Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

1. Pont a kipufogó felőli lyukat kellett volna inkább vakítani, ugyanis onnan kapja a kormot, amitől beáll a szelep.

2. Tök mindegy mit csinálsz, hogyan zárod le, attól még a hibakód teszt után jönni fog. Ugyanis a MAP szenzoron

keresztül ellenőrzi hosszú motorfék esetén az AGR nyitását (depresszió csökkenés). Akárhogy van lezárva, észreveszi.

Link to comment
Megosztás:

1. Pont a kipufogó felőli lyukat kellett volna inkább vakítani, ugyanis onnan kapja a kormot, amitől beáll a szelep.

2. Tök mindegy mit csinálsz, hogyan zárod le, attól még a hibakód teszt után jönni fog. Ugyanis a MAP szenzoron

keresztül ellenőrzi hosszú motorfék esetén az AGR nyitását (depresszió csökkenés). Akárhogy van lezárva, észreveszi.

Azt sajnos nem lehet levakítani, mert a szelepperselynek van egy kb. 2 mm-es kitüremkedő pereme, valamint a szelep is nyitáskor „kifelé” mozog, tehát nem lehet oda lemezt tenni. Ezért gondoltam arra, hogy egy kb. 5-6mm-es pogácsát kéne odarakna, amibe bele lehetne maratni a kimozgó szelep, meg a perem helyét. A hibakóddal valahogy együtt tudnék élni (időnként kivillogtatnám, hogy nincs-e más tárolt dolog), mert ezzel így egyre neccesebb, nem beszélve arról, hogy így nem kicsit költséges a dolog. <_< A furcsa az egészben, hogy annak ellenére, hogy most le van zárva a szívosor felé, mégis bolondít valamennyit a vezérlésen...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, akkor azokban már nem olyan AGR van, mint az X-es motoroknál. De a lényeg, hogy ha kapja a kormot,

az is egy idő után szorulni fog. Ha jól le van vakítva, akkor nem szólhat bele a működésbe, max ha teljes off-ot érez

az ecu, akkor vészprogramra áll.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, akkor azokban már nem olyan AGR van, mint az X-es motoroknál. De a lényeg, hogy ha kapja a kormot,

az is egy idő után szorulni fog. Ha jól le van vakítva, akkor nem szólhat bele a működésbe, max ha teljes off-ot érez

az ecu, akkor vészprogramra áll.

Ha megcsinálnám ezt a „pogácsát”, akkor elvileg a működésbe nem nyúlnék bele, csak ugye a kipuff.-gázt venném el teljesen tőle. Ez elvileg nem off, tehát nem lenne vészprogram.

Jól gondolom? <_<

Végülis ezzel ugyanazt csinálnám, mint Ti: mindkét lyuk le van zárva, csak nekem ez a kifelé-nyitás, meg a perem bonyolítja az ügyet, ezért kéne ezt a távtartót beiktatni...

Link to comment
Megosztás:

Teljes off-ot amúgy csak akkor szól az ecu AGR-re, ha elektromosan nem stimmel a kapcsolat vele. Pl ha lehúzod a csatiját.

A közbetéttel is fogsz kapni hibakódot ellenőrzés esetén.

Köszi a helpet! <_< Valószínű rámozdulok erre a betét-témára.

(Egyébként ezzel a huszonezer megnyilatkozással, úgy látom, nem az a bealvós típus vagy... :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Teljes off-ot amúgy csak akkor szól az ecu AGR-re, ha elektromosan nem stimmel a kapcsolat vele. Pl ha lehúzod a csatiját.

A közbetéttel is fogsz kapni hibakódot ellenőrzés esetén.

Gábor, lehet hülyeség, amire gondoltam, de hátha nem: mi lenne, ha az AGR-t a szívósor felé (akár egy közbetéttel) rendesen felszerelné, de a kipuff felé menő rész a szabadba nyílna, mondjuk valami finomlyukú szűrőn keresztül, hogy azért ne mehessen bele akármi (esetleg a légszűrőháztól egy vékony csövön vezetni neki szűrt levegőt). Ezzel a teszt lefuthatna, a map érzékelné a depressziót sztem így is, és mégse kormolódna el... <_<

Link to comment
Megosztás:

Gábor, lehet hülyeség, amire gondoltam, de hátha nem: mi lenne, ha az AGR-t a szívósor felé (akár egy közbetéttel) rendesen felszerelné, de a kipuff felé menő rész a szabadba nyílna, mondjuk valami finomlyukú szűrőn keresztül, hogy azért ne mehessen bele akármi (esetleg a légszűrőháztól egy vékony csövön vezetni neki szűrt levegőt). Ezzel a teszt lefuthatna, a map érzékelné a depressziót sztem így is, és mégse kormolódna el... <_<

Üdv.!

