Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A motorok:

C14SE= euró 1

X16XEL=euró2

Z16XE= 2001-ig euró 2 2001 től euró3 és asszem 2004-től euró4

bizony, bizony: A motorszám első betűje a környezetvédelmi besorolás: C - Eur1. X - Eur 2. Y - Eur 3....

Tavasszal sokat olvastam a témáról, s úgy emlékszem tuti nem éri meg Eur 1-et behozni, még Eur 2-t is csak 1.4et talán. Az ecotecek a F Astrákban mindben Eur 2-k. és Magyar besorolás szerint 2-es környezetvédelmi kategória. A 4 az csak dízelre vonatkozik. Az Eur 3. az már 5, vagy valami még magasabb.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit volt időm utánnanézni a behozatalnak

A táblázat kicsit sz.rul jött át tehát az 1. összeg vonatkozik az 5-től (euro 3 v. jobb), a 2. a 1-4-ig (euro 1-2) besorolt járgányokra.

Adó- kategória

A személygépkocsi műszaki tulajdonságai

A személygépkocsi

környezetvédelmi osztályba sorolása

a közúti járművek forgalomba

helyezésének és forgalomban

tartásának műszaki feltételeiről

szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM

rendelet 5. számú mellékletének

II. pontja szerint

5 vagy annál jobb

5-nél rosszabb

1.

Ottó-motoros személygépkocsi 1100 cm3-ig és

dízelmotoros személygépkocsi 1300 cm3-ig

120 000 Ft/db

180 000 Ft/db

2.

Ottó-motoros személygépkocsi 1101-1400 cm3-ig és

dízelmotoros személygépkocsi 1301-1500 cm3-ig

180 000 Ft/db

270 000 Ft/db

3.

Ottó-motoros személygépkocsi 1401-1600 cm3 és

dízelmotoros személygépkocsi 1501-1700 cm3-ig

240 000 Ft/db

360 000 Ft/db

Az ÁFA fizetésre vonatkozó kulcsmondat:

Ha azonban egy magyar magánszemély (vagy uniós áfaazonosító nélküli vállalkozás képviselője) utazik ki gépjármű-vásárlási céllal egy másik tagállamba, akkor az ottani áfamértéket számítják fel a vásárlás során.

TEHÁT az adásvételire rá kell íratni hogy az áfát tartalmazza (a német kulcs sokkal kedvezőbb) igyis-úgyis kiperkálod, de ha nincs külön ráírva az adásvételire b.szogathatnak érte, ha viszont egyszer valahol az EUban már megfizetted máshol már nem kérhetik. :wink:

Nem tudom, hogy számít-e még, de régebben ha nagyon alacsony ár szerepelt az adásvételin, és bizonyos százaléknál jobban eltért az EUROTAX katalógustól, akkor felkerekítették az értéket és azután vámoltak el. Bár a reg.díj egy fix összeg nem hiszem, hogy a számlaérték befolyásolná, de azért nem árt utánna nézni kicsit.

Évjáratkorlátozás nincs úgy próbálnak szűrni, hogy az euro3-as járgányra olcsobb az adó. Esetleg a Mozaikban nem engedik forgalomba helyezni ha egy halom ócskavassal próbálkozol.

Tehát euro1 v. 2 egyremegy ugyanaz a díjtétel, nyugodtan hozhatsz 1,4Si-t abban legalább komolyabb a ménes. 8) :)

A C14NZ motor 1388 köbcentis ezen nyertél 90 papírt, az Si gondolom ugyanilyen blokk más vezérléssel.

Úgy kalkuláltam mindennel együtt 800e-1 millióból már első rendű kocsit lehet behozni. :wink:

Na meg is van az első egészoldalas hozzászólásom 8)

És még alig szombat éjfél :wink:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem az ÁFA és a regisztrációs adó két teljesen különböző dolog, és a reg. adó mindenképpen kell az itteni üzembehelyezéshez.

Teljesen igazad van, és ÁFÁT fizetned is mindenképp kell! :)

A reg.adót csak itthon teheted :roll: , de az áfát az EUn belül bárhol, és ha valahol már fizettél máshol már nem kérhetik(az EUban nincs dupla adóztatás) :wink: , ezért érdemes pl. Németországban ahol kedvezőbb az áfakulcs. Igazából Magyarországon k.rva magas az ÁFA gyakorlatilag Nyugat-Európában (Skandináviát) kivéve mindenhol alacsonyabb.

Link to comment
Megosztás:

Pénteken szerelés vót kéremszépen.

