Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Azt tudtam, hogy dugók nem azonosak (már csak az alacsonyabb kompresszió miatt is), az úgyis vagy XE-ből menne, vagy kovácsolt dugó. Akkor elvileg elég lenne egy üres blokk is.

voszi: A LET-ben gyárilag benne van az olajspricnik, amik a dugattyúkat hűtik, az utólagos fúrásokban nem nagyon bízok. Kicsit olyan, mint a gyári v.tengelyek, átköszörülése. Vagy bejön, vagy nem. Ezért is gondolkodok rajta, mert lehet elértem azt a hőterhelési határt, amit még kibír a motor. A turbós megoldás meg még a szívónál is nagyobb hőterhelést is bírja.

LET-ben nincs semmiféle spricni, utólag kell beépíteni. ahogy Lanti írja, a LEH-ban van spricni (az ráadásul sokkal jobb is, mint ahogy azt te bármelyik LET-be utólag be tudod építeni!)

én utólag építettem spricnit a LET-be és (szinte nekem egyedül) jó lett. máig működik. de tényleg sok mindenkinek nem lett jó, mert 1 fok szögtévesztés, és egészen máshova szór, mint kellene.

a motorok közt rengeteg eltérés van, baromira nem igaz, hogy egy-két dolgot leszámítva azonosak. ezt az OPC topicban összeszedtük úgy kb. 2 éve, menjetek oda és nézzétek meg, egy jó kis táblázatot raktunk össze, hogy melyikben mi van. (egyébként nem teljes, még volna mit kikutatni abban is.)

ez olyan sztereotípia, mint, hogy felteszel egy X18XE hengerfejet az X20XEV-re, és X20XER OPC-d lesz. nagy frászt.

szvsz a szívó OPC motorikusan sokkal jobb, mint a turbós, de ha megnézitek a táblázatot, ez nektek is azonnal kiderül!

Link to comment
Megosztás:

...a motorok közt rengeteg eltérés van, baromira nem igaz, hogy egy-két dolgot leszámítva azonosak. ezt az OPC topicban összeszedtük úgy kb. 2 éve, menjetek oda és nézzétek meg, egy jó kis táblázatot raktunk össze, hogy melyikben mi van. (egyébként nem teljes, még volna mit kikutatni abban is.)...

Először is kérdeztem, hogy össze lehet rakni a LET blokkot, az XE hengerfejjel. Szó sem volt arról, hogy egy az egyben átraknám a blokkot. Én az XE belsejével cserélném.

Link to comment
Megosztás:

LET-ben nincs semmiféle spricni, utólag kell beépíteni. ahogy Lanti írja, a LEH-ban van spricni (az ráadásul sokkal jobb is, mint ahogy azt te bármelyik LET-be utólag be tudod építeni!)

én utólag építettem spricnit a LET-be és (szinte nekem egyedül) jó lett. máig működik. de tényleg sok mindenkinek nem lett jó, mert 1 fok szögtévesztés, és egészen máshova szór, mint kellene.

a motorok közt rengeteg eltérés van, baromira nem igaz, hogy egy-két dolgot leszámítva azonosak. ezt az OPC topicban összeszedtük úgy kb. 2 éve, menjetek oda és nézzétek meg, egy jó kis táblázatot raktunk össze, hogy melyikben mi van. (egyébként nem teljes, még volna mit kikutatni abban is.)

ez olyan sztereotípia, mint, hogy felteszel egy X18XE hengerfejet az X20XEV-re, és X20XER OPC-d lesz. nagy frászt.

szvsz a szívó OPC motorikusan sokkal jobb, mint a turbós, de ha megnézitek a táblázatot, ez nektek is azonnal kiderül!

Nem az x18xe hengerfejet, hanem a c18xe vezérműtengelyt. Nem lesz belőle x20xer, kb fél úton lesz vele az x20xev és az x20xer között. ;-)
Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon. A gyári megoldások elég jól szerepelnek, ha van megfelelő hideg levegő bevezetése, és az esetleges fojtások eltávolításra kerülnek. (ez utóbbi elég típusspecifikus dolog)

Értem, hát annyit csináltam meg, hogy a légszűrőházból kivettem a szűkítéseket. Direktszűrőnek van valami értelme?

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem itt kell kezdeni, hanem itt kell befejezni nem? :)

A 45-ös rendszer elvileg olyan 140 lóig van tervezve. Nekem 125 van gyárilag, szóval még nem kell nagyobb rendszer, ha kap pár plusz lóerőt :) Annyi, hogy ki van véve a középdobom, és helyette egy cső van, ez talán segít egy picit.

Link to comment
Megosztás:

nem akartam kéretlen reklámot csinálni, de ugye épp van egy bilas cucc z18xe-re eladó, erre próbáltam utalni. :)

nekem is volt z18xe-n dBilas cucc (corsa gsi), 140 paci fölött volt, és jól is ment, de inkább csak érzésben, mert 0-100-as időben alig hozott valamit. nem kellett a 45-ös kipuffhoz nyúlni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nem akartam kéretlen reklámot csinálni, de ugye épp van egy bilas cucc z18xe-re eladó, erre próbáltam utalni. :)

nekem is volt z18xe-n dBilas cucc (corsa gsi), 140 paci fölött volt, és jól is ment, de inkább csak érzésben, mert 0-100-as időben alig hozott valamit. nem kellett a 45-ös kipuffhoz nyúlni.

Írtam privátot

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, megtaláltam az olvadó dugattyúm okát.

