Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A kerékdőlés is stimmel elöl? Nekem a bal első kerék kétszer akkora (3°) dőléssel rendelkezik, mint a megengedett (1.5°).

Emiatt, ha nem új gumikat teszek fel, hanem olyat, ami egy másik autón már kopott valamennyit, néha variálnom kell, mert húz kicsit.

Kifejezetten rákérdeztem erre is. Azt mondta,jó.Több különböző kopottságú gumival próbálkoztam.Télivel és nyárival is.

Na egy valamit nem értettem. Azt mondták,ha mindent kizártam akkor menjek vissza és megpróbálják járó motorral is beállítani. Mert,hogy akkor dolgozik a szervó és volt már hasonló gondjuk amit így oldottak meg.

Link to comment
Megosztás:

Kifejezetten rákérdeztem erre is. Azt mondta,jó.Több különböző kopottságú gumival próbálkoztam.Télivel és nyárival is.

Na egy valamit nem értettem. Azt mondták,ha mindent kizártam akkor menjek vissza és megpróbálják járó motorral is beállítani. Mert,hogy akkor dolgozik a szervó és volt már hasonló gondjuk amit így oldottak meg.

A kormányműnél a nyomtávrudak belső végénél is van két szilent ami ki tud kopni. Sárga nyíl a másik pont takarásban van.

1331982-20140127-GsePLp.jpg

Link to comment
Megosztás:

A kormányműnél a nyomtávrudak belső végénél is van két szilent ami ki tud kopni. Sárga nyíl a másik pont takarásban van.

1331982-20140127-GsePLp.jpg

Igen! De elméletileg ezt a kopást még kézi rángatással (kerék) is ki lehet szűrni. Egyébként ezt is megnézte a szaki a pados mérésnél.Még segítettem is neki.

Link to comment
Megosztás:

Igen! De elméletileg ezt a kopást még kézi rángatással (kerék) is ki lehet szűrni. Egyébként ezt is megnézte a szaki a pados mérésnél.Még segítettem is neki.

Sziasztok!

Ennek a nyomtávrúdnak szabad kottyannia ott, ahol a kormányműre van felfogatva? Ha megfogom, és megrántom felfelé koppan egyet.

Emiatt rázhat az autó 100-110-es tartományban peresebb gumival (195/50 R15)?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ennek a nyomtávrúdnak szabad kottyannia ott, ahol a kormányműre van felfogatva? Ha megfogom, és megrántom felfelé koppan egyet.

Emiatt rázhat az autó 100-110-es tartományban peresebb gumival (195/50 R15)?

Köszi!

Kottyan nekem is, de maga a kormánymű és nem a nyomtávrudak a kormányművön. Nekem nem ráz, csak kopog ha car úton megyek.

Link to comment
Megosztás:

Kottyan nekem is, de maga a kormánymű és nem a nyomtávrudak a kormányművön. Nekem nem ráz, csak kopog ha car úton megyek.

Ha megfogom majdnem tőbe,ahol csatlakozik a kormányműre, és (igaz erőből) meghúzom/rántom felfelé, koppan egyet.

Ez normális? csere, vagy csak ha jobban kikopik? Elvileg nem régen nézték rázópadon a gépet, és azt mondták no problem, minden oks.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülyeség, de a fék nem fog be?

Csak ha taposom, de akkor sem nagy eresztés.... :icon1: :D

Ha megfogom majdnem tőbe,ahol csatlakozik a kormányműre, és (igaz erőből) meghúzom/rántom felfelé, koppan egyet.

Ez normális? csere, vagy csak ha jobban kikopik? Elvileg nem régen nézték rázópadon a gépet, és azt mondták no problem, minden oks.

Én is kérdeztem már valakitől azt mondták egyszerűbb kicserélni egy jobb állapotú bontottra az egészet.

Link to comment
Megosztás:

A futómű beállításánál jelen voltam(szerencsére minden javításnál,mérésnél).Szerintem nem b...ta el emberünk,néztem a monitort is.

A másik furcsaság,hogy a beállítás után nem változott semmi. A húzás mértéke teljesen megegyezik a beállítás előtti mértékkel. (jó,nem vagyok műszer,de nekem teljesen ugyan olyan). A dombhátassal egyetértek a futóműves is ezt mondta,ezért beültettem a kocsiba és elvittem egy nem dombhátasra és akkor rájött,hogy bizony ez még mindíg húz. Ragaszkodnak a rossz gumihoz,de mint fentebb írtam,már többet is feldobtam rá.

