cserélj csak, ha

már kattan leállításkor szerintem.

Valaki erősítsen meg!

Nekem azt mondták, hogy oké megnézik, hogy lendkerék hiba-e, de a feltárás csak 20000Ft, mert le kell venni a bölcsőt, váltót.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Z17 DTH (101)-s H Astrám van. Azután érdeklődnék tisztelettel, hogy mi lkehet az a fondorlat, ami olyan üzemzavart okoz, hogy melegen az autó nem minden esetben akar beindúlni, de ez is csak akkor jellemző, ha kb 10-20 percet áll a motor. Van, hogy akár egy órán keresztűl is várnom kell és utána pedig pöcre indul, mintha mi sem történt volna előtte.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én linkeltem. Kettőstömegű lett nálam is a vége kuplungszettel és kinyomócsapággyal.

DE! Szerintem én még várhattam volna a cserével. Ha tényleg lendkerék hibád van, akkor cserélj csak, ha

már kattan leállításkor szerintem.

Valaki erősítsen meg!

Nekem azt mondták, hogy oké megnézik, hogy lendkerék hiba-e, de a feltárás csak 20000Ft, mert le kell venni a bölcsőt, váltót.

Nekem is csak annyi volt a tünet, hogy félig kinyomott kuplungnál lehúzot ablakok mellett hallottam valami halk kerregést, ami megszűnt ha kinyomtam vagy felengedtem a kuplungot.

Semmi más tünet nem volt. Nem rezonált, nem kattogott, nem csúszott, semmi...

Majdnem fél évig jártam vele így. Mikor levették a lendkereket, akkor derült ki hogy a lendkerék rögzítő csavarok fejét darálta már a szerkezet, az okozta a hangot. Állítólag a második legrosszabb állapotú lendkerék volt, amit eddig láttak. Közel volt ahhoz az állapothoz hogy megszoruljon és akkor már csak felxxel lehetett volna lefaragni a helyéről.

Egyébként ha emlékeztek, én voltam az, aki nem cseréltette, hanem a meglévő gyárit újíttattam fel. Eddig még csak kb 6000km-t teszteltem, de eddig minden oké vele. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csak annyi volt a tünet, hogy félig kinyomott kuplungnál lehúzot ablakok mellett hallottam valami halk kerregést, ami megszűnt ha kinyomtam vagy felengedtem a kuplungot.

Semmi más tünet nem volt. Nem rezonált, nem kattogott, nem csúszott, semmi...

Majdnem fél évig jártam vele így. Mikor levették a lendkereket, akkor derült ki hogy a lendkerék rögzítő csavarok fejét darálta már a szerkezet, az okozta a hangot. Állítólag a második legrosszabb állapotú lendkerék volt, amit eddig láttak. Közel volt ahhoz az állapothoz hogy megszoruljon és akkor már csak felxxel lehetett volna lefaragni a helyéről.

Egyébként ha emlékeztek, én voltam az, aki nem cseréltette, hanem a meglévő gyárit újíttattam fel. Eddig még csak kb 6000km-t teszteltem, de eddig minden oké vele. :)

Köszi mindkettőtöknek a választ!

Kerregést, illetve leállásnál kattanás nincs, viszont egy kuplunghoz köthető jelenség az megvan: miután benyomtam a kuplungot, majd felengedem, - garázsban, lehúzott ablakoknál - hallok egy ütésszerű hangot, mikor a kuplung olyan 80% felengedésénél járok. Fogalmam sincs mi lehet az, de minden egyes kuplungkiengedésnél jelen van. Valakinek volt már hasonló?

Link to comment
Megosztás:

Kerregést, illetve leállásnál kattanás nincs, viszont egy kuplunghoz köthető jelenség az megvan: miután benyomtam a kuplungot, majd felengedem, - garázsban, lehúzott ablakoknál - hallok egy ütésszerű hangot, mikor a kuplung olyan 80% felengedésénél járok. Fogalmam sincs mi lehet az, de minden egyes kuplungkiengedésnél jelen van. Valakinek volt már hasonló?

