Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A kopogás szerintem a stabilizátorrúd bekötése a lengőkarba. Itteni ismertebb nevén Kutyacsont :devlish: A kerék mögött a lengőkarban van egy felfelé kiálló vasdarab, ami egy víszintes rúdban folytatódik. Enyémben is az van szarrá, és enyhén kopog, mintha szét akarna esni. Nemsokára cserélem is. kb ugy 2500 péz az ára/db. A fékeknél meg ha a tárcsaféked szórakozik elöl. akkor lehet, hogy valami kis kavics vagy valami keményebb anyag szorult be tárcsa és a porvédő alá. A porvédőt egy kicsit mozgasd meg, hátha megszűnik. De szerintem lehet még a szoruló fékhenger is.

Koszi a gyors valaszt! Total kinai itt majdnem minden, de igyekszem megerteni, megha nem is hiszem,

hogy nekiesek egymagam. Asszem a bringaszerelesi tapasztalat itt most keveske.

Nekem a stabilizatorrud es a kutyacsont egyutt sem mond semmit (mint irtam lengyel repair manual-om, ergo csak a kepeket nezegettem). De megnezem a kereket. Szoval fel aztan vizszintes... Menni fog! :lol:

A fekeket megnezem megegyszer, hatha talalok valami ojjektumot. A szorulo fekhengert most sanszosabbnak

erzem.

Link to comment
Megosztás:

Koszi a gyors valaszt! Total kinai itt majdnem minden, de igyekszem megerteni, megha nem is hiszem,

hogy nekiesek egymagam. Asszem a bringaszerelesi tapasztalat itt most keveske.

Nekem a stabilizatorrud es a kutyacsont egyutt sem mond semmit (mint irtam lengyel repair manual-om, ergo csak a kepeket nezegettem). De megnezem a kereket. Szoval fel aztan vizszintes... Menni fog! :devlish:

A fekeket megnezem megegyszer, hatha talalok valami ojjektumot. A szorulo fekhengert most sanszosabbnak

erzem.

Van egy hajlított rúd, ami összeköti a két rugóstagot, ami a kerékagyat tartja. Látszólag semmi szerepe, nem mozog, csak ott van, na az a stabilizátor, és az a bekötés ami rögzíti a kerék mögött az a kutyacsont.

Link to comment
Megosztás:

Van egy hajlított rúd, ami összeköti a két rugóstagot, ami a kerékagyat tartja. Látszólag semmi szerepe, nem mozog, csak ott van, na az a stabilizátor, és az a bekötés ami rögzíti a kerék mögött az a kutyacsont.

Koszi! Igy mar vilagos.

Link to comment
Megosztás:

Rábeszélni...én vettem bontott rugót hátulra, csak fel kellett forgatni a várost, mert a caravánok nagy részébe törik a rugó.

Tényleg? :devlish: :lol:

Nekem ez a második caravanom. Sokat használtam az előzőt, és ezt is megpakolva. Nem volt még rugótörésem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Van egy hajlított rúd, ami összeköti a két rugóstagot, ami a kerékagyat tartja. Látszólag semmi szerepe, nem mozog, csak ott van, na az a stabilizátor, és az a bekötés ami rögzíti a kerék mögött az a kutyacsont.

Okes, ugy tunik, mar nem halok meg ugy, hogy nem lattam a kutyacsontot, hala nektek. :devlish:

Nezegettem a rendszert a kerek mogott, a kutyacsont zsirnak tunik, a kocsit keresztbe atszelo

vasijj (stabilizator rud?) zsirnak tunik, de van egy gyanus pont:

Van az a nagy vasdarab az elso kerek mogott (lengokar?), ami ket ponton van az alvazhoz erositve.

A hatso (nem tom mi a neve) alulrol van egy nagy csavarszeruvel van atszurva felfele,

alul-felul gumi harangszeru ojjektum. Na most. A gyaszos oldalon alul szinte semmi hely nincs,

az alvaz es a lengokar majdnem osszeer (par mm). A masik oldalon alul-felul befer az ujjam.

Lehet, hogy ez a kapcsolodasi pont zorog razos uton? Mi a neve ennek?

(A szervizbe tobb opciot mondtak, kutyacsont javitas 3-4 rugesz, szilent - akarmi is az - 20-25 rugesz,

es van feljebb is, 70 rugeszig, rugokkal meg minden, de azokra mar nem is emlexem.)

Link to comment
Megosztás:

Okes, ugy tunik, mar nem halok meg ugy, hogy nem lattam a kutyacsontot, hala nektek. :devlish:

Nezegettem a rendszert a kerek mogott, a kutyacsont zsirnak tunik, a kocsit keresztbe atszelo

vasijj (stabilizator rud?) zsirnak tunik, de van egy gyanus pont:

Van az a nagy vasdarab az elso kerek mogott (lengokar?), ami ket ponton van az alvazhoz erositve.

