Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Lehet, hogy volt már ez a kérdés:

A manuális és a digit klíma mennyiben különbözik? Úgy értem, hogy vannak közös részeik, vagy más rendszerű a kettő? :) Például maga hűtőegység lehet, hogy ugyanaz, és csak a vezérlőrész különbözik? Magyarán egy manuálisból lehet digit csinálni a vezérlőpanel cseréjével?

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy volt már ez a kérdés:

A manuális és a digit klíma mennyiben különbözik? Úgy értem, hogy vannak közös részeik, vagy más rendszerű a kettő? :) Például maga hűtőegység lehet, hogy ugyanaz, és csak a vezérlőrész különbözik? Magyarán egy manuálisból lehet digit csinálni a vezérlőpanel cseréjével?

Nem. Teljesen más az egész. :D Baromi nagy meló, tul sokmindent kell cserélni hozzá. Amugy a digitklima F be baromi ritka. A teljes középkonzol mögötti cuccot cserélni kellene. Ugyanis a digitben kis szervomotorok állitják a zsalukat.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Teljesen más az egész. :D Baromi nagy meló, tul sokmindent kell cserélni hozzá. Amugy a digitklima F be baromi ritka. A teljes középkonzol mögötti cuccot cserélni kellene. Ugyanis a digitben kis szervomotorok állitják a zsalukat.

Tudom, hogy ritka. :D De azt nem vágom, hogy az a doboz ahol a hőcserélő, a venti meg a levegőszívó rész van miért más? Vagy pl a hűtő miért más? :)

Ha a bovdenes vezérlés helyére a szervomotoros berakható lenne akkor elvileg működne, nem? Már, ha azonos a gyártó.... vagy ennyire nem egyszerű? :D

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy ritka. :D De azt nem vágom, hogy az a doboz ahol a hőcserélő, a venti meg a levegőszívó rész van miért más? Vagy pl a hűtő miért más? :)

Ha a bovdenes vezérlés helyére a szervomotoros berakható lenne akkor elvileg működne, nem? Már, ha azonos a gyártó.... vagy ennyire nem egyszerű? :D

Vagy esetleg másik autobol nemlehet áttenni?gondolok ezalatt pl b omega-ra :D

Link to comment
Megosztás:

A képeken úgy néz ki, nem lehet kiszedni a házból? Az enyém külön is cserélhető, úgy csak 3-5 ezer.

A tied más. Én a napokban megtaláltam a régi X16XEL motorom termosztátát. Fogóval sem tudtam szétszedni. Szerintem csak szétbarmolni lehet.

Link to comment
Megosztás:

X14NZ (verseny)motornál, hogy lehet termosztátot cserélni? Vezérlést is le kell bombázni? Vagy meg oldható anélkül is? Én még sose cseréltem anno Szerelő csinálta még 45-be a ködbe. Valaki árulja el legyen oly szíves. KÖszi

Szét kell bombázni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy ha maxra tekerem (4) a fűtőventillátort, akkor égett műanyag szag jön be egyből a fülkébe? Illetve olyankor minden fényjelző egy picit halványul (mintha nagy lenne az áramfelvétele a fűtőmotornak). Ha meg hagyom egy percig járni, akkor már füst is jön. Tipp? Hol keressem a hibát? A 3 kissebbik fokozat tökéletes, előtét ellenálás is jó (kimérve)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy ha maxra tekerem (4) a fűtőventillátort, akkor égett műanyag szag jön be egyből a fülkébe? Illetve olyankor minden fényjelző egy picit halványul (mintha nagy lenne az áramfelvétele a fűtőmotornak). Ha meg hagyom egy percig járni, akkor már füst is jön. Tipp? Hol keressem a hibát? A 3 kissebbik fokozat tökéletes, előtét ellenálás is jó (kimérve)

A fűtőmotor füsttel működik, ha kijön belőle többé nem megy! :lol:

Az éget műanyag szag szerintem menetzárlatot jelenthet, és akkor motor csere lesz belőle. Az is lehet, hogy egyszerűen csak kontakthiba van és mivel több ideig megy max fokozaton ezért jobban melegszik a kontaktos érintkezés (innen is jöhet pici füst) 1-es fokozaton bír menni?

Link to comment
Megosztás:

No, megnéztem a szőnyeg alatt a szivacsot, amit mondtatok. Háát, a pedálok alatt kissé nedves, elképzelhető, hogy emiatt párásodik ennyire ? (mi áztat oda a szivacsra? Összefüggésbe hoztátok a hűtővízzel, az hogyan?)

Nyomd bele az ujjad, és ovatosan nyald meg. Ha édes, akkor hűtővíz. Ha nem, akkor beázás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy ha maxra tekerem (4) a fűtőventillátort, akkor égett műanyag szag jön be egyből a fülkébe? Illetve olyankor minden fényjelző egy picit halványul (mintha nagy lenne az áramfelvétele a fűtőmotornak). Ha meg hagyom egy percig járni, akkor már füst is jön. Tipp? Hol keressem a hibát? A 3 kissebbik fokozat tökéletes, előtét ellenálás is jó (kimérve)

Ha a füst páraszerű és tömény, akkor én a fűtőradiátor kilyukadására gondolnék, nálam is volt szaga. Nekem sikerült szereznem bontottat, ami gyári és szinte új 3 ezerért. A benne lévő már cserélt volt és utángyártott. Mióta megtörtént a csere, a fűtésem is érezhetően jobb.

Ha beigazolódik, h ez a baj, ne kapcsold be a fűtést, maradjon hideg levegőn, így elkerülheted a hűtővíz elszivárgását, még nem eszközölsz cserét.

Link to comment
Megosztás:

Ha a füst páraszerű és tömény, akkor én a fűtőradiátor kilyukadására gondolnék, nálam is volt szaga. Nekem sikerült szereznem bontottat, ami gyári és szinte új 3 ezerért. A benne lévő már cserélt volt és utángyártott. Mióta megtörtént a csere, a fűtésem is érezhetően jobb.

Ha beigazolódik, h ez a baj, ne kapcsold be a fűtést, maradjon hideg levegőn, így elkerülheted a hűtővíz elszivárgását, még nem eszközölsz cserét.

Miért, akkor kikerül a hűtőkörből a fűtőradiátor? :lol: Ha lukas, akkor az mindig folyik, nem?

Link to comment
Megosztás:

Miért, akkor kikerül a hűtőkörből a fűtőradiátor? :lol: Ha lukas, akkor az mindig folyik, nem?

Ha nincs nyomás alatt, akkor kevésbé valószínű, h okádja majd az utastérbe a pára szerű tömény füstöt. Nálam legalábbis ez a tapasztalat. Fűtéssel akkora pára kerekedett pillanatok alatt, ami által semmit nem lehetett kilátni az autóból és a hűtővíz is igencsak megfogyatkozott. Miután hideg levegőre kapcsoltam, se a pára, se a hűtővíz fogyatkozása nem jelentkezett.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs nyomás alatt, akkor kevésbé valószínű, h okádja majd az utastérbe a pára szerű tömény füstöt. Nálam legalábbis ez a tapasztalat. Fűtéssel akkora pára kerekedett pillanatok alatt, ami által semmit nem lehetett kilátni az autóból és a hűtővíz is igencsak megfogyatkozott. Miután hideg levegőre kapcsoltam, se a pára, se a hűtővíz fogyatkozása nem jelentkezett.

[/quote

hidegre álitással nem lehet tudtommal kizárni, mert nincs rajta csap, csak a fütőbox lamellái terelik másfele a meleg levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.