Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

...

Gyújtásszöget ellenőrizni alapjáraton, üzemi fordulaton, vagy pörgetve kell? A főtengelyen van valami kis pöcök amire villogtat a strobi de én még nem leltem meg. Az hogy néz ki? A belső vagy külső felén található? Mihez kell viszonyítani az állását?

Bocs hogy ilyen sokat kérdeztem egyszerre :D

Az alap előgyújtás ellenőrzéséhez a motornak diagnosztikai módban kell mennie, ehhez a biztitáblán található szervízcsatlakozón 2 lábat össze kell zárni, és így beindítani a motort. Nézd meg, hány lábú a csati a Tiédben, 10 vagy 16?

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen szétkaptam az egészet, már lassan rutinos vagyok benne :D és csináltam pár képet:

Itt a benzin oktávszám állító: Tényleg csak 91/95 van rajta

dugo1

dugo2

Az injektor fedél nélkül:

injektor

Az alapjárati motor:

alapjarati

alapjarativege

Itt az az állítócsavar amiről beszéltem: Nincs lefestve, rosszul emlékeztem

csavar a bepriccolónál

Itt a kis pöcök a főtengelyékszíjtárcsánál. Erre gondoltatok? Gondolom akkor van egy az ékszíjtárcsa belső felén is.

pöcök

Nah ezt nem tudom hogy mi! Ezt mikor először levettem akkor olyan szinten tele volt szeméttel hogy azon se levegő se benzin nem jut át. Most nincs tele annyira. Ez mi lenne? Ide egy cső jön, olyasmi van benne mind ha apró kavicsokfeketén be lennének rakódva olyan kemények. Ez normális? Az alapjárati motor mellett lévő vastagabb csőből jöhet:

valami szemét

a cső oldaláról

Link to comment
Megosztás:

Ilyen csatlakozó van benne:

csati

Ez elvileg ahogy a neten néztem egy OBD2-es csatlakozó.

A hibakód kivillogtatás működik vele bizonyos lábak összezárásakor (már nem emlékszem melyik 2őt kell)

Nem tudjátok véletlenül hogy ez az ECU milyen protokollal kommunikálhat? Meg hogy melyik pólus micsoda? Összeraknék hozzá egy kiolvasó elektronikát, progit meg lehet szedni a netről.

Link to comment
Megosztás:

...

Nah ezt nem tudom hogy mi! Ezt mikor először levettem akkor olyan szinten tele volt szeméttel hogy azon se levegő se benzin nem jut át. Most nincs tele annyira. Ez mi lenne? Ide egy cső jön, olyasmi van benne mind ha apró kavicsokfeketén be lennének rakódva olyan kemények. Ez normális? Az alapjárati motor mellett lévő vastagabb csőből jöhet:

valami szemét

a cső oldaláról

Az a cső a tankszellőztető szeleptől jön, ami a tűzfalon található. Pucolj ki minden szemetet nem csak az injektorházból, hanem visszakövetve a csövet egészen a tűzfalig, majd a szelep elé tegyél be egy kisméretű, átlátszó, fémszitás benzinszűrőt.

Link to comment
Megosztás:

Az a cső a tankszellőztető szeleptől jön, ami a tűzfalon található. Pucolj ki minden szemetet nem csak az injektorházból, hanem visszakövetve a csövet egészen a tűzfalig, majd a szelep elé tegyél be egy kisméretű, átlátszó, fémszitás benzinszűrőt.

Ez ha eldugul akkor rontja a motor teljesítményét?

Link to comment
Megosztás:

Ilyen csatlakozó van benne:

csati

Ez elvileg ahogy a neten néztem egy OBD2-es csatlakozó.

A hibakód kivillogtatás működik vele bizonyos lábak összezárásakor (már nem emlékszem melyik 2őt kell)

Nem tudjátok véletlenül hogy ez az ECU milyen protokollal kommunikálhat? Meg hogy melyik pólus micsoda? Összeraknék hozzá egy kiolvasó elektronikát, progit meg lehet szedni a netről.

