Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

össze tudom nyomni ja. veszek bele jövhéten egy termót azt meglátom mi lesz. menetközben le megy a vízszint bőven. mikor megállok és leveszem a tetejét akkor feljön. de értsd: régen ha majdnem nyakig is öntöttem, megálltam, levettem a kupakot, ugyanott maradt a víz, és csak egy minimálisat sziszegett. de most...

Link to comment
Megosztás:

Villogtasd ki a hibakódot!

A biztosítéktáblánál van egy 2x8 érintkezős un. diagnosztikai csatlakozó. A bal sorban alulról az 5. és 6. érintkezőt összekötöd egy darab vezetékkel, majd ráadod a gyújtást (nem beindítani!!!) és a motorikonnak villognia kell. Először háromszor lenyomja a 12-es kódot, ami így néz ki. Villan-szünet-villan-villan. Ezután következik a hibakód villanása, amit háromszor elismétel. Jegyezd fel a villanásokat. Ha még van más hiba is, akkor az első hibakód után azt villantja ki háromszor. Ha nincs több hibakód, akkor ismét a 12-es hibakódot villogja és kezdi elölről.

Ezen a weboldalon találsz információt a kódok jelentéséről: Hibakódok, angol.

A te motorod nincs benne (X16XEL), nem is tudom, hogy melyiket kell nézni a Te esetedben. Szerintem Multec lesz, így azt nézd majd.

Amúgy a tippem az az alapjárati léptetőmotor hibája.

Köszi, ezt a hibakód kivillogtatást fogom elsőre kipróbálni.

Beleolvastam az AGR-es fórumba, gyanús nekem a dolog...

Amint van fejlemény, megírom mi lett a végeredmény.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Astrás vagyok, kb. 3 hónapja vettem egy 1997. végi 1.6-os ecotec motors Astrát.

Az autóban 170 000 km volt, távoli ismerős tanár embertől vettük, valószínűleg nem vert át.

Már az első időkben is jelentkezett egy olyan probléma, hogy indítás (gázadás nélkül) után az alapjárat nehezen állt be. Kb 10 mp-ig ingázott a mutató ~700-1500 között mire felvett egy állandó értéket.

Amennyiben gázt adtam, felpörgettem óvatosan közben, akkor 2000-re állt be és menet közben nem volt hajlandó ez csökkenni. Türelmes újraindítás után felvette a normál fordulatot és látszólag rendben működött.

Az indítási procedúrát betartva úgy tűnt, hogy nem lesz probléma, azonban egyszer kb. 70 km megtétele után pont üresbe tettem a váltót gurulás közben, mikor kigyulladta a motorvezérlés narancssárga lámpája a motor pedig leállt. A motort nehezen, csak gázfröccsel tudtam újraindítani, ezután azonban beállt a normál fordulatszámra.

A motorvezérlés lámpa azóta többször is kigyulladt már, motorleállást nem mindig okoz ugyan, azonban egyszer volt rá példa, hogy egy leállás után egyszerűen elment a kormányszervó (ez mondjuk még érthető a motorleállás miatt).

A tegnapi napon megesett velem, hogy kigyulladt a narancssárga lámpa, ezen kívül azonban semmi probléma nem mutatkozott, így megtettem a hazáig hátralevő 1 km-t.

Miután hazaértem az autó pihent 20 percet, mikor el kellett ugranom valahova. Normálisan elindult, azonban az első kereszteződésben a fordulatszám az alapjárati szinttől egyre elkezdett esni és megállt a motor. Újraindítás, félreállás, leállítás. Újra elindítottam és vártam mi lesz. Felvette a normál fordulatszámot, aztán kb 200-asával elkezdett esni a fordulat úgy, hogy a mutató közben kicsit mindig visszaugrott. A vége leállás. Párszor még ezt eljátszottuk, a vége az lett, hogy úgy gurultam haza, hogy nem engedtem leeseni a fordulatot.

Pár órával később próbáltuk, mentünk vele 10-15km-t, semmi probléma nem jelentkezett.

Tudnátok segíteni abban, hogy mi a probléma? Tapasztalt már valaki hasonlót?