A kettomegu lendkerek konstrukciojabol adodoan nem lehet teljesen zajmentes, nyilvan azt hallod, amikor a rugok megfeszulnek, vagy osszenyomodnak (most nem tudom hirtelen, az indulasnal melyik van).

Ha mas gond nincs (es nincs sok folosleges penzed :) ), akkor szerintem nem erdemes foglalkozni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy elég összetett hibája az autómnak.

2,5éve beköttettem a gázt az autómba, és nem sokkal később elkezdett folyamatosan világítani a kocsiban a kis villáskulcs hibalámpa.És mindig a gázra fogták,mert más tünetet nem produkált.El is mentem vele 50-60e km-t hiba nélkül.

Meg valamikor kivillant a kipufogógáz kibocsátás hibalámpa is,akkor a másik elaludt,de ritkán volt,általában a másik égett.

1 hete viszont amikor mentem az autóval,elkezdett dadogni az egész kocsi,elment az ereje,benzinszag volt az utastérben és a kipufogón ömlött ki a füst és a kipufogó hibalámpa is elkezdett villogni,olyan volt,mintha nem menne 1 henger.

Bevontattam a szervízbe,ott amikor el lett indítva,akkor meg nem produkálta ezt és minden rendben volt.

1 nappal később felhívtak,hogy P1113as kódot írja ki,pontosan a csavarmenetes billentyű pozíció erzékelős jeladó a tűréshatáron kívül. És akárhányszor kiütik,indítás után vissza is jön.

Mondták,hogy még matekolnak vele,hogy mi is a gond.

Másnap felhívtak,hogy a fojtószelep egység ment tönkre és azt nem lehet javítani,csak egyben cserélni gyárira 217e ft-ba kerül.

Pontos cikkszáma: gm055352858 delphi25362123.

Viszont ha valami teljesen tönkrement,akkor nem értem,hogy 10km vontatás után miért javult meg és nem produkálja azokat a tüneteket,mint előtte.

Z16xep-s a motor.

Kicsit jobban utánanéztem és találtam az alábbi honlapot:

http://www.autodigit.hu/

Hallott már valaki róluk vagy szereltetett náluk?

Mert már írtam nekik mailt,hogy tudják-e szerelni az enyémet?

Szia.

Nem biztos, hogy köze van hozzá, de nekem is volt hasonló gáz üzemű G-s Astrával. Benzinen dadogott, sokat evett és minduntalan felvillant a motor hibajelző. 3-4 alkalommal volt szervizben ez miatt (befecskendező tisztítás, szűró csere, elektronika hibakeresés). Végül a neten találtam infot arról, hogy rossz gáz beállítás mellett a benzines computer betanulja a rossz értékeket (pláne ha kispórolták a lambda szonda elektronikáját és átkötését) és benzinen tök rossz beállításokat alkalmaz. Nálam megoldotta a problémát az amikor levettem az akku sarut 1 órára és utána csak benyóval próbáltam közlekedni. Hibátlan lett. Újra be kellett állíttatni a gázos coputert. Remélem megint jó lesz egy darabig.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Nem biztos, hogy köze van hozzá, de nekem is volt hasonló gáz üzemű G-s Astrával. Benzinen dadogott, sokat evett és minduntalan felvillant a motor hibajelző. 3-4 alkalommal volt szervizben ez miatt (befecskendező tisztítás, szűró csere, elektronika hibakeresés). Végül a neten találtam infot arról, hogy rossz gáz beállítás mellett a benzines computer betanulja a rossz értékeket (pláne ha kispórolták a lambda szonda elektronikáját és átkötését) és benzinen tök rossz beállításokat alkalmaz. Nálam megoldotta a problémát az amikor levettem az akku sarut 1 órára és utána csak benyóval próbáltam közlekedni. Hibátlan lett. Újra be kellett állíttatni a gázos coputert. Remélem megint jó lesz egy darabig.

Üdv.

Szia!

Nincs az a pénz, amiért gáz szettet tennék az autómba, lehet az akármilyen jó vagy megbízható...

