Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

Hic!

Ilyen autód van...???? :huh:

Ez már kissé nagyon futurisztikus,majdnem űrhajó a belseje.....

Gratulálok hozzá, meg sok balesetmentes km!!!

Nemsemmi gép :lol:

Igazából én is sajnálom a Soundstream -ot, nem szivesen adnám el, de fogalmam sincs hogy és hogyan építsem be direktben.

Valami ötlet??

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

A "High in"-be kell kötni az autórádió hangszórókimenetét közvetlen, és akkor nem kell az rca-átalakító! :huh:

1. POWER: Az aksiról jövő +12V-ot kell ide kötni, jó vastag kábellal.

2. Ide kell kötni az autórádió antenna és egyéb készülékvezérlő szálát. Ezzel lehet bekapcsolni az erőlködőt, pontosabban feléleszteni. Ha nincs ilyen kivezetés a rádión (amit kétlek), akkor egy kis kapcsolóval 12V-ot kell rávezetni a felélesztéshez.

3. GND: ide kell a testelést kötni. Vagy a kasztnit kell rákötni de egészségesebb ha ide az aksi negatív sarkáról hozol drótot. Lehetőleg szép vastagat.

A SUBWOOFER csatlakozóra pediglen a ládát kell megfelelő polaritással bekötni.

Úgy akarom megoldani hogy az ajtóba lesz 2 hangszóró amik a kalaptartón voltak és helyettük lett a láda. Szóval a High" in" - be kötöm a rádió hangszórókimenetét. Mindegy hogy melyik oldalt kötöm be?

Szerintem veszek egy készletet, abban elvileg megvan minden ami a bekötéshez kell. (gondolok itt kábelekre,kapcsolókra)

Link to comment
Megosztás:

Hic!!!!!

Azt tudod hogy újabb autóknál,vagyis egyes tipúsoknál a computer szabályozza a töltést?Mert fordnál,a hondánál biztos így van,emiatt úgy kell bekötni a tábkábelt,hogy a computer érzékelje azt is :huh: (Szerintem ez a nissanban is így van)Sokan szívtak emiatt hangnyomás versenyeken is :D

Nemtom, letöltöttem a teljes szervízkönyvét (jól is jött párszor, berhelésnél), majd megnézem. De nem hiszem, hogy ennyire el lenne bonyolítva, ez még nem a szuper-energiatakarékos-stop-and-go-és-társai autó. Csak szimplán japán. Még a régi jó láncos 1.8-as motor van benne..... most 9-9.2 körül járok vele városban. Azért nem rossz egy majd' másfél tonnás csatahajótól.... ;)

Hangnyomás miatt nem izgulok, a P205 nem az a kategória. 60A-es a bizti, nem hiszem, hogy megizzasztja a cuccot.... :lol:

Ez most kispályás lesz, nem high-end. Gyári fejjel minek erőlködjek sokat... :x

Roló, nézd meg az aláírásomat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nissan Primera P12.

Központi vezérlő van benne, TFT-vel, és az kezel a rádiótól a klímán át a bordcomputerig mindent...

Ha nagyon akarnék, be lehetne faragni egy DIN fejet a rakodópolc helyére, de annyira nem illene oda, hogy inkább marad a gyári.

http://www.niot.net/niot_570/nissan%20primera%20(3).jpg

Nemrég mentem egy ilyennel, csak 2.0-ás TD motorossal. Kényelmes autó, csak nekem a műszerek elhelyezése volt furcsa, hogy nem előtted van, hanem középen.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég mentem egy ilyennel, csak 2.0-ás TD motorossal. Kényelmes autó, csak nekem a műszerek elhelyezése volt furcsa, hogy nem előtted van, hanem középen.

OFF

Valóban fura a középső kijelző, egy beadandóm alkalmával foglalkoztam ezeknek az ergonómiájával és igazából az jött ki, hogy ha a vezető ránéz, akkor már az út széle fele néz, tehát hogy az útra visszatérjen a tekintet, nem csak emelnie kell a tekintetét, hanem horizontálisan is mozognia kell valamit. Nem feltétlen kényelmetlen,de biztonsági szempontból nekem antipatikus a középre helyezett műszercsoport.

