Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok.Adhatnátok pár tanácsot h mennyiből jönne ki egy ITB az autómra.Minek a pillangósora menne rá ,és hogy kb mennyibe fájna ez a mulatság.Valamint gonodlom a tüték után házat is kellene rá csináltatni már a légtömegmérő miatt is. Látom többen is komolyabban vágjátok itt a szívó témát, szal megköszönném :) Am C18Xel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vagytok itt páran akik otthon vagytok tuningban, olyan kérdésem lennee, hogy ismertek e otthon olyan szakit, akihez el merjek menni hogy tervezzen nekem egy kipufogó rendszert, és az jó is lesz, és hoz némi teljesítményt?

Avagy ha nincs ilyen akkor melyik nevesebb gyártó leömlőjét érdemes lemásolni? Lexmaul? Egyáltalán ki gyárt 4-2-1-es leömlőt c16se-re?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Majdnem az elejéig visszaolvastam ezt a topikot. Felkeltettétek az érdeklődésemet.

Szeretném kicsit belenyúlni X20XEV-es B vektrámba.

Először is szerintetek mennyire érdemes ezt a motor alakítgatni?

Olvastam, hogy injektor cserét, nyomásszabályzó cserét, AC pumpa cserét stb...

Kipufogó oldalon már megvan a leömlő csere, közébdob kivéve.

Szívó oldalon gyári dobozban Sport betét, szűk csövek leszedve.

Érdekelne, hogy C20LET injektorok passzolnak-e bele, van-e bárkinek ezzel tapasztalata, vagy nem is érdemes cserélni őket?

AC pumpát, nyomásszabályzót érdemes cserélni?

Esetleg más egyéb amit javasolni tudtok?

Link to comment
Megosztás:

sütigsi: a pillangósort felrakni neked kicsit bonyolultabb mert a légtömegmérőt a pillangók elé kell rakni és amit átmérőnövekedést nyersz az itb-k felrakásával el is bukod a légtömegmérő szűk keresztmetszete miatt, vagy nagyobb légtömegmérőt kell nézni vagy csak egy nagy átmérőlyű szívőcsonk-airbox-pillangó kombóval lehet a szívóoldalt tuningolni.

Kornel1129: úgy tudom hogy az x20xev annyira átalakították fogyasztás nyomaték-vonalon hogy plusz le-höz nagyon sok alakítás kell mert szűk a hf keresztmetszete is . ár érték arányba jobban megéri c20xe-t belerakni mint erre vmit is költeni.

Link to comment
Megosztás:

sütigsi: a pillangósort felrakni neked kicsit bonyolultabb mert a légtömegmérőt a pillangók elé kell rakni és amit átmérőnövekedést nyersz az itb-k felrakásával el is bukod a légtömegmérő szűk keresztmetszete miatt, vagy nagyobb légtömegmérőt kell nézni vagy csak egy nagy átmérőlyű szívőcsonk-airbox-pillangó kombóval lehet a szívóoldalt tuningolni.

Kornel1129: úgy tudom hogy az x20xev annyira átalakították fogyasztás nyomaték-vonalon hogy plusz le-höz nagyon sok alakítás kell mert szűk a hf keresztmetszete is . ár érték arányba jobban megéri c20xe-t belerakni mint erre vmit is költeni.

Szeretném legálisan használható járműnek meghagyni. :)

Link to comment
Megosztás:

sütigsi: a pillangósort felrakni neked kicsit bonyolultabb mert a légtömegmérőt a pillangók elé kell rakni és amit átmérőnövekedést nyersz az itb-k felrakásával el is bukod a légtömegmérő szűk keresztmetszete miatt, vagy nagyobb légtömegmérőt kell nézni vagy csak egy nagy átmérőlyű szívőcsonk-airbox-pillangó kombóval lehet a szívóoldalt tuningolni.

Kornel1129: úgy tudom hogy az x20xev annyira átalakították fogyasztás nyomaték-vonalon hogy plusz le-höz nagyon sok alakítás kell mert szűk a hf keresztmetszete is . ár érték arányba jobban megéri c20xe-t belerakni mint erre vmit is költeni.