Ma mértünk egy régi zöldkártyás gépen CO-t. Növekvő fordulatszámnál erősen szegényedik a keverék, annak ellenére, hogy programozáskor direkt dúsabbra lett állítva, pont ennek az elkerülésére.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, megtaláltam az olvadó dugattyúm okát.

Ma mértünk egy régi zöldkártyás gépen CO-t. Növekvő fordulatszámnál erősen szegényedik a keverék, annak ellenére, hogy programozáskor direkt dúsabbra lett állítva, pont ennek az elkerülésére.

Azét én még néznék egy tényleges AFR-t a lambda mellet, ha van rá mód hogy be heggeszteni neki egy plusz helyet. vagy, ha mész subihoz iratni elötte méresd esetleg meg havvasynál, vagy akárhol egy afr-el úgy elég pontos képet kapsz mit hogyan kéne folytatni a programban. azért ajánlottam ezt így mert mikor mi mértünk AFR-t subival az is jó volt, csak ahogy nő a fordulat ugrál az érték, viszont mérés közben a pontokon amíg mér 1-2-3mp van idő pontossan leolvasni az értéket, nekem ez kicsit pontosabbnak tűnt.

illetve a melegedésre Havassy nekem adott egy jó tanácsot, 85,95 volt 3dugattyúm 1 pedig 85,90 nem akarok hülyeséget írni nem emlékszem a pontos adatra! de 5század eltérés volt az tuti, azt tegyem, 4.nek mivel ott a legkevesebb az olaj a hűtés az kapja a legtöbb terhelést, vagy beválik vagy nem. minden esetre látok benne fantáziát, ja és nekem a dugattyúk egy gyári motorból származtak, de dobozban jött így nem tudom melyik holvolt minden esetre érdekes hogy gyárilag az egyik kisebb...

Link to comment
Megosztás:

A CO méréssel megtudtam, fordulatszámon milyen arányban szegényedik el a keverék, így szerintem felesleges újabb mérések programozás előtt. Subi AFR-jét úgyis lemérjük mit mutat majd a növekvő fordulatszámon, mekkora az esetleges eltérés az én adataimtól, és ahhoz viszonyítva íratom meg vele a keverési arányt.

A vakdugót mindenképpen megcsináltatom előtte, hogy ne kelljen kivenni a lambdaszondát.

Az új dugattyú már bent van a 4. hengerben, ezen már nem tudok változtatni. Annyi, ha dúsra programoztatom, reményeim szerint a több benzin lehűti annyira a dugattyútetőt, hogy ne olvadjon meg nagy terhelésen se.

Link to comment
Megosztás:

Azét én még néznék egy tényleges AFR-t a lambda mellet, ha van rá mód hogy be heggeszteni neki egy plusz helyet. vagy, ha mész subihoz iratni elötte méresd esetleg meg havvasynál, vagy akárhol egy afr-el úgy elég pontos képet kapsz mit hogyan kéne folytatni a programban. azért ajánlottam ezt így mert mikor mi mértünk AFR-t subival az is jó volt, csak ahogy nő a fordulat ugrál az érték, viszont mérés közben a pontokon amíg mér 1-2-3mp van idő pontossan leolvasni az értéket, nekem ez kicsit pontosabbnak tűnt.

Nem csak padon lehet pontosan AFR-t mérni. Úton ugyanúgy meg tudod fékezni, tartani a mérési pontoknál... Nem saját ötlet, Havassy mestertől van... ;)

Módosítva : Alex75
Link to comment
Megosztás:

Nem csak padon lehet pontosan AFR-t mérni. Úton ugyanúgy meg tudod fékezni, tartani a mérési pontoknál... Nem saját ötlet, Havassy mestertől van... ;)

Tudom, nekem is elő adta :D valószínűleg ugyan azt mondta mindkettőnknek, és utána jött a kontra de a tuti,pontos a padon. meg amit én tapasztaltam, és ez a baj inkább 3-4esben kell padlógázon gyorsítani hogy rendessen lásd a dolgot, ahoz meg kb autopálya kell, mikor elösször nekem mértük ez volt a bajj, 2esben annyira "gyorsan" felpörgött hogy nem tudta pontosan megmondani az adatot 3asban meg nem is tudom mennyi a vége 160-170kb de ez hosszú váltó saját tapasztalat

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Lehet hogy szét kell szedjem az xe-t, mert a 4.es hengerben van kemény 6.5 bar kompresszióm. Első körben még meg akarnám mérni a nyomásveszteséget is, de nem nagyon találok olyat akinek van hozzá cucca.

A kérdésem az, hogy ha már bontom a motort, akkor mi az amit mindenképpen cseréljek benne?
Hengerfej csavarokat már mondták többen, hogy érdemes esztergáltatni 12.9-est, vagy jobbat, illetve az arp csavarokat javasolták, valamint a hajtókarcsapágyakat. Nyilván ha szétszedem, és más baja nincs, akkor kap minden dugó gyűrűsort is, mert a többiben az a 9-9.5 bart sem érzem túl vaskosnak. (nem tudom mennyi van a motorban) Ebből ki mit ajánl? Valamint ha már, akkor érdemes e leszedetni a hfejből? Vagy inkább ne erőltessem?
A cél nem egy szénnéhegyezett motor, hanem ami napi használatban rugalmasan és megbízhatóan működik. Egyelőre egy Subi féle phase2, meg egy powercup van tervben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.