Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Szia!

Ugyanaz mint neked.

Akkor Te nagyon ügyes vagy.

Nekem sajnos az egyik csavar az már cserélve lett hatlapfejü csavarra, és ahhoz csak ugy férek hozzá ha leveszem a benzincsövet egy két vákumcsövet lehúzok és csak akkor fér oda a csökulcs.

Alul pedig légszüröháztól menö csö levesz, elsö tartócsavar kiteker, elektromos vezeték tartó szintén kicsavar és csak igy fértem hozzá.

Szal én elég sokat lebontottam.

Netán nögyógyász is vagy? :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Akkor Te nagyon ügyes vagy.

Nekem sajnos az egyik csavar az már cserélve lett hatlapfejü csavarra, és ahhoz csak ugy férek hozzá ha leveszem a benzincsövet egy két vákumcsövet lehúzok és csak akkor fér oda a csökulcs.

Alul pedig légszüröháztól menö csö levesz, elsö tartócsavar kiteker, elektromos vezeték tartó szintén kicsavar és csak igy fértem hozzá.

Szal én elég sokat lebontottam.

Netán nögyógyász is vagy? :sowwy:

Nem sajnos nem vagyok nögyogyász de most a kipufogon keresztüli gyertya cserén gondolkodom!

De asszony szerint tényleg jó a kézügyességem! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gondolkodom az EGR lezáráson, de nekem nem nagyon tetszik, hogy dobálgatja a hibakódokat, sárga látmpát, csak nem foglalkozunk vele. Egyrészt idegesít, másrészt meg a végén majd nem vesszük észre, ha valami más, komolyabb oka van a sárga lámpának, mert ugye, nem foglalkozunk vele. Ahhoz meg nincs sok kedvem, hogy hetente olvasgassak hibakódot, hogy volt-e valami az AGR-en kívül is... Nincs valakinek már esetleg megoldása a MAP szenzoros ellenőrzés "átverésére"? Ha valahogy meg tudnánk oldani, hogy a szelepen keresztül legyen légáramlás, csak friss levegőt kapjon, ne a kipufogott gázt, az működne? Fognánk egy még működő szelepet, alaposan kitakarítanánk, aztán a gáz bemenő lyukhoz csinálnánk egy furatot oldalra kifelé, így innen tudná szívni a friss levegőt, és a lezáró lemezt benthagyva a kipufogógáz útja zárva lenne. A beszívott levegőre kellene mindenképpen egy finom szűrő. Vagy hülyeség az egész?

Link to comment
Megosztás:

így van, hülyeség az egész B)

Tök mindegy hogy kipuffgázt vagy levegőt vezet be, mindenképpen elégtelen lesz a keverékarány a hengerekben,

ezért fullad, ha megszorul az AGR szelep B) Amúgy csak 97-től voltak olyan vezérlők, amik a map-en keresztül

nézik az AGR működését. Átverni otthoni módszerekkel nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

így van, hülyeség az egész ;)

Tök mindegy hogy kipuffgázt vagy levegőt vezet be, mindenképpen elégtelen lesz a keverékarány a hengerekben,

ezért fullad, ha megszorul az AGR szelep ;) Amúgy csak 97-től voltak olyan vezérlők, amik a map-en keresztül

nézik az AGR működését. Átverni otthoni módszerekkel nem lehet.

Ne vedd zokon, de ha szabad vitatkoznék egy kicsit. B) Ha megszorul a szelep, akkor úgyis mindegy. De most arról beszélünk, hogy kellene egy olyan megoldást találni, amivel a szelep ha nem is látja el a funkcióját, de működik, nyit-zár, és a vezérlő bátran tesztelheti, nem fog hibát érzékelni, ezzel együtt pedig megszabadítjuk a szelepet a kipufogógáztól, amiben a koksz koptatja, és hosszú távon tönkreteszi. Szvsz nem kevesünknek van az újabb verzérlője, ami hibát generál a lezárt szelepre. Szerintem nagyon nem szerencsés megoldás, ha egyszerűen nem foglalkozunk a hibajelzéssel. Mennyivel jobb ez, mintha kivesszük az izzót? B) Persze, ha nincs korrekt megoldás, inkább tisztítgatom a szelepet, ha meghal, akkor meg cserélem. És esetleg hosszabb utakra viszek magammal egy lezáró lemezt, meg 1 torx kulcsot, nehogy ottmaradjak az út szélén... :D

Link to comment
Megosztás:

Ha új korában megcsinálod ezt az átalakítást, akkor van értelme... mert akkor tényleg később megy tönkre

a szelep. De egy használt szelepnél már hiába. Azzal nem javítasz a helyzeten. Igazából a lezárás már arra

megoldás, ha valakinek már egyébként kopottabb a szelep, de nincs pénze cserélgetni újra B) Így még sokáig

ki lehet húzni csere nélkül, úgy, hogy nem marad ott az út szélén B)

Link to comment
Megosztás:

B) :D Köszi. Azért én megpróbálnám úgy lezárni, hogy levegőt tudjon szívni, és ne dobáljon hibakódot, de le legyen zárva...