Szóval, így néz ki nálam ez a csodás alkatrész:

AGR_web_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

AGR_web_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Most úgy van - felemásan - lezárva, hogy az alátét ovális része van bevakítva (vékony trombitalemezből van kivágva a tömítés), ez menne a szívósorra. Nem tudom, mennyire látszik a perem, meg a kitüremkedő szelep vége.. de emiatt nem lehet sima lemezzel lezárni a bejövő oldalt. Most zárt állásban van, ha nyit, akkor még jobban kiemelkedik a síkjából. Erre lenne megoldás az említett közbetét, kimarva belőle a szelepnek szabad járást biztosító lyuk.

Érdekes, amit írsz, mert, ha jól értem, a közbetét oldalára kellene egy furat, amin a szívó rész tiszta levegőt tudna felvenni. Szerintem ezzel csak az lehet a baj, hogy a kipuff.-gáz ugye nyomás alatt van, a tisztalevegős esetben meg a szívósor fejthet ki esetleg valami szívóhatást, de az érzékelők biztosan észrevennék, hogy teljesen más nyomásviszonyok vannak a normális működéshez képest.

Link to comment
Megosztás:

Igen, erről már volt szó régebben is, ki lehetne próbálni, hogy működhet-e. De lehet hogy befolyásolná a működést, hiszen a kipuffgázban

kevés az oxigén, és ez a szabadlevegős megoldás felér egy kis falsszívással, ami lehet hogy részterhelésen finom rángatást okozna pl.

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg az ütött szöget a fejembe,hogy amikor ledugoztam az AGR-t,nekem is picit túllógott a kúpja a síkon,lehet ez nem tetszik neki 5-ből motorféknél...

Lehet csinálok hozzá egy 4-es lemezből vakdugót,amibe marok egy mélyedést...

Bár nekem még mindig az a kis elektronika bassza a csöröm,csak fosok megépíteni,mert lehet hazavágja az ECU-t...

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem. 98-as astra g kocsim van, x12xe motorral. Le lehet zárni rajta az AGR szelepet? Mert elromlott, és elég horror ára van az újnak. Ha igen, akkor hogyan? illetve még egy kérdés, az újabb, z12xe motor szelepe jó bele? Please help...

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem. 98-as astra g kocsim van, x12xe motorral. Le lehet zárni rajta az AGR szelepet? Mert elromlott, és elég horror ára van az újnak. Ha igen, akkor hogyan? illetve még egy kérdés, az újabb, z12xe motor szelepe jó bele? Please help...

A Z12XE-é nem ugyanolyan.

Lezárás: ha az AGR szelep alja sík, nincs semmi kiemelkedő rész rajta, akkor egy lemezt kell alá vágni, amin csak a csavarok furatait fúrod ki.

Link to comment
Megosztás:

Igazán művészi lett, Te csináltad? Ezek a formák, a merész vonalvezetés... egy művész veszett el Benned (de eléggé :lol: ) <_< :lol:

Amúgy bevált? Nem dobál hibákat?

Link to comment
Megosztás:

Igazán művészi lett, Te csináltad? Ezek a formák, a merész vonalvezetés... egy művész veszett el Benned (de eléggé :lol: ) <_< :lol:

Amúgy bevált? Nem dobál hibákat?

Nem az én képeim,X14XE-re kerestem rá google-ban és dobott ilyen képeket is.

Én lezártam,csak 5. hosszú motorféknél gyújtja a tengeralattjárót,de ahogy Havas Henrik mondja: pontleszarom! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Tegnap kigyulladt a sárga lámpa és lefulladt az autó.

Nehezen,de sikerült elindítani,aztán amikor megnézettem a hibakódot kiderült,hogy az egr szelep szarakszik.

A szerelő azt mondta,hogy 30 ezer körül van egy új szelep és cserélni kell az autóban.

