Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Azt hiszem inkább veszek egyet. Ez kell nekem: http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=680

(Az EGR le van zárva, tehát ez nem lehet gond.)

Legalább új lesz benne. Kölcsönkérni nem tudok senkitől,mert vagy G Astra vagy Suzuki van az ismeretségben.Pénzes méregetés helyett is jobb ötlet egy csere.Szerintem.

Szia , nekem pont van egy eladó szondám , szinte új ...

adatok az eladó alkatrészek rovatban <_<

Link to comment
Megosztás:

Erősen hengerfej gyanús mint ahogy előttem is írták. Na meg a sapkában is van igazság, de ez csak a hűtődet mentette volna meg ha jó lenne, de az alap probléma valoszínű a hf tömítés lesz.

Köszönöm a válaszokat.

Na most akkor pontosítanék:)

Üzemi hőmérsékleten szisszen valóban.Viszont amikor már melegebb (pl mikor bekapcsol a venti) Letekerve a tartály sapkát kitör a víz mint egy gejzír.Kb.. fél liter kifolyik utána minden "helyre áll" természetesen a vízhiány csak akkor látszik miután lehűlt a rendszer.

Ha HF es lenne a motor más jelei nem lennének?teszem fel füstöl,nehezen indul,befolyik a víz a motorba?

Köszönöm szépen

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Na most akkor pontosítanék:)

Üzemi hőmérsékleten szisszen valóban.Viszont amikor már melegebb (pl mikor bekapcsol a venti) Letekerve a tartály sapkát kitör a víz mint egy gejzír.Kb.. fél liter kifolyik utána minden "helyre áll" természetesen a vízhiány csak akkor látszik miután lehűlt a rendszer.

Ha HF es lenne a motor más jelei nem lennének?teszem fel füstöl,nehezen indul,befolyik a víz a motorba?

Köszönöm szépen

Minden autó vízköre nyomás alatt lévő rendszer.Nyomás alatt a víz később forr.Pl így lehet még 110fokos mocival is tolni az ipart.

15-20 perc járatás után milyen kemények a vízcsövek?

Ha nem tudod összenyomni,akkor beledolgozik a víztérbe.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Na most akkor pontosítanék:)

Üzemi hőmérsékleten szisszen valóban.Viszont amikor már melegebb (pl mikor bekapcsol a venti) Letekerve a tartály sapkát kitör a víz mint egy gejzír.Kb.. fél liter kifolyik utána minden "helyre áll" természetesen a vízhiány csak akkor látszik miután lehűlt a rendszer.

Ha HF es lenne a motor más jelei nem lennének?teszem fel füstöl,nehezen indul,befolyik a víz a motorba?

Köszönöm szépen

Ha a vízbe dolgozik bele, inkább olyan jeleket láthatsz, hogy pl.: olajos a víz. Remekül látni ha szivárványos a felszíne.

Az olajbetöltő sapkán még megnézheted hogy, nem -e fehéres belül, de itt inkább úgy tűnik hogy a víz felé megy aminek nem kéne, és nem visszafelé. Kívülről, a motoron nem látszik hogy a tömítésnél engedne valamit? <_< A sapkát meg ne tekergesd le nyomás alatt! Azon kívül hogy be nem tervezett szőrtelenítést (és bőrtelenítést) alkothatsz vele, még a vizet is elforralod. Ha nyomás alatt van, akkor 110 fok körülig nem forr, de ha letekered, a nyomás repül, és a buborékos forrásban lévő gőzös (már nem hűtő) vízzel még a motort is elfőzöd,pont amikor már igazán hűteni kéne, hogy már a venti is kapcsolt. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Minden autó vízköre nyomás alatt lévő rendszer.Nyomás alatt a víz később forr.Pl így lehet még 110fokos mocival is tolni az ipart.

15-20 perc járatás után milyen kemények a vízcsövek?

Ha nem tudod összenyomni,akkor beledolgozik a víztérbe.

Hm..Hát...Most erre mit irjak:)

Félkemények:)

Egy 25-30 km megtétele után és egy 6-8 órás esti pihentetés után is nyomás van a vízrendszerben.

Olajat nem látok a vízben.Egy cseppet sem.Gondolom az gyöngyözne a felszínén...lásd pl halászlé vagy gulyás <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha a vízbe dolgozik bele, inkább olyan jeleket láthatsz, hogy pl.: olajos a víz. Remekül látni ha szivárványos a felszíne.

Az olajbetöltő sapkán még megnézheted hogy, nem -e fehéres belül, de itt inkább úgy tűnik hogy a víz felé megy aminek nem kéne, és nem visszafelé. Kívülről, a motoron nem látszik hogy a tömítésnél engedne valamit? <_< A sapkát meg ne tekergesd le nyomás alatt! Azon kívül hogy be nem tervezett szőrtelenítést (és bőrtelenítést) alkothatsz vele, még a vizet is elforralod. Ha nyomás alatt van, akkor 110 fok körülig nem forr, de ha letekered, a nyomás repül, és a buborékos forrásban lévő gőzös (már nem hűtő) vízzel még a motort is elfőzöd,pont amikor már igazán hűteni kéne, hogy már a venti is kapcsolt. :wacko:

Semmit nem ereszt a tőmitéseknél :(

Link to comment
Megosztás:

Hm..Hát...Most erre mit irjak:)

Félkemények:)

Egy 25-30 km megtétele után és egy 6-8 órás esti pihentetés után is nyomás van a vízrendszerben.