Le tudnád írni, hogy mennyi volt a fogyasztásod benzines és gázos üzemmel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005 -os h astra caravan .Eso utan a jobb elso ules elott a padlo vizes a karpit alatt, hol juthat be? (nem futoradiator szivarog, esoviz) kikaptam a kesztyutartot megneztem a pollenszurohazat de ott nem lattam nyomat beazasnak.Hol juthat be a viz?Elore is koszonom a segitseget !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005 -os h astra caravan .Eso utan a jobb elso ules elott a padlo vizes a karpit alatt, hol juthat be? (nem futoradiator szivarog, esoviz) kikaptam a kesztyutartot megneztem a pollenszurohazat de ott nem lattam nyomat beazasnak.Hol juthat be a viz?Elore is koszonom a segitseget !

Nekem egyszer a ventilátor aljában, az alsó csapágynál állt az esővíz. Nem tudom pontosan hogy került oda, de azt gyanítom, hogy a szellőzőrendszeren keresztül jutott be.

Nekem eléggé le volt emelkedve a szélvédő előtti hajlékony műanyag szigetelő csík az üvegtől. Volt egy jó pár mm-es hézag. Práblátam a rögzítő patentokat cserélni, de nem lett sokkal jobb. Végül azt csináltam, hogy ezt a puha műanyagot visszatűrtem. Ez a legolcsóbb megoldás és így tökéletesen zár. Azóta nem láttam vizet a ventilátor környékén.

Nem biztos, hogy nálad is ez van, de hátha... Nincs elemelkedve ez a műanyagod?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nincs az a pénz, amiért gáz szettet tennék az autómba, lehet az akármilyen jó vagy megbízható...

Le tudnád írni, hogy mennyi volt a fogyasztásod benzines és gázos üzemmel?

Ez hülyeség.

200k-ért kötettem be,mentem vele 60e km-t hibátlanul.

Az elején még amikor 190 volt a gáz,akkor csúnyán 1100-1200ft-ot nyertem 100km-enként.

És még most is 500-600ft ilyen horror gáz ár mellett.

Benyóval 6,4-6,6 között evett. Gázzal 6,7-6,9 között,tankolások 90%-a után néztem,elég megbízható minta./90es tempónál/

Pályán 7,5-8,5 mindkettő,attól függ mennyire voltam megpakolva.

Bekötést is beleszámítva csúnyán fél milla +,ami szerintem igencsak megéri.

Link to comment
Megosztás:

Ez hülyeség.

200k-ért kötettem be,mentem vele 60e km-t hibátlanul.

Az elején még amikor 190 volt a gáz,akkor csúnyán 1100-1200ft-ot nyertem 100km-enként.

És még most is 500-600ft ilyen horror gáz ár mellett.

Benyóval 6,4-6,6 között evett. Gázzal 6,7-6,9 között,tankolások 90%-a után néztem,elég megbízható minta./90es tempónál/

Pályán 7,5-8,5 mindkettő,attól függ mennyire voltam megpakolva.

Bekötést is beleszámítva csúnyán fél milla +,ami szerintem igencsak megéri.

Lehet neked megérte, de én biztosan nem tennék ilyen szutykokat az autómba. Jó hallani, hogy valakinek bevált a dolog.

Egyik rokonom gázos átalakítással / szervizzel foglalkozik, nem kevés autón kellett már a motorhoz hozzányúlni a gáz miatt. Elvileg nem kap megfelelő kenést a motor(szelepek, stb.), de nem vagyok szerelő csak hallottam :)

Amit megspóroltak rajta, azt vagy a többszörösét simán ráköltötték az autóra utána.

Link to comment
Megosztás:

Lehet neked megérte, de én biztosan nem tennék ilyen szutykokat az autómba. Jó hallani, hogy valakinek bevált a dolog.

Egyik rokonom gázos átalakítással / szervizzel foglalkozik, nem kevés autón kellett már a motorhoz hozzányúlni a gáz miatt. Elvileg nem kap megfelelő kenést a motor(szelepek, stb.), de nem vagyok szerelő csak hallottam :)

Amit megspóroltak rajta, azt vagy a többszörösét simán ráköltötték az autóra utána.

Ha annyira rossz,akkor miért lehet már 0km-esen is gyári lpg-s opeleket kapni?