Namost a lezárás lényege: a funkcióját kiiktatni. Merthogy a szelep megszorulása miatt ott tudsz maradni az út szélén...

Ha te most a kipuffgáz helyett a levegőt vezeted be, azzal nem zárod le, és nem iktatsz ki egy hibalehetőséget. Ezzel

max azt éred el, hogy hosszabbítod a szelep élettartamát. De ettől még meg tud szivatni.

Értem én, hogy kellemetlennek érzed a néha kivillanó sárga lámpát (ki lehet küszöbölni a hosszú motorfékes üzem mellőzésével),

de majd még kellemetlenebbül fog érinteni, ha megszorul nyitott állapotban a szelep. B)

Link to comment
Megosztás:

Namost a lezárás lényege: a funkcióját kiiktatni. Merthogy a szelep megszorulása miatt ott tudsz maradni az út szélén...

Ha te most a kipuffgáz helyett a levegőt vezeted be, azzal nem zárod le, és nem iktatsz ki egy hibalehetőséget. Ezzel

max azt éred el, hogy hosszabbítod a szelep élettartamát. De ettől még meg tud szivatni.

Értem én, hogy kellemetlennek érzed a néha kivillanó sárga lámpát (ki lehet küszöbölni a hosszú motorfékes üzem mellőzésével),

de majd még kellemetlenebbül fog érinteni, ha megszorul nyitott állapotban a szelep. B)

Mondasz valamit. :D DE az ottragadás miatt azért nem aggódnék különösebben, mert pár alapvető szerszám szokott lenni a csomagtartóban, és beteszek mellé egy "normál" lezáró lemezt tartalékba. Így legfeljebb pár percre ragadok ott. ;) Igazából azért nem értem, miért hülyeség, mert én azt feltételezem, hogy ha még nem kopott el teljesen a szelepem, alaposan kipucolom, spray-zem, és több kokszot nem engedek oda, akkor tovább nem fog kopni, és ha eddig nem szorult meg, talán ezután sem fog. Persze, lehet, hogy ebben tévedek.... B)

Link to comment
Megosztás:

ha még nem kopott el teljesen a szelepem, alaposan kipucolom, spray-zem, és több kokszot nem engedek oda, akkor tovább nem fog kopni, és ha eddig nem szorult meg, talán ezután sem fog. Persze, lehet, hogy ebben tévedek.... B)

Ebben az esetben van némi értelme az élettartam növelésnek, persze.

Viszont ezután is kopik, csak nem olyan gyorsan ;) Amúgy kenőanyaggal

nem ajánlom ellátni (WD40 meg ilyenek), mert az csak megköti a koszt és port,

ami még jobban betesz a szelepnek.

De az a pár perces szervíz elég naív dolog B) Főleg annak, akinek a szívósor takarja a szelepet.

Meg azt sem árt beleszámolni, hogy megállás után még kb egy órán át forró a szívósor és környéke :D

Link to comment
Megosztás:

Ebben az esetben van némi értelme az élettartam növelésnek, persze.

Viszont ezután is kopik, csak nem olyan gyorsan :lol: Amúgy kenőanyaggal

nem ajánlom ellátni (WD40 meg ilyenek), mert az csak megköti a koszt és port,

ami még jobban betesz a szelepnek.

De az a pár perces szervíz elég naív dolog B) Főleg annak, akinek a szívósor takarja a szelepet.

Meg azt sem árt beleszámolni, hogy megállás után még kb egy órán át forró a szívósor és környéke ;)

Ok, meg vagyok győzve. B) Először lezárom "rendesen", aztán meglátom, a srága lámpa mennyit jelez.

Az 5 perc tapasztalat. :D Igaz nekem az X-es motoron szerencsés helyen van. Csak az ecotec feliratú díszburkolat van útban. Meleg ellen van kesztyű, és már sebészi módon meg tudom fogni a csatijánál... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ok, meg vagyok győzve. B) Először lezárom "rendesen", aztán meglátom, a srága lámpa mennyit jelez.