Az alany egy '93-as 1.4-es 8 szelepes benzines kicsike. Az enyimé!

:error:

Nemrég említettem, hogy nem tünik normálisnak az alapjárati motorom. Hát továbbra sem.

Kicseréltük egy új ugyanolyanra. Nem sikerült beindítani. Se gázzal se anélkül.

Aztán egy másik (szintén új) ugyanolyannal próbálkoztunk. Azzal se.

Aztán az eredetivel, ami szerintem rossz. Azzal pöccre indult.

Aztán egy 1.6l-es (rendörségi)-hez valóval. Azzal sem indult.

Aztán visszatettük az eredetit (ami szerintem még mindig rossz) és pöccre indul. Még akkor is, ha leveszem a csatlakozót róla, pedig akkor elvileg nincs is vezérlés.

Végül is problémát nem okoz, csak a piros lámpánál azt hiszik, hogy túráztatom. Felpörög, csendesedik, majdnem leáll, normális, majdnem leáll, normális, felpörög, majdnem leáll. Teljesen sztohasztikus. Hidegen és melegen is.

(Fals levegőt nem szív szerintem, de akkor is be kéne indulnia egy új alkatrésszel.)

Van valakinek valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Pénteken szerelés vót kéremszépen.

Az alany egy '93-as 1.4-es 8 szelepes benzines kicsike. Az enyimé!

:error:

Nemrég említettem, hogy nem tünik normálisnak az alapjárati motorom. Hát továbbra sem.

Kicseréltük egy új ugyanolyanra. Nem sikerült beindítani. Se gázzal se anélkül.

Aztán egy másik (szintén új) ugyanolyannal próbálkoztunk. Azzal se.

Aztán az eredetivel, ami szerintem rossz. Azzal pöccre indult.

Aztán egy 1.6l-es (rendörségi)-hez valóval. Azzal sem indult.

Aztán visszatettük az eredetit (ami szerintem még mindig rossz) és pöccre indul. Még akkor is, ha leveszem a csatlakozót róla, pedig akkor elvileg nincs is vezérlés.

Végül is problémát nem okoz, csak a piros lámpánál azt hiszik, hogy túráztatom. Felpörög, csendesedik, majdnem leáll, normális, majdnem leáll, normális, felpörög, majdnem leáll. Teljesen sztohasztikus. Hidegen és melegen is.

(Fals levegőt nem szív szerintem, de akkor is be kéne indulnia egy új alkatrésszel.)

Van valakinek valami ötlete?

müszeresen megnéztétek már??

mert ha a pillangoszelep helyzete nem megfelelő akkor az is okozhat ilyen hibát.

meg a map szenzor.

Link to comment
Megosztás:

müszeresen megnéztétek már??

mert ha a pillangoszelep helyzete nem megfelelő akkor az is okozhat ilyen hibát.

meg a map szenzor.

Milyen műszerre gondolsz?

A rendőrségen rádugtak egy olyan kézi számítógépet és az csak a lambdaszondát jelezte hibaként ami el is volt törve. Azt ott kicserélték egy másikra, aminek 4 vezetéke volt (1 test, amihez képest 1 másik érzékel, +2 szál s fűtésnek) de ebből aszonták nekem csak 1 szál kell. Levágták, sorkapocs. A számítógép szerint jó, azóta nem világít a sárga lámpa se.

Más műszer nem volt.

Kellett/lehetett volna?

Link to comment
Megosztás:

És.. Őőőő.... Mi az a map szenzor?

AZ EGY OLYAN SZENZOR, ami a szivosorba a nyomást méri , és továbbitja a computernek.

a tüzfalra van felrakva, kicsi téglalap alaku fityfene.

ez is okozhat leállást....

ha budapesten vagy, akkor van e y ilyenem, odaadom szivesen próbára.

amugy olyan 20 e körüli áron van....

Link to comment
Megosztás:

AZ EGY OLYAN SZENZOR, ami a szivosorba a nyomást méri , és továbbitja a computernek.

a tüzfalra van felrakva, kicsi téglalap alaku fityfene.

ez is okozhat leállást....

ha budapesten vagy, akkor van e y ilyenem, odaadom szivesen próbára.

amugy olyan 20 e körüli áron van....

Köszi, de Miskolcon vagyok...

És ha az a rossz, akkor ezzel az alapjárati motorral miért megy?

Amikor a műszzerről beszéltél milyen műszerre gondoltál?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, de Miskolcon vagyok...

