Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Meg lehet avalahogy oldani akkor a 2 fejegységet Mi szükséges hozzá??

Na és akkor ki fogja vezérelni a hangszórókat? Az 1-es, vagy a 2-es? Ez a fő gond....

Megoldás 1: dupla din-es fej, egyben a cd és kazetta.

Megoldás 2: komolyabb, AUX bemenettel bíró kazis magnó + külső DVD lejátszó (viszi a cd-t is...)

Link to comment
Megosztás:

Na és akkor ki fogja vezérelni a hangszórókat? Az 1-es, vagy a 2-es? Ez a fő gond....

Megoldás 1: dupla din-es fej, egyben a cd és kazetta.

Megoldás 2: komolyabb, AUX bemenettel bíró kazis magnó + külső DVD lejátszó (viszi a cd-t is...)

Köszi

Akkor marad a csajnak az eredeti felállás. Egy db cd s, majd töltögetjük a zenéket amik kazin vannak...

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Megmaradt a régi autómból egy szubcső meg egy erősítő. A fejegység ami hajtotta már beépítésre került.

Olyan ötlet érdekelne, hogy a cuccot ( erősítő, kondi) be szeretném építeni úgy, hogy ne legyenek látható helyen.

A csövet meg úgy szeretném betenni, hogy bármikor kivehető legyen, majd visszatehető legyen.

Várom a megoldási javaslatokat, esetleg a már működő megoldásokat...

THX

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Szal a lényeg az, hogy van, hogy cuccolni kell a kocsival, olyankor ülés beborít, cső kivesz és így használható. Viszont amúgy meg szeretnám, ha az erősítő nem az ülés háttámlájára lenne csavarozva, vagy az oldalfalra, hanem valahol el lenne téve szem elől. Persze olyan helyen, ahol nem a kábeleken taposok, vagy ilyesmi.

A csövet hátsó ülsétámlához ideiglenesen lehet rögzíteni, szal azzal nincs gond, de az erősítőt, meg a kondit, hova tudnám "eldugni".....

Link to comment
Megosztás:

Mit értesz azon, hogy nem látható? Csomagtérben sem? Mekkora a cucc?

Gyere le Bliccre, ott lehet értekezni ilyesmiről.

Szép beépítésért nézd meg urbanjozsi gépét.

Kösz Hic! :wacko:

Ha nem akarod, hogy látszon akkor: pótkerék kidob>mdf keret berak> erősítő beköt>padlólemez szintén mdf-el beborít és eltünt minden a szem elől!

Jó kis meló de vmit vmiért :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Astra 1.6 16v 2000-es évjáratú autóm, amiből kivettem a gyári """hifi""" cuccot.

Természetesen az első ajtókban levő gyári hangszórókat is kidobáltam és elfoglalta a helyét egy kiemelőkerettel egy minőségi komponens szett.

A problémám a következő: hol lehet, vagy inkább hogy lehet igényesen szépen átvezetni a hangszórókhoz a kábelt az utastérből az ajtóba?

A gyári csatlakozót már megbontottam, de abban vagy mellette semmi hely nincsen mivel agyon van vezetékelve (elektromos ablak, tükör, fűtés, központi zár stb.)

Van valakinek vmi ötlete vagy tapasztalata ezen a téren?

Hiába a minőségi komponens szett ha a gyári cérnavékony kábelekre kötöm.....

Zsolti.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Sziasztok!

Van egy Astra 1.6 16v 2000-es évjáratú autóm, amiből kivettem a gyári """hifi""" cuccot.

Természetesen az első ajtókban levő gyári hangszórókat is kidobáltam és elfoglalta a helyét egy kiemelőkerettel egy minőségi komponens szett.

A problémám a következő: hol lehet, vagy inkább hogy lehet igényesen szépen átvezetni a hangszórókhoz a kábelt az utastérből az ajtóba?

A gyári csatlakozót már megbontottam, de abban vagy mellette semmi hely nincsen mivel agyon van vezetékelve (elektromos ablak, tükör, fűtés, központi zár stb.)

Van valakinek vmi ötlete vagy tapasztalata ezen a téren?

Hiába a minőségi komponens szett ha a gyári cérnavékony kábelekre kötöm.....

Zsolti.

Pedig ott kéne átvinni, a gyári csatin. Lehet, hogy tele van, de legfeljebb kifúrod a gyári hangszórókábel két vezetékénél, és ott 2.5-es kábelt át lehet gyömöszölni. Gány, de max. az ajtót tudod furkálni egyébként, az meg még nehezebb.....

Link to comment
Megosztás:

Pedig ott kéne átvinni, a gyári csatin. Lehet, hogy tele van, de legfeljebb kifúrod a gyári hangszórókábel két vezetékénél, és ott 2.5-es kábelt át lehet gyömöszölni. Gány, de max. az ajtót tudod furkálni egyébként, az meg még nehezebb.....

