Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Nagyon meg van halva mostanában a fórum. Gondoltam írok bele. Megvolt 2 napja a szívósor cserém. A tapasztalatok:

Első, és legfontosabb, végre nem fújja az arcomba a kipufogógázt a fűtőventilátor.

Második, hogy jobban megy az autó 3000-es fordulat fölött se megy el az ereje, húz, mint egy benzines szabályzásig.

Alacsonyabb 1700-as fordulat körüli egyenletes haladásnál lévő pici rángatások, ideges járás megmaradt. ;)

Ez a kipufogó gáz visszavezetés amúgy nem hiszem, hogy egy jól átgondolt, megtervezett dolog. Olyan vastagon áll bent a rágyógyult korom mindenhol, hogy az förtelem. Rendesen keresztmetszetbe is be van szűkülve. Borzalmas, hogy néz ki...

Elmehetnek a fenébe a környezetvédelemmel meg az Euro 500-as besorolással, én le fogom dugózni, inkább ültetek 10 fát ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma olaj csere után kicsit körülnéztem a motortérben és hát engem is utolért a végzet, a szívósor pillangószelepeinek a pálcája megszünt ellátni feladatát. Ilyenkor mit kell cserélni és mennyibe fog ez fájni? Valamint alulról a leömlő előtt van egy vastag gumicső, ahonnét szivárog az olaj. Na ennek a bilincse is meg van szakadva, rendesen bontani kell, hogy ki lehessen cserélni. Ez van ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma olaj csere után kicsit körülnéztem a motortérben és hát engem is utolért a végzet, a szívósor pillangószelepeinek a pálcája megszünt ellátni feladatát. Ilyenkor mit kell cserélni és mennyibe fog ez fájni? Valamint alulról a leömlő előtt van egy vastag gumicső, ahonnét szivárog az olaj. Na ennek a bilincse is meg van szakadva, rendesen bontani kell, hogy ki lehessen cserélni. Ez van ;)

A szívósor kb 70.000 Ft és 100.000 Ft körül van. Márkaszervízbe még ennél is drágább lehet.

Csere kb 20-30.000 Ft.

Link to comment
Megosztás:

A szívósor kb 70.000 Ft és 100.000 Ft körül van. Márkaszervízbe még ennél is drágább lehet.

Csere kb 20-30.000 Ft.

Köszi. Akkor az kb. százezer, most lesz vezérléscsere, az megint egy százas, valamint tutira elő fog jönni a lendkerék is (így szokott lenni), az min egy újabb százas. Így Karácsony előtt 300 000 kiadás örömmel tölt el. Ja és hétvégén hozzák a téligummákat, ami újabb százas. Lassan össze is jön a fél milla... ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Akkor az kb. százezer, most lesz vezérléscsere, az megint egy százas, valamint tutira elő fog jönni a lendkerék is (így szokott lenni), az min egy újabb százas. Így Karácsony előtt 300 000 kiadás örömmel tölt el. Ja és hétvégén hozzák a téligummákat, ami újabb százas. Lassan össze is jön a fél milla... ;)

Nos igen, a mai dízeleknek vannak nagyon drága nagyon nem sokat kibíró elemük, és ehhez jönnek a mindegyikre jellemző egyedi típushibák. Én is most cseréltettem szívósort, téli gumikat nyáron vettem, jövőre 4 alufelni, 4 nyári gumi, plusz lendkerék lesz nekem is, mert már kicsit van jele. De ha ezeket kicseréljük, hosszú ideig nem lesz velük gond, pláne, ha vigyázunk rá. Mondjuk ez inkább a lendkerékre igaz, szívósorra nem igazán. (ott meg érdemes eltenni a régit, kipucolni, és ledugózni, aztán legközelebb mehet fel, sose lesz vele utána gond)

Nekem most annyi a gondom, hogy a szívósor csere után se szűnt meg az alacsonyabb fordulaton (kB.: 1500-1900) egyenletes sebességnél jelentkező ideges motorviselkedés, apró rángatózások.

