Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Nos igazából egy kicsit tanácstalan vagyok...mert tegnap mikor mentem haza a kocsival -10'C-ban, az alatt a 3 km alatt most sem igazán mozdult el a hőfok mutató, vagy lehet hogy picit, de az a baj, hogy nem emlékszem pontosan...valami gond lehet esetleg a hűtőnél? Jelenleg teljesen elvan takarva...most mikor jöttem be dolgozni -5'C volt kb, akkor láthatóan elmozdult a mutató... :unsure:

Please help!

Lehet, hogy döglődik a termosztátod. Kb 1500-2000 Ft-os alkatrész. Csak kb 2 óra munkadíjat is számolni kell rá, mert elég nagy szívás kicserélni.

Ennél a motornál nem szívás kicserélni, mert a motor hűtőre menő csövénél van.

DE! Nem 2000 forint a termosztát, hanem sokkal több. Ugyanis a legtöbb helyen csak házzal együtt adják, csak magát a termosztátot nehéz megvenni... :(

Link to comment
Megosztás:

Ennél a motornál nem szívás kicserélni, mert a motor hűtőre menő csövénél van.

DE! Nem 2000 forint a termosztát, hanem sokkal több. Ugyanis a legtöbb helyen csak házzal együtt adják, csak magát a termosztátot nehéz megvenni... :(

Hát én saját tapasztalatot írtam le. De motoronként eltérő lehet, ez igaz. :closedeyes:

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a pollenszűrőt, mert lehet, hogy tele van és nem bírja átszívni a fűtőventi rajta a levegőt... :)

A pollenszüröt télire mindig kiveszem,megnéztem egy másik ilyen astrát és tényleg jóval tőbb levegőt fuja szélvédöre mint az enyém ,de majd tavaszal szét szedem a közép konzolt és megnézem mi nem állhat jól oda bent,köszönöm a segitséget azért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni!

egy 94-es B Corsa Citym van és a fűtéssel van gondom. Az a helyzet, h indítás után 10 vagy 200 km után is csak legfeljebb

langyit nyom ami ugye -20ban nem sok. Kicseréltük a termosztátot de nem lett jobb. 92-nél nyit szal az rendben van. viszont

ami a legérdekesebb az az, h a hőfokmérő maximum a 90-et éri el és kész! ha növelem a fordulatot mondjuk 2000-re akkor

1-es fokozaton kezd meleget nyomni de 2-es vagy magasabb fokozaton ismét csak langyos a fűtés, naon karcsú! az autó

egyébként szépen indul és jár illetve a vízpumpát is megnéztük rendben van! tanácstalanok vagyunk mi lehet a gond?

talán a radiátor eldugult a lerakódásoktól vagy mi? ahhoz még nem nyúltunk mert ha jól tudom le kéne bontani a műszerfalat.

a víz nem csökken a kiegy. tartályban, rendben van. az olaj nem habos. egyszerűen nem éri el azt a 95 fokos üzemi hőmérsékletet

soha illetve tán ezzel összefüggésben nem is fűt!

nagyon köszönöm ha vki megosztja tapasztalatait mert már megőrjít a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni!

egy 94-es B Corsa Citym van és a fűtéssel van gondom. Az a helyzet, h indítás után 10 vagy 200 km után is csak legfeljebb

langyit nyom ami ugye -20ban nem sok. Kicseréltük a termosztátot de nem lett jobb. 92-nél nyit szal az rendben van. viszont

ami a legérdekesebb az az, h a hőfokmérő maximum a 90-et éri el és kész! ha növelem a fordulatot mondjuk 2000-re akkor

1-es fokozaton kezd meleget nyomni de 2-es vagy magasabb fokozaton ismét csak langyos a fűtés, naon karcsú! az autó

egyébként szépen indul és jár illetve a vízpumpát is megnéztük rendben van! tanácstalanok vagyunk mi lehet a gond?

talán a radiátor eldugult a lerakódásoktól vagy mi? ahhoz még nem nyúltunk mert ha jól tudom le kéne bontani a műszerfalat.

a víz nem csökken a kiegy. tartályban, rendben van. az olaj nem habos. egyszerűen nem éri el azt a 95 fokos üzemi hőmérsékletet

soha illetve tán ezzel összefüggésben nem is fűt!

nagyon köszönöm ha vki megosztja tapasztalatait mert már megőrjít a dolog.