Szeretném jelezni, hogy nem értek egyet. :icon1:

A légtömegmérős gyári ITB-s rendszerek jól működnek. Pl.: M3 S50/S52; M5 S85/S38

Pl egy 3.6os motoron úgy emlékszem 80as légtömegmérő van, az 1.8as opeleken talán 60mm körüli, ebben nem vagyok biztos. De például a C20XE 63.5mm-es légtömegmérője kiszolgál gond nélkül 200lóerőt. Akkor egy 1.8as motor légtömegmérője is kell, hogy többet tudjon mint a gyári (bár nem próbáltam, nincs ilyenem). Az ITB-s rendszernek nem az a lényege, hogy a lehető legnagyobb keresztmetszet kell mindenhova. Nem egyszerre szív a négy henger, tehát nem kell a négy pillangónak megfelelő keresztmetszetű légtömegmérő. Tudom ezzel nem mondok semmi konkrétumot, tehát nem nagy segítség. A lényeg, hogy nem a légtömegmérő lenne a szűk keresztmetszet. Szerintem.

wookie: Szerintem pl volt olyan, hogy Mattig leömlő

http://i10.photobuck...uo/d38c5e06.jpg

lexmaul: http://www.clubgsispain.com/showthread.php/36090-colectores-c16se-e16se

Én tuti valami ilyesmit másolnék le, esetleg még nagyobb keresztmetszettel, attól függően, hogy lesz-e még átalakítás. Illetve egyék 1.6os 8 szelepes motorok sportos/verseny leömlőit is megnézném. Meg persze számolgatni is kellene valamit.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném jelezni, hogy nem értek egyet. :icon1:

A légtömegmérős gyári ITB-s rendszerek jól működnek. Pl.: M3 S50/S52; M5 S85/S38

Pl egy 3.6os motoron úgy emlékszem 80as légtömegmérő van, az 1.8as opeleken talán 60mm körüli, ebben nem vagyok biztos. De például a C20XE 63.5mm-es légtömegmérője kiszolgál gond nélkül 200lóerőt. Akkor egy 1.8as motor légtömegmérője is kell, hogy többet tudjon mint a gyári (bár nem próbáltam, nincs ilyenem). Az ITB-s rendszernek nem az a lényege, hogy a lehető legnagyobb keresztmetszet kell mindenhova. Nem egyszerre szív a négy henger, tehát nem kell a négy pillangónak megfelelő keresztmetszetű légtömegmérő. Tudom ezzel nem mondok semmi konkrétumot, tehát nem nagy segítség. A lényeg, hogy nem a légtömegmérő lenne a szűk keresztmetszet. Szerintem.

wookie: Szerintem pl volt olyan, hogy Mattig leömlő

http://i10.photobuck...uo/d38c5e06.jpg

lexmaul: http://www.clubgsisp...res-c16se-e16se

Én tuti valami ilyesmit másolnék le, esetleg még nagyobb keresztmetszettel, attól függően, hogy lesz-e még átalakítás. Illetve egyék 1.6os 8 szelepes motorok sportos/verseny leömlőit is megnézném. Meg persze számolgatni is kellene valamit.

Ezt a mattig leömlőt tőlem vette a srác. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Majdnem az elejéig visszaolvastam ezt a topikot. Felkeltettétek az érdeklődésemet.

Szeretném kicsit belenyúlni X20XEV-es B vektrámba.

Először is szerintetek mennyire érdemes ezt a motor alakítgatni?

Olvastam, hogy injektor cserét, nyomásszabályzó cserét, AC pumpa cserét stb...

Kipufogó oldalon már megvan a leömlő csere, közébdob kivéve.

Szívó oldalon gyári dobozban Sport betét, szűk csövek leszedve.

Érdekelne, hogy C20LET injektorok passzolnak-e bele, van-e bárkinek ezzel tapasztalata, vagy nem is érdemes cserélni őket?

AC pumpát, nyomásszabályzót érdemes cserélni?

Esetleg más egyéb amit javasolni tudtok?

Kérdés mennyi rászánandó összeget jelent a "kicsit belenyúlás".

LET injektorokat lehet cserélni, de hozzá kell a gyertyákat is cserélni, mert szerintem az XEV-nél is csak két pólusú. Az Ac pumpát csak akkor, ha nem 3 bar kapacitású. Az uzemanyag nyomás szabályzó az XE-n is 3 baros 91' jan--tól (a LET-nél is ez van), valószínűleg a tied is az, így az is maradhat (persze nézd meg azért-rá van írva).

Viszont itt már a gyári epromot cserélni kell egyedileg megírtra, mert nem tud mit kezdeni ennyi többlet benzinnel.

