Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ilyenkor kell keresni másik szerelőt. :icon1:

nekem mult héten volt komplett hengerfej felújítás. A szerelőm munkadíja 21 ezer volt. A gépműhely 17 ezer, ebben benne volt a síkolás, szelep becsiszolása, egy szelep és szelepvezető cseréje, szimmeringekkel, nyomáspróbával. A szelep szára s alakban meg volt hajolva, a vezetője darabokra törve. Jó hogy nem esett bele a motorba. De a motor hibátlanul ment, a szelep zárt. :omg:

Összes tömítés, hengerfej csavarok, bontóból 20 ezerért másik vezérműtengely, mert az egyik bütyök csúnyán elkopott.

Olajcsere szűrővel, levegőszűrő csere, hűtővíz csere.

A vezérműtengelyért is a szerelőm rohangált.

Így fizettem mindennel együtt 85 ezret.

A motorom most ujszerű állapotban van. :icon1:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=758&st=5700#entry907354

És a fékbetétet nem kellett cserélni?

Link to comment
Megosztás:

http://www.opelforum...700#entry907354

És a fékbetétet nem kellett cserélni?

Semmi köze hozzá. :icon1:

Nem nyultunk volna hozzá, ha a gyári hengerfejtömítés nem fáradt volna el. Szivárgott alóla a víz. De az is már kb. egy éve. Gondoltam mielőtt baj lenne, legyen megcsinálva. A motor hibátlanul működött. Egyedül a kopott vez. tengely okozott volna gondot hamarosan. A szelepgörbülés pedig 3 évvel, és 110 ezer km.-el ezelőtt történt, amikor is belekerült himbatörés miatt egy benzines himba. Tehát az még elment volna ugyanennyit. :icon1: Ebben a motorban több mint 400 ezer km van, és most lett először megbontva. Bírta volna így, ha fékezésre is a motort használom? Hozzáteszem, a kuplung is még gyári. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezt a lehetőséget fogom választani ... de a szimmering cseréhez nem kell megbontani a motort ugye? Csak azért mert nem nagyon vagyok képbe ezen a részen. .

Mindenkinek kössz..

Ha magára a motorblokkra gondolsz, azt nem kell megbontani. Vezérlés oldalon a szíjtárcsát, kuplung oldalon a lendkereket kell levenni.

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor kell keresni másik szerelőt. :icon1:

nekem mult héten volt komplett hengerfej felújítás. A szerelőm munkadíja 21 ezer volt. A gépműhely 17 ezer, ebben benne volt a síkolás, szelep becsiszolása, egy szelep és szelepvezető cseréje, szimmeringekkel, nyomáspróbával. A szelep szára s alakban meg volt hajolva, a vezetője darabokra törve. Jó hogy nem esett bele a motorba. De a motor hibátlanul ment, a szelep zárt. :omg:

Összes tömítés, hengerfej csavarok, bontóból 20 ezerért másik vezérműtengely, mert az egyik bütyök csúnyán elkopott.

Olajcsere szűrővel, levegőszűrő csere, hűtővíz csere.

A vezérműtengelyért is a szerelőm rohangált.

Így fizettem mindennel együtt 85 ezret.

A motorom most ujszerű állapotban van. :icon1:

Hali: nekem is a X14xe moci hengerfej tömités csere volt mer a víz ott ment el de azota mikor hídeg a moci valami kattogás van mi lehet az?? szelepre tippelek!!

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezt a lehetőséget fogom választani ... de a szimmering cseréhez nem kell megbontani a motort ugye? Csak azért mert nem nagyon vagyok képbe ezen a részen. .

Mindenkinek kössz..

Végülis nem.

703156-20120924-bYi4mz.jpg

A motort egyáltalán nem bontottam meg.

Végülis én nem értek hozzá, de a motor úgy 5-8 centire tudtam elhúzni a váltótól, hogy azon a résen hogyan lehet levenni a lendkereket és kicserélni a szimeringet nem tudom...meg ha már ott himbállózik a motortérben akkor miért ne emeljem ki? Nekem 25-öt mondak a szerelők hogy annyiért csinálják máshol biztos olcsóbb a művelet...

Link to comment
Megosztás:

Végülis nem.

A motort egyáltalán nem bontottam meg.

Végülis én nem értek hozzá, de a motor úgy 5-8 centire tudtam elhúzni a váltótól, hogy azon a résen hogyan lehet levenni a lendkereket és kicserélni a szimeringet nem tudom...meg ha már ott himbállózik a motortérben akkor miért ne emeljem ki? Nekem 25-öt mondak a szerelők hogy annyiért csinálják máshol biztos olcsóbb a művelet...