Ja! Azóta mértünk egy tengelytávot,mm-re passzol mind a két oldal.

Egy kérdésem lenne a témához kapcsolódva, szervós az autó?

Már csak hogy jártunk így mi is egy corsával. De az már ahogy tolattam is tekerte jobbra magát. Alul minden rendben volt, majd aztán feltettem csáposra, beindítottam, a kormány meg koppant a jobb végállásban. A szervó folyamatosan rádolgozott....

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne a témához kapcsolódva, szervós az autó?

Már csak hogy jártunk így mi is egy corsával. De az már ahogy tolattam is tekerte jobbra magát. Alul minden rendben volt, majd aztán feltettem csáposra, beindítottam, a kormány meg koppant a jobb végállásban. A szervó folyamatosan rádolgozott....

Igen szervos.Gondoltam rá én is.Majd ránézek.

Mindenkinek köszönöm aki hozzá'm' szólt.

Asszem neki futok újból.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy gyors kérdésem lenne, a műszakis fószer szerint cserés a bal első álló gömbfej . Melyikre gondolt? a trapéz gömbfejre vagy a stabilizátor gömbfejre? mert szerintem a stab gömbfej van ramaty állapotban van, de ha nem arra gondolt, akkor feleslegesen nem cserélném

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy gyors kérdésem lenne, a műszakis fószer szerint cserés a bal első álló gömbfej . Melyikre gondolt? a trapéz gömbfejre vagy a stabilizátor gömbfejre? mert szerintem a stab gömbfej van ramaty állapotban van, de ha nem arra gondolt, akkor feleslegesen nem cserélném

Köszi előre is

Általában a trapézgömbfej kapja a nagyobb terhelést hála a jó útjainknak, de ettől függetlenül a stabrúdé is lehet kuka. Csere után illő beállítatni a futóművet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy gyors kérdésem lenne, a műszakis fószer szerint cserés a bal első álló gömbfej . Melyikre gondolt? a trapéz gömbfejre vagy a stabilizátor gömbfejre? mert szerintem a stab gömbfej van ramaty állapotban van, de ha nem arra gondolt, akkor feleslegesen nem cserélném

Köszi előre is

Az astrában nincs olyan hogy álló gömbfej, mert egyetlen egy van benne, a gólyaláb alján, a lengőkar végén.

Trapézgömbfej sincs benne, mert trapéz sincs benne sehol.

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a Diesel autókban nincsen gyújtáskapcsoló, mert gyújtás sincs... :S

Azért nem egészen. :) Bocs, csak most kötekedős kedvemben vagyok, de amúgy engem nagyon tudnak zavarni a szakmai pontatlanságok, főleg ha a szerelők száját hagyják el.

Link to comment
Megosztás:

A gsi hátsó extra stabilizátoráról van valakinek fotója? (Zotya? :D)

Illetve hol lehet ilyenre szert tenni? Neten nem igazán találtam. Illetve mindegyik gsiben van, vagy az a nagy motorosokban?

Google a barátom:

http://img54.imageshack.us/img54/9237/062x2wt9.jpg

http://img513.imageshack.us/img513/1258/1003294.jpg

Örülök, hogy segíthettem. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért nem egészen. :) Bocs, csak most kötekedős kedvemben vagyok, de amúgy engem nagyon tudnak zavarni a szakmai pontatlanságok, főleg ha a szerelők száját hagyják el.

Semmi baj... Most akkor én is kötözködöm! :) Sok dolog úgy marad meg a köznyelvben, hogy végül is elfogadják, mert úgy ismerték meg anno, és bár nem az a pontos megnevezése, mégis rajta marad. Rengeteg ilyen dolog van. Egyik például a vasútállomás, amiről kevesen tudják, hogy csak több vágányos, váltóval ellátott megállóhelyek számítanak annak, a köznép mégis vasútállomásnak nevezi a sima megállóhelyeket is. Vagy ott van a router, amit valójában szakmai körökben nem neveznénk annak, hanem egyszerűen natolós átjárónak hívnánk, mert valódi routolást nem végez, csak címfordítást, és elosztást.

