Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Ne írjunk már ilyet, hogy 14-16 barnak kellene lenni gyárilag. Egy még nem felújított XE-ben 12-13baros kompresszió simán jó. 16bar eléréséhez már komolyabb leszedés kell a hf-ből, hogy elérd.

A tuningolt x20xev-m tudott 15,5bart majd 300.000-rel a háta mögött. A hengerfej felújításának kivételével nem nyúltam a motorhoz... Módosítva : Alex75
Link to comment
Megosztás:

Felesleges versengeni a különböző nyomás értékekkel. Ha megméritek még egyszer, nem ugyanez az érték fog mutatkozni. Két különböző nyomásmérő sem fog azonos értéket mutatni. A végnyomás mérés csak tájékoztató jellegű. A kapott eredmény függ az akksi, önindító állapotától is. Érdekes módon senki nem írta, hogy a különböző hengerek nyomásértékei sorrendben mit mutatnak.

Link to comment
Megosztás:

Mikor jön már "az én apukám erősebb" rész? :D

9,5 akkor is rossz, ha 12-nek kell lennie meg akkor is, ha 15-nek.

Ha viszont nincs kedv/idő/pénz/lehetőség szétszedni vagy felújítani, akkor nem lesz. Kozmetikázni ezt a motort egyébként szerintem sem érdemes.

Senki nem védi a 9,5baros végnyomás értéket, hogy jó. Ha eljár vele így, tegye.

Mindössze annyit jegyeztem meg, hogy kicsit sokallom az értékeket, amit egyesek ideírtak a +300e futott motorjaikhoz.

Mint fentebb papplan is megjegyezte a nyomásmérők nem pontosak.

2-3baros különbségek is előfordultak már mérőórák között.

Link to comment
Megosztás:

Mikor jön már "az én apukám erősebb" rész? :D

9,5 akkor is rossz, ha 12-nek kell lennie meg akkor is, ha 15-nek.

Ha viszont nincs kedv/idő/pénz/lehetőség szétszedni vagy felújítani, akkor nem lesz. Kozmetikázni ezt a motort egyébként szerintem sem érdemes.

Én az apukámnál is erősebb vagyok :D . Ami kevés az kevés ,és igen ezt felesleges kozmetikázni,de ezt már írtam fentebb.

Link to comment
Megosztás:

Felesleges versengeni a különböző nyomás értékekkel. Ha megméritek még egyszer, nem ugyanez az érték fog mutatkozni. Két különböző nyomásmérő sem fog azonos értéket mutatni. A végnyomás mérés csak tájékoztató jellegű. A kapott eredmény függ az akksi, önindító állapotától is. Érdekes módon senki nem írta, hogy a különböző hengerek nyomásértékei sorrendben mit mutatnak.

Kétlem, hogy bárki is kineknagyobb játékot akart volna indítani, egész egyszerűen arra próbáltunk rámutatni, hogy egy egyszerű hengerfej felújítás 9,5bar végnyomás esetén valszeg feleslegesen elköltött pénz. Egy házépítést sem a tetővel kezdünk, vagy legalábbis meglehetősen ritkán... ;-)

Azt is elfogadom, hogy minden mérés mást mutat, bár érdekességképp megjegyezném, három időben, kmben és eszközben különböző mérést csináltunk, mindegyik hasonló, 15bar fölötti eredményt hozott. Hogy sorrendben milyen értékek voltak, már nem emlékszem pontosan, az biztos, hogy a legkevesebb a 4.hengerben volt, a min. és a max között kb. fél bar volt az eltérés...

Ettől függetlenül nekem mindegy, hogy 11 v. 15barról beszélünk, hiszen az általam említett motor már a múlt, sajnos, a jelenlegi meg nem fontos. :-)

Módosítva : Alex75
Link to comment
Megosztás:

Arra próbálom hegyezni a problémát, hogy a kompresszió végnyomás mérés, csak egy gyenge alap a hiba feltárásban. Tudjuk a mért értéket, ezután indul a folyamat, megállapítani, hogy a motor alja, vagy teteje a javítandó. Az én véleményem az, ha a hengerek rendben, akkor elég a HF felújítás. Ellenkező esetben komplett motorgenerál...Ha van a szándék a javításra, akkor a HF lekerül mindenképpen, és akkor ugrik a majom a vízbe.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok Opel tulajdonosok és hozzáértők!

Segítségetekre lenne szükségem.

Röviden hogy ne húzzam az időtöket.

Vettem egy Opel Astra f versenyautót és szeretnék belerakni egy 1.6 16v-es ecotec motort,mert egy 1.4 8v-es van benne.