Gondoltam erre én is, de eléggé zsúfoltnak tünt a csati a sok kábel miatt.

Tapasztalatból mondod, vagy esetleg láttál már, vagy csináltatok már ilyet?

Létezik olyan csati amit szintén az ajtóba kell fúrni, de igényes kivitel?

Persze nem tudom hogy lehetne megoldani a korrózió védelmet ilyenkor??

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam erre én is, de eléggé zsúfoltnak tünt a csati a sok kábel miatt.

Tapasztalatból mondod, vagy esetleg láttál már, vagy csináltatok már ilyet?

Létezik olyan csati amit szintén az ajtóba kell fúrni, de igényes kivitel?

Persze nem tudom hogy lehetne megoldani a korrózió védelmet ilyenkor??

Agressor26 csinált ilyet. Asszem 3-as, vagy 4-es fúróval átfúrta a csatit ott, ahol amúgy a hangszóró vezetékek mentek (előtte vezeték kihúz...) aztán átküldte a 2.5-es kábelt erenként. Sajna a módszer csavart érpáros kettős szigetelésű kábelnél nem tuti. Én még csak gyűjtöm a munkakedvet hozzá.... :lol:

Ami elég igényes, és egyszerű, az a "pipás" átvezetés, párszáz, max. ezer Ft a gumipipa, 12-es lyukat kell neki fúrni az ajtó élébe ill. az A oszlopba. A fúrás és sorjázás után le kell festeni a lyuk szélét cink alapozóval és egy réteg festékkel, akkor nem lesz gond a korrózióval se. Csak ez iszonyat meló, az ajtót le kell venni hozzá, ha rendesen meg akarod csinálni..... inkább a csatit fúrd át.

Link to comment
Megosztás:

:lol: Jó estéket! Komoly keresztkérdés : Nemrég vettem egy új Astra G-t (1.4 twinport), frankó kis blau fej van benne (talán 4x40w nem a gyári csoda) Szépen szól, csak kispórolták a hátsó hangszórókat.. gondoltam úgyis van itthon 2 db mélyközepem, belerakom.. erre kábel sehol. Egy kábel megy be, lekövettem kézzel valahova felfelé megy (nem a tweeterhez). Előfordulhat hogy valameddig elvitték a kábelt, vagy bonthatom szét az egészet? Írjon vki valami bíztatót...

Link to comment
Megosztás:

:lol: Jó estéket! Komoly keresztkérdés : Nemrég vettem egy új Astra G-t (1.4 twinport), frankó kis blau fej van benne (talán 4x40w nem a gyári csoda) Szépen szól, csak kispórolták a hátsó hangszórókat.. gondoltam úgyis van itthon 2 db mélyközepem, belerakom.. erre kábel sehol. Egy kábel megy be, lekövettem kézzel valahova felfelé megy (nem a tweeterhez). Előfordulhat hogy valameddig elvitték a kábelt, vagy bonthatom szét az egészet? Írjon vki valami bíztatót...

Szia!

Lehet tudatosan nem akartak hátulra hangszórókat, ugyanis az igazi autó hifiben a zenei élmény előlről érkezik, így lesz teljes a valósághoz közeli a hangzás, így teljes a szinpadkép.

A hátsó hangszórók igazából a hátsó utasok szórakoztatására lennének, de ilyenkor fennáll annak a veszélye, hogy a hangszórók egymásba "kavarnak", mivel jelentős fázis eltolódás léphet fel közöttük.

Én inkább a hátsók árát egy komolyabb komponens szettbe invesztálnám, később lehetne fejleszteni a rendszert egy erősítővel és mélyládával.

De ha mindenáron ragaszkodsz a hátsó hangszórókhoz használj inkább nagy oválokat a kalaptartóba, ún. "free air" hangszórókat.

Sokkal jobban terhelhetők és a mélytartományod is erősödni fog.

Gyárilag az Astrák rádióval (esetleg cd -s rádióval ) szereltek és ekkor szintén gyárilag ki van építve a 4 hangszóró a vezetékeléssel együtt.

Létezik a gyárilag "rádióra előkészítve" konstrukció is, ekkor értelemszerűen nincs fejegység, de a vezetékelésnek és a hangszóróknak lenni kellene.

Nem tudom, lehet, hogy az új utolsó kiadású G Astrákon már lespórolták volna a hátsó hangszórókat...??

De a kábelezésnek meg kellene lenni.

Nézd meg a fejegységnél az ISO -csatlakozót, mennek -e vezetékek a hátsó (rear) hangszórópárhoz??

