Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szerintem nagyon-nagyon nagyrészt emberfüggő mennyire van egy autó taposva. Boyrészer bálintka ugyanúgy szétb*ssza anyukája 1.2-es corsáját, mint a fater 2.5 V6 vectráját, de azért mégiscsak a vectrát szereti elkérni,mert az még harmadikban is sokáig elkapar és kétkiló felett van a vége.

Meg Anyám ülhet akár 1.2-es corsában,akár dodge viper-ban 80-nál többel úgysem mer menni például. :D

Csak a docsban nem kell a váltóval bajlódnia. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Astra 1.4 16V (1996)

Most találtam meg a fórumot, mivel eléggé szíven ütött a szerelő által bejósolt 180eFt költség. A történet a következő: Nem indul a kocsi, ezért mivel 7 éves az aksi, első nekifutásra aksi csere, amitől továbbra sem indul a kocsi. Szerelőhöz kivontat, ahol valami benzinadagoló relét kellett cserélni (20eFt). Kocsi indul, elhoztam. Másnap indulnék, indításkor a motorból mintha kiszállt volna az erő, csak gáz adásra volt hajlandó elindulni. Alapból soha nem adok neki gázt induláskor. Szerelőhöz ki, taku-baku beindul. Átnézte a csöveket valami levegősödésre gyanakodva, de semmi gond. Mindent megnézett és rendbe talált. De a gond továbbra is van. Ekkor jött a megoldás: szelepeknél kell valamit, talán tömítést, vagy szelepszárat cserélni mind a 16-nál, nehogy utána a többi közül is meghibásodjon, (valamelyik nem folyamatosan jár), ezért az összeset célszerű cserélni. A vezérműszíj és a másik szíj nem volt cserélve 11 éve, ezért azt is beletette (gondolom jogosan) a hozzátartozó görgőkkel és még olajcserét is. A kocsit 2002-ben vettük azóta 25 ezerKm-t ment (tudom nincs agyonhajtva).

Az alap problémára van valakinek észrevétele? Én laikus vagyok és már lehet, hogy így is sok butaságot leírtam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Astra 1.4 16V (1996)

Most találtam meg a fórumot, mivel eléggé szíven ütött a szerelő által bejósolt 180eFt költség. A történet a következő: Nem indul a kocsi, ezért mivel 7 éves az aksi, első nekifutásra aksi csere, amitől továbbra sem indul a kocsi. Szerelőhöz kivontat, ahol valami benzinadagoló relét kellett cserélni (20eFt). Kocsi indul, elhoztam. Másnap indulnék, indításkor a motorból mintha kiszállt volna az erő, csak gáz adásra volt hajlandó elindulni. Alapból soha nem adok neki gázt induláskor. Szerelőhöz ki, taku-baku beindul. Átnézte a csöveket valami levegősödésre gyanakodva, de semmi gond. Mindent megnézett és rendbe talált. De a gond továbbra is van. Ekkor jött a megoldás: szelepeknél kell valamit, talán tömítést, vagy szelepszárat cserélni mind a 16-nál, nehogy utána a többi közül is meghibásodjon, (valamelyik nem folyamatosan jár), ezért az összeset célszerű cserélni. A vezérműszíj és a másik szíj nem volt cserélve 11 éve, ezért azt is beletette (gondolom jogosan) a hozzátartozó görgőkkel és még olajcserét is. A kocsit 2002-ben vettük azóta 25 ezerKm-t ment (tudom nincs agyonhajtva).

Az alap problémára van valakinek észrevétele? Én laikus vagyok és már lehet, hogy így is sok butaságot leírtam.

Most akkor egyébként megy?

A szűrők voltak cserélve (levegő,üzemanyag) ?

Hibakód nincs? Nem világított a checkengine?