És szeretnék egy 60-as leömlőt mert 60-as rendszert adtak hozzá.

Azért lenne ecotec,mert ha jól tudom ez az 1.6-nak a legnagyobb teljesítmény leadó motorja és a kategóriában amiben szeretnék indulni ez a max cm3.

Egyenlőre a motor is kapna egy Gál típusú vezérműtengelyt,módosított hengerfejet meg egy könnyített lendkereket.

A váltó meg már készül Hamzánáz 25%-os előfeszített sperrel és átvariált áttétellel.

De ha tudtok ajánlani valami más motort amit Pünkösdig beletudok faragni akkor szívesen meghallgatom.

Mit kell változtatnom rajta.Gondolok motorbakra,vezetékelésre,váltóra stb.

Kérlek titeket segítsetek hozzáértésetekkel és tapasztalataitokkal.

Előre is köszönöm!

Üdv.Nektek

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Itt egy páran már otthon vagytok más márkákban is. Egy érdekes kérdésem lenne, hátha lesznek építő jellegű válaszok.

A kérdés, hogy c30se (3000 24v omega) vagy Bmw m52b28 (E36 328I)? Esetleg más alternatíva?

Már itt a motorra gondolok.

Mindegyik kb hasonló ccm, teljesítmény is nagyon hasonló, ahogy nézegettem a bontásos hirdetéseket, még az áruk is kb ugyanott mozog. Amennyire rálátok, nekem úgy tűnik hogy Bmw-ből talán több van, gyakoribb. Alkatrészellátást tekintve lövésem sincs, melyiknek jobb a háttere.
Illetve nem tudom, hogy melyik húzható jobban, melyikhez van több bevált tuning fogás/alkatrész.

Eredetileg GM 5.7 v8-ban gondolkodtam, mert az olyan mint Opelnál a c20ne, kiforrott, bevált, és annyi van belőle mint a szemét, ennek ellenére brutálisan elszállt árak vannak.

De más ötletet is meghallgatok.

Nézegettem a v6-os opel motorokat is, de amennyire hallom elég kényes a hengerfeje, ilyen motort nem akarok.

Link to comment
Megosztás:

Tedd 5 centivel hátrébb az injektorsort. Milyen ecu-t fogsz használni? A réz fűtéscsőből komponált benzinhíd komoly. :)

A pillangósor a gyári gumikkal van feltéve annak "úgymond" fix a helye és a mérete. A gyári simtec 70 nel fut, nem is olyan rosszul, ma már sokat finomodott a dolog . Microsquirtbe akarok beruházni de az még most várat magára.Kérdeztem egy pár embert ecuval kapcsolatosan ,azt a választ kaptam "széria motorra minek meg amúgy is opelt nem lehet tuningolni amúgy 250e től tudjuk vállalni" hát köszi . Abból 2 Micro-t veszek. Annyira jól sikerült a szinkron hogy az alapjárati motorra nincs is szükség. A benzinhídnak meg ez a legjobb megoldás 15 ös (1000 le ig) az biztos elég, a T része 12 es és hibátlanul pászol bele az injektor. Aluból akartam de ki fúrja ki 14cm hosszan a rudat és mennyi pénzért? A gagyinak tűnő megoldás 1200 kemény magyar forintomba került.És DIY. (a réznek jobb a súrlódási együtthatója mint az alunak :) )

Link to comment
Megosztás:

A pillangósor a gyári gumikkal van feltéve annak "úgymond" fix a helye és a mérete. A gyári simtec 70 nel fut, nem is olyan rosszul, ma már sokat finomodott a dolog . Microsquirtbe akarok beruházni de az még most várat magára.Kérdeztem egy pár embert ecuval kapcsolatosan ,azt a választ kaptam "széria motorra minek meg amúgy is opelt nem lehet tuningolni amúgy 250e től tudjuk vállalni" hát köszi . Abból 2 Micro-t veszek. Annyira jól sikerült a szinkron hogy az alapjárati motorra nincs is szükség. A benzinhídnak meg ez a legjobb megoldás 15 ös (1000 le ig) az biztos elég, a T része 12 es és hibátlanul pászol bele az injektor. Aluból akartam de ki fúrja ki 14cm hosszan a rudat és mennyi pénzért? A gagyinak tűnő megoldás 1200 kemény magyar forintomba került.És DIY. (a réznek jobb a súrlódási együtthatója mint az alunak :) )

Ez a ma du. https://youtu.be/zaoln-f2mpc ja és lpg vel jár, már az is be van kötve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.