És ha az a rossz, akkor ezzel az alapjárati motorral miért megy?

Amikor a műszzerről beszéltél milyen műszerre gondoltál?

Tech1-gyel az adatlistát vizsgálva rá lehet jönni, hogy mi okozza a leállást.

még lehet hogy a pillangoszelepház helyzet potméter is lehet rossz.

világit a motorkontrolod?

Link to comment
Megosztás:

Amikor a műszzerről beszéltél milyen műszerre gondoltál?

Tech1-gyel az adatlistát vizsgálva rá lehet jönni, hogy mi okozza a leállást.

még lehet hogy a pillangoszelepház helyzet potméter is lehet rossz.

világit a motorkontrolod?

Most nem világít.

Szerintem kihagytál egy hozzászólásomat.

idézem:

"Milyen műszerre gondolsz?

A rendőrségen rádugtak egy olyan kézi számítógépet és az csak a lambdaszondát jelezte hibaként ami el is volt törve. Azt ott kicserélték egy másikra, aminek 4 vezetéke volt (1 test, amihez képest 1 másik érzékel, +2 szál s fűtésnek) de ebből aszonták nekem csak 1 szál kell. Levágták, sorkapocs. A számítógép szerint jó, azóta nem világít a sárga lámpa se.

Más műszer nem volt.

Kellett/lehetett volna?"

Ez a kézikábítógép a Tech1?

Link to comment
Megosztás:

Most nem világít.

Szerintem kihagytál egy hozzászólásomat.

idézem:

"Milyen műszerre gondolsz?

A rendőrségen rádugtak egy olyan kézi számítógépet és az csak a lambdaszondát jelezte hibaként ami el is volt törve. Azt ott kicserélték egy másikra, aminek 4 vezetéke volt (1 test, amihez képest 1 másik érzékel, +2 szál s fűtésnek) de ebből aszonták nekem csak 1 szál kell. Levágták, sorkapocs. A számítógép szerint jó, azóta nem világít a sárga lámpa se.

Más műszer nem volt.

Kellett/lehetett volna?"

Ez a kézikábítógép a Tech1?

igen, a márkaszervizeknek az van.

viszont az a lambdaszonda nem biztos hogy jó, mert az más feszültségen müködik, és nem abba az autüba való.

rakjál, bele 1 vezetékest. még akkor is jó, ha bontottat teszel bele....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak erdeklodeskeppen:

Ha veszek kinn egy GSI-t (hugyert-sz@rert), akkor a regisztracios ado befizetese nelkul behozhatom, de nem helyezhetem forgalomba. Es mi van, ha szetszedem es alkatreszkent eladogatom? (Illetve kiszedem belole, amire nekem szukdegem van?)

Mégegyszer...vki okos...válaszoljon plíz!

Kompletten (nem forgalombahelyezésre) hazahozott verdából származó motor/váltó átpakolásához milyen papírok/fizetnivalók kellenek? (azt már sejtem, hogy kell a kinti adásvételi, meg az áfáját ki kell fizetni, de tulképp forgalomba helyezném egy részét) :?:

Link to comment
Megosztás:

Mégegyszer...vki okos...válaszoljon plíz!

Kompletten (nem forgalombahelyezésre) hazahozott verdából származó motor/váltó átpakolásához milyen papírok/fizetnivalók kellenek? (azt már sejtem, hogy kell a kinti adásvételi, meg az áfáját ki kell fizetni, de tulképp forgalomba helyezném egy részét) :?:

Átrágva az erre vonatkozó jogszabályokat, szerintem csak az alkatrész eredetét kell hogy tudd igazolni. :wink:

Regisztrációs adó stb. nem jön rá. Esetleg a határon kell kitöltened néhány űrlapot, a VPOP-nál ennek érdemes utánnakérdezni.

Link to comment
Megosztás:

1,4 16v Astra szedán -> haver jött fel Miskolcról majdnem egész uton okés volt de a végére elkezdett rángatva gyorsítani (nem a haver hanem az auto)

wtf van???

legrosszabb az, hogy a márkaszervízből most hozta el azóta minden kínja van add meg semmi sem volt :evil:

Hát igen a benzinesekkel csak a baj van, ellenben ha a diesel egyszer beröffen :wink:

Félre az epés megjegyzésekkel. :roll: Elnézést mindenkitől!!!!

Mint már korábban is írtam, szerintem a legjobb hely a diagnosztikára az Autoklub, minden típussal foglalkoznak nem javítanak tehát nem érdekük hogy átverjenek, és megvan minden műszerük.

