Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszönöm a válaszokat, szóval van egy adott keresztmetszet amin a kompresszió berántja a kellő levegőt és benzint (a keveréket) vagyis nagyobb levegőnyomáson adott keresztmetszeten (mikor a szelep nyitva van) több keverék jut be. Viszont ha ezt az ember megcsinálja akkor az ECU-t is át kell verni hogy: "én nem nyúltam semmihez hidd már el" :D hogy ne szabályozzon vissza így ne ugasson a tuningba.

Az ECU-t az ember ott vágja át ahol nem szégyelli a szenzor bemenetein keresztül. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat, szóval van egy adott keresztmetszet amin a kompresszió berántja a kellő levegőt és benzint (a keveréket) vagyis nagyobb levegőnyomáson adott keresztmetszeten (mikor a szelep nyitva van) több keverék jut be. Viszont ha ezt az ember megcsinálja akkor az ECU-t is át kell verni hogy: "én nem nyúltam semmihez hidd már el" :D hogy ne szabályozzon vissza így ne ugasson a tuningba.

Az az igazzság, hogy ez a legkisebb moci ebbe az autóba, aki tuningolni akar, az eleve ne ilyet vegyen. Bár vannak kivételek, pölö Tápiószecső 110-lovas gépe, de rengeteg lóvét ölt bele.

Link to comment
Megosztás:

A szelepek a hengert zárják-nyitják, a szívószelepen keresztül kapja a motor a benzin-levegő keveréket, a kipufogón meg távozik az égéstermék. Ugye értelem szerűen a sűrítési és a munka ütemben mindegyik szelep zárva van. A 16-szelepesen mindegyik hengernél 2-2-kipufogó, és szívószelep van, gyorsab a felöltés, és a kipufogás.

Volt már próbálkozás c14nz turbósításával, de a csávónak nem vált be, el is adta a cumót, egy másik emberkének aki még hitt benne. És igen az ECU-t is módosítani kellett volna hozzá.

Igen de benzinesnél figyelni kell az optimális keverék arányra. Vagyis ha kevés a levegő a benzin égéséhez, akkor nem ég el mind, kisebb nyomaték, pocséklás lesz a vége.

A több levegő szerintem nem hátrány mivel a benzin elégett amit benyomott és ugyanolyan hengerűrtartalomban ha több a levegő akkor nagyobb a nyomás is.

Link to comment
Megosztás:

Épp ezért akarok tuningot mert ez a kocsi kívülről, kaszni stb rendbe van. Semmi rozsda stb. Nem akarom lecserélni ha már ebbe is pénz lett ölve, inkább kicsit növelném a teljesítményt.

pl olvastam valahol hogy a csávónak volt egy kisbusza vagy valamilyen járgánya és a beömlőtől vezetett egy csövet az utastérbe amin adagolta a nitrót befelé LÉGFRISSÍTŐ személyében :D :D :D :P :lol: :lol: :lol: :D

Gondolván: "Gyere k.csög gyorsuljunk!!!" :D :D :D

Ez is egy megoldás..... ;)

Link to comment
Megosztás:

Épp ezért akarok tuningot mert ez a kocsi kívülről, kaszni stb rendbe van. Semmi rozsda stb. Nem akarom lecserélni ha már ebbe is pénz lett ölve, inkább kicsit növelném a teljesítményt.

pl olvastam valahol hogy a csávónak volt egy kisbusza vagy valamilyen járgánya és a beömlőtől vezetett egy csövet az utastérbe amin adagolta a nitrót befelé LÉGFRISSÍTŐ személyében :D :D :D :P :lol: :lol: :lol: :D

Gondolván: "Gyere k.csög gyorsuljunk!!!" :D :D :D

Ez is egy megoldás..... ;)

Minek foglalkozol egy ilyen motor tuningolásával??? Beleölsz x ezer forintot, és elér 2lóerővel többet. Mivel gondolom új a motorod, így megvan benne mind a 60 ( ;)) tehát lesz vagy 52lóerőd. Értelme?