Biztos benzint tankoltál? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Astra 1.4 16V (1996)

Most találtam meg a fórumot, mivel eléggé szíven ütött a szerelő által bejósolt 180eFt költség. A történet a következő: Nem indul a kocsi, ezért mivel 7 éves az aksi, első nekifutásra aksi csere, amitől továbbra sem indul a kocsi. Szerelőhöz kivontat, ahol valami benzinadagoló relét kellett cserélni (20eFt). Kocsi indul, elhoztam. Másnap indulnék, indításkor a motorból mintha kiszállt volna az erő, csak gáz adásra volt hajlandó elindulni. Alapból soha nem adok neki gázt induláskor. Szerelőhöz ki, taku-baku beindul. Átnézte a csöveket valami levegősödésre gyanakodva, de semmi gond. Mindent megnézett és rendbe talált. De a gond továbbra is van. Ekkor jött a megoldás: szelepeknél kell valamit, talán tömítést, vagy szelepszárat cserélni mind a 16-nál, nehogy utána a többi közül is meghibásodjon, (valamelyik nem folyamatosan jár), ezért az összeset célszerű cserélni. A vezérműszíj és a másik szíj nem volt cserélve 11 éve, ezért azt is beletette (gondolom jogosan) a hozzátartozó görgőkkel és még olajcserét is. A kocsit 2002-ben vettük azóta 25 ezerKm-t ment (tudom nincs agyonhajtva).

Az alap problémára van valakinek észrevétele? Én laikus vagyok és már lehet, hogy így is sok butaságot leírtam.

Szia!

A vezérlést (görgőkkel-szíjjal-vízpumpával) mindenképp meg kéne csináltatni, mert ha az elszáll, akkor fog annyiba kerülni rendbe tenni, mint amennyit a második mondatban írtál :D Amikor nem indul, lehet egy kis benzinszagot érezni a kipufogónál hátul? (igazából a kérdés az lenne, hogy benzin nincs, vagy szikra :D ) Csekkendzsín nem virít?

Link to comment
Megosztás:

Most akkor egyébként megy?

A szűrők voltak cserélve (levegő,üzemanyag) ?

Hibakód nincs? Nem világított a checkengine?

Biztos benzint tankoltál? :D

Féléve vizsga előtt voltak szűrők cserélve. Hibakód és motorhiba lámpa nincs és benzint 95-t tankolok. :D Ja és megy ha már beindult szépen.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A vezérlést (görgőkkel-szíjjal-vízpumpával) mindenképp meg kéne csináltatni, mert ha az elszáll, akkor fog annyiba kerülni rendbe tenni, mint amennyit a második mondatban írtál :D Amikor nem indul, lehet egy kis benzinszagot érezni a kipufogónál hátul? (igazából a kérdés az lenne, hogy benzin nincs, vagy szikra :D ) Csekkendzsín nem virít?

Egy pici benzin szag érződik. De az lehet, hogy azért mert gázt kell adni, hogy beinduljon.

Link to comment
Megosztás:

Most fikázod az elméletem? :D

Mindenki olyan elméleteket gyárt az autóvásárláshoz,amilyet akar, de a szerelőm több csapágyasra rúgott 16se motorral szokott találkozni, ellenben kevés kitaposott kismotorral.

De nem azt mondom,hogy a nagyobb motorral nem lehet találni megkíméltet,neked nyilván sikerült, csak ezt a "kismotor jobban szét van rúgva,mert gyenge" elmélettel nem tudok azonosulni.

Saját példámat is tudom mondani,hogy amikor autót kerestem az általam megnézett xe és si corsák sokkal többet kaptak az élettől,mint az 1.2-ek. 1.4 60pacisat akartam inkább,de azok között is erős volt a kályhacsöves, ragasztott tecso-alupedálos vonulat. :D

Link to comment
Megosztás:

Hibakódot nem,bár egyszer hosszútávon meleg motornál volt egy percig hibakód,utána elaludt.

Amugy a zöld kártyája nem lett valami jó most műszakinál.

Lehet hogy szonda lesz az???!!

Ha a szonda teljesen kuka arra van hibakód, ha csak kezd halódni az okozhat rángatást, fulladást a nem megfelelő keverék miatt meg a fogyasztás is megnő. Zöld kártyánál mérnek labdát, milyen lett az érték?