Link to comment
Megosztás:

OFF

Valóban fura a középső kijelző, egy beadandóm alkalmával foglalkoztam ezeknek az ergonómiájával és igazából az jött ki, hogy ha a vezető ránéz, akkor már az út széle fele néz, tehát hogy az útra visszatérjen a tekintet, nem csak emelnie kell a tekintetét, hanem horizontálisan is mozognia kell valamit. Nem feltétlen kényelmetlen,de biztonsági szempontból nekem antipatikus a középre helyezett műszercsoport.

Nem védeni akarom, de.....

1. A TFT-t nem nézegeted menet közben, az csak a rádió/klíma/computer, stb. kijelzője. Amúgy ahhoz minden autónál "lejjebb" kell nézni. Opel Astra F, Vectra C stb-ben is kb. ugyanitt van a display. Lehet, hogy a képen ez nem látszik.

2. A műszerek fent vannak, látómezőben, csak középen. Mint pl. a Yarisban, vagy a Lancia Y-ban - vagy az Astra F-ben a rádió display. Egyáltalán em kell lenézni hozzá, még annyira sem, mintha a kormány mögé néznék. Talán csak a HUD lehet jobb. (Head Up Display) de az még pár év, mire elterjed.

3. 2 óra alatt meg lehet szokni, hogy nem a kormány mögött van a km-óra. Az elrendezés egyébként a térérzetet javítja. Visszaülve pl. a Stiloba, kib...tt szűknek tűnik az "összezsúfolt" óra a kormány mögött.

Szóval furcsa, de jó. Azért, mint írtam, megszokást igényel - nem a vezetés, hanem a klíma/audio vezérlés. Az 1-2 nap, mire automatikusan megy, utána nincs gond, Maga a vezérlőpult nagyon kényelmes, csak az 1-6 gombok funkcióit kell váltani, audio- vagy klmavezérléstől függően. Hátulütője viszont, hogy nem lehet csak úgy kicserélni a rádiót, mint pl. az Astrában. Nem független darab, hanem a rendszer szerves része. Evvan, marad a gyári. Ez a trend egyébként mindenhol, csak nem ennyire extrém módon. Sok embert elriaszt, az biztos, nem lett top-seller a Primera, pedig tényleg jó autó.

Na, ne OFFoljunk! Hifit azért építek bele így is, ha minden jól megy, hétvégén kész is leszek vele :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csütörtökön megkezdem az autó átkábelezését, hifi bekötését. B corsámba az első ajtókba nincs hangszóró, de ami a legjobb kábel sincs. Már felfedeztem hogy hol lehetne átvinni kábelt az ajtóba. A kérdésem az lenne hogy az ajtó és a műszerfal oldala közti rész (ahol az ajtó zsanérjai vannak) ott a kábelt mivel szokták beburkolni vagy mibe szokták áthúzni (gondolok itt kis gumicsőre ) mert ugye az eléggé szabadon van és azért bírnia kell a mindennapi strapát.

Az erősítőt ajánlatos rácsavarozni a mélyláda oldalára?

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csütörtökön megkezdem az autó átkábelezését, hifi bekötését. B corsámba az első ajtókba nincs hangszóró, de ami a legjobb kábel sincs. Már felfedeztem hogy hol lehetne átvinni kábelt az ajtóba. A kérdésem az lenne hogy az ajtó és a műszerfal oldala közti rész (ahol az ajtó zsanérjai vannak) ott a kábelt mivel szokták beburkolni vagy mibe szokták áthúzni (gondolok itt kis gumicsőre ) mert ugye az eléggé szabadon van és azért bírnia kell a mindennapi strapát.

Az erősítőt ajánlatos rácsavarozni a mélyláda oldalára?

köszönöm

Semmi kábel se megy át az ajtóba, központizár sem?

Link to comment
Megosztás:

Hallottam, hogy újabban már a gyári fejekben is van leglább egy pár RCA kimenet,odafigyelnek erre a gyártok.

Japán autóknál hogy áll ez a dolog....?

Sehogy.

CAN busz van, és még "Remote" kimenet sincs, azt is "csinálnom" kellett... szóval nemeccerü....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csütörtökön megkezdem az autó átkábelezését, hifi bekötését. B corsámba az első ajtókba nincs hangszóró, de ami a legjobb kábel sincs. Már felfedeztem hogy hol lehetne átvinni kábelt az ajtóba. A kérdésem az lenne hogy az ajtó és a műszerfal oldala közti rész (ahol az ajtó zsanérjai vannak) ott a kábelt mivel szokták beburkolni vagy mibe szokták áthúzni (gondolok itt kis gumicsőre ) mert ugye az eléggé szabadon van és azért bírnia kell a mindennapi strapát.