A LET injektoroknak is csak akkor van értelme, ha komoly tuningba fogsz, azaz legalább 170le felettit szeretnél.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés mennyi rászánandó összeget jelent a "kicsit belenyúlás".

LET injektorokat lehet cserélni, de hozzá kell a gyertyákat is cserélni, mert szerintem az XEV-nél is csak két pólusú. Az Ac pumpát csak akkor, ha nem 3 bar kapacitású. Az uzemanyag nyomás szabályzó az XE-n is 3 baros 91' jan--tól (a LET-nél is ez van), valószínűleg a tied is az, így az is maradhat (persze nézd meg azért-rá van írva).

Viszont itt már a gyári epromot cserélni kell egyedileg megírtra, mert nem tud mit kezdeni ennyi többlet benzinnel.

A LET injektoroknak is csak akkor van értelme, ha komoly tuningba fogsz, azaz legalább 170le felettit szeretnél.

Köszönöm a segítséget!

Láttam, hogy Debreceni vagy, nem ismersz valakit itt a környéken aki foglalkozik eprom átírással?

Tudsz valami egyéb ötletet adni, hogy miket érdemes első körben cserélni, vagy mihez érdemes hozzányúlni?

Először szeretnék megnézni mindent, hogy mi mennyi lenne, és utána gondolkoznék, hogy mibe vágok bele.

Kérem, ha valakinek van bármi ötlete, hogy mit lehetne kezdeni vele, esetleg más motorból átrakni mert kompatibilis vele, hogy jobban menjen ne tartsa vissza. :)

Link to comment
Megosztás:

Szeretném jelezni, hogy nem értek egyet. :icon1:

A légtömegmérős gyári ITB-s rendszerek jól működnek. Pl.: M3 S50/S52; M5 S85/S38

Pl egy 3.6os motoron úgy emlékszem 80as légtömegmérő van, az 1.8as opeleken talán 60mm körüli, ebben nem vagyok biztos. De például a C20XE 63.5mm-es légtömegmérője kiszolgál gond nélkül 200lóerőt. Akkor egy 1.8as motor légtömegmérője is kell, hogy többet tudjon mint a gyári (bár nem próbáltam, nincs ilyenem). Az ITB-s rendszernek nem az a lényege, hogy a lehető legnagyobb keresztmetszet kell mindenhova. Nem egyszerre szív a négy henger, tehát nem kell a négy pillangónak megfelelő keresztmetszetű légtömegmérő. Tudom ezzel nem mondok semmi konkrétumot, tehát nem nagy segítség. A lényeg, hogy nem a légtömegmérő lenne a szűk keresztmetszet. Szerintem.

wookie: Szerintem pl volt olyan, hogy Mattig leömlő

http://i10.photobuck...uo/d38c5e06.jpg

lexmaul: http://www.clubgsisp...res-c16se-e16se

Én tuti valami ilyesmit másolnék le, esetleg még nagyobb keresztmetszettel, attól függően, hogy lesz-e még átalakítás. Illetve egyék 1.6os 8 szelepes motorok sportos/verseny leömlőit is megnézném. Meg persze számolgatni is kellene valamit.

Köszönöm az eddigi válaszokat.

Így valahogy gondoltam énis.. De ha csak a tüték végére szűrő akkor honnan veszi majd a beszívott levegő menyniségét? ehhez kell legalább megasquirt is nem?

Link to comment
Megosztás:

x16sz zörgőssel,nyárigumival,szétsíkolt hf-el 13bar végnyomás volt a hengerekben si tengellyel. Ezzel tudott 11.3@98km/h 1/8-on 2.6@60láb tapadással.

x16szr blokk 60e mérfölddel, tengely stb átpakolva, 10bar végnyomással.téligumival: 11.3@99km/h 2.8@60láb nyilván a gumi miatt.

A régi blokk nagyjából 10.5-11:1 sűrített az szr meg csak 9.6. Tehát kompresszót emelni mert csak (nem a durvább tengely miatt) ööö annak nagyjából nincs jelentősége. Esetleg majd jól elcsörög benne a 95ös.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ilyen egy erős Ecotec :

http://www.migweb.co...ed-mk3-gsi.html

2.0 ecotec

running dbials throttle bodies 240e

high lift spec cams 120e

lexmaul 4-2-1 exhaust manifold

full stainless 90-100e

kms standalone ecu 250-300e

programozás alaktrészek beépítése 100e?

