Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

C14SE motorom volt, a hengerenkénti befecskendező fejek is "csattognak" . Ahogy öregszenek annál inkább. Főleg ha vizes benzint tankolsz bele

C14-C16SE-nél új korában is jellegzetes "kattogó" hangja van az injektoroknak,elektomágneses szelepek.A hidrotőkék csattogása,kerregése hangosabb más jellegű hang mint az injektorok "természetes hangja.
Link to comment
Megosztás:

c16se átépítéssel érdemes próbálkozni, de a motorcsere, vagy autócsere egyszerűbb.

(jó, igaz, én sem fogom kicserélni csak emiatt. :D )

a c16se az a hengerenkénti injektoros ugye? Akkor az elvileg úgy működne hogy: a hengerfej elvileg ugyanaz mint az enyém így csak szívósort, kábelköteget, és motorvezérlőt kellene cserélnem. jól mondom? (vagyis írom)

Amúgymeg a motorcsere se lenne butaság csak az a baj hogy lehet többe kerülne mint az autó maga :D lecserélni meg nem akarom mert már sok lóvém benne van és nagyon szeretem. :D

Link to comment
Megosztás:

a c16se az a hengerenkénti injektoros ugye? Akkor az elvileg úgy működne hogy: a hengerfej elvileg ugyanaz mint az enyém így csak szívósort, kábelköteget, és motorvezérlőt kellene cserélnem. jól mondom? (vagyis írom)

Amúgymeg a motorcsere se lenne butaság csak az a baj hogy lehet többe kerülne mint az autó maga :D lecserélni meg nem akarom mert már sok lóvém benne van és nagyon szeretem. :D

Csak a blokk marad a hengerfej is cserés...és minden sallangja, a pumpát is cserélni kell nagynyomásura. De elég ritka a c16se nem egyszerű beszerezni.

Link to comment
Megosztás:

Az mondjuk igaz hogy ritka. Esetleg valami más javaslat. Turbósítsam fel :D

Mások a dugattyúk is. Igazából amennyire hasonlónak tűnik, annyira különböző.

A blogomon olvashatsz róla:

http://napivuki.blog...04/15/agyalas_9

http://napivuki.blog..._c16se_atepites

Egyébként meg ha a teljesítményt nem tudja növelni az ember, akkor a súlyt kell csökkenteni! :D

Link to comment
Megosztás:

Csak a blokk marad a hengerfej is cserés...és minden sallangja, a pumpát is cserélni kell nagynyomásura. De elég ritka a c16se nem egyszerű beszerezni.

C14 SE cuccaiból nem lehet felépíteni 1.6-os NZ motorra C 16 SE-t? Gondolom a 200 ccm máshogy dolgozik és az .4 paraméterei ne megfelelően fogják "etetni" a nagyobb motort

Link to comment
Megosztás:

C14 SE cuccaiból nem lehet felépíteni 1.6-os NZ motorra C 16 SE-t? Gondolom a 200 ccm máshogy dolgozik és az .4 paraméterei ne megfelelően fogják "etetni" a nagyobb motort

A nagyobb probléma, hogy az 1.4 szívósora kisebb átmérőjű, plusz az 1.4-es elosztós, az 1.6 meg dis gyújtásos.

Egyébként a többlet teljesítmény alapvetően nem a hengerenkénti befecskendezésből fakad, hanem a más fokolású és emelésű vezérműtengelyből, meg a nagyobb kompresszióviszonyból.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra f szervó ügyben érdeklődnék. Találtam 12ezerért egy szettet (kormánymű,szivattyú,csövek,tartály,tartóbak) Csak hogy ez hosszbordásszíjas nekem meg simaszíjas. Nos ezt megérné e nekem megvenni és tárcsát csináltatni(v.szerezni) rá, vagy inkább vegyek hozzá egy simaszíjas szivattyút +12ezerért? Ha jól informálódtam a főt. és a generátor mellé kell bekötni egy hoszabb szíjjal( a simaszíjasat). Javítsatok ki ha nincs igazam!!

Köszi

Petya

Link to comment
Megosztás:

A nagyobb probléma, hogy az 1.4 szívósora kisebb átmérőjű, plusz az 1.4-es elosztós, az 1.6 meg dis gyújtásos.

Egyébként a többlet teljesítmény alapvetően nem a hengerenkénti befecskendezésből fakad, hanem a más fokolású és emelésű vezérműtengelyből, meg a nagyobb kompresszióviszonyból.

Van abból DIS-es verzió is.

Link to comment
Megosztás:

C14 SE cuccaiból nem lehet felépíteni 1.6-os NZ motorra C 16 SE-t? Gondolom a 200 ccm máshogy dolgozik és az .4 paraméterei ne megfelelően fogják "etetni" a nagyobb motort

Az injektorok mindkét motornál 150cm3-ek.