Németben is egyre jobban terjed az lpg,mert sokkal kisebb a káros anyag kibocsátása.

Ott elvileg törvénybe van iktatva,hogy nem emelhetik a jövedéki adóját, pont amiatt,hogy egyre többen használják a környezetkímélés miatt.

Németországban a mindenkori autógáz ára nem lehet több mint a benzinár 60 százaléka.

Csak ugyebár nálunk a kis diktátor bármit megtehet büntetlenül...Az indoklás meg egyenesen szánalmas volt...

De mind1 is,a gáz jó dolog volt,ha az ember nem mo-n él,akkor még mindig bőven megéri.

Link to comment
Megosztás:

Ha annyira rossz,akkor miért lehet már 0km-esen is gyári lpg-s opeleket kapni?

Németben is egyre jobban terjed az lpg,mert sokkal kisebb a káros anyag kibocsátása.

Ott elvileg törvénybe van iktatva,hogy nem emelhetik a jövedéki adóját, pont amiatt,hogy egyre többen használják a környezetkímélés miatt.

Németországban a mindenkori autógáz ára nem lehet több mint a benzinár 60 százaléka.

Csak ugyebár nálunk a kis diktátor bármit megtehet büntetlenül...Az indoklás meg egyenesen szánalmas volt...

De mind1 is,a gáz jó dolog volt,ha az ember nem mo-n él,akkor még mindig bőven megéri.

Nem vitatkozni akarok, de a gyárilag LPG-s autók nem csak a gázszettben különböznek, hanem motorikusan is át vannak alakítva...

Ha visszaolvasol nem azt mondtam, hogy nem jó a gáz, hanem, hogy én biztos nem tenném be az autómba.

Te meg azt csinálsz a tiéddel amit akarsz :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nincs az a pénz, amiért gáz szettet tennék az autómba, lehet az akármilyen jó vagy megbízható...

Le tudnád írni, hogy mennyi volt a fogyasztásod benzines és gázos üzemmel?

Szia.

Nekem gázon 0,7 és 1 liter közötti többletfogyasztás mutatkozik. Cipőméret kérdése, nagy fordulaton elkezd fogyasztani.

Eddig 60 ezer km-t mentem gázzal és a motor hál' Istennek hibátlan.

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Nekem gázon 0,7 és 1 liter közötti többletfogyasztás mutatkozik. Cipőméret kérdése, nagy fordulaton elkezd fogyasztani.

Eddig 60 ezer km-t mentem gázzal és a motor hál' Istennek hibátlan.

Mint említettem én nem bízok ezekben az "alternatív energiaforrásokban" :D

Ha tehetem mindig a jobb benzint tankolom az autóba pl. 98-100-as.

Biztosan sokat lehet spórolni a gázszettel, főleg ha a motor sem károsodik miatta.

Mennyit mész évente az autóval?

Link to comment
Megosztás:

Vedd ki a légszűrőházat! A szíjfeszítőt le kell nyomni. Van rajta egy lyuk, amin keresztül rögzíteni lehet lenyomott állapotba. Így le tudod venni a szíjat.

Visszarakásnál ha a helyén a szíj, kiveszed a rögzítő stiftet (ez lehet akár egy csavarhúzó is, ami pont befér oda) és már kész is.

Én így szoktam.

Köszönöm!

Esetleg javaslat hosszbord. szíj és görgő márkára?

Vízpumpát még nem bántanám.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hol vetted? AIRBAG felirat is van rajta?

Nekem is eltört....

Cromax-nál.

AIRBAG felirat nincs rajta. De a légzsákos lehet, hogy az másképp néz ki belül.

Ha megnézed a Cromaxos képet kicsit látszik, hogy négyzetes alakú és ez megy bele egy hüvelyszerűségbe, amit

kicsit szétfeszít. Csak azért gondolom másnak a légzsákosat, mert ott jön ki a légzsák nem?

Te lehet ilyet keresel:

http://opelcentrum.hu/aruhaz/karosszeria/boritasok/kupak-a-oszlopra-jobb-airbag-astra-h?keyword=oszlop

Cikkszám alapján lehet találsz olcsóbban is máshol.

Módosítva : okynoa
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.