Olajat nem látok a vízben.Egy cseppet sem.Gondolom az gyöngyözne a felszínén...lásd pl halászlé vagy gulyás <_<

Első körben cseréld ki a kiegyenlítő tartály kupakját vagy ellenőrizd le ha tudod. Nem tudom pontosan de talán olyan 2-2,5bar körül kellene nyitni (lehet rá is van írva)

Ha jó sapkával nem tör ki a gejzir menet közben akkor lehet nincs gond. Bár érdekes, hogy hogyan tudott egy hűtőt szétnyomni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne némi gondom szeretett C20XE mocimmal. Keresgéltem a topikban már (igaz túl sok időt nem töltöttem el vele), de nem sok mindent találtam.

Van-e köztetek olyan ill. tudtok-e ajánlani valakit, akinek a kisujjában van ez a motor?

A következőket produkálja:

- Hidegen úgy viselkedik, mintha porlasztós lenne és nem lenne szivató, nagyobb gázt kell adni, mert lefullad, majd elkapja a ritmust és elkezd menni

- Melegen, ha pár percet áll és beindítom, akkor bizonytalan az alapjárat ill. gázelvételkor ledadog, néha le is áll

- Motorfékkel kb. 1700-tól lefelé elkezd rángatni.

Hozzáteszem, melegen teljesen jól működik minden (a rángatást kivéve), mintha semmi baja nem lenne. Még a folytószelep jeladóra gyanakszom.

Cserélve lett egyenként:

- Légtömegmérő (semmi változás)

- Alapjárati motor (2x is, semmi változás)

- Vízhőfok jeladó (semmi változás)

- Lambda szonda (gyári új, semmi változás)

A hozzászólásokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne némi gondom szeretett C20XE mocimmal. Keresgéltem a topikban már (igaz túl sok időt nem töltöttem el vele), de nem sok mindent találtam.

Van-e köztetek olyan ill. tudtok-e ajánlani valakit, akinek a kisujjában van ez a motor?

A következőket produkálja:

- Hidegen úgy viselkedik, mintha porlasztós lenne és nem lenne szivató, nagyobb gázt kell adni, mert lefullad, majd elkapja a ritmust és elkezd menni

- Melegen, ha pár percet áll és beindítom, akkor bizonytalan az alapjárat ill. gázelvételkor ledadog, néha le is áll

- Motorfékkel kb. 1700-tól lefelé elkezd rángatni.

Hozzáteszem, melegen teljesen jól működik minden (a rángatást kivéve), mintha semmi baja nem lenne. Még a folytószelep jeladóra gyanakszom.

Cserélve lett egyenként:

- Légtömegmérő (semmi változás)

- Alapjárati motor (2x is, semmi változás)

- Vízhőfok jeladó (semmi változás)

- Lambda szonda (gyári új, semmi változás)

A hozzászólásokat előre is köszönöm.

Javaslom cserére az üzemanyagszűrőt, esetleg egy üzemanyagrendszer tisztító adalék sem ártana, hogy az injektorokat kitakarítsa.

Továbbá lehet a gyújtás oldalon kellene tovább keresgélni. Gyertyakábelek, gyertya renben?

Link to comment
Megosztás:

Javaslom cserére az üzemanyagszűrőt, esetleg egy üzemanyagrendszer tisztító adalék sem ártana, hogy az injektorokat kitakarítsa.

Továbbá lehet a gyújtás oldalon kellene tovább keresgélni. Gyertyakábelek, gyertya renben?

Szűrő nyár elején volt cselélve, a gyertyák ill. kábelek tavaly májusban, a gyertyák kétpóusú GM-ek. Új az elosztófedél ill. a rotor és a Hall jeladó is.

Link to comment
Megosztás:

A privimet megkaptad a számokkal?

Ja meg, de nem volt időm megnézni :S

Udi is megnézte az EPC ben, és neki azt hozta, hogy 1.4 1.6 8V vezérműháza mind ugyan az...

és neki nem variált semmi számmal... amúgy amit te írtál, az most változott is ,vagy csak másképpen számozták?<_<

Link to comment
Megosztás:

Szűrő nyár elején volt cselélve, a gyertyák ill. kábelek tavaly májusban, a gyertyák kétpóusú GM-ek. Új az elosztófedél ill. a rotor és a Hall jeladó is.

Utcáról indulok sajna.

Injektorokat kiszedtem, indítóztam pár másodpercig, nem csöpögnek, igaz, az AC-t nem kötöttem direktre...

Link to comment
Megosztás:

Javaslom cserére az üzemanyagszűrőt, esetleg egy üzemanyagrendszer tisztító adalék sem ártana, hogy az injektorokat kitakarítsa.

Továbbá lehet a gyújtás oldalon kellene tovább keresgélni. Gyertyakábelek, gyertya renben?

Ugyan ez a gondom csak C16SE. Mindent cseréltem és semmi. Most megtaláltam a hibát. Behugyozik egy porlasztóm!!

Link to comment
Megosztás:

Szárazon garázsból indulsz hidegen vagy utcáról/udvarról párásan? Az injektorok jó állapotúak?

Az előző hozzászólás is erre akart válasz lenni... <_<

Egy érdekes dolog van még:

Ha belerúgok a gázba egy pillanatra, akkor megszűnik a gázelvétel utáni ledadogás/leállás. Ezért gyanakszom a fojtószelep potira.

Link to comment
Megosztás:

Sztem is, de minden bontóban a C14SE szürke!

Van évjáratban különbség??

Nekem van 4db 16osé, csak tisztítani kellene őket, azok feketék. Kaptam mellé egy komplett 14es szívó oldalt, abban is feketék voltak.

Írd fel róluk a számokat, aztán rákeresel Tápiószecső nevű user aláírásában szereplő táblázatok egyikére, és ott kikeresed. Ő elég sokat foglalkozott a spricnikkel anno...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.