Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tudom, lerágott csont, de melyik gyertya a legmegfelelőbb egy X14NZ-be? Hidegen 3-4 másodpercig teker az indító, mire beindul, haveré ugyan ilyen blokkal, +50ezer km-el meg pöccintésre.

http://cromax.hu/400...wr8dc-egypolusu

http://cromax.hu/400...8ldcu-ketpolusu

Ezek közül melyik? És gyári Opelt érdemes, vagy Bosch, NGK stb.? Az, hogy hővédő csővel vs. hővédő cső nélkül az mit takar?Az a kis krómcső a gyertya körül? És nekem akkor melyik kell?

Szia Neked a gyárilag előírt az 1 pólusú!

1214149

Én denson-t használok rég óta,de bajom soha nem volt vele!

A hővédő cső amire te gondolsz ,ha neked van már rajta akkor vegyél olyan gyertyakábelt,ha azt is akarod cserélni!

Nekem régebben azt mondták rá hogy az olyan zavar szűrőkén funkciónál

De nekem is van rajta,és ha veszek új gyertya kábelt akkor olyan kérek.

Biztos nem véletlenül raktak rá annó :icon1:

1-ébként nekem is reggelente nem pöcre indul,de azt mondják hogy kicsit vissza folyik a tankba a benzin,és azért van.

Valami szelep nem jól zár már.

1-kis kisokos az astrához

http://astraferi.freewb.hu/altalanos

Link to comment
Megosztás:

Tudom, lerágott csont, de melyik gyertya a legmegfelelőbb egy X14NZ-be? Hidegen 3-4 másodpercig teker az indító, mire beindul, haveré ugyan ilyen blokkal, +50ezer km-el meg pöccintésre.

http://cromax.hu/400...wr8dc-egypolusu

http://cromax.hu/400...8ldcu-ketpolusu

Ezek közül melyik? És gyári Opelt érdemes, vagy Bosch, NGK stb.? Az, hogy hővédő csővel vs. hővédő cső nélkül az mit takar?Az a kis krómcső a gyertya körül? És nekem akkor melyik kell?

Boscht érdemes, vagy gyárit, de mivel a gyári is bosch, így jó lesz az is. Tiedébe elég az egypólusú, DIS gyújtásosokhoz kell a kétpólusú. A hővédőcső meg számít a kulcsnyílásban. Ha van, akkor 16-os kulcsnyílású kell, ha nincs, akkor 21-es. Alumínium csövekbe kell berakni a gyertyákat, ha van védőcsöved. A pipája is más. Aminek meg nincs védőcsője a hengerfejen, annak a gyertyakábele tartalmazza a zavarszűrő védőcsövet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!:

az lenne a kérdésem hogy olajat cseréltem de nem most hanem 5-6Km e kb de most vettem észre hogy a vezérlés felöli oldalon folyik valahonnan az olaj nah de most az attól lehet hogy nem a min max között van a nivó hanem fölötte vagy ez attól fűggeltlen de előtte volt szervízbe pár hónapja hengerfejezésen lehet ott nem jól rakták öszze mer mikor olajat cseréltem eddig nem vettem észre akor utána is folyt volna ott szerintem ha több van benne nem,

köszi Gabi

Link to comment
Megosztás:

hello szétszedtem a mocit hengfej pakolás céljából cserélek szelepszár szimeringet, szivó kipuff sor tömitést vezérlés stb... az a kérdéesem h azt mondta egy ismerősöm hogy a szelepeket ne csiszoljam be mert az nem ér semmit hanem szelep feneket marassam ujra és utánna csiszoljam? de am nem is néztem h átereszt e csak gondoltam ha már szétvan szedve akk becsiszolom a szelepeket! Most akk becsiszoljam? ha nem ereszt át akk haggyam vagy akk most marni is kell??? :S

Link to comment
Megosztás:

hello szétszedtem a mocit hengfej pakolás céljából cserélek szelepszár szimeringet, szivó kipuff sor tömitést vezérlés stb... az a kérdéesem h azt mondta egy ismerősöm hogy a szelepeket ne csiszoljam be mert az nem ér semmit hanem szelep feneket marassam ujra és utánna csiszoljam? de am nem is néztem h átereszt e csak gondoltam ha már szétvan szedve akk becsiszolom a szelepeket! Most akk becsiszoljam? ha nem ereszt át akk haggyam vagy akk most marni is kell??? :S

Ha én lennék Te, és a hengerfej már a kezemben van, akkor először is ellenőrizném egy benzinpróbával, hogy a szelepek áteresztenek-e?

Ha igen, ha nem akkor is szétszedném, és ellenőrizném a szelep felfekvési felületeket, hogy milyen szélesek?