Az erősítőt ajánlatos rácsavarozni a mélyláda oldalára?

köszönöm

Próbáld meg ezzel:

250981.jpg

Cikkszám: SA-E 002

Csomagolási egység: 1 db

megvédi az ajtóban elvezetett kábeleket

hajlékony,rugalmas,nyúlik

átmérő: 25mm

belső átmérő:19mm

hissz:100mm

1 790 Ft

Tápkábel behúzásánál feltétlen használj plusz védő szigetelést az autó fém lemezénél ahol a furat lesz, (de ez is jó lehet ajtóhoz...)

Például:

250982.jpg

Cikkszám: SA-E 001

Csomagolási egység: 1 db

átvezető gumi védőcső gyűrűvel, univerzális

ajtók kábelezéséhez,

erős,stabil kivitel

átmérő: 10 mm

hossz:190 mm

gyűrű: 24 mm

239 Ft

Forrás: SAL

Link to comment
Megosztás:

Sehogy.

CAN busz van, és még "Remote" kimenet sincs, azt is "csinálnom" kellett... szóval nemeccerü....

Ma kiszedtem a gyári fejet, egyszerűen és könnyen kijött. A csatlakozók a szokásos módon kivéve egy citromsárga kicsi szögletes csatlakozó, amit ha kihúztam megszünt teljesen a kijelző. Ez csatlakozna az interfész kábelhez is, ha olyat vennék ami a kijelzőt is vezérli?

Ilyen kellene a Clio -ba a Sony fejhez:

251024.jpg

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg ezzel:

http://kep.ivpicture.hu/250981.jpg

Cikkszám: SA-E 002

Csomagolási egység: 1 db

megvédi az ajtóban elvezetett kábeleket

hajlékony,rugalmas,nyúlik

átmérő: 25mm

belső átmérő:19mm

hissz:100mm

1 790 Ft

Tápkábel behúzásánál feltétlen használj plusz védő szigetelést az autó fém lemezénél ahol a furat lesz, (de ez is jó lehet ajtóhoz...)

Például:

http://kep.ivpicture.hu/250982.jpg

Cikkszám: SA-E 001

Csomagolási egység: 1 db

átvezető gumi védőcső gyűrűvel, univerzális

ajtók kábelezéséhez,

erős,stabil kivitel

átmérő: 10 mm

hossz:190 mm

gyűrű: 24 mm

239 Ft

Forrás: SAL

Hú ennek örülök ,hogy lehet ilyet kapni. Elég hasznos kis oldal, egy pár apróságot beszereztem náluk de ezeket még nem láttam. Köszi a segítséget, egyik problémám megoldva :huh:

Módosítva : coupe
képpel nem idézünk.....
Link to comment
Megosztás:

Hic kartárs!

Mi a véleményed a 6-od rendű B rendszerű mélyládákról?

Ugyanis építeni akarok egyet a szobai rendszerhez, bigbull X2-es hangszóróval...ugyanis van egy ilyen hangszóróm itthon..!

Bocs az offért...

Hát... már írtam, hogy bandpassban nem vagyok ász, ha jól van méretezve, akkor lehet jó. De szobai hifiben szerintem tök felesleges görcsölni, mivel a nagy térben nem fog a sáváteresztés előnye érvényesülni. Sima zárt, vagy reflex konstrukció ugyanolyan jó. Inkább a láda elhelyezése a fontos, sarokba rakva pl. megnő a hatásfoka, stb.stb. Én szobába reflex ládát építettem, lefelé néző hangszóróval. Dizájnos is ok volt, meg jól is szólt.

Apropó, van eladó szuberősítőm, szobai szubhoz.... :huh: Bár nem nagy szám, 100W asszem, de nekem anno bevált.

És, ha valakit érdekel, van még pár szerelési anyagom autóhifihez:

- Emphaser gyorscsatlakozó, amivel egy mozdulattal lehet bontani tápot és RCA-t - 3500.-

ha valaki olyan megoldásban gondolkodik, hogy könnyen ki tudja venni a hifit, ha kell a csomagtér, annak ideális. 25-ös tápig használható!