Ami közös a két esetben közös az hogy a hibát a keverékképzőrendszerben kell keresni:

TPS-gázpedál-helyzet jeladó

Map-szenzor

Lambda szonda

Légmennyiségmérő

Haldokló ECU

Elsőre ezek jutnak eszembe.

Krapulax, a fűtéssel ellátott Lambda szonda, ha levágják a fűtését nem érzékel jól lehet hogy a teljes tartományban, de amíg a motor be nem melegszik egészen biztos, nem tudom hogy merre tér el, de két eset lehetsége, vagy szegényíti a keveréket a motor egyenetlenül jár és gyenge, nehezen indul mert nem kap elég naftát, vagy dúsít a motor sokat kap egyenetlenül jár ledadog, esetleg pamacsol mikor gáztnyomsz, szintén gyengének érzed mert fuldoklik a benzinben, és nyírod a katalizátort.

Cseréltesd ki, az autódhoz való típusra csak gyárit v, gyári minőséget vegyél mert az garancia a hosszú életre.

Link to comment
Megosztás:

Krapulax, a fűtéssel ellátott Lambda szonda, ha levágják a fűtését nem érzékel jól lehet hogy a teljes tartományban, de amíg a motor be nem melegszik egészen biztos, nem tudom hogy merre tér el, de két eset lehetsége, vagy szegényíti a keveréket a motor egyenetlenül jár és gyenge, nehezen indul mert nem kap elég naftát, vagy dúsít a motor sokat kap egyenetlenül jár ledadog, esetleg pamacsol mikor gáztnyomsz, szintén gyengének érzed mert fuldoklik a benzinben, és nyírod a katalizátort.

Cseréltesd ki, az autódhoz való típusra csak gyárit v, gyári minőséget vegyél mert az garancia a hosszú életre.

Valószínűleg igazad lehet, mivel mióta kicseréltük a szondát, azóta (51l/725kmx100=) 7.03l/100km a fogyasztás (országút 40%, város 50%, hegyi út 10%), vagyis szegényes lehet a keverék (bár ezt az erején nem érzem meg).

De ez még mindig nem magyarázat az alapjárati motor csere utáni nem indulásra.

Ha jó az motor és egy jóra (ugyanolyanra) cserélem, akkor mennie kéne.

Ha rossz (ahogyan feltételezem) akkor amikor jóra cserélem miért nem megy?

TPS-gázpedál-helyzet jeladó

Map-szenzor

Lambda szonda

Légmennyiségmérő

Haldokló ECU

Ezeknek a hibáját a computer megmondja?

Link to comment
Megosztás:

Teljesen igazad van, és ÁFÁT fizetned is mindenképp kell! :)

A reg.adót csak itthon teheted :roll: , de az áfát az EUn belül bárhol, és ha valahol már fizettél máshol már nem kérhetik(az EUban nincs dupla adóztatás) :wink: , ezért érdemes pl. Németországban ahol kedvezőbb az áfakulcs. Igazából Magyarországon k.rva magas az ÁFA gyakorlatilag Nyugat-Európában (Skandináviát) kivéve mindenhol alacsonyabb.

Szerintem a behozott autóra csak a regdíj megy, nem kell még ÁFÁt fizetni, mert egyszer már lett fizetve amikor megvették újan.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Nah, engem is utolért balsorsom... Azokat a dolgokat, amelyeket eddig enyhe borzongással olvastam itt a fórumon,

örülvén, hogy nem velem esnek meg, most a saját szeplôs bôrömön tapasztalom meg...

Szal... Néhány napja lapátoltak a kmórának, gondolom spirálgond (elôtte is remegett már olyan 80 km/h-ig),

de nem okozott gondot. Sôt, mintha kicsit dinamikusabb lett volna az autó (nem torpant meg váltáskor... annyira...)

Csak nem tudtam, mennyi az annyi...

Viszont, 10 perce stabilan ég a motorkontroll lámpa, menettulajdonságokban nem okozott változást, de alapjáraton

már nem 1,1-1,2 litert eszik óránként, hanem fixen 1,6 l/h körül...

Nyugtassatok meg, hogy ez a vészprogram...!

Kérdésem a köv.: okoz-e gondot, ha még pár napig járok vele így, vagy sürgôsen spirálcsere és a biztonság kedvéért egy Tech?

Hab a tormán, hogy most már 1500-on is és 2100 körül is rángat, ha egyenletesen adagolom neki a gáz. Motorfékre is rángat...

Ugyanezen tartományban...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.