Valakinek tipp? Szívósor teljesen új, EGR szelep nyáron teljesen ki lett takarítva, raktam is akkor ide fel róla képeket. Hibakód nincs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb hiba az autóval és lehet hogy ez volt eddig is a gond. Pénteken hazafelé indultam munkából és egy kicsit furcsa volt az autó, majd meg kellet állnom egy helyen és furcsa gázolaj szag volt, félrejártam és egy tócsa volt alatta, még hozzá nem víz hanem gázolaj tócsa.

Levettem a motorborítást gyújtás adtam és a gázolaj csak úgy spriccelt ki az autóból, egy jó centis helyen elnyílott az kisnyomású üzemanyagcső, a motor mögött a torony mellett még mielőtt belemenne a szűrőbe van egy 30 cm-es szakasz ami gumiból van, kb. 3 órába tellett amíg egy kedves kollégám segítségével megoldottunk.

Végső megoldás Praktiker, locsolócső és két bilincs, ezt ráhúztuk a rossz szakaszra és leszorítottuk vele, holnap jön meg az új alkatrész és remélem hogy mostanában nem lesz már gond vele. Úgy néz ki, hogy eddig is ez szarakodott csak akkor még nem eresztett csak egy kis fals levegőt tudott beszívni és ezért fulladt le a motor néha.

A szokásos nálam is meg van lassan vezérléscsere (70 000 Ft) lesz és ki kell dobnom a szívósoromat (80-100 000 Ft) mert nagyon szar állapotban van, most be lettek állítva a szelepek rajta egy irányba és sokkal jobban megy az autó, meg hát persze nálam is a lendkerék (90-100 000 Ft) zörög már.

------------------------------------

Z19DTH

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Akkor az kb. százezer, most lesz vezérléscsere, az megint egy százas, valamint tutira elő fog jönni a lendkerék is (így szokott lenni), az min egy újabb százas. Így Karácsony előtt 300 000 kiadás örömmel tölt el. Ja és hétvégén hozzák a téligummákat, ami újabb százas. Lassan össze is jön a fél milla... ;)

Ja és még a gyári akksi van benne, ami 5 éves, úgy hogy várom ennek a halálát is...

Link to comment
Megosztás:

Őszintén szólva nem irigykedem, ahogy olvasom a soraitokat!

Nem akarok semmit elkiabálni, nekem lassan másfél éve van meg a Signum, de ismeretlenek ezek a hibák!

Mondjuk nem véletlenül vettem 1.8benzinest!

Megéri a dízel, ha ennyit kell költeni rá?

Link to comment
Megosztás:

Őszintén szólva nem irigykedem, ahogy olvasom a soraitokat!

Nem akarok semmit elkiabálni, nekem lassan másfél éve van meg a Signum, de ismeretlenek ezek a hibák!

Mondjuk nem véletlenül vettem 1.8benzinest!

Megéri a dízel, ha ennyit kell költeni rá?

100 Km-ként legalább 1200 Ft-ot spórolok vele az 1.4 benzines F Astrámhoz viszonyítva, plusz olyan erős, hogy a 2.2 szívó benzines Vectrát keresztbe lenyeli. (Próbáltam, személyes tapasztalat)

Szóval bőven megéri szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Igen valóban kb 3 literrel kevesebbet fogyaszt a dízel, ez olyan 120000ezer forint spórolás évente ha mondjuk 10000km mész az autóval!

Igazából a lényeg ezen is van szerintem, ha valaki nem megy 10000km-nél többet, annak nem igazán éri meg dízelt venni!

Link to comment
Megosztás:

Igen valóban kb 3 literrel kevesebbet fogyaszt a dízel, ez olyan 120000ezer forint spórolás évente ha mondjuk 10000km mész az autóval!

Igazából a lényeg ezen is van szerintem, ha valaki nem megy 10000km-nél többet, annak nem igazán éri meg dízelt venni!

Pontosan, és az legalább 3 liter, nyáron városban klímával 4 fölött is van tapasztalataim szerint.

Én a 10.000-et 3-4 hónap alatt is belehajtom, szóval nekem jóval olcsóbb diesellel közlekedni.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan, és az legalább 3 liter, nyáron városban klímával 4 fölött is van tapasztalataim szerint.

Én a 10.000-et 3-4 hónap alatt is belehajtom, szóval nekem jóval olcsóbb diesellel közlekedni.