De ott van a bálna, és cet fogalma. Sokan a ceteket is bálnának hívják, és elfogadott. Van amikor a szakmai nyelv nem teszi egyértelművé az átlagos emberrel a beszélgetést, és a félreértés elkerülése végett az ember inkább a populárisan elfogadott kifejezést használja, mert úgy talán érthetőbb kívülállók számára is. Én például utálom, amikor az orvos elkezd latinul hablatyolni, mert tanulatlan bunkó vagyok, és sajnos nem tudom, mit jelent, mindig rá szoktam kérdezni, hogy magyarul mi ez. Persze olyankor jön a kicsit számomra lekezelőnek tűnő magyarázat, hogy ez meg az... és akkor szoktam megkérdezni, hogy cserélt már az autójában EGR szelepet... Volt, hogy a doki elvörösödött, de eddig 1 doki vágta rá, hogy az ő wartburgjában még nincsen olyan... :) szóval szerintem vannak dolgok, amik általánosan elfogadottak, megszokottak, és nem kell kijavítani, mert valaki nem úgy nevezi meg. Kötözködni lehet, de én példul értettem Zotya szavait, tehát annyira nem mondott félre semmit. :) Másik dolog, hogy azért jó, hogy említed, mert az ember sokat tanul másoktól, és lehet, hogy valaki ezt például nem tudta... Szóval 1-1... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Google nekem nem a barátom, nem adott ki rá semmit. :(

Semmi baj... Most akkor én is kötözködöm! :) Sok dolog úgy marad meg a köznyelvben, hogy végül is elfogadják, mert úgy ismerték meg anno, és bár nem az a pontos megnevezése, mégis rajta marad. Rengeteg ilyen dolog van. Egyik például a vasútállomás, amiről kevesen tudják, hogy csak több vágányos, váltóval ellátott megállóhelyek számítanak annak, a köznép mégis vasútállomásnak nevezi a sima megállóhelyeket is. Vagy ott van a router, amit valójában szakmai körökben nem neveznénk annak, hanem egyszerűen natolós átjárónak hívnánk, mert valódi routolást nem végez, csak címfordítást, és elosztást.

De ott van a bálna, és cet fogalma. Sokan a ceteket is bálnának hívják, és elfogadott. Van amikor a szakmai nyelv nem teszi egyértelművé az átlagos emberrel a beszélgetést, és a félreértés elkerülése végett az ember inkább a populárisan elfogadott kifejezést használja, mert úgy talán érthetőbb kívülállók számára is. Én például utálom, amikor az orvos elkezd latinul hablatyolni, mert tanulatlan bunkó vagyok, és sajnos nem tudom, mit jelent, mindig rá szoktam kérdezni, hogy magyarul mi ez. Persze olyankor jön a kicsit számomra lekezelőnek tűnő magyarázat, hogy ez meg az... és akkor szoktam megkérdezni, hogy cserélt már az autójában EGR szelepet... Volt, hogy a doki elvörösödött, de eddig 1 doki vágta rá, hogy az ő wartburgjában még nincsen olyan... :) szóval szerintem vannak dolgok, amik általánosan elfogadottak, megszokottak, és nem kell kijavítani, mert valaki nem úgy nevezi meg. Kötözködni lehet, de én példul értettem Zotya szavait, tehát annyira nem mondott félre semmit. :) Másik dolog, hogy azért jó, hogy említed, mert az ember sokat tanul másoktól, és lehet, hogy valaki ezt például nem tudta... Szóval 1-1... :)

Persze, igazad van, nincs is ezzel semmi baj ha "laikusok"tól hallom, csak mikor azt hallom hogy a "szerelő mondta" akkor ki tud akasztani, mert nekem is ez a szakmám, és annyi szakbarbár van hogy az hihetetlen.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Google nekem nem a barátom, nem adott ki rá semmit. :(

Persze, igazad van, nincs is ezzel semmi baj ha "laikusok"tól hallom, csak mikor azt hallom hogy a "szerelő mondta" akkor ki tud akasztani, mert nekem is ez a szakmám, és annyi szakbarbár van hogy az hihetetlen.

De ha a szerelő egy laikusnak mondja, akkor lehet azért, mert a laikus a hülye... :D Vagy csak hülyének nézik...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.