--------------------

800-850e?

akkor nem is olyan olcsó tuningolni +57le, ezt próbáltam mondani hogy 15000ft/le nem olyan olcsó egy x20xev-t elkezdeni piszkálgatni.

Link to comment
Megosztás:

2.0 ecotec

running dbials throttle bodies 240e

high lift spec cams 120e

lexmaul 4-2-1 exhaust manifold

full stainless 90-100e

kms standalone ecu 250-300e

programozás alaktrészek beépítése 100e?

--------------------

800-850e?

akkor nem is olyan olcsó tuningolni +57le, ezt próbáltam mondani hogy 15000ft/le nem olyan olcsó egy x20xev-t elkezdeni piszkálgatni.

Motorcserét semmiképp nem szeretnék, de mennyire kompatibilisek az C20XE főbb alkatrészek az X20XEV-vel? (vezérmű tengejek, dugók, stb).

Link to comment
Megosztás:

Motorcserét semmiképp nem szeretnék, de mennyire kompatibilisek az C20XE főbb alkatrészek az X20XEV-vel? (vezérmű tengejek, dugók, stb).

Szia!

Az én 1.8-as Astrámban a legnagyobb változást a sportvezérműtengely + hozzá egy jó minőségű CHIP okozta.

Ha a nálam elért 40LE+-t kellene jellemezni %-okkal érzésre:

Tengely 30%

Hozzá chip 35%

Dbilas szívócső 20%

Lexmaul leömlő sportkatalizátorral 15%

Ha nem versenyre készülsz, akkor "belépőnek" szerintem elég egy tengely csere (pl.: http://www.newman-ca...df/vauxhall.pdf itt a AXE/264/380H vagy a VAXE/270/405H) 150eFt környékén.

Meg egy jó CHIP (pl.: http://www.eds-motor...tungssteigerung) 80-90eFt, vagy MTB Phase1 50eFt

Ez így összesen 250eFt alatt marad, és kapsz 160 pacit.

Hozzá egy jó portolással hozhatsz még + lovakat rendesen. Itt van olyan aki meg is csinálná neked ezt. 170 lovat és 195-200Nm-t meg is célozhatsz szerintem.

Ehhez hasonló konfiguráció hazánkban is fut, carstylingon meg is található. Meg is találtam neked: http://www.carstylin...er.php?id=68325 . Nála sem kellett hozzá nyúlni a befecskendező rendszerhez, szóval egyéb járulékos költségek ezen a szinten még nincsenek.

Üdv.: Tamás

Link to comment
Megosztás:

Motorcserét semmiképp nem szeretnék, de mennyire kompatibilisek az C20XE főbb alkatrészek az X20XEV-vel? (vezérmű tengejek, dugók, stb).

Itt azt írják, hogy az Ecotec blokkba beépíthető minden ami C20XE (én nem próbáltam mondjuk). Főtengely, dugók, karok és arra a hengerfej is. Persze önmagában a tengely csere például nem megoldható, ez nyilvánvaló.

http://www.pngclub.c...block-on-a-20XE

Volt migweb-en egy srác aki ecotec blokkra c20ne fejet rakott, az is működött.

Ecotec tuning lehetne 850e amiért 136le-ből a srác csinált 204lóerőt (+68le). Ami sokkal érdekesebb, hogy 2000-7500rpm között használható a motor és mondjuk 2500nál már 200Nm felett teljesít, míg egy gyári ecotec valahol 188Nm környékén tud. Ez a nem mindegy szerintem. (Itt az előző linkre utalok)

Használt cuccokból meg olcsóbban is ki lehet hozni. Például lemásolni egy lexmaul leömlőt, lehetőség szerint egy c20xe-t. Gyártani egy szívósort, egyetlen pillangóval, mert nem a 4 pici pillangótól lett ilyen erős. Tengelyeket lehet használtan venni, amihez fokolókat nem olyan nagy dolog gyártani gyári kerekekből. Ehhez például teljesen felesleges kidobni a gyári vezérlőrendszert, tökéletesen le kell kezelnie.

Másik lehetőség, egy jó portolás egy kipufogórendszer leömlővel, átalakított gyári szívósor is elég komolyan szólna, gyári elektronikával utánhangolva. Ez nem is kerül olyan nagyon sokba. Esetleg ehhez később egy szett használt tengely.