Katt:

http://s10.images.www.tvn.hu/2009/12/23/18...9d7edf7fb50.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ez ha eldugul akkor rontja a motor teljesítményét?

A motor teljesítményét már a gyárban elrontották :D

Ez inkább elsősorban alapjárati és tankszellőzési gondokat okoz, minimálisan járul csak hozzá a menetteljesítményhez.

Link to comment
Megosztás:

cső végigkövetése

Ez egy videó :D

A csövet végigkövetve van valami kerek műanyag elosztószerű valami, az lenne a szelep? Arról megy még egy cső a fékrásegítőre is. akkor azt is bontsam szét? Aba is mehetett ebből a széndarabkából?

ezmi

Ez mi lenne? Most találtam a műanyag alatt.

Megy róla egy cső az injektor felé és van rádugva egy 3pólusú csati. Érdekes módon csak egy cső van. Valami vákum mérő lenne?

Az a cső a tankszellőztető szeleptől jön, ami a tűzfalon található. Pucolj ki minden szemetet nem csak az injektorházból, hanem visszakövetve a csövet egészen a tűzfalig, majd a szelep elé tegyél be egy kisméretű, átlátszó, fémszitás benzinszűrőt.

Az a cső amiből jöttek azok a darabkák tele volt. Szó szerint, teljes hosszába el volt dugulva :D

A fékrásegítő felett van egy doboz, abban van egy 3 pólusú csati. Az mi?

csati a dobozban

Link to comment
Megosztás:

ezmi

Ez mi lenne? Most találtam a műanyag alatt.

Megy róla egy cső az injektor felé és van rádugva egy 3pólusú csati. Érdekes módon csak egy cső van. Valami vákum mérő lenne?

Ha jól rémlik a Map-szenzor.

A fékrásegítő felett van egy doboz, abban van egy 3 pólusú csati. Az mi?

csati a dobozban

Ez egy relé foglalat, valami plussznak ami a tédben nem lett beszerelve.

Link to comment
Megosztás:

Mikor legelőször kivillogtattam a hibakódokat akkor beindítottam a motort amit még akkor nem tudtam hogy rövidrezárt állapotban az a diagnosztika mód. Akkor a visszajelző a műszerfalon folytonosan villogott.

Most megcsináltam ugyan ezt.

Motor beindít, hol világít, hol nem. Először kicsit lefulladt aztán felpörgött és beállt a fordulat.

Mikor beállt a fordulat akkor kialudt a sárga fény. Ha egy kicsi gázadás történt ismét hol világított hol nem, de egy nagyonpici is elég volt neki.

Mi lehetett akkor a különbség és a mostanihoz képest? Amikor rövidrezárva a 2 pin-t elindítja az ember a motort olyankor mit jelent a sárga pilács jelzése? Mikor jó? Mikor nem?

Link to comment
Megosztás:

Mikor legelőször kivillogtattam a hibakódokat akkor beindítottam a motort amit még akkor nem tudtam hogy rövidrezárt állapotban az a diagnosztika mód. Akkor a visszajelző a műszerfalon folytonosan villogott.

Most megcsináltam ugyan ezt.

Motor beindít, hol világít, hol nem. Először kicsit lefulladt aztán felpörgött és beállt a fordulat.

Mikor beállt a fordulat akkor kialudt a sárga fény. Ha egy kicsi gázadás történt ismét hol világított hol nem, de egy nagyonpici is elég volt neki.

Mi lehetett akkor a különbség és a mostanihoz képest? Amikor rövidrezárva a 2 pin-t elindítja az ember a motort olyankor mit jelent a sárga pilács jelzése? Mikor jó? Mikor nem?

Hibakód olvasásnál nem indítod el a mocit csak gyújtást adsz neki...

Az hogy mit és mennyit villog,ha jól tudom motorvezérlőtől függ..

Az enyém úgy villog hogy először *_**__*_**__*_**__ez a 3-szor 12-es kód a diagnosztika kezdetét jelenti.