Nézd meg hogy megfordul e a víz a radiátorba. Az előremenő és a visszatérő csőnek egyformán melegnek kell lenni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni!

egy 94-es B Corsa Citym van és a fűtéssel van gondom. Az a helyzet, h indítás után 10 vagy 200 km után is csak legfeljebb

langyit nyom ami ugye -20ban nem sok. Kicseréltük a termosztátot de nem lett jobb. 92-nél nyit szal az rendben van. viszont

ami a legérdekesebb az az, h a hőfokmérő maximum a 90-et éri el és kész! ha növelem a fordulatot mondjuk 2000-re akkor

1-es fokozaton kezd meleget nyomni de 2-es vagy magasabb fokozaton ismét csak langyos a fűtés, naon karcsú! az autó

egyébként szépen indul és jár illetve a vízpumpát is megnéztük rendben van! tanácstalanok vagyunk mi lehet a gond?

talán a radiátor eldugult a lerakódásoktól vagy mi? ahhoz még nem nyúltunk mert ha jól tudom le kéne bontani a műszerfalat.

a víz nem csökken a kiegy. tartályban, rendben van. az olaj nem habos. egyszerűen nem éri el azt a 95 fokos üzemi hőmérsékletet

soha illetve tán ezzel összefüggésben nem is fűt!

nagyon köszönöm ha vki megosztja tapasztalatait mert már megőrjít a dolog.

Az a 95 az 92fok valójában, ennyi lenne a névleges üzemi hőfok, másrészt a műszerfalban levő hőmérő nem egy kalibrált laborműszer, simán csalhat pár fokot. A radiátort ki lehet mosni kiszedés nélkül is, alulról (pl. aknából, vagy csápos emelőről) hozzáférhetők a csövei.

Link to comment
Megosztás:

Hát mindkettő meleg de forrónak nem nevezném még 100 km után sem!

Érdemes lenne átmosni a radiátort kivétel nélkül rácsatlakozva az előremenő oldalon pl. aztán meglátjuk?

Mivel kellene átmosni ha ez megoldást jelenthet?!

Pl. ecettel, trisós oldattal, van aki Cillittel mosta át.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

kimostam a radiátort és rozsdás kis fémdarabok jöttek ki belőle. használtam vízkőoldót is bőven viszont nem lett jobb a fűtés!

a vízhőfok 85-90 között ingadozik és csak nem akar feljebb menni és fűteni... hát nem tom mi baja lehet!

ötlet esetleg? vhol elmehet a nyomás esetleg?

üdv., Z

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

kimostam a radiátort és rozsdás kis fémdarabok jöttek ki belőle. használtam vízkőoldót is bőven viszont nem lett jobb a fűtés!

a vízhőfok 85-90 között ingadozik és csak nem akar feljebb menni és fűteni... hát nem tom mi baja lehet!

ötlet esetleg? vhol elmehet a nyomás esetleg?

üdv., Z

Ha a víz 90 fokos akkor lenni kell fűtésnek! Szerintem a fűtéskapcsolóval lesz ott valami, valószínű hogy maxra tekert fűtésnél csak félig engedi rá a meleglevegőt!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

kimostam a radiátort és rozsdás kis fémdarabok jöttek ki belőle. használtam vízkőoldót is bőven viszont nem lett jobb a fűtés!

a vízhőfok 85-90 között ingadozik és csak nem akar feljebb menni és fűteni... hát nem tom mi baja lehet!

ötlet esetleg? vhol elmehet a nyomás esetleg?

üdv., Z

Radiátor meleg?

Link to comment
Megosztás:

igen meleg de csak alapjáraton melegszik, amint elindulok kis idő múlva megint csak alig 90 fokon áll a mutató és csak langyi a fűtés!

Ha bekapcsolod a belső keringetést, melegebbet fúj?

Az is lehet amúgy, hogy vastagon áll a por a radiátoron, hiába fújja a venti, én eddig még akármelyik részét szedtem szét a levegőrendszernek, vastagon állt benne a por, igaz 20 éves a kocsi..

Elvileg a műszerfal kiszedése nélkül is ki tudod szerelni a radiátort, kívül lehúzod a csöveket és az utastér irányába húzva a középkonzol alatt ki lehet bújtatni. A kardánboxot lehet ki kell szedni hozzá, erre nem emlékszek pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Ha bekapcsolod a belső keringetést, melegebbet fúj? Az is lehet amúgy, hogy vastagon áll a por a radiátoron, hiába fújja a venti, én eddig még akármelyik részét szedtem szét a levegőrendszernek, vastagon állt benne a por, igaz 20 éves a kocsi.. Elvileg a műszerfal kiszedése nélkül is ki tudod szerelni a radiátort, kívül lehúzod a csöveket és az utastér irányába húzva a középkonzol alatt ki lehet bújtatni. A kardánboxot lehet ki kell szedni hozzá, erre nem emlékszek pontosan.