Osztom a véleményt, most jártam meg Zell am See-t oda-vissza+kóborlás, sebességhatáron autózva, 5,2-es átlaggal. (BC-t sajna csak félúton fotóztam, akkor még 5,1 volt), és ebben volt 1 dpf regenerálás is. Ugyanezt mondjuk a swift2-vel megjárom 8 literes átlaggal, aztán fele akkora a kocsi, és még nem is megy ;)

Link to comment
Megosztás:

Persze, a fogyasztás nem is kérdés, bár megjegyzem ,hogy nekem a Signum 16-os felnikkel 6 literrel simán elmegy országúton...

Nekem csak a sok szervízköltség kapcsán merült fel, hogy mennyire éri meg! Amíg csak tankolni kell, addig nyilván olcsóbb a dízel!

Link to comment
Megosztás:

100 Km-ként legalább 1200 Ft-ot spórolok vele az 1.4 benzines F Astrámhoz viszonyítva, plusz olyan erős, hogy a 2.2 szívó benzines Vectrát keresztbe lenyeli. (Próbáltam, személyes tapasztalat)

Szóval bőven megéri szerintem.

Hát azért én ebben nem lennék olyan biztos hogy engem keresztben lenyelnél! ;) Thoomy hol vagy????A 2.2 YH nem versenyautó de azért nagyon szivesen meg mérkőznék veled! :lol:

Viszonyítás képpen.Előző autóm Astra H 1.8 16V 126 le ,kontra bátyám 1.9 Cdti 120 le Astra H .Hát a diesel alul maradt egy picit.Pedig érzésre a diesel jobban megy de versenyben lemaradt! ;) Mostani autóm Vectra C 2.2 YH 155 le autópálya tempomat 150 km/h + klíma,7.5 l benzin.ez azért nem rossz neem?Ez igaz hogy a diesel kevesebbet fogyaszt nem vitatom de túl sokat kell autózni vele hogy behozza a szerviz költség pluszt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát azért én ebben nem lennék olyan biztos hogy engem keresztben lenyelnél! ;) Thoomy hol vagy????A 2.2 YH nem versenyautó de azért nagyon szivesen meg mérkőznék veled! :lol:

Viszonyítás képpen.Előző autóm Astra H 1.8 16V 126 le ,kontra bátyám 1.9 Cdti 120 le Astra H .Hát a diesel alul maradt egy picit.Pedig érzésre a diesel jobban megy de versenyben lemaradt! ;) Mostani autóm Vectra C 2.2 YH 155 le autópálya tempomat 150 km/h + klíma,7.5 l benzin.ez azért nem rossz neem?Ez igaz hogy a diesel kevesebbet fogyaszt nem vitatom de túl sokat kell autózni vele hogy behozza a szerviz költség pluszt. :lol:

Dízellel nem állórajtból kell indulni, mert mire összeszedi magát a turbó, meg az automata is úgy gondolja, hogy elindulunk, addigra 3-an bejönnek elém a körforgalomban :lol: de egyéb helyzetekben sztem megeszi;)

Link to comment
Megosztás:

Dízellel nem állórajtból kell indulni, mert mire összeszedi magát a turbó, meg az automata is úgy gondolja, hogy elindulunk, addigra 3-an bejönnek elém a körforgalomban ;) de egyéb helyzetekben sztem megeszi;)

Nem kell azért olyan sokat autózni, 10.000 km az úgy belemegy, hogy észre se veszed, és az már 120.000 Ft! És ez minimum! Van összehasonlítási alapom, és ezt is ugyanúgy használom, mint annó az 1.4-es kicsi astrát.

Próbáltam a 120 lovas dieselt, nem hittem el, mennyivel gyengébben megy, mint a 150-es.

Múlt héten mentünk 2.2 benzinessel is. Álló helyből lehet jobban jönne ki (sofőr függő), de még úgy is megeszi a 150 lovas diesel. Opel szervizbe dolgozó szerelőm is ezt mondta, én is kipróbáltam, valóban.

Nem beszélve arról, hogy ott már a fogyasztás különbség 10 liter a dieseles javára.

Való igaz, sokkal drágábbak hozzá az alkatrészek, de az nem is gond, mert árban bőven behozza, és minél drágább az üzemanyag, annál többe kerül az a minimum 3 liter, tehát annál többet hoz.