Ezután,(ha van hiba)kivillogja azt is háromszor pl.:***_*****__***_*****__***_*****__ 35-ös kód.alapjárati vezérlőszelep...

Remélem valamennyire tudtam segíteni,és ez építőbb hozzászólás volt mint a tegnapi.. :D

Nem volna rossz ha írnál motorkódot az aláírásodba,mert úgy könnyebben tudunk segíteni....

Link to comment
Megosztás:

Hibakód olvasásnál nem indítod el a mocit csak gyújtást adsz neki...

Az hogy mit és mennyit villog,ha jól tudom motorvezérlőtől függ..

Az enyém úgy villog hogy először *_**__*_**__*_**__ez a 3-szor 12-es kód a diagnosztika kezdetét jelenti.

Ezután,(ha van hiba)kivillogja azt is háromszor pl.:***_*****__***_*****__***_*****__ 35-ös kód.alapjárati vezérlőszelep...

Remélem valamennyire tudtam segíteni,és ez építőbb hozzászólás volt mint a tegnapi.. :D

Nem volna rossz ha írnál motorkódot az aláírásodba,mert úgy könnyebben tudunk segíteni....

Persze a 12őt nekem is hozza. A végtelenségig.

De én arra lettem volna kíváncsi hogy mi a helyzet járó motornál... Hogy akkor mit jelentenek a villogások.

Jaja ez építőbb volt :D

Én már tettem fel képet is, meg beírtam a moci számát is a profilom, beállítások alatt de mégsem teszi ki. Nem tudom miért.

profil

Link to comment
Megosztás:

Persze a 12őt nekem is hozza. A végtelenségig.

De én arra lettem volna kíváncsi hogy mi a helyzet járó motornál... Hogy akkor mit jelentenek a villogások.

Jaja ez építőbb volt :D

Én már tettem fel képet is, meg beírtam a moci számát is a profilom, beállítások alatt de mégsem teszi ki. Nem tudom miért.

profil

Ez így nem buli.... :D

A vezérlőpult menüpontban(főoldal jobb felső sarok) van olyan hogy aláírás szerkesztés.ide kell a motorkód,

valamint van egy olyan hogy avatar szerkesztés,ide kell a kép....

Link to comment
Megosztás:

Ez így nem buli.... :D

A vezérlőpult menüpontban(főoldal jobb felső sarok) van olyan hogy aláírás szerkesztés.ide kell a motorkód,

valamint van egy olyan hogy avatar szerkesztés,ide kell a kép....

:D :D :P :lol: :lol: :lol: :D :D :D :D ;) ;) :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az injektor aljától jön egy vákuumcső az injektor műanyag fedelébe, ahol egy kis visszacsapó szelep található. A szelep után meg egy másik cső megy a légszűrő elejéhez ahol a levegőt szívja, viszont abban olyan erős rugó van hogy nem hogy az a kis vákuum, de még én sem toom megszívni hogy kinyisson. :D A leömlőtől jön át egy cső, amibe gondolom bemelegedés után azt a levegőt szívja, és ahol csatlakozik az a cső a levegőszűrőhöz ott van valami fém tányér szerű amit megnyomva elzárja az elölről beömlő levegőt és a meleget szívva ezzel, viszont nyitja a kis vákuumcsőnek a szabad utat a hideg levegőhöz. + a légszűrő még alulról is szív levegőt... érdekes, én már eltévedtem. Leírná nekem valaki hogy mi és miért van úgy? Pl nem hiszem hogy a meleg levegős csőtől jönne akkora nyomás ami megnyomja azt az erős rugót hogy a kis vákuumcső kapjon levegőt. Valaki tudja hogy hogy van ez?