Link to comment
Megosztás:

Agressor26 csinált ilyet. Asszem 3-as, vagy 4-es fúróval átfúrta a csatit ott, ahol amúgy a hangszóró vezetékek mentek (előtte vezeték kihúz...) aztán átküldte a 2.5-es kábelt erenként. Sajna a módszer csavart érpáros kettős szigetelésű kábelnél nem tuti. Én még csak gyűjtöm a munkakedvet hozzá.... :lol:

Ami elég igényes, és egyszerű, az a "pipás" átvezetés, párszáz, max. ezer Ft a gumipipa, 12-es lyukat kell neki fúrni az ajtó élébe ill. az A oszlopba. A fúrás és sorjázás után le kell festeni a lyuk szélét cink alapozóval és egy réteg festékkel, akkor nem lesz gond a korrózióval se. Csak ez iszonyat meló, az ajtót le kell venni hozzá, ha rendesen meg akarod csinálni..... inkább a csatit fúrd át.

Köszi a tippeket, úgy érzem marad a csati kifúrkálása (persze az sem kevés meló).

Szerinted, ha meghagyom a gyári kábelt és annak a végére akasztom az első szettet, hiába a jó minőségű hangszóró+váltó+magas, ugrik a jó hangzás a gyári drót miatt??

Van ekkora jelentősége??

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Szal a lényeg az, hogy van, hogy cuccolni kell a kocsival, olyankor ülés beborít, cső kivesz és így használható. Viszont amúgy meg szeretnám, ha az erősítő nem az ülés háttámlájára lenne csavarozva, vagy az oldalfalra, hanem valahol el lenne téve szem elől. Persze olyan helyen, ahol nem a kábeleken taposok, vagy ilyesmi.

A csövet hátsó ülsétámlához ideiglenesen lehet rögzíteni, szal azzal nincs gond, de az erősítőt, meg a kondit, hova tudnám "eldugni".....

Építs neki egy kb. 10cm magas "emelvényt" a csomagtartó síkjától felfelé végig teljes hosszban (rögtön a hátsó ülés támlája mögött)

Ezt frankón lehet kárpítozni, tetejére plexi, benne kényelmesen elfér az erősítő és a kondi.

Fontos ilyenkor az erősítő megfelelő hűtéséről gondoskodni (hűtőventillátor beépítése!).

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket, úgy érzem marad a csati kifúrkálása (persze az sem kevés meló).

Szerinted, ha meghagyom a gyári kábelt és annak a végére akasztom az első szettet, hiába a jó minőségű hangszóró+váltó+magas, ugrik a jó hangzás a gyári drót miatt??

Van ekkora jelentősége??

Hát.... elvben van, de én mint rendes lusta disznó, azt csináltam, hogy az A oszlopig elvittem a 2.5-es OFC kábelt, ott átkötöttem a gyári 1-es re, a csati előtt kb. 5 cm-el, hogy még vissza tudjam rakni a gyári kábelt, ha kell, és az ajtóban is hasonló módon oldottam meg. Igy persze ott van a gyári kábel pár centin, de a csati átmeneti ellenállásához képest nudli a különbség. Nincs gondom a hangzással egyelőre :lol:

Hozzá tartozik, hogy nekem az első szettem csak 80W RMS-re méretezett, és az erősítő ami hajtja, csak 2x25W RMS (high-end spec. ne keverjük a ma szokásos RMS értékekkel....) - ha valami nagyágyút teszel az ajtóba, esetleg egy komolyabb pár kick-et, és 2x100W RMS felett hajtod, akkor jobban számít a kábelezés. De akkor meg úgyis darabokra kapod az ajtót, mert ki kell bitumenezni rendesen.

Link to comment
Megosztás:

:lol: Jó estéket! Komoly keresztkérdés : Nemrég vettem egy új Astra G-t (1.4 twinport), frankó kis blau fej van benne (talán 4x40w nem a gyári csoda) Szépen szól, csak kispórolták a hátsó hangszórókat.. gondoltam úgyis van itthon 2 db mélyközepem, belerakom.. erre kábel sehol. Egy kábel megy be, lekövettem kézzel valahova felfelé megy (nem a tweeterhez). Előfordulhat hogy valameddig elvitték a kábelt, vagy bonthatom szét az egészet? Írjon vki valami bíztatót...

A kábelek a hátsó ajtókba menő tűs csatlakozásokig ki vannak építve, olvasd végig a topikot, ebben mindent megtalálsz erről a témáról. De! Én ezt az utat (a hangszóró beépítést) már végigjártam, a beépített hátsó gyári hagszórók csapnivalóan szóltak. Amennyiben nem fontos neked a térérzet, de szeretnél jó hangot és főleg több mélyhangot, akkor a kalaptartóba épített 6*9-es hangszóró megfelelő megoldás lehet. Nekem bevált, a két hang között ég és föld a különbség.