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Link to comment
Megosztás:

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Nálam ezt a jelenséget akkor produkálta, mikor hengerfejes volt. A túlnyomás elkerülése végett lecsavartam a hűtősapkát és így már nem volt meg a megfelelő nyomás.

Nem azt mondom, hogy hengerfejes a járgányod, csak azt, hogy valószínűleg elszökik a nyomás valahol.

Ha lecsavarod a kupakot, akkor szisszen?

Link to comment
Megosztás:

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Tiszta a hütőfolyadék ?

Légtelenitetted az egyvezetékes hőgombánál ?

A meleglevegöt szabályozó zsalud lezár? Tudod a kesztyütartó alatt van ..

I

Link to comment
Megosztás:

Nálam ezt a jelenséget akkor produkálta, mikor hengerfejes volt. A túlnyomás elkerülése végett lecsavartam a hűtősapkát és így már nem volt meg a megfelelő nyomás. Nem azt mondom, hogy hengerfejes a járgányod, csak azt, hogy valószínűleg elszökik a nyomás valahol. Ha lecsavarod a kupakot, akkor szisszen?

amikor lecsavarom szisszen de aztán a csövek puhák. a haverom azt mondja valszínű átégett vhol a hengerfejtömítés és azért

megy el a nyomás!

Link to comment
Megosztás:

Tiszta a hütőfolyadék ? Légtelenitetted az egyvezetékes hőgombánál ? A meleglevegöt szabályozó zsalud lezár? Tudod a kesztyütartó alatt van .. I

ezeket meg kell néznem! a vízzel semmi gond viszont a légtelenítést nem csináltam még! azt hogyan kell? a zsalut ellenőriznem kell!

Link to comment
Megosztás:

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Nekem nyáron stabilan a 90-re van ragasztva a mutató, de télen, főleg -10 fokban menet közben folyamatosan ingadozik 85-90 között, terheléstől, tereptől függően. Nem biztos hogy rögtön szét kéne bontani a motort, én megvárnám, hogy tavasszal hogy viselkedik 20 fokban. Addig nem fog semmi elromlani, ha 90 helyett 82 fokos a víz.

Ettől függetlenül sajnos termosztátból is létezik gyári hibás, vagy hamar elromlós, érdemes inkább drágábbat venni bele, a nagy szerelési költség miatt..

A légtelenítéshez ki kell csavarnod a műszeregység hőgombáját, ha szembe állsz a kocsival akkor bal oldalon a szívósorba van betekerve, egy egyszálas kék vezeték meg rá, maga a hőgomba réz színű. Kezd el kitekerni, lehet hogy buborékol párat, majd mikor már rendesen folyik akkor tekerd vissza. Vigyázz, mert könnyű letörni a nyakát, ha teheted ne racsnis készlettel állj neki, hanem cserélhető fejű csavarhúzóval.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nyáron stabilan a 90-re van ragasztva a mutató, de télen, főleg -10 fokban menet közben folyamatosan ingadozik 85-90 között, terheléstől, tereptől függően. Nem biztos hogy rögtön szét kéne bontani a motort, én megvárnám, hogy tavasszal hogy viselkedik 20 fokban. Addig nem fog semmi elromlani, ha 90 helyett 82 fokos a víz.

Ettől függetlenül sajnos termosztátból is létezik gyári hibás, vagy hamar elromlós, érdemes inkább drágábbat venni bele, a nagy szerelési költség miatt..

A légtelenítéshez ki kell csavarnod a műszeregység hőgombáját, ha szembe állsz a kocsival akkor bal oldalon a szívósorba van betekerve, egy egyszálas kék vezeték meg rá, maga a hőgomba réz színű. Kezd el kitekerni, lehet hogy buborékol párat, majd mikor már rendesen folyik akkor tekerd vissza. Vigyázz, mert könnyű letörni a nyakát, ha teheted ne racsnis készlettel állj neki, hanem cserélhető fejű csavarhúzóval.

Nekem is ezt csinálja ilyenkor télen, hogy le-fel mászkál a hőfok. Valamennyire segít rajta, ha a hűtő elé teszel egy kartonlapot, ami kb. a 3/4-ét eltakarja, lehetőleg a venti előtti részt hagyd szabadon. A hőgombánál történő légtelenítésnél érdemes meglazítani a kiegyenlítő tartály sapkáját, különben nem történik semmi a hőgomba meglazításakor.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.