Link to comment
Megosztás:

Igen de benzinesnél figyelni kell az optimális keverék arányra. Vagyis ha kevés a levegő a benzin égéséhez, akkor nem ég el mind, kisebb nyomaték, pocséklás lesz a vége.

A több levegő szerintem nem hátrány mivel a benzin elégett amit benyomott és ugyanolyan hengerűrtartalomban ha több a levegő akkor nagyobb a nyomás is.

Erre van az ECU-beállítja az optimális levegő-benzin arányt. Nézi a kipufgázt-motorhőmérsékletet a lambda szonda, motorhőfok jeladó segítségével, figyeli a pillangószelep állását...stb. Szerintem amit a mérnökök a gyárban kifejlesztettek, abba kár belenyúlkálni, főleg ha nem áll rendelkezésre pénz, szakértelem...stb.

Épp ezért akarok tuningot mert ez a kocsi kívülről, kaszni stb rendbe van. Semmi rozsda stb. Nem akarom lecserélni ha már ebbe is pénz lett ölve, inkább kicsit növelném a teljesítményt.

pl olvastam valahol hogy a csávónak volt egy kisbusza vagy valamilyen járgánya és a beömlőtől vezetett egy csövet az utastérbe amin adagolta a nitrót befelé LÉGFRISSÍTŐ személyében :D :D :D :P :lol: :lol: :lol: :D

Gondolván: "Gyere k.csög gyorsuljunk!!!" :D :D :D

Ez is egy megoldás..... ;)

A nitró egy jó lehetőség az átmeneti nagy telejsítménynövekedésre pölö előzéskor. Van cég aki beépíti:Klikk.

Link to comment
Megosztás:

Tápi autójában erősen sokkkkk a gépműhelyes meló, ti meg itt a beszívott levegőről beszélgettek. :D

Az is kell. :D Na de jó ez a 110lovas NZSE :D Deeeee sok péz. Ugyan akkor 110ló. Bár a nyomatéktól nem vagyok hanyatt dőlve... De biztos jobban mehet mint az enyém. :P

Link to comment
Megosztás:

Nenem, azt mondtad nem érdemes tuningolni, mert 60 helyett 52 pacit kap, de dumálj félre! :D

Igen, mivel a tied sem teljesítene padon 60lovat, sak 46ot, ezért ha mókoljátok jóindulattal lesz 52...de nem lesz. :D

Az is kell. :P Na de jó ez a 110lovas NZSE :lol: Deeeee sok péz. Ugyan akkor 110ló. Bár a nyomatéktól nem vagyok hanyatt dőlve... De biztos jobban mehet mint az enyém. :lol:

Ennyi pénzből egy jóóóóval erősebb autót lehet építeni...ha már építünk :D

Link to comment
Megosztás:

Lehúztam teszt képpen a lambda szenzor vezetékét, az ECU nem vette figyelembe, kivillogtatásnál sem jelezte hogy szakad az áramkör. Egyfolytába 12 villogott. Ez most akkor mi? Elvileg azonnal kellene szólnia nem?

Nem vagyok hozzáértő, de gyanítom, hogy olyan körülmények között, amikor próbáltad, az ECU még nem nyúlt a lambdaszonda jeléhez, tehát nem jelentkezett hiba, észre sem vette a gép. Ha kellene neki a lambda jel, akkor egyből feltűnne neki a probléma, tárolná a hibakódot, és utána leállítás után már ki is villogná. Javítsatok ki, ha tévedek, mert gyakran tévedek, de a lambda csak meleg motornál, de részterhelésnél játszik bele a dolgokba.

Link to comment
Megosztás:

Ennyi pénzből egy jóóóóval erősebb autót lehet építeni...ha már építünk :D

Igen szarból várat egy bűvészsem. :D DEEEE Igen Most az 1szer igazad lehet. De ha már tuningolni kezdek akor egy XE-t vagy NE-t tuningolok amiből 180-200ló akár lehet is. :D Nem mind1...