Az 5 perc tapasztalat. B) Igaz nekem az X-es motoron szerencsés helyen van. Csak az ecotec feliratú díszburkolat van útban. Meleg ellen van kesztyű, és már sebészi módon meg tudom fogni a csatijánál... :D

Hali.

Dobhatnál egy képet, hogy neked hol is helyezkedik el ez a szelep.

Az én X16XEL-em nél, nagyon fos helyen van.

Bár sokak szerint nem olyan vészes.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Dobhatnál egy képet, hogy neked hol is helyezkedik el ez a szelep.

Az én X16XEL-em nél, nagyon fos helyen van.

Bár sokak szerint nem olyan vészes.

Hello

Most én is szívok az agr szelep miatt nekem most szerencsém volt 2 hétig nem saját kocsival jártam de nekem is szét kell szednem sajna x16xel motorom van és az itt irtak alapján fogok szivni kicsit föleg hogy most szedem szét elöször de ha kell csinálok képeket róla.

Igazából csak azt nem tudom mivel takaritsam normálisan ki? Most akkor kell az az 1mm lyuk vagy nem? Akkor végülis a szivosor altt találom?

thx

Link to comment
Megosztás:

Ha leszoksz a hosszú gurulós-motorfékes vezetési stílusról, akkor nem is fog előjönni B)

Ugyanis csak ilyen esetekben futtat tesztet az ecu.

Hát képtelen vagyok. B) A motorfék egyébként sztem nem hülyeség. Inkább úgy kell megoldani egy problémát, hogy ahhoz ne kelljen másképp vezetni...Mert így csak csináltunk magunknak helyette egy mésiket... :D Lezártam pár napra, de annyira elegem lett, hogy vissza is csináltam. Úgy nem lehet közlekedni, hogy minden második sarkon kigyullad a sárga lámpa, és ráadásul nekem legtöbbször a gyújtás levételéig ki sem aludt... Amúgy pedig nem vettemészre akkora eget rengető különbséget, amiért ez megérné. Azért a lemezt a kocsiban tartom.

Link to comment
Megosztás:

Egymáson mozgó felületek amik nem kopnak? Hol? B)

Egyébként a levegő sem teljesen tiszta.

Bocs, helyesbítek, nem fog a koksztól olyan mértékben kopni. B) Amúgy a levegőt mindenképpen szűrni kellene, nem is annyira a szelep, inkább a motor miatt. De már letettem róla. Hagyom, ahogy van, ha végleg bekrepál, majd kicserélem.

Link to comment
Megosztás:

Dobhatnál egy képet, hogy neked hol is helyezkedik el ez a szelep.

Az én X16XEL-em nél, nagyon fos helyen van.

Bár sokak szerint nem olyan vészes.

Ha gondolod, szívesen csinálok egyet, de egész más lesz, mint a tied, és nem fog segíteni. Nekem X14XE van, azon nagyon sima ügy, csak az ecotec feliratú műanyag borítást kell levenni, és már ki is kaphatod a 2 csavarral rögzített szelepet. Ahogy olvastam, a tiednél jóval szarabb helyen van.

Link to comment
Megosztás:

Hát képtelen vagyok. B) A motorfék egyébként sztem nem hülyeség. Inkább úgy kell megoldani egy problémát, hogy ahhoz ne kelljen másképp vezetni...Mert így csak csináltunk magunknak helyette egy mésiket... B) Lezártam pár napra, de annyira elegem lett, hogy vissza is csináltam. Úgy nem lehet közlekedni, hogy minden második sarkon kigyullad a sárga lámpa, és ráadásul nekem legtöbbször a gyújtás levételéig ki sem aludt... Amúgy pedig nem vettemészre akkora eget rengető különbséget, amiért ez megérné. Azért a lemezt a kocsiban tartom.

Én pl sosem használom igazán a motorféket :D Nem vagyok egy öreguras típus, szeretek időben érkezni mindenhova ;)

Egyébként meg ki kéne villogtatni a hibakódokat, mert azért gyanús ez a minden második sarkon kigyulladó lámpa...

Link to comment
Megosztás:

Ha gondolod, szívesen csinálok egyet, de egész más lesz, mint a tied, és nem fog segíteni. Nekem X14XE van, azon nagyon sima ügy, csak az ecotec feliratú műanyag borítást kell levenni, és már ki is kaphatod a 2 csavarral rögzített szelepet. Ahogy olvastam, a tiednél jóval szarabb helyen van.

Hali.

Azt hittem x16xel-ed van.

Mindegy, tehetsz fel képet róla, hol is van x14xe-n.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.