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki esetleg tudna linket ajánlani hogy pontosan hova kell kötni, hogy milyen szenzorok jeléből alakít át a PT-box milyen jelet, és hogy fesz növelésére dúsít az ECU vagy csökkenésre akkor simán összelökném AVRel a PT-box extremet :D :D :D :P

Link to comment
Megosztás:

Az injektor aljától jön egy vákuumcső az injektor műanyag fedelébe, ahol egy kis visszacsapó szelep található. A szelep után meg egy másik cső megy a légszűrő elejéhez ahol a levegőt szívja, viszont abban olyan erős rugó van hogy nem hogy az a kis vákuum, de még én sem toom megszívni hogy kinyisson. :D A leömlőtől jön át egy cső, amibe gondolom bemelegedés után azt a levegőt szívja, és ahol csatlakozik az a cső a levegőszűrőhöz ott van valami fém tányér szerű amit megnyomva elzárja az elölről beömlő levegőt és a meleget szívva ezzel, viszont nyitja a kis vákuumcsőnek a szabad utat a hideg levegőhöz. + a légszűrő még alulról is szív levegőt... érdekes, én már eltévedtem. Leírná nekem valaki hogy mi és miért van úgy? Pl nem hiszem hogy a meleg levegős csőtől jönne akkora nyomás ami megnyomja azt az erős rugót hogy a kis vákuumcső kapjon levegőt. Valaki tudja hogy hogy van ez?

Ami a leömlőtől megy a házba cső az csak a bemelegedést szolgálja. Semmi nyomása nincs annak csak kapja a meleg levegőt télen pl. A kis vákum cső pedig azt hivatott csinálni amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot az addig be van zárva tehát a hűtőrácstól nem megy be oda levegő mert ugye a rácshoz van kivezetve tehát a menet közbeni hideg levegő útját elzárja. És a leömlőről jövő cső segít a mi hamarabbi bemelegedésbe. Ami a sárvédő alatt van kis doboz. Onnan sem szív semmit az csak valami lég tartály nagy szerepe nincs múltkor olvastam róla de nem oszt nem szoroz. Ha a helyén van nem verődik fel a por sár víz stb.

De ha valamit nem jól tudok majd kijavítanak.

Link to comment
Megosztás:

Valaki elmondaná nékem vagy linket tudna adni ahol megvan a szelepek szerepe, a hengerfejen, hogy mit szabályoz az mi a szerepe stb. Sajna láma vagyok a robbanómotorokhoz, nem úgy mint az elektronikához :D

Én eddig úgy voltam vele hogy a szelepek adagolják a benzint az égéstérben, de most láttam az injektort leszedett fedéllel hogy priccolja befelé a benzint és most tanácstalan lettem...

Miért megy jobban egy 16 szelepes mint egy 8....(?)

Az üzemanyag megfelelő égéséről a keverék milyensége tehet. Ha több benzint kap akkor több levegőt is kell neki. Mi lenne ha egy erősebb ventillátorral, mint egy turbó feltöltő fújatnám befelé a levegőt, és egy általam kreált elektronikán keresztülvezetve a bepriccolóból több benzint engednék, szabályoznék. Combosab lenne a gép? Vagy az ECU visszaszabályozna?

Link to comment
Megosztás:

Ami a leömlőtől megy a házba cső az csak a bemelegedést szolgálja. Semmi nyomása nincs annak csak kapja a meleg levegőt télen pl. A kis vákum cső pedig azt hivatott csinálni amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot az addig be van zárva tehát a hűtőrácstól nem megy be oda levegő mert ugye a rácshoz van kivezetve tehát a menet közbeni hideg levegő útját elzárja. És a leömlőről jövő cső segít a mi hamarabbi bemelegedésbe. Ami a sárvédő alatt van kis doboz. Onnan sem szív semmit az csak valami lég tartály nagy szerepe nincs múltkor olvastam róla de nem oszt nem szoroz. Ha a helyén van nem verődik fel a por sár víz stb.

De ha valamit nem jól tudok majd kijavítanak.

Akkor az a kis fém tányér ami a meleg levegő útjában van ha megmelegszik akkor nyitja a hideg levegőt a vákuumcsőnek?