Egyébként haveromtól vittek 1.6SZ blokkot gyűrű törött c14se-nek rakták alá,de nem lett olyan tuti,mert hirtelen padlógázra valamelyik dugón koppant egy szelep.

Link to comment
Megosztás:

A nagyobb probléma, hogy az 1.4 szívósora kisebb átmérőjű, plusz az 1.4-es elosztós, az 1.6 meg dis gyújtásos.

Egyébként a többlet teljesítmény alapvetően nem a hengerenkénti befecskendezésből fakad, hanem a más fokolású és emelésű vezérműtengelyből, meg a nagyobb kompresszióviszonyból.

Az én 1.4 SE-m is DIS gyújtásos, azzal nem lenne gond. De igazad van, lemértem a csavartávolságokat, nem lehet felfogatni a blokk oldalára a szerelékeket.

Link to comment
Megosztás:

Valaki adjon ötletet légyszives ha tud. 1.4se motoros astrám sajnos rászokott a rángatásra. kisebb-nagyobb fordulaton is egyaránt berángat olykor. Gyrtyákat megnéztem,megcsiszoltam mentem vele újra kiszedtem jónak tűnnek. Gyújtókábelek szintén jók,de azért megnéztem egy másik ilyen mocis autóból aminek nincs baja azokkal a kábelekkel is ezt csinálja. Új levegő szűrő és benzin szűrő van. Mi lehet a gond? :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak akkor csinálja, ha 1/4-ed alatt van a szint a tankban. Az alváz alatt futnak a benzinvezetékek, az egyik ami a befecskendezőre megy rá egy kicsit ki volt repedezve. Kicseréltem azt a kb. 20 cm-es darabot, ami egy szűrőszerűség és a blokk között volt, így megszünt a rángatás. Már csak akkor csinálja, ha pirosba ér a benzinszint. Azt hittem csak az enyém csinálja, mert picit be van horpadva a tank alja, de úgy látom ez másnál is előjön.

Olyan mintha menet közben lehúznék egy pipát valamelyik gyertyáról.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra f szervó ügyben érdeklődnék. Találtam 12ezerért egy szettet (kormánymű,szivattyú,csövek,tartály,tartóbak) Csak hogy ez hosszbordásszíjas nekem meg simaszíjas. Nos ezt megérné e nekem megvenni és tárcsát csináltatni(v.szerezni) rá, vagy inkább vegyek hozzá egy simaszíjas szivattyút +12ezerért? Ha jól informálódtam a főt. és a generátor mellé kell bekötni egy hoszabb szíjjal( a simaszíjasat). Javítsatok ki ha nincs igazam!!

Köszi

Petya

Milyen motorról beszélünk?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg csak a tárcsa, de a szervo szivattyút felfogó öntvény csavarjait is meg kell nézni. Én amit felraktam konzolt, kilógotta 2.5 cm -el, vagyis pont egy vékony 1 ékes szíj szélességűvel a tárcsát. Kicsit át kellett alakítani és jó lett. Ha a két tárcsa nem fut egymással akkor az nem igazán jó. Vagy csapágyas lesz, vagy megeszi a szíjat.

Link to comment
Megosztás:

1.4 60LE C14NZ

Ez pedig amit néztem 16szelepesről való..... különbözik még más is vagy csak a tárcsa??

Azt mindenképpen hosszbordás szíjas módon tudod megoldani, hagyományos ékszíjas szervó csak a dieselekben és a C20NE motoros kocsikban volt. Sztem jobban jársz, ha keresel egy ugyanilyen motorú kocsit (lehet X14NZ, C16NZ is), és abból rakod át az összes cuccot (generátort, szíjtárcsát, stb.).

Link to comment
Megosztás:

Azt mindenképpen hosszbordás szíjas módon tudod megoldani, hagyományos ékszíjas szervó csak a dieselekben és a C20NE motoros kocsikban volt. Sztem jobban jársz, ha keresel egy ugyanilyen motorú kocsit (lehet X14NZ, C16NZ is), és abból rakod át az összes cuccot (generátort, szíjtárcsát, stb.).

Épp ez az hogy tudok hozzá hagyományos ékszíjas szívattíút is, mert akkor ugynézki a többi cucc oké hozzá (12ezerért meg amúgy se drága a szett, és akkor még meg is marad egy hosszbordás szivattyú)összvissz 24 ezerben lenne 2féle szivattyúval, szerintem nem sok érte..... de írtad a generátort is az mért szükséges hozzá a régi nem jó ?

De ha valaki tud másik sima ékszíjas szettet az is érdekelne :))

Petya

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.