Link to comment
Megosztás:

Ha van ott benzinszag, akkor az AC megy, benzint kap, tehát valszeg a szikra hiányzik neki :D Gyertyák-kábelek-trafó környékén nézelődnék :D

Oké megnézetem akkor a gyertyákat. Köszi

Amúgy ha beindul a motor, akkor szépen teszi a dolgát, gyorsul rendesen mint eddig.

Link to comment
Megosztás:

Mindenki olyan elméleteket gyárt az autóvásárláshoz,amilyet akar, de a szerelőm több csapágyasra rúgott 16se motorral szokott találkozni, ellenben kevés kitaposott kismotorral.

De nem azt mondom,hogy a nagyobb motorral nem lehet találni megkíméltet,neked nyilván sikerült, csak ezt a "kismotor jobban szét van rúgva,mert gyenge" elmélettel nem tudok azonosulni.

Saját példámat is tudom mondani,hogy amikor autót kerestem az általam megnézett xe és si corsák sokkal többet kaptak az élettől,mint az 1.2-ek. 1.4 60pacisat akartam inkább,de azok között is erős volt a kályhacsöves, ragasztott tecso-alupedálos vonulat. :D

Amúgy igazad van, én is a kiszemelt járgányhoz gyártottam elméletet, mert mindenki mondta, hogy sokat fog zabálni, meg a biztosítás meg mittom én... :D

Link to comment
Megosztás:

Ha a szonda teljesen kuka arra van hibakód, ha csak kezd halódni az okozhat rángatást, fulladást a nem megfelelő keverék miatt meg a fogyasztás is megnő. Zöld kártyánál mérnek labdát, milyen lett az érték?

Zöld kártyánál co-t mérnek, nem? Nekem sem lett az igazi, aszondták túl sok benyát kap. Majd beméretem a lambdát, mert amikor vettem megnézettem mindent amit a notebook meg tudott mondani és akkó' még jó volt.

Link to comment
Megosztás:

Zöld kártyánál co-t mérnek, nem? Nekem sem lett az igazi, aszondták túl sok benyát kap. Majd beméretem a lambdát, mert amikor vettem megnézettem mindent amit a notebook meg tudott mondani és akkó' még jó volt.

Hát a szonda attól még lehet jó, csak épp a katalizátor haldoklik, ezért nem tudja a CO értéket csökkenteni...

Link to comment
Megosztás:

Zöld kártyánál co-t mérnek, nem? Nekem sem lett az igazi, aszondták túl sok benyát kap. Majd beméretem a lambdát, mert amikor vettem megnézettem mindent amit a notebook meg tudott mondani és akkó' még jó volt.

Meg mérnek lambda jelet is ha jól emlékszem. 1 az optimális, alatta-felette a szegény-dús keverék ha jól tudom. Nekem 1.0-lett. :D

Link to comment
Megosztás:

Meg mérnek lambda jelet is ha jól emlékszem. 1 az optimális, alatta-felette a szegény-dús keverék ha jól tudom. Nekem 1.0-lett. :D

0.97-1.05 a megfelelő környezetvédelem szempontjából. Viszont szívó benzin olyan 0.88-nál megy a legjobban a turósnak meg kell néha adni 0.7-et is,hogy ne süljön be a csiga.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni!Vásároltam egy X14XE motoros Astra F-et.Egy idő után elkezdett rángatni, most már szinte vezethetetlen. Hibakód: P170 szegény keverék. Minden elektromos alkatrészt kicseréltem, kivéve kábelköteg, és motorvezérlő. Az egyetlen javulást akkor tapasztaltam, amikor a hőgombát lehúztam és egy másikra dugtam a csatlakozót, amelyet rátettem a motorra. Keveset fogyaszt, de nem is akar menni. 100km/h-nál vége van. Nemtudom van-e köze de néha furcsa értéket mutat a külső hőfok jeladóm is. Ha valaki tud segíteni, kérem jelezze! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.