Ha 2 mm-nél szélesebb akkor marás 1,5 mm-re és csiszolás, ha nem akkor csak csiszolás.

Ha nem eresztett át és 2 mm-nél keskenyebb, akkor egy tisztítás után csak egy enyhe csiszolást adnék neki.

Link to comment
Megosztás:

Boscht érdemes, vagy gyárit, de mivel a gyári is bosch, így jó lesz az is. Tiedébe elég az egypólusú, DIS gyújtásosokhoz kell a kétpólusú. A hővédőcső meg számít a kulcsnyílásban. Ha van, akkor 16-os kulcsnyílású kell, ha nincs, akkor 21-es. Alumínium csövekbe kell berakni a gyertyákat, ha van védőcsöved. A pipája is más. Aminek meg nincs védőcsője a hengerfejen, annak a gyertyakábele tartalmazza a zavarszűrő védőcsövet.

A disesbe miért kell kétpólusú? Mondjuk alapból nem értettem sose ezt hogy egy motorba több pólusú gyertya KELL. Mert mit változtat? Semmit. Egyszerre úgyis csak egy pólusnál tud szikra képződni, innentől meg max annyi az előnye hogy ritkábban kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Teljesítmény és nagyobb fékek nyilván kellenek hozzá, de egyébként milyen is a jelenlegi autód?

Hello FPepe!

A jelenlegi autóm: 1.6i C16NZ 1598 OHC központi injektor 75/5200 125/3200

Hegynek felfelé teljesen elégedett vagyok vele, de lefelé motorfékkel jönni 1600 méter magasságból ezzel az autóval elég rizikós, hosszabb távon kivégzi a motort. Ebben biztos vagyok. Csak lábfék szintén kizárt. Lehet hogy terepjáró jobban bírná. Bár terepjáróknál meg nem tudom melyik tipus az ami a legmegbízhatóbb. Nem akarok megválni az Astrától, nagyon elégedett vagyok vele. 19 éves létére kitűnő fogyasztása van és a karosszériáját is megirigyelhetné egy új Astra. Egyszóval csak nem szeretném gyilkolni olyan terepen, ami véleményem szerint nem neki való.:-)

Link to comment
Megosztás:

Hello FPepe!

A jelenlegi autóm: 1.6i C16NZ 1598 OHC központi injektor 75/5200 125/3200

Hegynek felfelé teljesen elégedett vagyok vele, de lefelé motorfékkel jönni 1600 méter magasságból ezzel az autóval elég rizikós, hosszabb távon kivégzi a motort. Ebben biztos vagyok. Csak lábfék szintén kizárt. Lehet hogy terepjáró jobban bírná. Bár terepjáróknál meg nem tudom melyik tipus az ami a legmegbízhatóbb. Nem akarok megválni az Astrától, nagyon elégedett vagyok vele. 19 éves létére kitűnő fogyasztása van és a karosszériáját is megirigyelhetné egy új Astra. Egyszóval csak nem szeretném gyilkolni olyan terepen, ami véleményem szerint nem neki való.:-)

Faterom is ausztriában dolgozik, szintén egy c16nz vectrát cserélt le emiatt (amit most én hajtok) egy 2.0- dízel mazda 6-ra.

Ilyen helyre mindenképp kell a nyomaték, az meg csak ccm-ből lehet.

Érdemes lenne esetleg körülnézni a 2.0 literes korabeli opelek közt, vagy mondjuk egy 2.5 dízel omega. Abban bmw motor van, de még az egyszerűbb felépítésű. A többi része meg opel. :)

Link to comment
Megosztás:

A disesbe miért kell kétpólusú? Mondjuk alapból nem értettem sose ezt hogy egy motorba több pólusú gyertya KELL. Mert mit változtat? Semmit. Egyszerre úgyis csak egy pólusnál tud szikra képződni, innentől meg max annyi az előnye hogy ritkábban kell cserélni.

A DIS gyújtásos Opelekben a mérnökök igy tervezték meg a gyújtás elektronikáját,hogy két pólusú gyertyát kell használni.Gondolom nem hiába.
Link to comment
Megosztás:

...