Link to comment
Megosztás:

Valaki elmondaná nékem vagy linket tudna adni ahol megvan a szelepek szerepe, a hengerfejen, hogy mit szabályoz az mi a szerepe stb. Sajna láma vagyok a robbanómotorokhoz, nem úgy mint az elektronikához :D

Én eddig úgy voltam vele hogy a szelepek adagolják a benzint az égéstérben, de most láttam az injektort leszedett fedélet hogy priccolja befelé a benzint és most tanácstalan lettem...

Miért megy jobban egy 16 szelepes mint egy 8....(?)

Az üzemanyag megfelelő égéséről a keverék milyensége tehet. Ha több benzint kap akkor több levegőt is kell neki. Mi lenne ha egy erősebb ventillátorral, mint egy turbó feltöltő fújatnám befelé a levegőt, és egy általam kreált elektronikán keresztülvezetve a bepriccolóból több benzint engednék, szabályoznék. Combosab lenne a gép? Vagy az ECU visszaszabályozna?

Ha nagyobb az égés több benzin levegő gyorsabb öblítés kell a motornak. Ergó kipuf rendszer. :D A szelepek szerepe pedig a benzin levegő keverék bejuttatása a motorba. A injektor bespriccantja a benzint és közbe jön befele a levegő amit a pillangó szelepen át bejut a torokba majd a szelepekhez és adott ütemnél bemegy az égés térbe. 16szelepesnél pedig 2szelep gondoskodik az üzem anyagról és 2szelep a kipufogásról. Ezáltal több anyag is bejuthat gyorsabban biztosabban nem tudom....

Link to comment
Megosztás:

Valaki elmondaná nékem vagy linket tudna adni ahol megvan a szelepek szerepe, a hengerfejen, hogy mit szabályoz az mi a szerepe stb. Sajna láma vagyok a robbanómotorokhoz, nem úgy mint az elektronikához :D

Én eddig úgy voltam vele hogy a szelepek adagolják a benzint az égéstérben, de most láttam az injektort leszedett fedélet hogy priccolja befelé a benzint és most tanácstalan lettem...

Miért megy jobban egy 16 szelepes mint egy 8....(?)

Az üzemanyag megfelelő égéséről a keverék milyensége tehet. Ha több benzint kap akkor több levegőt is kell neki. Mi lenne ha egy erősebb ventillátorral, mint egy turbó feltöltő fújatnám befelé a levegőt, és egy általam kreált elektronikán keresztülvezetve a bepriccolóból több benzint engednék, szabályoznék. Combosab lenne a gép? Vagy az ECU visszaszabályozna?

A szelepek a hengert zárják-nyitják, a szívószelepen keresztül kapja a motor a benzin-levegő keveréket, a kipufogón meg távozik az égéstermék. Ugye értelem szerűen a sűrítési és a munka ütemben mindegyik szelep zárva van. A 16-szelepesen mindegyik hengernél 2-2-kipufogó, és szívószelep van, gyorsab a felöltés, és a kipufogás.

Volt már próbálkozás c14nz turbósításával, de a csávónak nem vált be, el is adta a cumót, egy másik emberkének aki még hitt benne. És igen az ECU-t is módosítani kellett volna hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az a kis fém tányér ami a meleg levegő útjában van ha megmelegszik akkor nyitja a hideg levegőt a vákuumcsőnek?

Nyomás változásra nyit zár VÁKUM változására. Amikor hidegbe beindítod kicsit jobban pörög a motor mintha szívatón lenne ilyenkor gondnolom nagyobbat is szippant ami a csövön keresztül becsukja a lamellát a légszűrőbe. E közbe Vagy EDDIG még zárva van a lamella a leömlőtől kapja a meleg levegőt a motor ami előbb bemelegedéshez vezet majd a motorsem fog pörögni annyira "visszaveszi a szívatót" gondolom ilyenkor már nincs akkora nyomás és elenged a lamella és működik minden ahogy kell.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.