A leállás óta megy az autó és nem világít a sárga sem,talán mintha 3ezres fodulatnál gyorsításnál elmenne az ereje,ez lehet az egr szelep miatt?

Ha le akarom záratni a szelepet előtte kell bele újat rakni vagy elég kitakarítani azt ami benne van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tegnap kigyulladt a sárga lámpa és lefulladt az autó.

Nehezen,de sikerült elindítani,aztán amikor megnézettem a hibakódot kiderült,hogy az egr szelep szarakszik.

A szerelő azt mondta,hogy 30 ezer körül van egy új szelep és cserélni kell az autóban.

A leállás óta megy az autó és nem világít a sárga sem,talán mintha 3ezres fodulatnál gyorsításnál elmenne az ereje,ez lehet az egr szelep miatt?

Ha le akarom záratni a szelepet előtte kell bele újat rakni vagy elég kitakarítani azt ami benne van?

Mielőtt cseréled érdemes megtisztítani. Megjáratni kicsit üresen(bár ehhez kell vmi elektromos cucc). +Féktisztító

Nekem még mindig nincs lezárva, ennyi km után se.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tegnap kigyulladt a sárga lámpa és lefulladt az autó.

Nehezen,de sikerült elindítani,aztán amikor megnézettem a hibakódot kiderült,hogy az egr szelep szarakszik.

A szerelő azt mondta,hogy 30 ezer körül van egy új szelep és cserélni kell az autóban.

A leállás óta megy az autó és nem világít a sárga sem,talán mintha 3ezres fodulatnál gyorsításnál elmenne az ereje,ez lehet az egr szelep miatt?

Ha le akarom záratni a szelepet előtte kell bele újat rakni vagy elég kitakarítani azt ami benne van?

Helló! nekem ugyanezt csinálja hogy 3000 körül megtorpan.... meg 1500 körül pedig "bakkecskeüzemódvan" (rángat) de eddig még nem állt le viszont már villant ki a kis sárga lampion :lol:

A lényeg h kiolvastam (itt a forúmon segítettek megfejteni) és kiderült, hogy AGR szelep.

Hétvégén takarítás lesz ebből, de lehet h le is zárom... <_<

Link to comment
Megosztás:

Helló! nekem ugyanezt csinálja hogy 3000 körül megtorpan.... meg 1500 körül pedig "bakkecskeüzemódvan" (rángat) de eddig még nem állt le viszont már villant ki a kis sárga lampion :lol:

A lényeg h kiolvastam (itt a forúmon segítettek megfejteni) és kiderült, hogy AGR szelep.

Hétvégén takarítás lesz ebből, de lehet h le is zárom... <_<

Lezárás után is fog sárga lámpát dobni...ami engem nagyon tud idegesíteni,főleg éjszakai vezetésnél... :lol:

De lényeg h akkor nem fog fuldokolni...

Amúgy meg akit érdekel a www.delparts.hu-n asszem 20000 egy AGR szelep... :lol:

A köcsög unix meg adja vagy 55ért... :lol:

Ui: Nem tudja valaki h pontosan mikor és miért teszteli az ECU a szelepet?

Link to comment
Megosztás:

Lezárás után is fog sárga lámpát dobni...ami engem nagyon tud idegesíteni,főleg éjszakai vezetésnél... <_<

De lényeg h akkor nem fog fuldokolni...

Amúgy meg akit érdekel a www.delparts.hu-n asszem 20000 egy AGR szelep... :lol:

A köcsög unix meg adja vagy 55ért... :lol:

Ui: Nem tudja valaki h pontosan mikor és miért teszteli az ECU a szelepet?

Itt olvastam a forumon, hogy hosszabb motorféknél teszteli az ecu a szelepet...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy meg akit érdekel a www.delparts.hu-n asszem 20000 egy AGR szelep... <_<

A köcsög unix meg adja vagy 55ért... :lol:

Ui: Nem tudja valaki h pontosan mikor és miért teszteli az ECU a szelepet?

Itt olvastam a forumon, hogy hosszabb motorféknél teszteli az ecu a szelepet...

Pontosan, hosszabb motorfék üzemben teszteli néha (nem mindig).

De csak a 96 végétől gyártott modelleknél van ez a teszt (fehér csatis ecu).

Nem mindegy az sem, hogy gyári vagy utángyári az AGR.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.