A jelenlegi autóm: 1.6i C16NZ 1598 OHC központi injektor 75/5200 125/3200

Hegynek felfelé teljesen elégedett vagyok vele, de lefelé motorfékkel jönni 1600 méter magasságból ezzel az autóval elég rizikós, hosszabb távon kivégzi a motort. Ebben biztos vagyok. Csak lábfék szintén kizárt. Lehet hogy terepjáró jobban bírná. Bár terepjáróknál meg nem tudom melyik tipus az ami a legmegbízhatóbb. Nem akarok megválni az Astrától, nagyon elégedett vagyok vele. 19 éves létére kitűnő fogyasztása van és a karosszériáját is megirigyelhetné egy új Astra. Egyszóval csak nem szeretném gyilkolni olyan terepen, ami véleményem szerint nem neki való.:-)

Tennék rá 256-os hűtött féket, esetleg az ehhez való Ate rásegítőt, és ha elégedett vagy felfelé, akkor mást nem is fontos. ;)

Ha van lehetőség ennél többet tenni, akkor hátra is tárcsafék és motor átalakítás C16SE-re. :icon1:

Szerintem a motorfék kevésbé veszi igénybe a motort, mintha ugyanazon a távon nyomni kellene a gázt. Miből gondolod, hogy kivégzi a motort? Ugyanúgy van kenés mint normál üzemben, de a "robbanások" nem terhelik a motor alkatrészeit. ;)

Link to comment
Megosztás:

A disesbe miért kell kétpólusú? Mondjuk alapból nem értettem sose ezt hogy egy motorba több pólusú gyertya KELL. Mert mit változtat? Semmit. Egyszerre úgyis csak egy pólusnál tud szikra képződni, innentől meg max annyi az előnye hogy ritkábban kell cserélni.

Más a feszültség és a szikra intenzitása. Mondjuk ebben a kérdésben is mindenki másra esküszik, ha nincs érezhető különbség, akkor az egypólusú a legjobb (legolcsóbb) választás. Rotoros gyújtáshoz az is való általában. Nálam (C14SE) mindkét GM-es gyertyával volt torpanás bizonyos fordulaton és a négy pólusú Bosch FR78 majd FR91X lett a befutó. (nem török gyártmány) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az én se-m nem torpan sehol, pedig ngk egy polusú van benne. (adtam motorszámot, ezt hozták) Kis fordulaton nagy terhelésnél szokott rángatni, de az az nz lendkeréknek köszönhető. (könnyebb mint az se-é, így aztán alul elvész az a kevés nyomaték is, amit az se lendkerék adna) Na meg mondjuk nem is erre a váltóra tervezték az se motor nyomatékgörbéjét. :D

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam egy pólusúval az enyémet és köszönöm nem kérem. Alig ment és rángatott hidegen néha három hengerezett is alapjáraton.

Mondjuk most hogy rossz a motor, most is három hengerezett, pedig kapott új bosch gyertyákat, de úgy tűnik, hogy komolyabb a baj.

Hmm.... Pedig ha jól emlékszem te fel is újíttattad a motort nemrég.

A 3 hengerezést néha-néha nekem is csinálja pl most pár napja is amikor -5 fokban indítottam. Kétszer is lefulladtam mert nem tudtam kiállni a hóból, annyira nem volt ereje a motornak. De ez 10-20 másodperc alatt el szokott múlni, és onnantól semmi baja.

Am nem tudom milyen gyertya van benne. A hengerfejezés után tett bele valamilyet a szerelő.

Link to comment
Megosztás:

A disesbe miért kell kétpólusú? Mondjuk alapból nem értettem sose ezt hogy egy motorba több pólusú gyertya KELL. Mert mit változtat? Semmit. Egyszerre úgyis csak egy pólusnál tud szikra képződni, innentől meg max annyi az előnye hogy ritkábban kell cserélni.

Azért ez nem így van. Nekem 2 pólusú volt az XE injektorokhoz (rotoros). Amikor cseréltem a turbós injektorra, 4 pólusúra kellett cserélnem, mert a 2 pólusú nem tudott mit kezdeni a LET injektorok benzinporlasztásával.

Link to comment
Megosztás:

Tennék rá 256-os hűtött féket, esetleg az ehhez való Ate rásegítőt, és ha elégedett vagy felfelé, akkor mást nem is fontos. ;)

Ha van lehetőség ennél többet tenni, akkor hátra is tárcsafék és motor átalakítás C16SE-re. :icon1:

Szerintem a motorfék kevésbé veszi igénybe a motort, mintha ugyanazon a távon nyomni kellene a gázt. Miből gondolod, hogy kivégzi a motort? Ugyanúgy van kenés mint normál üzemben, de a "robbanások" nem terhelik a motor alkatrészeit. ;)

a probléma az, hogy egy 1.6 motorfékje szinte semmi. Hegyröl lefelé értékelhetö lassulást egyszerűen nem lehet elérni vele, mert mindig bele kell lépni a fékbe, c16nz-n az meg a harmadik fékezés után már csak hangot ad, fékeröt nem. A féket mindenképp legalább egy hátsó-tárcsa + 256 hűtöttre kéne cserélni, de ettöl még csak a fék fogja jobban bírni, a motorfék igyan olyan harmat lesz. Olyan motorféket pedig csak ccm-böl és dízelböl lehet elöszedni. Nekem a dízel elég jól visszafogja a bódét, de hegyröl lefelé még ez is kevés.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Léci segítsetek nekem!Szerintetek melyik márka melyik tipusa bírja a legjobban a hegymenetet ill. visszafele a völgymenetet? Sokat járok az Alpokban, ahol 15%-os emelkedő van vagy még nagyobb. Sajnos az F Astrám nem éppen ehhez a terephez készült... Milyen paraméterek döntik azt el szerintetek, hogy az autó alkalmas e a magashegységekben való utazásra? Pl.: lökettérfogat?teljesítmény? esetleg ezek aránya? vagy mi?

Előre is köszi a hozzászólásokat!

Az én C20NE-mel nem éreztem semmi problémát se le, se föl sem Ausztriában, sem Csehországban, sem Németországban.

Pedig megjártam már pár hegyet vele, még úgy is, hogy a csomagtartóban vittem a motoromat. (500-as Hondát)

Fölfelé van elég erő benne, lefelé meg akár 1 órát is tudok motorfékezni 3.-ban lefelé 100-as tempóban.

Lassabb tempóhoz meg ott a kettes.

Ha ez nem elég, akkor vegyél valami drága böszme nagy autót!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!:

az lenne a kérdésem hogy olajat cseréltem de nem most hanem 5-6Km e kb de most vettem észre hogy a vezérlés felöli oldalon folyik valahonnan az olaj nah de most az attól lehet hogy nem a min max között van a nivó hanem fölötte vagy ez attól fűggeltlen de előtte volt szervízbe pár hónapja hengerfejezésen lehet ott nem jól rakták öszze mer mikor olajat cseréltem eddig nem vettem észre akor utána is folyt volna ott szerintem ha több van benne nem,

köszi Gabi

Link to comment
Megosztás:

Ha ezt el tudod mondani egy levegővel, azt meghallgatnám élőben. Csak, mert egy pontot vagy vesszőt sem találtam a mondanivalódban. :D

Ha jól olvasom ki, a több motorolaj miatti folyást kérdezed.

Válasz: igen lehetséges, hogy a többlet olaj okozza az olajfolyást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki segíteni, motorcserében? Résztvennék a műveletben, segítenék, de egyedül nem akarok nekiállni. Meg helyem sincs hozzá.

Természetessen fizetős lenne a művelet, csak nem ismerek senkit aki tud segíteni, szervízbe meg nem mennék ezzel a problémával. (Pest megye).

Amiről szó van, egy astra f caravan 1,4 es 2000, évjárat. A motort megszerzem. És még annyi, hogy mennyi lenne az akció?

Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Ha ezt el tudod mondani egy levegővel, azt meghallgatnám élőben. Csak, mert egy pontot vagy vesszőt sem találtam a mondanivalódban. :D

Ha jól olvasom ki, a több motorolaj miatti folyást kérdezed.

Válasz: igen lehetséges, hogy a többlet olaj okozza az olajfolyást.

:D jól van hát így tudtam meg fogalmazni.

de a szelepfedél tömítés alól jön az olaj akkor próbáljam meg hogy engedek le belőle?.

de a tömítésnek nem szabadna át engednie nem?

és nem 5-6 hanem 5-600Km e de akkor mér csak most jelentkezett!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, sikerült beszereznem egy caravan GSI-t sajnos kiégett motortérel, ingyen megszabadítottam a tulajt tőle. most motor vásárlás elött álok 2.0 16v volt benne ezt is szeretném bele tenni, de mivel kell kábelköteg minden szarság sztem ecu is tönkre ment, a lényeg amit nem tudok, láttam calibrát 150le de az csak 7ezerig van órázva(nem tudom hogy mindegyik, csak amit kiszemeltem alaktrésznek) a fordulatszámérő és van az astra minek 8 ig van valami vezérlésbeli külömbség?! többet forog az astra vagy ez hogyan is van :D

Link to comment
Megosztás:

Mindenképpen a maximum alá kell vinni az olajszintet.

Utána mosd le a motor, hogy lásd pontosan hol is engedi az olajat. Ha a szelepfedél tömítésnél engedne, akkor cserélni kell.

Köszi!!

ott engedi az tuti mer látni is lehet! de az nem rég lett cserélve.

de akkor engedek le belőle azt úgy is ki derül hogy utána is engedi e ott!!.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.