Link to comment
Megosztás:

Lehúztam teszt képpen a lambda szenzor vezetékét, az ECU nem vette figyelembe, kivillogtatásnál sem jelezte hogy szakad az áramkör. Egyfolytába 12 villogott. Ez most akkor mi? Elvileg azonnal kellene szólnia nem?

Hidegen még nem nézi a lambdát.

Igen, mivel a tied sem teljesítene padon 60lovat, sak 46ot, ezért ha mókoljátok jóindulattal lesz 52...de nem lesz. :D

Ennyi pénzből egy jóóóóval erősebb autót lehet építeni...ha már építünk :D

Örülök neki, hogy így távolról tudod mérni a gépem, valami tuninghullámot nem tudsz kűdeni? Nyitom az ablakot... :D Én ha erősebb autót akarok, akkor eladom ezt, és veszek egy 2literes nyócszelepesset.

Link to comment
Megosztás:

Hidegen még nem nézi a lambdát.

Örülök neki, hogy így távolról tudod mérni a gépem, valami tuninghullámot nem tudsz kűdeni? Nyitom az ablakot... :D Én ha erősebb autót akarok, akkor eladom ezt, és veszek egy 2literes nyócszelepesset.

1994 óta eltelt majdnem 17 év. újkorában volt 60lóerős. mostanra, az eltelt idő alatt biztosan csak erősebb lett ugye? :D

A második fele az okos döntés. :D

Link to comment
Megosztás:

Manapság egyébként lehet még találni jó állapotú C20NE-t, ami nincs széttaposva? Tényleg érdekel, azért kérdezem, semmi hátsó szándék. :D

Találni. c20xe-t is találni... a gsimből tök patika állapotú ne került ki. két hét állás után jött egy barátom meghallgatni, neki adtam el. Nem szándékozom senkit átbaszni, barátokat meg pláne nem. Beleraktuk az akksit, és tök szépen járt....

Link to comment
Megosztás:

Találni. c20xe-t is találni... a gsimből tök patika állapotú ne került ki. két hét állás után jött egy barátom meghallgatni, neki adtam el. Nem szándékozom senkit átbaszni, barátokat meg pláne nem. Beleraktuk az akksit, és tök szépen járt....

Akkor majd tőled veszek, ha kelleni fog. :D

Az esély mindenre megvan, van aki az 1.4-et is szétapossa. :D

Azok elvetemült emberek. :D

Link to comment
Megosztás:

Az injektor aljától jön egy vákuumcső az injektor műanyag fedelébe, ahol egy kis visszacsapó szelep található. A szelep után meg egy másik cső megy a légszűrő elejéhez ahol a levegőt szívja, viszont abban olyan erős rugó van hogy nem hogy az a kis vákuum, de még én sem toom megszívni hogy kinyisson. :D A leömlőtől jön át egy cső, amibe gondolom bemelegedés után azt a levegőt szívja, és ahol csatlakozik az a cső a levegőszűrőhöz ott van valami fém tányér szerű amit megnyomva elzárja az elölről beömlő levegőt és a meleget szívva ezzel, viszont nyitja a kis vákuumcsőnek a szabad utat a hideg levegőhöz. + a légszűrő még alulról is szív levegőt... érdekes, én már eltévedtem. Leírná nekem valaki hogy mi és miért van úgy? Pl nem hiszem hogy a meleg levegős csőtől jönne akkora nyomás ami megnyomja azt az erős rugót hogy a kis vákuumcső kapjon levegőt. Valaki tudja hogy hogy van ez?

Hali!

Itt írkálnak róla valamit, csak sajna nem tudok lengyelül és a gugli fordító elég érdekes eredményt hoz. Nézz rá ha gondolod:

http://www.astra.auto.pl/content/view/313/1/

A sajátomnál azt vetem észre, hogy mostanában üzemmeleg motornál nem zárja be teljesen a meleglevegő csövet, pedig régebben teljesen lezárt.

Motorfelépítésről van egy egész jó kis animáció:

http://video.xfree.hu/?n=gorbi2|41f5b44c7c...=Deutz#videoloc

Motorműködésről:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.