Link to comment
Megosztás:

A kábelek a hátsó ajtókba menő tűs csatlakozásokig ki vannak építve, olvasd végig a topikot, ebben mindent megtalálsz erről a témáról. De! Én ezt az utat (a hangszóró beépítést) már végigjártam, a beépített hátsó gyári hagszórók csapnivalóan szóltak. Amennyiben nem fontos neked a térérzet, de szeretnél jó hangot és főleg több mélyhangot, akkor a kalaptartóba épített 6*9-es hangszóró megfelelő megoldás lehet. Nekem bevált, a két hang között ég és föld a különbség.

A hátsó ajtóba szeretnék mindenképpen építeni, mert nem szeretném szétvagdalni a kalaptartót egyenlőre. Természetesen nem gyári hangszórókat akarok, de ha a hely adott.. :lol: van esetleg valami kép, hogy a csatlakozók merre találhatóak?

Link to comment
Megosztás:

A hátsó ajtóba szeretnék mindenképpen építeni, mert nem szeretném szétvagdalni a kalaptartót egyenlőre. Természetesen nem gyári hangszórókat akarok, de ha a hely adott.. :lol: van esetleg valami kép, hogy a csatlakozók merre találhatóak?

Ne gagyit tegyél oda és főleg ne gyárit.

Alap esetben mint ahogy már írtam neked egy komoly (30-40eFt os ) első szettel mindenképp jobban jársz és teljesen felesleges a hátsó ajtóba bármi is.

Próbálj meghallgatni olyan autót, ahol így csinálták meg, vesd össze egy olyannal is amit Te szeretnél.

Biztos megérted miről beszéltem :lol:

Link to comment
Megosztás:

A hátsó ajtóba szeretnék mindenképpen építeni, mert nem szeretném szétvagdalni a kalaptartót egyenlőre. Természetesen nem gyári hangszórókat akarok, de ha a hely adott.. :lol: van esetleg valami kép, hogy a csatlakozók merre találhatóak?

hello.

Az előkészítés ott van az ajtóba.

de ha kell nekem van egy kalaptaróm és van benne 2db 3 utas hangszoró,ha érdekel

Alex

Link to comment
Megosztás:

Szia Krisztián!

Meggondoltad magad, már nem aktuális a zene??

Zsolt.

Szia!

Küldtem Neked pü.-t, nem kaptad meg? Az a problémám, hogy mivel sikerült vdo cd-s fejegységet szereznem és az első hangszórók megvannak, így nekem igazából hátsóra lenne szükségem, illetve a két csipogóra. Az első pár nem igazán -bár még gondolkodom- a kazettás abszolút nem aktuiális már. a két csipogóért meg... meg én pesti vagyok, így a debreceni átvétel messze lenne...

Azért köszi!

A két elsőn még gond.

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Hát.... elvben van, de én mint rendes lusta disznó, azt csináltam, hogy az A oszlopig elvittem a 2.5-es OFC kábelt, ott átkötöttem a gyári 1-es re, a csati előtt kb. 5 cm-el, hogy még vissza tudjam rakni a gyári kábelt, ha kell, és az ajtóban is hasonló módon oldottam meg. Igy persze ott van a gyári kábel pár centin, de a csati átmeneti ellenállásához képest nudli a különbség. Nincs gondom a hangzással egyelőre :lol:

Hozzá tartozik, hogy nekem az első szettem csak 80W RMS-re méretezett, és az erősítő ami hajtja, csak 2x25W RMS (high-end spec. ne keverjük a ma szokásos RMS értékekkel....) - ha valami nagyágyút teszel az ajtóba, esetleg egy komolyabb pár kick-et, és 2x100W RMS felett hajtod, akkor jobban számít a kábelezés. De akkor meg úgyis darabokra kapod az ajtót, mert ki kell bitumenezni rendesen.

Miért nem csinálod a honlapod?

Tök jó a téma amit elkezdtél feldolgozni, érdemes lenne leírni a szerelés menetét.

Tapasztalatból mondom ezeket, én is bezenésítettem a gépet, apró darabokra kellett szedni a belteret, az autó elég sokáig volt a garázsban.

De ha precízen és "olcsón" akarja bárki is beszerelni a hifit jobb ha maga csinálja, ezért is jó lenne ha közreadnád a szerelés menetét!!

Sok sikert és jó munkát hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Miért nem csinálod a honlapod?

Tök jó a téma amit elkezdtél feldolgozni, érdemes lenne leírni a szerelés menetét.

Tapasztalatból mondom ezeket, én is bezenésítettem a gépet, apró darabokra kellett szedni a belteret, az autó elég sokáig volt a garázsban.

De ha precízen és "olcsón" akarja bárki is beszerelni a hifit jobb ha maga csinálja, ezért is jó lenne ha közreadnád a szerelés menetét!!

Sok sikert és jó munkát hozzá!

Köszi - sajnos időm nullához közelít, de be lesz fejezve talán a téli szezonban.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.