A bosszúság, hogy azért sokat kell szervizelni, elég szervizigényes egy autó.

Ami voszont nagyon tetszett a benzinesben: Nincs turbólyuk, nem büdös, nem rezonál, nem hangos.

Nagyon kellemes autó, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Persze, a fogyasztás nem is kérdés, bár megjegyzem ,hogy nekem a Signum 16-os felnikkel 6 literrel simán elmegy országúton...

Nekem csak a sok szervízköltség kapcsán merült fel, hogy mennyire éri meg! Amíg csak tankolni kell, addig nyilván olcsóbb a dízel!

Lehet mérni rekord fogyasztásokat, nekem a diesel országúton haladva tud akár 3,7-et is enni...

Link to comment
Megosztás:

Nem ezért írtam a, úgy kezdtem, hogy nem is kérdés a fogyasztás!

Csak ahogy olvasgatom a fórumokat repkednek a százezrek a dízelautók javításánál, nem csak a Vectránál persze, és úgy érzem jól döntöttem, amikor motorikusan egyszerűbb típust választottam!

De mi nem is megyünk sokat, kb 10-15ezer km évente...

Link to comment
Megosztás:

Ami voszont nagyon tetszett a benzinesben: Nincs turbólyuk, nem büdös, nem rezonál, nem hangos.

Nagyon kellemes autó, az biztos.

Valamit valamiért, előző autóm nekem is 2.5 v6 omega volt, de valahogy jobban szeretem az 1 számjegyű fogyasztási átlagokat. Mellesleg menetteljesítményben nem volt jobb, mint az 1.9 dízel.

Link to comment
Megosztás:

Nem ezért írtam a, úgy kezdtem, hogy nem is kérdés a fogyasztás!

Csak ahogy olvasgatom a fórumokat repkednek a százezrek a dízelautók javításánál, nem csak a Vectránál persze, és úgy érzem jól döntöttem, amikor motorikusan egyszerűbb típust választottam!

De mi nem is megyünk sokat, kb 10-15ezer km évente...

Ez esetben szerintem is jól döntöttél!

A százezrek mennek, de több százezer km után, addig meg azért kiszámolható, hogy mennyit spóroltál vele. A 100.000KM-es 1.200.000 Ft-t biztos, és nem költöd rá, max a felét, amiatt, hogy dízel. És ez még csak a legborúlátóbb becslés, plusz egyre feljebb megy.

De a legjobb a robogóm! ;) város 3 Liter/ 100Km. Plusz fele annyi idő bárhova elérni, mint autóval. Igaz, csak nyáron használható. És akkor még nem is beszéltem a milyen olcsó hozzá minden (pl gumi), meg hogy nem kell parkolójegyet venni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Még egy gyors kérdést, valakinek volt már gond a nagynyomású szivattyúval? Azt mit okoz, ha nincsen teljesen tönkremenve? Illetve lehet-e olyan hogy még működik csak nem jól, alapjáraton tudja a 4000-es fordulaton a 800 bart, legalább is a számítógép szerint, lehet hogy fölötte már nem tudja.

Mert nekem ezt is mondták már pár helyen?

Köszönöm!

Üdv norbyee!!

Már korábban írták nekem valahol, hogy a nagynyomású szivattyúval ha gond van, fordulaton, gyorsításnál berángat, amikor tápnyomás kellene neki! Javítani sajna nem lehet, úgyhogy cserés alkatrész!

Egyébként nem semmi, amit leírtál az autóddal, ha az enyémmel ennyi baj lenne, már szerintem nem lennék életben!

Link to comment
Megosztás:

100 Km-ként legalább 1200 Ft-ot spórolok vele az 1.4 benzines F Astrámhoz viszonyítva, plusz olyan erős, hogy a 2.2 szívó benzines Vectrát keresztbe lenyeli. (Próbáltam, személyes tapasztalat)

Szóval bőven megéri szerintem.

;) Most mondjam azt, hogy engem még egy db 1.9-s nem bírt elkapni eddig?! Az tény, hogy az 1.9 dízel jobban gyorsul kisebb fordulatról, de azért még én mindig csak a visszapillantó tükörben láttam 1.9-st! ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.