A hatso (nem tom mi a neve) alulrol van egy nagy csavarszeruvel van atszurva felfele,

alul-felul gumi harangszeru ojjektum. Na most. A gyaszos oldalon alul szinte semmi hely nincs,

az alvaz es a lengokar majdnem osszeer (par mm). A masik oldalon alul-felul befer az ujjam.

Lehet, hogy ez a kapcsolodasi pont zorog razos uton? Mi a neve ennek?

(A szervizbe tobb opciot mondtak, kutyacsont javitas 3-4 rugesz, szilent - akarmi is az - 20-25 rugesz,

es van feljebb is, 70 rugeszig, rugokkal meg minden, de azokra mar nem is emlexem.)

Akkor segítek Lengőkar Hátsó szilented van ki mint a tetű. Nekem is az van szét esve a lengőkarba nincs már szilent ugyanaz mint neked csak nekem már összeér az "alváz" amúgy bölcső tehát összeér. És igen ez kopog mivel a szilen már csuszkál a helyén. A javításról 25ezerért annyit mondanék. Összesen 10600at fizettem 4darab szilentért 2kutyacsontér és 2stab rúd szilentér leszorítóval. Jobb-Bal oldal egybe.

Tehát 1darab szilent a hátsó ami kell 1500-2500ft-ig terjed. Cseréje kb fél napos munka ügyesség függő. Szóval a szervízbe leakartak HÚZNI. Javítani nem igen lehet csak cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Okes, ugy tunik, mar nem halok meg ugy, hogy nem lattam a kutyacsontot, hala nektek. :devlish:

Nezegettem a rendszert a kerek mogott, a kutyacsont zsirnak tunik, a kocsit keresztbe atszelo

vasijj (stabilizator rud?) zsirnak tunik, de van egy gyanus pont:

Van az a nagy vasdarab az elso kerek mogott (lengokar?), ami ket ponton van az alvazhoz erositve.

A hatso (nem tom mi a neve) alulrol van egy nagy csavarszeruvel van atszurva felfele,

alul-felul gumi harangszeru ojjektum. Na most. A gyaszos oldalon alul szinte semmi hely nincs,

az alvaz es a lengokar majdnem osszeer (par mm). A masik oldalon alul-felul befer az ujjam.

Lehet, hogy ez a kapcsolodasi pont zorog razos uton? Mi a neve ennek?

(A szervizbe tobb opciot mondtak, kutyacsont javitas 3-4 rugesz, szilent - akarmi is az - 20-25 rugesz,

es van feljebb is, 70 rugeszig, rugokkal meg minden, de azokra mar nem is emlexem.)

Lengőkar szilent.

Bizony emiatt zöröghet rendesen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kosz mindenkinek a valaszokat! Az abra nagyon jo.

Budapesten huzos arak vannak. Ez raadasul markaszerviz.

(A 10600 valami rokon volt? :devlish: Csak az oraber 10 rugesz, es akkor

anyag meg nem kerult a rendszerbe.)

10600ez csak az anyag 4darab lengőkar szilent Közép árba vettem mindent szal nem a leg olcsóbbat se a legdrágábbat. Plusz a 2darab stab rúd szilent kutyacsonttal. Ez utóbbi csak azért kell mert a gyári stab rudat cserélem ha ez nincs akkor kb 6ezer környéke a 4darab lengőkar szilent. A munkadíj az meg ingyé van mert faterral csináljuk majd. De ne vidd márka szervízbe mert csak lehúznak. Te is mondtad hogy nem értesz hozzá ezt a szervizesek is látják egyből lehúznak meg magyarázzák hogy a bal hátsó kopogott és te elhiszed mert úgyse tudsz mást tenni. Pesten veszed az alkasztrészt sem lesz 10ezer. Én vidéken lakom és úgy hozták az alkatrészt pestről szóval ezek nem vészesek. Mondom a hátsó szilent 1500-2500ig ami bőven jó neked. De akkor már ha bontod a bal oldalt érdemes kicserélni akkor azt az oldalt az első szilentet plusz a hátsó szilentet ez sztem a legdrágább helyen is megkapod 4ezer környékén. Szervizesek meg csak átb@asznak a 20ezres szilent JAVÍTÁSSAL amit cserélni lehet már javítani nem. de hát te tudod.

Link to comment
Megosztás:

Mondom a hátsó szilent 1500-2500ig ami bőven jó neked. De akkor már ha bontod a bal oldalt érdemes kicserélni akkor azt az oldalt az első szilentet plusz a hátsó szilentet ez sztem a legdrágább helyen is megkapod 4ezer környékén. Szervizesek meg csak átb@asznak a 20ezres szilent JAVÍTÁSSAL amit cserélni lehet már javítani nem. de hát te tudod.