- Tápelosztók: 2x50-4x35 (3000.-), 1x35-2x25 (1800.-), 1x25-4x10 (800.-)

- Biztosítéktartó: ANL, 100A biztivel együtt, 35-50 kábelhez, (2000,-)

- 5m RCA kábel, OFC, 3 db, (1000.- Ft / db)

- RCA Y-kábelek, ilyen is, olyan is, (600.- / pár)

- Alugyűrű 4mm, 16-os hangszóró alá (emelőnek) vagy fölé (dísznek) - (2000.- / pár)

- JVC CH-X200 tár, 12 lemezes, magazinnal, kábellel, konzollal, CD/CDRW, full ok - (6000.-)

- JVC CH-X350 tár, 12 lemezes, magazinnal, kábellel, konzollal, CD/CDRW, full ok - (8000.-)

Ezeket felrakom majd az adok-veszek topikba is....

Link to comment
Megosztás:

Hát... már írtam, hogy bandpassban nem vagyok ász, ha jól van méretezve, akkor lehet jó. De szobai hifiben szerintem tök felesleges görcsölni, mivel a nagy térben nem fog a sáváteresztés előnye érvényesülni. Sima zárt, vagy reflex konstrukció ugyanolyan jó. Inkább a láda elhelyezése a fontos, sarokba rakva pl. megnő a hatásfoka, stb.stb. Én szobába reflex ládát építettem, lefelé néző hangszóróval. Dizájnos is ok volt, meg jól is szólt.

Apropó, van eladó szuberősítőm, szobai szubhoz.... :huh: Bár nem nagy szám, 100W asszem, de nekem anno bevált.

És, ha valakit érdekel, van még pár szerelési anyagom autóhifihez:

- Emphaser gyorscsatlakozó, amivel egy mozdulattal lehet bontani tápot és RCA-t - 3500.-

ha valaki olyan megoldásban gondolkodik, hogy könnyen ki tudja venni a hifit, ha kell a csomagtér, annak ideális. 25-ös tápig használható!

- Tápelosztók: 2x50-4x35 (3000.-), 1x35-2x25 (1800.-), 1x25-4x10 (800.-)

- Biztosítéktartó: ANL, 100A biztivel együtt, 35-50 kábelhez, (2000,-)

- 5m RCA kábel, OFC, 3 db, (1000.- Ft / db)

- RCA Y-kábelek, ilyen is, olyan is, (600.- / pár)

- Alugyűrű 4mm, 16-os hangszóró alá (emelőnek) vagy fölé (dísznek) - (2000.- / pár)

- JVC CH-X200 tár, 12 lemezes, magazinnal, kábellel, konzollal, CD/CDRW, full ok - (6000.-)

- JVC CH-X350 tár, 12 lemezes, magazinnal, kábellel, konzollal, CD/CDRW, full ok - (8000.-)

Ezeket felrakom majd az adok-veszek topikba is....

Hát én is csak a kihívás és az újdonság kedvéért akarok ilyet építeni...

A kocsiban lévő az én fülemnek nagyon jól sikerült. Nem is kicsi, de egy Daewoo DB-s erőlködő rendesen adja amennyit kell...

De most meg tettszett a JBL hangfaltervező progi által felkínált 6th(B ) rendű bandpassja...

Sajnos nem nagyon vannak meg a T/S paraméterek, de egy a legjobban hasonlító SAL méllyel kiszámoltattam és simán nyomja a 20Hz-en a 0 dB-t... :lol:

Ezért félek is egy kicsit...mert mi van ha nagyban eltérnek a tulajdonságai a két hangszórónak...

Link to comment
Megosztás:

Az tuti de már belenéztem elvileg épp elfér a fűtésboxig csak jó volna valakivel dumcsizni akinek benne van! Amúgy van valakinek tapasztalata noname gps/dvd/bluetooth egyvelegről? Olyan 100k körüli cuccok.

amit én láttam, meg amit én tapasztaltam, a középső szellőztetőt ki kell szedni, és a tidet is, és oda mehet be, mert a tid alatt van egy eléggé masszív, és sok szerepet betöltő tartókonzol.

100körül már lehet márkásból is vállogatni nem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.