A gyári hengerfej amint láthattuk tud 200ló felett, 32mm-es szelepekkel muszáj is neki.

Ingyen nyilván nem lehet tuningolni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az én 1.8-as Astrámban a legnagyobb változást a sportvezérműtengely + hozzá egy jó minőségű CHIP okozta.

Ha a nálam elért 40LE+-t kellene jellemezni %-okkal érzésre:

Tengely 30%

Hozzá chip 35%

Dbilas szívócső 20%

Lexmaul leömlő sportkatalizátorral 15%

Ha nem versenyre készülsz, akkor "belépőnek" szerintem elég egy tengely csere (pl.: http://www.newman-ca...df/vauxhall.pdf itt a AXE/264/380H vagy a VAXE/270/405H) 150eFt környékén.

Meg egy jó CHIP (pl.: http://www.eds-motor...tungssteigerung) 80-90eFt, vagy MTB Phase1 50eFt

Ez így összesen 250eFt alatt marad, és kapsz 160 pacit.

Hozzá egy jó portolással hozhatsz még + lovakat rendesen. Itt van olyan aki meg is csinálná neked ezt. 170 lovat és 195-200Nm-t meg is célozhatsz szerintem

Ehhez hasonló konfiguráció hazánkban is fut, carstylingon meg is található. Meg is találtam neked: http://www.carstylin...er.php?id=68325 . Nála sem kellett hozzá nyúlni a befecskendező rendszerhez, szóval egyéb járulékos költségek ezen a szinten még nincsenek.

Üdv.: Tamás

kicsit utána olvastam és szerkesztettem.

Link to comment
Megosztás:

Másik lehetőség, egy jó portolás egy kipufogórendszer leömlővel, átalakított gyári szívósor is elég komolyan szólna, gyári elektronikával utánhangolva. Ez nem is kerül olyan nagyon sokba. Esetleg ehhez később egy szett használt tengely.

A gyári hengerfej amint láthattuk tud 200ló felett, 32mm-es szelepekkel muszáj is neki.

Ingyen nyilván nem lehet tuningolni.

Valami hasonlóra gondoltam.

A leömlőm már megvan, még vár arra hogy feltegyem.

A szívósort mindenképp szeretném bővíteni legalább pár milivel.

Használt vez tengelyeket nézek én is ebay-en, csak nem tudom melyik lenne jó x20xev-re és tovább van nyitva, vagy jobban nyit.

Hengerfejet síkoltatni.

De chiptuningost aki utána tudná állítani nem ismerek. Debrecen, vagy Miskolc környékén nem ismer valaki?

Link to comment
Megosztás:

Valami hasonlóra gondoltam.

A leömlőm már megvan, még vár arra hogy feltegyem.

A szívósort mindenképp szeretném bővíteni legalább pár milivel.

Használt vez tengelyeket nézek én is ebay-en, csak nem tudom melyik lenne jó x20xev-re és tovább van nyitva, vagy jobban nyit.

Hengerfejet síkoltatni.

De chiptuningost aki utána tudná állítani nem ismerek. Debrecen, vagy Miskolc környékén nem ismer valaki?

Használt tuning xev veztengelyt találni... Baromi mákodnak kell lenni, h sikerüljön. Esetleg lehetőséged van egy olyan tengelyt beszerezni, mint az enyémben is van, ennek már nagyobb az esélye. Nem nagy durranás, 150ló körül tudhat vele, de olcsó. Én konkrétan egy tizesért szereztem. Viszont GYÁRI, átmenetet jelent az xev és az xer tengelyek közt. Hozzá a chip 50k körül már megírható. Nyitott kipu-rendszer, ha hajlandó vagy kicsit jobban belemélyedni, akár egy ügyes kezű ember segítségével is megoldható. Korábban Zoloj belinkelt egy nagyon jó könyvet, érdemes átnézned. Én 70k-ból megcsináltam, a flexcsőtől saválló cső, saválló parragikkal.

Nem lett egy vadállat, de a gyári állapotnál egy kicsit többet tud. Kérdés az, h megéri-e neked a lovanként kb. 10000Ft-ot, alsó hangon. Egy komolyabb izmosítás már sokkal zsebbenyúlósabb, hamar belenyomsz fél millát és akkor talán már van akár 170lovad is...

Vagy, ha tényleg tele vagy felesleges zsével, turbósithatsz, a z20let összehozható az x20xev-vel, ha nagyon elszánt vagy. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.