Na most már így hogy van egy faca kép így má eloszlott a lila köd mert eddig elképzelni se bírtam azt hittem valami kis mütyű alkatrész mert ha jól tudom valami 3000 pénz körül mozog a szimmering

De nekem is azt mondta ism. szerelő hogy ki kell szedni a motort meg hogy viszonylag nagy meló, de ezek után nem menekül.... kénytelen lesz megcsinálni.

A kép nagyon király.....és tényleg azon a környéken folyik az olaj...a hűtővel is fél évig rágtam a fülét aztán beadta a derekát... :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Akna nélkül az sem túl egyszerű. :icon10:

Na most erre csak ennyit reagálnék:

http://kepfeltoltes.hu/120925/70450565DSC00002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

:D

A bejárónkon. :)

De a múltkor is két óra alatt kikaptam az udvaron a motort egyedül a vectrából. Délután meg már készen bent volt a másik. (csak egy vascső van keresztben a bejárón, arra lógattam fel a motort)

Link to comment
Megosztás:

Na most erre csak ennyit reagálnék:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

:D

A bejárónkon. :)

De a múltkor is két óra alatt kikaptam az udvaron a motort egyedül a vectrából. Délután meg már készen bent volt a másik. (csak egy vascső van keresztben a bejárón, arra lógattam fel a motort)

Így még tovább tart, mert még a hátsó hidat is le kell bontani. :D

Én inkább elvinném a szerelőmhöz, csáposon egy óra a szimmering csere. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem lesz sok a 4-1 utcára?

Már hogy értve sok?

Ja már értem !

Szerintem nem lessz szembetünő azért ez egy 1.6 motor értem én hogy kis fordulatra gondoltál hoyg azon nem leesz anyir erős de enél a motornál szerintem elhanyagolható!

Inkább az a lényeg számomra hogy kipufogó gáz egyenletesen áramoljon meghogyah a lambdát ki akarom venni ne keljen szétfurkálni az öntvény kipufogót!

Rontani biztos nem fogok a motoron szerintem !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok....

Olyan kérdésem lenne, hogy körülbelül egy másfél hónapja cseréltem komplett vezérlést, mindent kicseréltem persze újra és nem a legrosszabb minőségűre.

Szóval cseréltem vezérműtengely szimeringet, vezérműtengely bordás fogaskereket, vízpumpát, Főtengely bordás fogaskereket, és persze vezérműszíjat..

Eddig oké, jó is lett, egy pöcre indult meg minden.

Mentem vele körülbelül 8000 ezer kilométert és egyik reggel kimegyek a garázsba indítom beindul, de egy nagyon furcsa hangot hallottam a motortérből, felnyitottam a motorházfedelet beindítottam még egyszer és a vezérlés felől jött a hang. Leállítottam leszereltem a vezérlés burkolatát és látom, hogy a vezérműszíj fogaiból egy olyan 30 cm-ren hiányoznak a fogak. Egyből elkapott a frász, szóltam a sógoromnak bementünk szegedre vettem egy vadontat új vezérműszíjat GATES márkájú (az előző CONTITECH volt) hazajöttünk felraktam pöpec lett minden, motor mint a doxa örültem oké, gondoltam gyári hibás volt a szíj.

Rá két napra, szombati nap volt hajnalban indultam szüleimmel Debrecenbe. De indulás előtt gondolkoztam, mondom magamnak nem itt van Debrecen berakom a fontos szerszámokat, raktam be tartalék vízpumpát, vezérműszíjat (ezzel a vezérműszíjjal vettem meg a kocsit), és persze vizet... megyünk lájtosan olyan 90-100-al tényleg nem gyilkoltam nem húzattam semmi, majdnem Debrecenbe értem Hajdúszoboszló és Debrecen között egyik pillanatról a másikra leállt a kocsi nem reagált semmire sem, mondom a Faternak elszakadt a vezérműszíj erre ő ne csináld már hiszen tegnap előtt cserélted ki, mondom neki pedig hidd el elszakadt. Félre álltam fel a motorháztető le a burkolat és nincs vezérműszíj pffff :( szét mindent, felraktam a régi szíjat és a mai napig még mindig az a szíj van még rajta, és ez az egész 2-hete történt. És az idegesít a legjobban, hogy nem tudom miért történt azóta bent van a kocsiban a szerszámos, egy tartalék szíj és egy tartalék vízpumpa....

Ja a motorkódom az C18NZ

Segítsetek, hogy miért van ez..... Köszönöm.... üdv: Tomi

Hali:

nem volt túl feszes a szíjad? mer ha eddig nem ette meg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.