Meg keresem az olcsobb helyet... Kozben ujra hivtam oket, most mar az uj infokkal: hatso szilent anyagar 8620 Ft,

munkadij 8e kornyeke (markaszerviz). Ezek szerint van egy kis arres a cuccokon. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Meg keresem az olcsobb helyet... Kozben ujra hivtam oket, most mar az uj infokkal: hatso szilent anyagar 8620 Ft,

munkadij 8e kornyeke (markaszerviz). Ezek szerint van egy kis arres a cuccokon. :devlish:

8620:D az munka akkor figyelj csak ide írd be unix.hu webshop ott megadod a kocsi adatait és olyat keresel hogy lengőkar szilent 2darabvan oldalanként az első az olcsóbb 1000ft körül a hátsó az drágább.

Én kocsim alapján unixnál a legolcsóbb. Első szilent 856Ft hátsó ami neked kell 1931Ft. És az unix nem olcsó. Én még midng azt mondom hogy felejtsd el a márka szervízt vidd valami autószerelőt. Meg legalább az árakat tudd hogy milyen alkatrészről van szó nem 8620 NINCS is enyiért szilent az unixnál. A sport szilent is 6ezer/darab.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdett 80 és 120 között rázni a kocsi és a szerelő akihez hordani szoktam azt mondta valószínűleg kerékcsapágy lesz.

Csak azért mert nemrég lett szinte minden más kicserélve.

Szóval azt mondta, hogy 10ezer körül javítja anyaggal.

Nem tudom mekkora munka, de csapágyat már találtam 4ezerért és szívesen megcsinálnám magamnak, ha meg tudom.

Ebben kellene segítség.

Meg lehet otthon házilag? Kell-e valamilyen spéci szerszám? Mire kell figyelni? Van-e képes segítség?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdett 80 és 120 között rázni a kocsi és a szerelő akihez hordani szoktam azt mondta valószínűleg kerékcsapágy lesz.

Csak azért mert nemrég lett szinte minden más kicserélve.

Szóval azt mondta, hogy 10ezer körül javítja anyaggal.

Nem tudom mekkora munka, de csapágyat már találtam 4ezerért és szívesen megcsinálnám magamnak, ha meg tudom.

Ebben kellene segítség.

Meg lehet otthon házilag? Kell-e valamilyen spéci szerszám? Mire kell figyelni? Van-e képes segítség?

Előre is köszi!

Hidraulikus kinyomó vagy egy jó méretes satu minimum kell.

Csapágyat csak a kivett minta bevitelével érdemes venni,nehogy megszívd és rossz méretet vegyél.

Egyébként a rázás inkább a felni/gumi hibájából adóhat inkább.

Csapágy miatt nem vibrál,inkább morog.

Link to comment
Megosztás:

Hidraulikus kinyomó vagy egy jó méretes satu minimum kell.

Csapágyat csak a kivett minta bevitelével érdemes venni,nehogy megszívd és rossz méretet vegyél.

Egyébként a rázás inkább a felni/gumi hibájából adóhat inkább.

Csapágy miatt nem vibrál,inkább morog.

A kerekek ki vannak centírozva (kétszer is) és elvileg jók.

Egyébként valóban igazad van, mert nem igazán ráz a kocsi, hanem inkább morog, mert a kormányon csak alig érzem a rázást, viszont a hangja nagyon zavar.

Szóval akár házilag is cserélhető?

Most ezt láttam 4ezerért: MVKBA3403 Méretei: külső: 66mm, belső: 34mm, szélesség: 37mm

Szerinted, szerintetek??

Mi a munka menete? (GYIK-ban nem találtam)

Link to comment
Megosztás:

A kerekek ki vannak centírozva (kétszer is) és elvileg jók.

Egyébként valóban igazad van, mert nem igazán ráz a kocsi, hanem inkább morog, mert a kormányon csak alig érzem a rázást, viszont a hangja nagyon zavar.

Szóval akár házilag is cserélhető?

Most ezt láttam 4ezerért: MVKBA3403 Méretei: külső: 66mm, belső: 34mm, szélesség: 37mm

Szerinted, szerintetek??

Mi a munka menete? (GYIK-ban nem találtam)

Kicsit más a ráz és a morog fogalma! :devlish:

Komplett gólyaláb ki,csapágy biztósítógyűrűje ki és már nyomhatod is kifelé a csapágyat.

Az a baj,hogy 4 féle méret létezik és ha cseréltek régen esetleg puff miatt gólyalábat,lehet már nem a motorhoz,váltóhoz való van benne.

-34x64x37(mm)

-34x66x37(mm)

-39x72x37(mm)

-39x74x39(mm)

A két ucsó valszeg neked nem játszik,mivel az nagyblokkos gépekben (1.7-2.0) van csak,a "nagygólyalábasokban",ott más a féltengely fogszáma is.

Link to comment
Megosztás:

A kerekek ki vannak centírozva (kétszer is) és elvileg jók.

Egyébként valóban igazad van, mert nem igazán ráz a kocsi, hanem inkább morog, mert a kormányon csak alig érzem a rázást, viszont a hangja nagyon zavar.

...

Ugyanez van nekem is, a hétvégén szereli ki haver (autószerelőnél dolgozik), és annak a mintájára veszek másikat, mert a baloldalinál megszívtam már egyszer, de szerencsére visszavittem, és kicserélték. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.