Az autót napi szinten nem használom, van, hogy 1 hétig áll, de nem értem, hogy, ha induláskor látszólag tünetmentes, akkor mi okozhatja ezeket a lámpa kigyulladásokat. Az sem normális, hogy az alapjárati fordulatszámot ennyire nehezen veszi fel.

Lehet, hogy lambda probléma?

Előre is köszönöm,

Andrej

Nem lambda probléma. Több, mint valószínű, h az alapjárati motor haldoklik.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ezt a hibakód kivillogtatást fogom elsőre kipróbálni.

Beleolvastam az AGR-es fórumba, gyanús nekem a dolog...

Amint van fejlemény, megírom mi lett a végeredmény.

Ha észrevetted akkor láthatod, hogy startból az AGR-t írtam...

Az, hogy az autó 20 perc pihenô után megint normálisan müxik az 100%, hogy AGR.

Link to comment
Megosztás:

Ha észrevetted akkor láthatod, hogy startból az AGR-t írtam...

Az, hogy az autó 20 perc pihenô után megint normálisan müxik az 100%, hogy AGR.

Igen láttam, ezért olvasgattam ott :huh:

Jövő hétvégéig nem leszek itthon, de akkor időt kerítek rá és utána járok a dolognak.

Köszi a tanácsokat. Az eredményt megírom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, most értem haza a nyaralásból (vonattal, gondolhatjátok Balaton oda 3 és fél óra helyett 6), s ezért nem írtam eddig.

Felejtsünk el mindent, és kezdjük előröl. Az utolsó jelenségek:

90es tempó, 2200 fordulat, motorerő elfogy, csökken a sebesség visszateszem 4-be, semmi változás a fordulat még mindig ott mozog, majd üresbe, fék és leáll.

Kb 10 perc és beindul, addig viszont semmi.

Másik, váltásnál 2500 fordulatnál, ha nem váltok gyorsan előfordul, hogy egészen 600ig leesik a fordulat, s aztán hirtelen visszanyomja kb 1000ig. Nem mindig, de szerintem 30-40%ban igen.

Szerintetek???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, most értem haza a nyaralásból (vonattal, gondolhatjátok Balaton oda 3 és fél óra helyett 6), s ezért nem írtam eddig.

Felejtsünk el mindent, és kezdjük előröl. Az utolsó jelenségek:

90es tempó, 2200 fordulat, motorerő elfogy, csökken a sebesség visszateszem 4-be, semmi változás a fordulat még mindig ott mozog, majd üresbe, fék és leáll.

Kb 10 perc és beindul, addig viszont semmi.

Másik, váltásnál 2500 fordulatnál, ha nem váltok gyorsan előfordul, hogy egészen 600ig leesik a fordulat, s aztán hirtelen visszanyomja kb 1000ig. Nem mindig, de szerintem 30-40%ban igen.

Szerintetek???

Oké kezdjük előlről.: amikor 10 percig nem indul, akkor gyujtás nincs, vagy üzemanyag? A kipuf benyaszagú kerregetés után, illetve kitekert gyertya rádugott pipával a vége a hengerhez nyomva szikrázik-é? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Oké kezdjük előlről.: amikor 10 percig nem indul, akkor gyujtás nincs, vagy üzemanyag? A kipuf benyaszagú kerregetés után, illetve kitekert gyertya rádugott pipával a vége a hengerhez nyomva szikrázik-é? :huh:

Benzin szerintem van, benzin szag máskor volt. De az ac ilyet nem nagyon tud szerintünk produkálni.

A szikráról nem tudok nyilatkozni, mert ezt csak ritkán csinálja, s általában egyedül vagyok az autóban, sőt gyertyakulcs sincs nálam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Benzin szerintem van, benzin szag máskor volt. De az ac ilyet nem nagyon tud szerintünk produkálni.

A szikráról nem tudok nyilatkozni, mert ezt csak ritkán csinálja, s általában egyedül vagyok az autóban, sőt gyertyakulcs sincs nálam. :huh:

Hát ja egyedül gáz, pedig ezt jó lenne tisztázni, hogy melyik irányban induljon el az ember a hibakeresésben. És fulladozik, vagy csak csökken a fordulatszám, mintha engednéd vissza a gázt? Ha ilyenkor odalépsz semmi nem történik?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.